Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

momentum schreef:
Ik vind hem heel nice! Alleen mist hij voor mij nog wat warmte vind ik, zeker in het stuk met je synth alleen + de claps.

ik denk dat je zo rond de 200/300 hz je synth zwaar naar beneden hebt gehaald, niet? Ik heb er ook meestal problemen mee om de verhouding synth/kick goed te krijgen, maar ik denk dat je in je hele afmix wat midbass mist, en dat je die eq op je lead wat minder extreem mag doen. en eventueel een pad, of liever synth die op de achtergrond wat akkoorden speelt? word hij vanzelf 'voller' van :)


Kijk is aan! Feedback waar we wat mee kunnen.
Tussen de 200 en 400 heb ik het idd wat naar beneden ge-eq'ed, niet zoveel leek mij maar ik zal het weer een beetje terug brengen.
Was ook idd al bezig met nog een padje er achter te zetten. :thumbup:
Iig bedankt voor je feedback, ik ga er wat mee doen, ook met die akkoorden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 12:39 
 
Artiest

Ik moet ervandoor, maar even snel wil ik een idee met jullie delen.
AC Brotherhood heeft een nummer die ik persoonlijk briljant vind, zou wel tof zijn als mensen hier er iets mee maken. Of iig het is leuk om ermee te kloten.

http://www65.zippyshare.com/v/62765501/file.html

Luister maar, het begin is het dan natuurlijk xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 01:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Ik moet ervandoor, maar even snel wil ik een idee met jullie delen.
AC Brotherhood heeft een nummer die ik persoonlijk briljant vind, zou wel tof zijn als mensen hier er iets mee maken. Of iig het is leuk om ermee te kloten.

http://www65.zippyshare.com/v/62765501/file.html

Luister maar, het begin is het dan natuurlijk xd


Zeker doorgaan hiermee! wat een heerlijk stukje zeg :thumbup:
Wat wel minder is, de kick die klinkt of vals of hij past er gewoon echt niet op, volgens mij het het eerste, maar dat kan nog verbeterd worden natuurlijk!

Zelf weer n tikje verder met de Creative Community remix;
http://www21.zippyshare.com/v/26902842/file.html

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 03:11 
 

Ik weet niet wat je met die kick van plan bent maar in mijn oren klinkt dit erg verrot. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 03:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dysphoria schreef:
Ik weet niet wat je met die kick van plan bent maar in mijn oren klinkt dit erg verrot. :D


Even voor de duidelijkheid, dit is geen edit ofzo, dit zijn eigen sounds en kicks :P
Kan je uitleggen wat er niet goed aan is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 03:14 
 

Dit is toch Creative Community? Of heb je hem weer helemaal opnieuw opgebouwd (o.i.d.)?

Heb niet echt veel verstand van al die termen. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 03:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dysphoria schreef:
Dit is toch Creative Community? Of heb je hem weer helemaal opnieuw opgebouwd (o.i.d.)?

Heb niet echt veel verstand van al die termen. :D


De melodie is van Creative Community ja, voor de rest is het gewoon allemaal opnieuw gemaakt :thumbup:
Behalve die laatste synth die er extra bij komt, die moet ik nog aanpassen :P
Dat laatste stuk is trouwens ook een editje van mij van die melodie :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 03:22 
 

Misschien ben ik wel gewoon gewent aan de kicks van het origineel. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 03:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dysphoria schreef:
Misschien ben ik wel gewoon gewend aan de kicks van het origineel. :D


Ja, maar wat mis je in deze kicks dan? Of wat zit er te veel in o.i.d. :P
Hier heb ik namelijk weinig aan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 03:27 
 

Hoe moet ik dat nou weten? Ik heb geen verstand van producen o.i.d.

Ik weet alleen of ik een nummer wel of niet mooi/ leuk vind. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 03:29 
 

Sjobie je kicks zijn veel te springerig en er zit veel te weinig distortie in. En het mist kracht!

:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 03:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dysphoria schreef:
Hoe moet ik dat nou weten? Ik heb geen verstand van producen o.i.d.

Ik weet alleen of ik een nummer wel of niet mooi/ leuk vind. :D


Dysphoria schreef:
Sjobie je kicks zijn veel te springerig en er zit veel te weinig distortie in. En het mist kracht!

:D


Zal ik die 2e quote maar negeren dan na het lezen van de eerste?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 03:33 
 

Is wel verstandig ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 11:18 
 
Hardtraxxer

@sjobie: klinkt al veel beter! :D

qua buildup zou ik mss nog hier en daar wat toevoegen, omdat ik vind dat je breaks soms nogal 'onverwachts' komen, ik weet niet of je snapt wat ik bedoel, maar meestal wordt een break ingeleid. Bv door je kicks wat sneller te laten gaan of laten haperen of snares toe te voegen.
Als je geen buildup doet voor je break, is er toch vaak een overgangs element, zoals een sine drop, downlift, of gewoon één extra kick die wat langer klinkt. Dit doe ikzelf vaak, je hebt dus je pattern van kicks onder je lead, en bij je break voeg je de eerste kick van dat pattern weer toe, maar dan met een langere decay.
Geeft in sommige gevallen een overgang die 10x zo smooth is :)



hierbij ook es een previewtje van mijn werk (met btw zelf nog slechte overgangen, wordt nog aan gewerkt omdat ik nog bezig ben met het maken van fx kicks :) )

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-G6UF6AAZF7M3.mp3

Ik zou eigenlijk vooral willen weten hoe de filtering voor jullie overkomt, en hoe het met de bassweergave zit. Ik doe namelijk nog alles op studioheadphone, maar heb deze preview nog niet op goede monitors & woofers gehoord, dus tell me :D

grtz,

momentum
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 16:00 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

@Momentum.

Ik vind je reversed bass erg lekker en vooral de fx ervan ook :D
je lead heeft een lekkere sound maar is wat droog. je kick ben ik minder weg van en heeft ook nogal veel bass.
ik vind hoe je dat met die fx in de lead doet erg vet in de opbouw naar de kick.

werk nog even aan je climax kick en het klinkt al lekker.

Hier een kicktestje van mij die ik even in een oud project heb gemaakt. ik ben er nog mee bezig maar vond het al redelijk klinken :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 03:23 
 
Hardtraxxer

Hier een nieuwe melody die ik heb bedacht met me nieuwe sounds! laat me weten wat july ervan vinden en Ofcourse CRITIEK is welkom kan ik alleen maar van leren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 10:56 
 
Artiest

DirtyNoizeZ schreef:
Hier een nieuwe melody die ik heb bedacht met me nieuwe sounds! laat me weten wat july ervan vinden en Ofcourse CRITIEK is welkom kan ik alleen maar van leren!


TE veel reverb en delay waardoor het te chaotisch klinkt.. valt geen logica aan te brijen..

synth opzig is wel goed..
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 11:47 
 
Hardtraxxer

holy f*ck afmix!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 12:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik ben nu ook bezig met een nieuwe track, vette melodie al zeg ik t zelf :$ :$

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 14:42 
 
Hardtraxxer

yri schreef:
holy f*ck afmix!
Doolittle schreef:
DirtyNoizeZ schreef:
Hier een nieuwe melody die ik heb bedacht met me nieuwe sounds! laat me weten wat july ervan vinden en Ofcourse CRITIEK is welkom kan ik alleen maar van leren!


TE veel reverb en delay waardoor het te chaotisch klinkt.. valt geen logica aan te brijen..

synth opzig is wel goed..


@Doolittle
Idd nu ik t zo nog een keertje terugluister veelste veel reverb, ik heb alleen geen delay gebruikt..

@yri
Me = afmix noobie ik heb ook om eerlijk te zijn geen idee hoe je iets afmixt of dergelijke, ze zeggen in FL haal em door een Maximus heen helpt al heel veel maja snap dr geen drol van
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 23:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

eq´en en volumes goed zetten valt ook onder afmix :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 01:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voor de rest klinken je producties al vrij geavanceerd met vrij goede kicks en leuke synths + melo's. Alleen je afmix is ZO slecht dat het niet aan te horen is.

Stuur me eens een .flp van een track. Ik zal dan even kijken of ik hem wat fatsoenlijk af kan mixen. Bv. die laatste van je. Ben zelf ook geen pro, och bij lange na niet haha, maar het klinkt toch aardig.

Voor het eerst in een lange tijd na m'n zoveelste reinstall FL maar weer even van m'n externe HDD geplukt en even een avondje bezig geweest met m'n Bioweapon - Bass Power remix...

Lijkt het al ergens op?

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 04:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

momentum schreef:
@sjobie: klinkt al veel beter! :D

qua buildup zou ik mss nog hier en daar wat toevoegen, omdat ik vind dat je breaks soms nogal 'onverwachts' komen, ik weet niet of je snapt wat ik bedoel, maar meestal wordt een break ingeleid. Bv door je kicks wat sneller te laten gaan of laten haperen of snares toe te voegen.
Als je geen buildup doet voor je break, is er toch vaak een overgangs element, zoals een sine drop, downlift, of gewoon één extra kick die wat langer klinkt. Dit doe ikzelf vaak, je hebt dus je pattern van kicks onder je lead, en bij je break voeg je de eerste kick van dat pattern weer toe, maar dan met een langere decay.
Geeft in sommige gevallen een overgang die 10x zo smooth is :)



hierbij ook es een previewtje van mijn werk (met btw zelf nog slechte overgangen, wordt nog aan gewerkt omdat ik nog bezig ben met het maken van fx kicks :) )

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-G6UF6AAZF7M3.mp3

Ik zou eigenlijk vooral willen weten hoe de filtering voor jullie overkomt, en hoe het met de bassweergave zit. Ik doe namelijk nog alles op studioheadphone, maar heb deze preview nog niet op goede monitors & woofers gehoord, dus tell me :D

grtz,

momentum


Hele vette reverse + fx indd... Intro vind ik echt dik, en de bassline klinkt prima imo. Ik heb overigens ook geen goede monitors en/of woofers. Kick in de climax vind ik minder en het lijkt alsof je punch mee pitched ??
Iig een mooi project! Succes dermee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 21:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

WhiteNoisez schreef:
ik ben nu ook bezig met een nieuwe track, vette melodie al zeg ik t zelf :$ :$



:whistle: :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 21:35 
 
Hardtraxxer

WhiteNoisez schreef:
WhiteNoisez schreef:
ik ben nu ook bezig met een nieuwe track, vette melodie al zeg ik t zelf :$ :$



:whistle: :whistle:


zijn genoeg andere projecten waar je zelf even op kan reageren he. zo werkt het hier
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner