Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 23:41 

Hardtraxxer

Vind je kick niet veel. Daarnaast je "screech" lijkt mij beter te passen als opvulling/fx niet single. Ook mag er wel wat meer variatie in. Het is nu allemaal een beetje van hetzelfde zegmaar ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 23:46 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Vind je kick niet veel. Daarnaast je "screech" lijkt mij beter te passen als opvulling/fx niet single. Ook mag er wel wat meer variatie in. Het is nu allemaal een beetje van hetzelfde zegmaar ;)

Bedoel je de laatste screech? Of wat je vanaf het begin al hoort? Wil het namelijk wel verder uitwerken namelijk omdat mijn vorige nummers zo leeg waren en dit al iets voller klinkt.

Bedankt voor je feedback doe er wat mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 23:53 

Hardtraxxer

Die je vanaf het begin al hoort. Je mag hem ook best wat laten ducken(compressor) om hem iets meer energie te geven. Misschien ook iets meer mid eruit masr dat kan ik nu niet goed beoordelen.(zit niet achter de pc)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 13:58 

Hardtraxxer

Alphix schreef:
Skatzow schreef:
@yri, ik weet dat het nog geen final is maar probeer eens goed op je mixdown en eq'ing te letten. Want je mist nu gewoonweg veel in het midden gebied waardoor het hoog er veel te scherp uit komt en het allemaal wat rommelig klinkt.

@Alphix hetzelfde geld ook voor jou maar bij jou heb je juist meer mid en is alles erg droog.
Vooral dat laatste is belangrijk.

Ik weet het, maar eigenlijk is alleen de kick belangrijk. Dat droge hoor ik vaker, ook al gooi ik er kilo's reverb overheen, het blijft droog :\

Reverb is niet het enige wat voor een dikke lead zorgt. Ik denk dat je beter kan kijken naar het gebruik van verschillende synts bovenop elkaar in plaats van reverb er overheen. Probeer anders eens met 3 synths te werken, een wat lagere, mid en een wat hogere (scherpere). Dan bedoel ik niet de toonhoogte van de noten maar het geluid zelf. Lastig uit te leggen. Hieronder een quote uit een bericht van Tim (1/2 Atmozfears):

Citaat:
2.
I get shitloads of questions everyday about leads. Mostly about the main leads, and I'm not going to discuss introleads, as there are too many 'tutorials' on the net for that allready. The key to success is some uplayering square lead, with some saw leads in the background, multiple chordal (which means not in one scale, but like from C4 to C6, duplicating your melody one octave below (or up), and a shitload of REVERB! Reverb is the key to epicness! Your track will sound less dry, and your plucks will sound massive! You don't need badass hardware synths like the Virus TI or some Roland stuff, you can even do it with 3x0sc! My advice is Sylenth1 , and this is what a typical (melodical) introsynth layer looks like:

This layers consists of:

1x V-Station: Quite Soft Squarish Uplead
1x Nexus: Chords in BG
2x FM8: Screech alike saws (no, that one is not muted)
1x z3ta+: Sawish octave-lowered uplead
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 19:33 

Hardtraxxer

MikezDJ schreef:

Yiri, vind het wel wat hebben, leuk!

@Alphix, het probleem wat ik ook heb, het klinkt zo leeg maar ach, hoe verder je gaat hoe beter t gaat klinken uiteindelijk.

Ik neem wat van internet geplukte vocals, een onzin verhaal en wat zelfgemaakte kicks, dit kwam er uit haha (gewoon voor de gein ;) )

Ben niet zo kapot van de kick, 'stuitert' nog teveel, misschien wat extra distortion met filterbank3? Voor de rest klinkt het nogal repititief, steeds hetzelfde deuntje. Dat die screech doorloopt in dat grommende geluid, is wel weer super vet!

Hier weer een Hardcore previewtje van mijn kant, overgangen naar climax, break en weer naar climax zijn niet de uiteindelijke overgangen.

[zippy]http://www15.zippyshare.com/v/20397934/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 22:57 

Hardtraxx Newbie

Heey,

Ik heb een nieuwe kick "Gecreëerd" & Melodie, het gaat me meer over het een lekkere kick en Melodie is.
Wat kan ik veranderen aan mijn kick of melodie, vertel het me ^^ ik sta d'r voor open :P

Greetz !
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 11:58 

Hardtraxxer

ricardo-paz schreef:
MikezDJ schreef:

Yiri, vind het wel wat hebben, leuk!

@Alphix, het probleem wat ik ook heb, het klinkt zo leeg maar ach, hoe verder je gaat hoe beter t gaat klinken uiteindelijk.

Ik neem wat van internet geplukte vocals, een onzin verhaal en wat zelfgemaakte kicks, dit kwam er uit haha (gewoon voor de gein ;) )

Ben niet zo kapot van de kick, 'stuitert' nog teveel, misschien wat extra distortion met filterbank3? Voor de rest klinkt het nogal repititief, steeds hetzelfde deuntje. Dat die screech doorloopt in dat grommende geluid, is wel weer super vet!

Hier weer een Hardcore previewtje van mijn kant, overgangen naar climax, break en weer naar climax zijn niet de uiteindelijke overgangen.

[zippy]http://www15.zippyshare.com/v/20397934/file.html[/zippy]

Bedankt! Het kwam meer uit pak eens wat grom vocals van een beer en doe er wat mee, nou dit. Het heeft me ook maar n half uurtje gekost, maar ben zeker van plan er toch meer tijd in te stoppen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 19:52 

Hardtraxx Beheerder

IlikeitRAW schreef:
Heey,

Ik heb een nieuwe kick "Gecreëerd" & Melodie, het gaat me meer over het een lekkere kick en Melodie is.
Wat kan ik veranderen aan mijn kick of melodie, vertel het me ^^ ik sta d'r voor open :P

Greetz !

Je kan beter eerst even zelf feedback geven voordat je iets gaat posten :P

maargoed, over je snippet. de kick is opzich al een goed begin alleen heeft hij wat meer distortion nodig. bass is goed en pitcht aardig. je melodie is wat kaal nog en je lead is dun, werk hier aan en geef voortaan ff feedback op anderen.

Zelf ook iets gemaakt, vond het wel stoer dus ik denk post het.

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 23:04 

Hardtraxx Addict

@Venator

Klinkt erg goed moet ik zeggen. Catchy melodie en de kicks is dik in orde. Persoonlijk zou ik de punch iets harder zetten zodat de kick wat meer op de voorgrond komt te staan, maar dat is een kwestie van smaak.

Hieronder ook mijn nieuwe mid-intro. Weet niet echt helemaal wat ik met de screech aan moet, zit nu belachelijk veel distortion op, maar anders klinkt hij wat dun.

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 07:06 

Hardtraxxer

@squid
Doet me een beetje denken aan For The Girls, best vet :)
Maar de kwaliteit mag wat hoger wat mij betreft, ik zou wat aan je mix werken zodat alle sounds,kicks goed tot zijn recht komen.
grtz

https://soundcloud.com/frazyr/tings-melo-my-kick

Even een kick & melodietest.....
Melodie is van een buddy van me, kick is van mij, grtz
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 11:04 

Hardtraxxer

ik vind het veel te luchtig. kick mag veel meer een knal hebben vind ik zelf. dat je echt dat beuk gevoel hebt. maar kan ook voorkeur zijn. melo vind ik behoorlijk saai maar dat is denk ik sws voorkeur haha.

gaat meer om t intro stukje. wel of geen reverze en de kick die er na komt. OH en de screech :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 11:41 

Hardtraxxer

Klinkt lekker hoor Global! Reverse intro die dan redelijk plots overgaat in die kickintro. Lekkere drive geeft dat mee wat mij betreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 11:51 

Hardtraxxer

ja dat vond ik dus ook. het is wel plotseling maar het geeft wel power en drive :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 14:06 

Artiest

GlobalSoundsmedia schreef:
ik vind het veel te luchtig. kick mag veel meer een knal hebben vind ik zelf. dat je echt dat beuk gevoel hebt. maar kan ook voorkeur zijn. melo vind ik behoorlijk saai maar dat is denk ik sws voorkeur haha.

gaat meer om t intro stukje. wel of geen reverze en de kick die er na komt. OH en de screech :D

Ik zou reverze en distorted kick doen :) zoals in avio - crowd analyzer.
Ik heb wel het idee dat je nog wat laag van je screech moet reduceren zodat de kick en de screech wat meer samen smelten. en je screech iets phatter maken. Misschien met sausage fattener of layeren ofzo.

verder klinkt het wel lekker allemaal :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 20:06 

Hardtraxxer

reverze en dist kick in 1 bedoel je ? daar heb ik nog wel iets experimenteels mee liggen :D thnx 4 the tip <3
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 23:13 

Hardtraxxer

https://soundcloud.com/globalsoundsmedi ... ounds-fate

Klinkt erg lekker. Kick is goed, en de reversed ook! Screech vind ik ook wel lekker.
Melodie lijkt een beetje standaard, maar is toch erg fijn, zit veel drive in. Ga zo door :)

Hier een (work in progress) preview van mijn kant, alleen de basis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2013 14:08 

Hardtraxxer

@Heavy: teveel slide notes wat mij betreft. Gebruik die wat minder vaak. Dus halverwege 1 en opt eind ook 1tje ofzo. Kick is leuk. Ga zo door!

Hier 2 projectjes van mijn kant. Vooral om te oefenen met kick, melo en vocal. Tips of ideeën welkom. Thx in advance!

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2013 18:17 

Hardtraxx Beheerder

Vraagje he. wanneer ga je eigen kicks maken? je post al meer dan een jaar dingetjes en nooit heb ik een eigen kick van je gehoord. als je echt hardstyle wilt gaan produceren zul je ook kicks moeten gaan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2013 19:26 

Hardtraxxer

fen0m schreef:
@Heavy: teveel slide notes wat mij betreft. Gebruik die wat minder vaak. Dus halverwege 1 en opt eind ook 1tje ofzo. Kick is leuk. Ga zo door!

Hier 2 projectjes van mijn kant. Vooral om te oefenen met kick, melo en vocal. Tips of ideeën welkom. Thx in advance!

zou je AUB eerst je kicks een goed willen pitchen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2013 19:28 

Hardtraxxer

Heavy-E[NL] schreef:

Klinkt erg lekker. Kick is goed, en de reversed ook! Screech vind ik ook wel lekker.
Melodie lijkt een beetje standaard, maar is toch erg fijn, zit veel drive in. Ga zo door :)

sorry maar k vind het geen drol aan. melo is niet om te volgen en de kick gaat zo hoog dat ik hem al snel uit het oog verlies. (zou nu wel ergens op de maan zitten.) daarnaast is je glide meh.. lead is wel oke. kick is alleen powerloos.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2013 12:16 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Vraagje he. wanneer ga je eigen kicks maken? je post al meer dan een jaar dingetjes en nooit heb ik een eigen kick van je gehoord. als je echt hardstyle wilt gaan produceren zul je ook kicks moeten gaan maken.

Kick is toch echt van mezelf.. verder produceer ik af en toe eens wat omdat ik het leuk vind. Hoop uiteraard wel wat te groeien. Genoeg te leren, idd bv. pitchen zoals Global zegt. Daar probeer ik dus dmv van feedback achter te komen. Merci.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2013 18:05 

Hardtraxx Beheerder

Heavy-E[NL] schreef:

Je kicks gaan wel erg hoog. jammer. en wat al gezegd is. te veel slide notes. beperk het toch 1 of 2 per blok. van 16 beats.

-------------------------------------

zelf een intro en wat vocals bij mij snippet gevoegd. hopelijk bevalt het.

@Global ik heb je screech dingetje gebruikt :P :$

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2013 19:27 

Hardtraxxer

@venator
Ik vind de snare een beetje te overheersend. Lijkt ofdat er een constante noise op zit. Verder prima opzet!

Hier een sneak van mijn nieuwe track:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2013 21:42 

Hardtraxxer

deniax schreef:
Hier een sneak van mijn nieuwe track:

Hele lekkere sfeer in de track! Ook een gave screech :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2013 12:58 

Hardtraxx Elite

vanochtend uit verveling ook weer is wat gemaakt :P

Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner