Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2013 11:56 

Hardtraxx Elite

@ Sequencer, zit nog niet zo slecht in elkaar :) Nog wat werken aan alles natuurlijk, maar 't is een begin!

Hier onze eerste 'track', mid-intro dus in Cubase :)

http://www10.zippyshare.com/v/46717303/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2013 14:01 

Hardtraxxer

@ Deniax Klinkt zeker goed! Ik zou hem zeker af maken. Ben jaloers op jou kicks ik krijg zo'n kick gewoon niet voor elkaar. >.< .

@ Vincent Klinkt ook goed. Ik zou alleen je vocals iets harder zetten zodat je ze wat beter hoort.

Ben zelf ook bezig geweest met een intro en een melodietje.
Kicks maken ben ik niet echt goed in maar het gaat om het idee. :)

[zippy]http://www35.zippyshare.com/v/10901435/file.html[/zippy]

[zippy]http://www35.zippyshare.com/v/33886623/file.html[/zippy]

Feedback please! :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2013 16:02 

Hardtraxxer

@The Dominator

Vocals zijn best vet alleen het effectje erop dan weer niet, melodie is niet verkeerd, lead ook niet kan wel wat krachtiger. Opbouw naar de climax is saai en leeg, er word niet echt iets opgebouwd. Kick is wel oké.

2e preview: Melodie lijkt hier en daar buiten de maat de vallen en die 2e lead is (niet lullig bedoeld ofzo) heel lelijk. Af en toe lijkt het ook alsof er 2 noten door elkaar heen lopen ofzo.

@SequencerNL

Intro + sounds zijn vet. Die mysterieuze geluiden daarna ook super vet. Clap staat iets te hard, mag wat meer naar de achtergrond. Kick is niet echt mijn ding en mist ook wat kracht, hij staat ook een beetje te zacht. Geluid dat rond 2:00 begint mag ook wat zachter. Climax is supervet! Lekker vol, vette sounds. Opbouw naar de 2e climax en de 2e climax zelf lijken een beetje Adaro achtig, supervet! Stuk daarna ook top! Kortom volumes een beetje aanpassen en je hebt een supervette track!

@Deniax

Melodie is nice! Lead ook. Misschien een lfo op de cutoff zetten voor in de opbouw, nu komt ie er maar saai in met alleen een lowpass. Kick is lekker.

Eigen track

Van de week mijn nieuwe track Never Sleep Again afgemaakt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2013 19:09 

Hardtraxxer

@ ricardo-paz bedankt voor de feedback daar kan ik me wel in vinden. ;)

Je zet een lekkere sfeer neer in je nummer met redelijk goede kicks!
Enigste minpunt vind ik het stuk dat op 3.48 begint vind de melodie niet echt lekker lopen en de synth vind ik ook niet echt lekker. Maar dat is misschien een kwestie van smaak voor de rest vindt ik het een goede track. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 18:21 

Hardtraxxer

ricardo-paz schreef:
@The Dominator

Vocals zijn best vet alleen het effectje erop dan weer niet, melodie is niet verkeerd, lead ook niet kan wel wat krachtiger. Opbouw naar de climax is saai en leeg, er word niet echt iets opgebouwd. Kick is wel oké.

2e preview: Melodie lijkt hier en daar buiten de maat de vallen en die 2e lead is (niet lullig bedoeld ofzo) heel lelijk. Af en toe lijkt het ook alsof er 2 noten door elkaar heen lopen ofzo.

@SequencerNL

Intro + sounds zijn vet. Die mysterieuze geluiden daarna ook super vet. Clap staat iets te hard, mag wat meer naar de achtergrond. Kick is niet echt mijn ding en mist ook wat kracht, hij staat ook een beetje te zacht. Geluid dat rond 2:00 begint mag ook wat zachter. Climax is supervet! Lekker vol, vette sounds. Opbouw naar de 2e climax en de 2e climax zelf lijken een beetje Adaro achtig, supervet! Stuk daarna ook top! Kortom volumes een beetje aanpassen en je hebt een supervette track!

@Deniax

Melodie is nice! Lead ook. Misschien een lfo op de cutoff zetten voor in de opbouw, nu komt ie er maar saai in met alleen een lowpass. Kick is lekker.

Eigen track

Van de week mijn nieuwe track Never Sleep Again afgemaakt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

zeer dikke kick, hoe krijg je dat reversed kickje voor elkaar (o.a. bij 5:09-5:10) ?

Afgelopen week nieuw stukje in elkaar gedouwd, ben begonne om een 'remix' te make van Autumn Green. Helaas kon ik geen vocals scoopen uit de track (kreeg het niet netjes voor elkaar) dus het klinkt nu als een zeer kale track/snippet met alleen herkenbare melody

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 11:17 

Hardtraxx Veteran

Flame schreef:

zeer dikke kick, hoe krijg je dat reversed kickje voor elkaar (o.a. bij 5:09-5:10) ?

Afgelopen week nieuw stukje in elkaar gedouwd, ben begonne om een 'remix' te make van Autumn Green. Helaas kon ik geen vocals scoopen uit de track (kreeg het niet netjes voor elkaar) dus het klinkt nu als een zeer kale track/snippet met alleen herkenbare melody

Kick is ver te zoeken, ik hoor eigenlijk alleen een hoge bass met af en toe een tok erdoor heen. Ik zou daar meer aan werken om je bass wat zuiverder te maken en wat meer lagen toe voegen. Dit geld ook voor je kick :) zorg dat de kick eerst naar voren springt en daarna pas de bass.

Zorg er ook voor dat je kick er als dit uit ziet op de analyzer: |!}>>--
beetje moeilijk uit te leggen

verder , ja de synth, wat meer voices , bit cursher en wat meer wet distortion., dan kom je al een eind !

hopelijk heb je hier wat aan :)

Ik ben ook maar weer eens verder gegaan in de hardstyle industrie ipv hardkeur :) Ben er nog lang niet weet ik. Maar ik kan alle feedback gebruiken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 16:35 

Hardtraxxer

hm het verhaal over de analyzer zet geen zoden aan de dijk :p

Ik heb in FL heel vaak een dikke sound, ook met meer bass, maar wanneer ik het exporteer krijg ik toch altijd andere kwaliteit (en vervolgens wordt het weer aangepast als het op soundcloud komt).

Ik zal de lead idd eens proberen te crushen, al heb ik geen goede ervaringen met bitcrusher (synths dan wel kick/bass) en de kick eens layeren op de lagere tonen

---------

de melody/lead bij jouw track vind ik het minst, gooi daar eens wat akkoorden in of iets van reverb want zo is het superkaal (maar ik heb de indruk dat het bij deze sample meer om de kick ging). Het lijkt alsof de kick een nogal vroege tail heeft (misschien een gepitche kick er doorheen gooien en kijke wat dat voor effect heeft). Probeer hier op eens een simpele equalizer met wat meer scherpe tonen en minder bass? (moeilijk te zeggen hoeveel mits je het uitprobeert natuurlijk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 17:24 

Hardtraxx Veteran

Flame schreef:
hm het verhaal over de analyzer zet geen zoden aan de dijk :p

Ik heb in FL heel vaak een dikke sound, ook met meer bass, maar wanneer ik het exporteer krijg ik toch altijd andere kwaliteit (en vervolgens wordt het weer aangepast als het op soundcloud komt).

Ik zal de lead idd eens proberen te crushen, al heb ik geen goede ervaringen met bitcrusher (synths dan wel kick/bass) en de kick eens layeren op de lagere tonen

---------

de melody/lead bij jouw track vind ik het minst, gooi daar eens wat akkoorden in of iets van reverb want zo is het superkaal (maar ik heb de indruk dat het bij deze sample meer om de kick ging). Het lijkt alsof de kick een nogal vroege tail heeft (misschien een gepitche kick er doorheen gooien en kijke wat dat voor effect heeft). Probeer hier op eens een simpele equalizer met wat meer scherpe tonen en minder bass? (moeilijk te zeggen hoeveel mits je het uitprobeert natuurlijk)

thanks , ja het gaat inderdaad meer om de kick.

Synth zou ik idd wat meer akkoorden door heen knallen. Reverb zit er wel op allen word door de kick weggedrukt. Ik moet de kick namelijk nog verder afmixen voor dat het niet meer stoort met de andere sounds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 19:02 

Hardtraxx Addict

Flame schreef:

Gewoon de kick reversen lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 19:17 

Hardtraxxer

toffee schreef:
Flame schreef:

Inderdaad! Gewoon kickje omgedraaid, resultaat daarvan verschilt gewoon per kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:55 

Hardtraxxer

ricardo-paz schreef:
toffee schreef:
Flame schreef:

Inderdaad! Gewoon kickje omgedraaid, resultaat daarvan verschilt gewoon per kick.

ja vandaar dat ik het vroeg :) kheb het wel eens geprobeerd maar altijd een slecht resultaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 17:06 

Hardtraxx Veteran

toffee schreef:
Flame schreef:

Klopt inderdaad en je kan voor dat je de kick reversed er nog extra reverb opzetten, dit kan je overigens ook met allerlei sounds en vocals toepassen als je een mooie fade in wilt maken! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 20:46 

Hardtraxxer

deniax schreef:
@roalddb
Het klinkt nog een beetje plat zonder diepgang in je sounds. Probeer eens met revb te spelen.

Zelf bezig met deze melo. Afmaken ofniet? :/
klinkt goed, zeker afmaken

hier is iets nieuws waar ik mee bezig ben, ben een beetje aan het expirimenteren geweest, hoe vinden jullie dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 14:34 

Hardtraxxer

Syztrax schreef:
deniax schreef:
@roalddb
Het klinkt nog een beetje plat zonder diepgang in je sounds. Probeer eens met revb te spelen.

Zelf bezig met deze melo. Afmaken ofniet? :/
klinkt goed, zeker afmaken

hier is iets nieuws waar ik mee bezig ben, ben een beetje aan het expirimenteren geweest, hoe vinden jullie dit?

@deniax: Zeker afmaken deze track, de sound is lekker en de melodie heeft heerlijk veel drive! Kick is ook erg netjes alleen in de lage delen klinkt ie iets minder...

@syztrax: Lekker duister, daar hou ik van! qwa sounds/synths en opbouw heb je nog wel wat werk te doen lijkt me. Maar voor een experiment zeker niet verkeerd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 15:02 

Hardtraxx Newbie

Deniax

Zieke kick !! :drool: Ik zeg afmaken !

Sequencer

Ookal een zieke kick haha ! Echt lekker vol ook. ;)

Mijn Track

Ben laatst bezig geweest met deze track, zelf heb ik het gevoel dat er iets mist. Daarom hoop ik op een feedback
van jullie. Ook heb ik het gevoel (Als ik zo naar sequencer luister) dat mijn track best leeg is.. zou graag wat meer
van jullie willen horen :D

Gr. Willem

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2013 00:35 

Hardtraxx Newbie

@ Deniax
wow :woot: die kick is echt lekker

@ IlikeitRAW
misschien een soort bassline ofzo erbij zetten
ik denk dat dat best kan helpen

trouwens ook een lekkere kick :thumbsup:

hier een stukje van mij:

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2013 18:42 

Hardtraxxer

nog een experimentje, beetje nergens naar aan t werken, ik zie wel waar ik uit kom
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2013 20:45 

Hardtraxxer

Syztrax schreef:

nog een experimentje, beetje nergens naar aan t werken, ik zie wel waar ik uit kom

laten we het bij een experiment houden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2013 12:32 

Hardtraxxer

@Syztrax ik weet niet goed wat ik ervan moet denken... Als de distorted sound die je hoort een kick is, dan mag er nog wel wat aan gebeuren, ik hoor namelijk (bijna) geen punch.

Heb n keer geprobeerd hardtrance of iets dergelijks te maken. Ben niet eg bekend in het genre, maar de tracks die ik ervan hoor staan me meestal wel aan. Wat vinden jullie ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2013 14:14 

Hardtraxx Newbie

@ Awethority

Ik vind de kick wel vet ik denk dat het wel past bij hardtrance hoe je het gemaakt hebt. Ik heb zelf ook weinig verstand van hardtrance muziek. Ik kan je eigelijk niet zoveel tips geven er over. Kan je nog iets posten met een langere track ?

Check mijn opzetje . Het moet hardstyle voorstellen . heb de vocal geript uit een film :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2013 14:22 

Hardtraxxer

@Equalizer

Wat betreft jouw track, het karakter van de kick is niet verkeerd, misschien wat meer bass? En er mag wel iets meer variatie in wat betreft sounds en patronen.

Ik heb m'n snippet van net wat verder uitgewerkt, maar dit is voor mezelf ook nog maar het eerste serieuze aan hardtrance wat ik heb proberen te maken, dus meer materiaal heb ik niet...

EDIT: heb de track nog weer iets aangepast
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2013 17:24 

Hardtraxxer

Awethority schreef:
@Syztrax ik weet niet goed wat ik ervan moet denken... Als de distorted sound die je hoort een kick is, dan mag er nog wel wat aan gebeuren, ik hoor namelijk (bijna) geen punch.

Heb n keer geprobeerd hardtrance of iets dergelijks te maken. Ben niet eg bekend in het genre, maar de tracks die ik ervan hoor staan me meestal wel aan. Wat vinden jullie ervan?

tis niet echt bedoelt als een pitchkick, k had snel een kick in elkaar gezet om er een te hebben, is een enkele layer 7 effecten en een punch van 3 effecten, niet veel dus, vond t zelf opzich wel grappig klinken over t geheel
Equalizer schreef:
@ Awethority

Ik vind de kick wel vet ik denk dat het wel past bij hardtrance hoe je het gemaakt hebt. Ik heb zelf ook weinig verstand van hardtrance muziek. Ik kan je eigelijk niet zoveel tips geven er over. Kan je nog iets posten met een langere track ?

Check mijn opzetje . Het moet hardstyle voorstellen . heb de vocal geript uit een film :)

klinkt wel goed, dit is toch alleen nog maar de intro? anders klinkt t er heel erg naar
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2013 17:33 

Hardtraxxer

Ja t is nog maar een snippet, weet niet wat ik ermee ga doen, misschien uitbouwen tot een track. Ik vind het in ieder geval leuk om me ook n beetje in andere genres te verdiepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2013 18:01 

Hardtraxx Elite

@ Awethority, klinkt leuk. Ookal luister ik geen hardtrance :) Misschien wel iets teveel bass in je kick!

Hier een stukje van onze mid-intro :) (hardstyle)

http://www43.zippyshare.com/v/75946752/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2013 18:03 

Hardtraxx Newbie

Ja is alleen mid intro nog.
Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner