Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2014 19:52 

Hardtraxx Veteran

@ Toffe

Coole screeches en vet gedaan met de vocals! Wel moet je wat werken aan je synth in de climax!

Kick klinkt wel in orde voor een begin. Maar er is nog veel werk om een echte top kick te krijgen :)

Vet gedaan zo ;)

Ik ben zelf maar een weg ingeslagen naar de oude weg. Ik hoop dat jullie het wel vet vinden, Ik vond het iig wel fijn klinken , lekker old school :) track is op de helft van af + juiste vocals moeten nog gevonden worden. Maar voor nu voila!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2014 23:38 

Hardtraxxer

Nuracore schreef:
@ Toffe

Coole screeches en vet gedaan met de vocals! Wel moet je wat werken aan je synth in de climax!

Kick klinkt wel in orde voor een begin. Maar er is nog veel werk om een echte top kick te krijgen :)

Vet gedaan zo ;)

Ik ben zelf maar een weg ingeslagen naar de oude weg. Ik hoop dat jullie het wel vet vinden, Ik vond het iig wel fijn klinken , lekker old school :) track is op de helft van af + juiste vocals moeten nog gevonden worden. Maar voor nu voila!

Niet mijn stijl, maar voor zover ik wel eens van dit soort nummers heb gehoord vind ik het niet slecht! Kick heeft genoeg bass, en je track een lekkere duistere sound :) :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 16:35 

Hardtraxxer

@Awethority, klinkt lekker raw en duister. Bass ontbreekt nog een beetje in en de punch mag wat meer aanwezig zijn. De fx en screeches klinken goed maar mogen misschien iets voller. Zeker mee verder gaan deze track/kick.

@Ventrue, je kick heeft een te korte tail en mist veel bass. Punch is wat aan de zachte kant nog, je mist een beetje de dreun die je van een kick mag verwachten.

@toffee, zeer vette melodie, vocal komt er wat mij betreft iets te hard in wat volume betreft. Climax is wel echt super lekker en de kick is erg krachtig maar mag misschien wat meer een rauw karakter (hoewel je het ook zo kan laten als nu hoor). Screech sounds zijn nog wat dun en kunnen iets harder.

@Nuracore, ben er ook niet zo'n fan van en het klinkt nog een beetje eentonig. Denk dat het wel iets leuks is voor de liefhebbers hiervan. Er zit wel leuke FX in, hier kun je wat mij betreft nog wel wat meer van indoen.

Vandaag zelf ook maar eens iets in elkaar gezet, melodie deed me beetje denken aan Toneshifterz - Angels & Demons / B-front - Magic, is niet opzettelijk geweest en ik vond het zonde om te stoppen. Ben ook m'n nieuwe kick verder uit gaan werken. Hoop dat jullie nog wat tips hebben ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 18:50 

Hardtraxxer

@Evasive
Supergaaf! alles zit wel lekker in elkaar, leuke melodie,, deed mij (idd) erg denken aan Angels und Demons. alleen jammer van de kick, wil meer kraak in de kick horen. in het 2de stuk misschien in de climax de screech meer agresiever maken,,

intro is zowat af ,, melo op het einde is een beetje random,, komt een andere melo in, wilde wel piano in de break)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 13:53 

Artiest

@Evasive: Structuur van je track steekt goed in elkaar. Alleen sommige sounds komen nog wat dof over. Probeer wat meer te EQ'en.

Ik was gister mijn kick aan het testen en dit is wat er uiteindelijk uit kwam :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 17:54 

Hardtraxx Veteran

@evasive, er zit nauwelijks een punch in je kick, ik zou er een punch bij layeren en goed EQ'en. Dat geluid wanneer de break begint, en ook ergens midden in je break zet, dat effect met die punch zegmaar, weet niet hoe dat heet, noem het zelf altijd een bassdrop. daar zit wel een stevige punch bij bijvoorbeeld.
Vocals zijn wel ve gedaan, melodie is ook leuk, lijkt niet eens zoveel op magic of angels & demons naar mijn mening. probeer je screech en lead wat meer mid frequenties te geven.

@Rumpfy, lekker unieke track, de opbouw in de intro vind ik wel wat aan de lange kant, persoonlijke smaak.
Ik vind de sounds die daarna komen erg schel en een beetje leeg, volgens mij gebruik je ook twee verschillende maatsoorten door elkaar heen. En ik zou meer aan de bass-structuur van je kick werken.
De sound van je track went na een tijdje, maar ik zou toch gaan luisteren naar hoe het audiospectrum gevuld is bij professionele tracks, en dat proberen te krijgen.

@Sjuul, vette vocals xd ik zou de punch wat meer hoge frequenties geven, en de tail wat meer EQ'en, hij klinkt al best lekker maar als je er nog langer aan werkt kan het veel beter worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 20:14 

Hardtraxxer

@delta
ik gebruik geen 2 verschillende maarsoorten nee,, de mix kan idd ruimtelijker,, maar dat doe ik pas echt op het laatst als het af is .. ik doe ondertussen wel sommige geluidjes nog beetje fatsoeneren
mijn eerste bedoeling was ook een track maken die zich kan onderscheiden, geluiden gebruiken die je niet zo snel zal gebruiken,, ook moet ik kijken naar sommige geluiden die zijn idd net te schel,,

bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 22:39 

Hardtraxx Beheerder

sjuul schreef:
@Evasive: Structuur van je track steekt goed in elkaar. Alleen sommige sounds komen nog wat dof over. Probeer wat meer te EQ'en.

Ik was gister mijn kick aan het testen en dit is wat er uiteindelijk uit kwam :P

Klinkt goed! Alleen mogen je kicks wel wat meer diepgang hebben, ze zijn nu wat plat en droog. Probeer daar nog aan te werken, de rest is wel cool, leuke geluiden met al die distortion :)

Zelf ook een melodie gemaakt, ben er zelf best tevreden over.

[zippy]http://www11.zippyshare.com/v/79342408/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2014 10:56 

Hardtraxxer

The Venator:
Klinkt goed!
De melody komt me ergens wel bekend voor.
Je zou misschien wat extra sound kunnen toevoegen om wat meer sfeer te maken en het voller te maken.

D.E.Q Goes raw
[zippy]http://www56.zippyshare.com/v/95640071/file.html[/zippy]
Enjoy!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2014 12:14 

Hardtraxx Addict

@Digital Eartquake
Ik zou bij de gefilterde kick ook nog een highpassfilter eroverheen doen, dan hoor je het verschil tussen de gefilterde kick en de echte wat beter.
Vette screech :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2014 15:36 

Hardtraxx Addict

@DigitalEarthquake, lekkere stukjes elke keer man!
Vind de screech heel erg vet, het geheel klinkt wel een beetje rommelig.

@Venator, melodie is niks mis mee maar ik zou de leads idd wat voller maken.

@Sjuul, leuke style!
De tail van de kick zou ik wel iets aanpassen. Door de klank komt hij heel erg eentonig over.

Hier een nieuw stukje hardcore van mij. Heb niet zo veel met hardcore meer maar af en toe is het wel leuk om te maken :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2014 17:48 

Hardtraxxer

@Rumfy, wat de opbouw betreft steekt je track goed in elkaar. Vind de anti ook goed gelukt alleen zijn de sounds die je erin gebruikt niet helemaal goed in balans wat volume en schelheid betreft. Vind de sounds los wel erg goed. De afwisseling tussen rustig en raw is lekker, melodie aan het eind heeft ook wel wat.

@Sjuul, leuk opzetje zo met die vocals van Hans. Kick is nog niet helemaal lekker en mist wat impact, de tail is verder wel oké. De screech-achtige-sounds vindt ik wat vervelend maar das smaak.

@The Venator, goeie melodie inderdaad alleen de lead is nog een beetje kaal (maar het ging om de melodie volgens mij).

@Joeyvg, klinkt goed man! Vette vocals ook die je hebt gebruikt. De kick komt er nog niet helemaal lekker door volgens mij maar lijkt wel erg goed gelukt. Lead mag iets meer de breedte in ook. Verder top plaatje.

Vandaag ben ik begonnen met een remix van Chainsmokers - Selfie (ja die irritante plaat) hoop dat jullie wat tips hebben voor het uitwerken hiervan
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2014 18:17 

Hardtraxxer

evasive schreef:

Vandaag ben ik begonnen met een remix van Chainsmokers - Selfie (ja die irritante plaat) hoop dat jullie wat tips hebben voor het uitwerken hiervan

Zuivere leads wel! denk dat je vocal alleen net iets tevroeg staat, althans dat gevoel heb ik.
Kick klinkt een beetje dof nog dat zou ik aanpassen verder wel aardig beukertje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2014 13:36 

Artiest

@evasive: Je leadsound klinkt best oke, alleen je kicks en screech komen totaal niet door. Ze missen beide veel power.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2014 22:36 

Hardtraxxer

evasive:
Klinkt redelijk!
De vocals zijn inderdaad iets te vroeg.
Je kick kan wel wat beter. Misschien kan je wat nieuwe basic kickjes maken en ze layeren!
De leads kunnen ook nog wat sterker. Je zou er meer van kunnen maken en die ook layeren.
Misschien kanje wat fx kicks maken om wat meer variatie in de track te brengen.

Ik was net even aan het kloten met wat pluckjes en pads, dit is wat ik eruit kreeg:
[zippy]http://www6.zippyshare.com/v/13161863/file.html[/zippy]
Afmaken?
Ja, of nee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2014 23:17 

Hardtraxx Veteran

DigitalEarthquake schreef:
Afmaken?
Ja, of nee?

Doet me een beetje denken aan Atmozfears, klinkt lekker. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2014 01:37 

Hardtraxxer

Klinkt vet man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2014 15:19 

Hardtraxx Beheerder

Mitzinator schreef:
Afmaken?
Ja, of nee?

Melodie van starting over aangepast :P
Er zit naar mijn idee wat teveel reverb op de sound zodat hij niet echt clean is en een beetje chaotisch wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2014 16:51 

Hardtraxx Veteran

The Venator schreef:
Mitzinator schreef:
Afmaken?
Ja, of nee?

Melodie van starting over aangepast :P

Ah das m, hoorde dat in de eerste paar seconden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2014 17:37 

Hardtraxxer

The Ventelator:
Hij is inderdaad uit Starting Over geinspireerd, maar dat reverb vind ik juist lekker :)
Ik heb er nu al iets anders van gemaakt!
Hij is veeeeeeel beter nu.
Ik denk dat hij binnen een week wel af is, samen met mn andere rauwe track!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2014 23:17 

Hardtraxxer

evasive schreef:
https://soundcloud.com/unflict/chainsmo ... ix-preview

Structuur en opbouw vind ik in orde, zitten genoeg details/overige geluiden in wat het weer allemaal wat completer laat klinken, grappige vocals ook :) Je synths klinken ook goed (vol zal ik maar zeggen) maar je kicks missen inderdaad wel wat punch denk ik.

Joeyvg schreef:
Hier een nieuw stukje hardcore van mij. Heb niet zo veel met hardcore meer maar af en toe is het wel leuk om te maken

https://soundcloud.com/joeyvg92/hardcore-test

Kan misschien aan mij liggen maar er zit geloof ik nog wat gekraak in je kick? Weet niet of dit de bedoeling is, maar het valt me iig op :P Rest heb ik niks op aan te merken vind het best dik eigenlijk :thumbup:

Nou een tijdje niks meer laten horen hier en vooral aan producties gewerkt. Nu is het wel weer tijd voor een goede portie feedback :thumbup:
Dit is er tot nu toe uitgekomen. Vooralsnog wil ik bij de 1e track de kick nog enigzins verbeteren en bij de 2e track wil ik nog aan de lead synth werken.

Track 1:

Track 2:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2014 20:15 

Hardtraxx Newbie

Jubke schreef:
evasive schreef:
https://soundcloud.com/unflict/chainsmo ... ix-preview

Structuur en opbouw vind ik in orde, zitten genoeg details/overige geluiden in wat het weer allemaal wat completer laat klinken, grappige vocals ook :) Je synths klinken ook goed (vol zal ik maar zeggen) maar je kicks missen inderdaad wel wat punch denk ik.

Joeyvg schreef:
Hier een nieuw stukje hardcore van mij. Heb niet zo veel met hardcore meer maar af en toe is het wel leuk om te maken

https://soundcloud.com/joeyvg92/hardcore-test

Kan misschien aan mij liggen maar er zit geloof ik nog wat gekraak in je kick? Weet niet of dit de bedoeling is, maar het valt me iig op :P Rest heb ik niks op aan te merken vind het best dik eigenlijk :thumbup:

Nou een tijdje niks meer laten horen hier en vooral aan producties gewerkt. Nu is het wel weer tijd voor een goede portie feedback :thumbup:
Dit is er tot nu toe uitgekomen. Vooralsnog wil ik bij de 1e track de kick nog enigzins verbeteren en bij de 2e track wil ik nog aan de lead synth werken.

Track 1:

Track 2:

Track 2 doet het niet, alleen track 1. Nog een lange weg te gaan als ik zo luister. Kick staat op een totaal verkeerde toonhoogte en pitch hem ook verkeerd. Je gebruikt ook 1/3 en 1/4 maat door elkaar heen in je melodie. Kies of voor een 1/4 of een 1/3 maat. Ook vind zou ik nog even goed kijken naar je sound voor de melodie. Vind het erg zwak klinken. Een tip is om een project uit te werken naast een professionele track van bijvoorbeeld: noisecontrollers of headhunterz. Probeer naar die kwaliteit te streven. Ik weet dat dit ontzettend lastig is, maar uiteindelijk kom je er wel ;).

Erg druk met school maar af en toe nog wel eens tijd om wat te produceren. Dit paasweekend heb ik dit in elkaar geflanst.

Bepaalde sound ben ik nog van plan om te veranderen. Wat vinden jullie ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2014 20:56 

Hardtraxx Addict

Heeeeerlijke kicks!

Synth is wat simpel, maar met zo'n melo / artiest van het origineel moet dat ook bijna wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2014 21:48 

Hardtraxx Beheerder

Je synth is wel erg breed, hierdoor verliest hij nogal krijgt. Probeer hem iets minder breed te zetten, dus iets meer naar het midden. verder wel leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 11:22 

Hardtraxx Newbie

@Stryker Hoorde er gelijk iets van safri duo played alive in! Geniaal nummer en ook geniaal omgezet! :D
Vorige  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner