Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 19:17 

Hardtraxxer

@ D-Ruz

ik vind je melodie persoonlijk niet mooi, layer hem met een diepere sawsynth, en wat Ycon zegt sluit ik mij bij
aan.
Ik neem aan dat je nog niet zo lang bezig bent met het in elkaar pielen van eigen sounds?

Ik heb gisteren nieuwe kick gemaakt, (let niet op de rest)

hier nog een trackje die ik al tijdje had liggen, en er ook nog klein beetje aan heb zitten sleutelen
maar hij is niet meer echt te redden :P (chaotisch)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 19:19 

Hardtraxx Addict

Begin dan opnieuw want het idee is heel vet :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 21:55 

Hardtraxxer

Zit met deze van mij een beetje ideetjes tekort om er wat meer drive in te krijgen.
[/quote]

Een string bij de opbouw zou ook niet misstaan denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 22:03 

Hardtraxxer

Je lead is wel erg ver naar buiten gepanned, nu heb je bijna niks meer in het midden over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 22:49 

Hardtraxxer

@Stoefoe: Kan de string wel layeren mischien. hij is inderdaad erg subtiel nu :P

@Skatow: mn kick zit in het midden :cool: maar dat breede vond ik juist zo mooi aan deze lead. maar zal wel een layer wat meer naar mn center gooien

thx :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 22:56 

Hardtraxx Addict

Stoefoe schreef:
Zit met deze van mij een beetje ideetjes tekort om er wat meer drive in te krijgen.

Een string bij de opbouw zou ook niet misstaan denk ik[/quote]

De synth heeft een vette sounds, maar ik zou hem nog wel een beetje eqén, en wat zachter zetten, want hij overheerst erg. String is misschien inderdaad een leuk idee :)
De kicks zijn ook in orde : D
Als je nog vocals toevoegt wordt de track nog wat interessanter.

Ik heb voor de eerste keer geprobeerd house te maken, ik hoor graag feedback :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2014 13:42 

Hardtraxxer

@Toffee: Klinkt lang niet slecht! track heeft een goede opbouw :thumbup:
voor de rest klinkt het allemaal wel lekker vol door de details die je gebruikt heb zoals die white noise onder de kick.
Helemaal niet slecht voor de eerste keer :thumbup:

hierbij mijn nieuwe track.
ik ben nog een beetje aan het kloten met de multiband compressor, dat is wel te horen dacht ik zo :P

Feedback is uiteraard welkom :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2014 14:36 

Hardtraxxer

The_Trial
Klinkt wel goed!
Ik zou nog wel even kijken naar je kick :)

Ik heb zelf n melody remakeje gemaakt van ''The Day'' van Noisecontrollers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2014 18:17 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Stoefoe schreef:

Kick komt me wel erg bekend voor :P

Ik wachtte juist zolang met posten van tracks tot ik eindelijk fatsoenlijke kicks kon maken :D
Maar bedankt voor het compliment denk ik :P

@digital. Klinkt goed! al zou ik wel je saw layer iets minder hard zetten :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2014 21:20 

Hardtraxxer

@DigitalEarthquake

Erg mooie kick man! niet zo goed als orgineel :P
de lead is ook mooi moet je zeker gebruik van maken!

ik heb al beetje aan intro gekloot nog tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2014 21:53 

Hardtraxxer

Rumpfy
Weetje wat zo mooi is... deze kick heb ik uit het orgineel geript ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 10:15 

Hardtraxxer

ik bedoelde dat ik het orgineel in zijn geheel mooi vind, :P
had niet gedacht dat je die geript had omdat je zelf ook dikke kicks kan bakken
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 13:55 

Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
@DigitalEarthquake

Erg mooie kick man! niet zo goed als orgineel :P
de lead is ook mooi moet je zeker gebruik van maken!

ik heb al beetje aan intro gekloot nog tips?

Je kan horen dat je al een tijdje bezig bent met het produceren. De FX die je gebruikt klinken professioneel en goed. Het lijkt alleen of je kick niet helemaal in de mix ligt, alsof er een bak reverb op zit. Misschien ligt dit aan hoe je de kick gemaakt hebt of hoe je de kick in de mix hebt zitten. De kick zelf klinkt wel goed, maar hij komt niet echt tot z'n recht doordat hij niet zo lekker in de mix ligt.

Nu weer even wat vanuit mijn kant. Ik heb een kleine remake gemaakt van Faizar - Space Factory. Laat me weten wat je ervan vindt!

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 14:15 

Hardtraxxer

@rumpfy, sounddesign klinkt inderdaad redelijk goed, hier en daar alleen een beetje random. Je kick klinkt wat leeg en oppervlakkig, hij komt ook niet zo goed door in de mix.

@jesseDB, kick klinkt best netjes, er mag wel wat meer bass in naar mijn idee... Over de synth heb ik ook niks te klagen.

Hier een snippet waar ik mee bezig ben geweest:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 18:50 

Hardtraxx Veteran

Awethority schreef:
Hier een snippet waar ik mee bezig ben geweest:

Kick. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 18:57 

Hardtraxx Beheerder

Mag wel veeel meer bass in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 12:17 

Hardtraxx Newbie

@Awethority, daar mag idd wel wat meer bass in. Hoor nu alleen maar een punch in die kick.

@JesseDB, vind jou melodie erg vet! Zou die kick nog wel beetje aanpassen, punch ietsje harder, iets meer bass en iets minder distortion.

Had zelf ook even wat gemaakt.

Ik hoor graag wat er beter kan! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 12:47 

Hardtraxxer

RobinNL schreef:
@Awethority, daar mag idd wel wat meer bass in. Hoor nu alleen maar een punch in die kick.

@JesseDB, vind jou melodie erg vet! Zou die kick nog wel beetje aanpassen, punch ietsje harder, iets meer bass en iets minder distortion.

Had zelf ook even wat gemaakt.

Ik hoor graag wat er beter kan! :)

Chords toevoegen
Je mix verbeteren als in je kick staat te zacht en reverb mist op je crash wat hem erg niet passend tot het geheel maakt
lead wat lager eq'en bij de 500/1000 +- hz zodat hij wat beter bij je kick past

Succes :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 14:31 

Hardtraxx Newbie

Hallo allemaal ik ben sinds korte tijd (3maanden) bezig met hardstyle (proberen) te maken.
Ik vind het leuk om te doen en probeer er zo veel mogelijk tijd in te steken.
Als ik er meer van snap dan zal ik ook op andere mensen feedback geven!

Er zal nog veel veranderd moeten worden, maar ik ben benieuwd wat jullie van de opbouw, de melodie en de kick keuze vinden.
De kick zelf is de Frontliner kick, ik probeer zelf kicks te maken maar ik loop steeds vast hiermee.

Laat weten wat jullie hiervan vinden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 19:29 

Hardtraxxer

Illuminator schreef:
Hallo allemaal ik ben sinds korte tijd (3maanden) bezig met hardstyle (proberen) te maken.
Ik vind het leuk om te doen en probeer er zo veel mogelijk tijd in te steken.
Als ik er meer van snap dan zal ik ook op andere mensen feedback geven!

Er zal nog veel veranderd moeten worden, maar ik ben benieuwd wat jullie van de opbouw, de melodie en de kick keuze vinden.
De kick zelf is de Frontliner kick, ik probeer zelf kicks te maken maar ik loop steeds vast hiermee.

Welkom op Hardtraxx, voor dat je Feedback krijgt is de regel dat je zelf even feedback op iemand anders geeft.
Over je track zelf vind ik dat je melodie een beetje leeg, nog veel oefenen dan kom je er wel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 20:00 

Hardtraxx Newbie

Illuminator schreef:

----------

Ik zou voorlopig nog even niet kicks maken denken. Focus je in het begin vooral op de opbouw van een track. Probeer veel tutorials te volgen via Youtube, je zult zien dat als je in het begin veel namaakt, je steeds beter wordt en snapt hoe een track in elkaar zit!

----------

Dit is onze laatst gemaakte track! Meningen en tips zijn van harte welkom!
- Effuzers
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 20:13 

Hardtraxxer

@RobinNL, Het eerste stuk met piano enz. klinkt leuk. Lead klinkt ook ok, alleen in combinatie met de kick niet zo (Beter op elkaar aanpassen). De kickroll aan het begin van de climax zou ik weghalen...

@Illuminator. Probeer je eerst wat meer te verdiepen in sounds op elkaar afstemmen, het klinkt allemaal wat chaotisch.

@Effuzers. Klinkt goed, zeker de break! Reverse klinkt lekker, de gewone kick vind ik alleen wat minder.

Hier een verdere uitwerking van de snippet die ik gister postte, heb wat meer bass aan de kick toegevoegd en n stuk ervoor geplakt:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 21:41 

Hardtraxx Addict

Lekkere kick hoor, ik krijg er een beetje een Radical Redemption gevoel bij :thumbsup:
Misschien is wat meer bass in de drums in de break wel vet, dat ze echt impact geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 22:38 

Hardtraxx Addict

@Illuminator als je pas 3 maanden bezig bent, probeer je dan vooral nog niet te richten op kicks want het klinkt nergens naar, probeer eerst wat samples bij elkaar te rapen en lekker het programma te verkennen.
als je op een gegeven moment leuke dingen kan maken met een mooie volle sfeer erin want het klinkt nogaal kaal en leeg, ga daarna stapsgewijs verder met zelf je kicks, synths etc. producen.

@Effuzers Klinkt lekker! mooie sfeer en mooie choirs, pads en string. hoe kom je eraan? :$ en je kicks zijn ook redelijk netjes, zit een beste drive in!

@Awethority intro klinkt nice! lekker duister, echt een beetje mijn stijltje ook, ik vind je kicks nog niet geweldig.

Ik had deze ook al bij kicktests staan maar ik vroeg me ook af wat jullie van de rest vonden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2014 15:14 

Hardtraxx Addict

@Ventrue, het geheel klinkt nog een beetje houterig, alsof het niet lekker doorloopt. Dat komt met name door de kick, omdat die zo kort is, en niet zoveel bass bevat. De sounds wat mee reverb geven kan ook helpen :) Probeer bij de kick wat meer op de tail en de bass te focussen in plaats van de attack, dat helpt denk ik al veel.
Als je trouwens in de break iets toevoegt wat constant blijft doorgaan, zoals bijvoorbeeld akkoorden met een choir of met strings klinkt dat ook meer als een geheel. Succes ;)

Hier mijn nieuwe track waaraan ik bezig ben, laat maar weten wat je ervan vindt :)
Vorige  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner