Thx. Zal me eens bezig houden met dat pitchen.CyrilHS wrote:@fen0m Zoals ik al eerder zei, probeer eens je kick te pitchen op de melodie. Nu klinkt het eentonig en minder mooi. Verder goed werk.
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
FHardtraxxer
- 119 posts member since 2011
- last seen Dec 2018
-
RHardtraxxer
- 314 posts member since 2012
- last seen Aug 2019
@Fen0m, ik vind je melos wat sloom. Synth is wat saaiig en idd die kick pitchen. Maarja gewoon veel oefenen op dit punt. Kick klinkt al wel leuk. Heeft nog wel wat werk nodig, wat dieper, wat meer BAM!
Ik ben begonnen met een remix van Activator - Set You Free. Dit is een lead synth testje daarvoor, melo is nog standaard.
http://www26.zippyshare.com/v/90551947/file.html
Ik ben begonnen met een remix van Activator - Set You Free. Dit is een lead synth testje daarvoor, melo is nog standaard.
Leuke throwback! Je gebruikt maar 1 lead volgens mij, tenminste het klinkt dun, gooi er nog een supersaw ofzo onder om het lekker groot en breed te laten klinken, je kick is denkik wel prima voor deze remix, misschien ff de volumes wat beter afstellen en meer bass in de kickROD wrote:@Fen0m, ik vind je melos wat sloom. Synth is wat saaiig en idd die kick pitchen. Maarja gewoon veel oefenen op dit punt. Kick klinkt al wel leuk. Heeft nog wel wat werk nodig, wat dieper, wat meer BAM!
Dit is een idee voor een nieuwe track van me!
View on SoundCloud
-
SHardtraxx Newbie
- 45 posts member since 2011
- last seen Jan 2014
- De synth meer dark laten klinkennoxit15 wrote:Leuke throwback! Je gebruikt maar 1 lead volgens mij, tenminste het klinkt dun, gooi er nog een supersaw ofzo onder om het lekker groot en breed te laten klinken, je kick is denkik wel prima voor deze remix, misschien ff de volumes wat beter afstellen en meer bass in de kickROD wrote:@Fen0m, ik vind je melos wat sloom. Synth is wat saaiig en idd die kick pitchen. Maarja gewoon veel oefenen op dit punt. Kick klinkt al wel leuk. Heeft nog wel wat werk nodig, wat dieper, wat meer BAM!
Dit is een idee voor een nieuwe track van me!![]()
View on SoundCloud
- Kick vind ik netjes
- Na 32 tellen (kicks) wijzig je de synth, misschien een idee om de kick omlaag te pitchen?
- De laatste paar kicks zou je de synth en kick omhoog kunnen pitchen
Kijk dat is top feedback, bedankt man!Slckaer wrote:- De synth meer dark laten klinkennoxit15 wrote:Leuke throwback! Je gebruikt maar 1 lead volgens mij, tenminste het klinkt dun, gooi er nog een supersaw ofzo onder om het lekker groot en breed te laten klinken, je kick is denkik wel prima voor deze remix, misschien ff de volumes wat beter afstellen en meer bass in de kickROD wrote:@Fen0m, ik vind je melos wat sloom. Synth is wat saaiig en idd die kick pitchen. Maarja gewoon veel oefenen op dit punt. Kick klinkt al wel leuk. Heeft nog wel wat werk nodig, wat dieper, wat meer BAM!
Dit is een idee voor een nieuwe track van me!![]()
View on SoundCloud
- Kick vind ik netjes
- Na 32 tellen (kicks) wijzig je de synth, misschien een idee om de kick omlaag te pitchen?
- De laatste paar kicks zou je de synth en kick omhoog kunnen pitchen
-
IHardtraxx Newbie
- 33 posts member since 2012
- last seen Jun 2014
-
FHardtraxx Newbie
- 33 posts member since 2011
- last seen Jul 2014
Je kunt hier op zich wel iets leuks van maken denk ik.
Wat tips:
- Je kick moet beter, is nog niet rauw genoeg om het een hardstyle kick te noemen.
- Volgens mij botst het laag van je kick met het laag in je synth, haal het laag uit je synth wanneer de kick er bij komt.
- Je opbouw van claps zou ik vervangen door snares.
- Maak je lead wat dikker
-
B
- 5 posts member since 2013
- last seen Mar 2013
Ik ben momenteel bezig aan een nieuwe melodie, ik hoop op wat feedbackhttp://www.facebook.com/photo.php?v=10151495932434670
-
LHardtraxxer
- 855 posts member since 2010
- last seen Dec 2014
ik vind je melodie niet zo.. ondanks je hardware hahaBASSTARD wrote:Ik ben momenteel bezig aan een nieuwe melodie, ik hoop op wat feedbackhttp://www.facebook.com/photo.php?v=10151495932434670
-
IHardtraxx Newbie
- 33 posts member since 2012
- last seen Jun 2014
Freek-otter wrote:Ja de kick vond ik zelf ook wel goed, mocht van mij wel wat meer bass in en iets harder idd. Ik zal het eens proberen om de lage synth eruit te pakken. En de claps vervangen door snares. ik zal is kijken![]()
Bedankt voor de tips
Je kunt hier op zich wel iets leuks van maken denk ik.
Wat tips:
- Je kick moet beter, is nog niet rauw genoeg om het een hardstyle kick te noemen.
- Volgens mij botst het laag van je kick met het laag in je synth, haal het laag uit je synth wanneer de kick er bij komt.
- Je opbouw van claps zou ik vervangen door snares.
- Maak je lead wat dikker
-
B
- 5 posts member since 2013
- last seen Mar 2013
ja, aan de sound ben ik nog aan het werken.Luxion wrote:ik vind je melodie niet zo.. ondanks je hardware hahaBASSTARD wrote:Ik ben momenteel bezig aan een nieuwe melodie, ik hoop op wat feedbackhttp://www.facebook.com/photo.php?v=10151495932434670
-
T
- 3 posts member since 2013
- last seen Aug 2013
mensen ik ben ook bezig met een nieuw project, en ik zou graag jullie mening willen weten
wat vinden jullie van deze track (nog maar een klein stukje hoor)
View on SoundCloud
wat vinden jullie van deze track (nog maar een klein stukje hoor)
View on SoundCloud
Ik persoonlijk vind dit stukje iets te blij, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. De melodie is voor een mainstream-plaat zeker niet verkeerd, probeer alleen om wat meer kracht in de lead te krijgen. Het pitchen van de kick in de 2e climax zou ik anders aanpakken, komt bij mij niet helemaal fijn over...
De melodie in de opbouw is goed. Als kicks los gebruikt worden (dus in de opbouw of iets dergelijks) vind ik het mooier als de tail wat langer is, zodat ie zegmaar wegfadet, en niet in één keer stopt. Dit is misschien een verbeterpunt voor de opbouw in je track.Track_Trace wrote:mensen ik ben ook bezig met een nieuw project, en ik zou graag jullie mening willen weten![]()
wat vinden jullie van deze track (nog maar een klein stukje hoor)![]()
View on SoundCloud
Hier een nieuw fragment van mijn kant:
View on SoundCloud
Voor de geïnteresseerden, de vocals zijn uit Rome: Total War.
-
FHardtraxxer
- 55 posts member since 2011
- last seen Aug 2015
@Awethority Ik moet ook ff zo'n screech kunnen maken :p lukt me niet. Vind het wel tof gedaan alleen het begin klinkt veel te hard.
@IlikeitRAW Toffe melodie, alleen zal ik eerst ff aan je Kick werken(niet dat die van mij pro is) maar hij klinkt heel raar en pitch totaal niet lekker ofzo. Alsof je direct een automation op de pitch knop hebt gezet.
@Track_Trace vind het wel vet klinken. Ideetje om een sidechain op je melodie te gooien wanneer de kick start. Ben benieuwd hoe dat klinkt
Een track vanuit mijn kant. Weet even niet wat ik met de opbouw in mijn track moet. Zit namelijk op het moment niet zoveel opbouw in.
View on SoundCloud
@IlikeitRAW Toffe melodie, alleen zal ik eerst ff aan je Kick werken(niet dat die van mij pro is) maar hij klinkt heel raar en pitch totaal niet lekker ofzo. Alsof je direct een automation op de pitch knop hebt gezet.
@Track_Trace vind het wel vet klinken. Ideetje om een sidechain op je melodie te gooien wanneer de kick start. Ben benieuwd hoe dat klinkt
Een track vanuit mijn kant. Weet even niet wat ik met de opbouw in mijn track moet. Zit namelijk op het moment niet zoveel opbouw in.
View on SoundCloud
@floriandj De screech die je gebruikt is niet zo verkeerd, het is alleen wel veel van hetzelfde... Verder ontbreekt er wat kracht in je opbouw inderdaad, misschien kun je er een white noise build-up bij in doen?
Waarmee maak je je screech trouwens? Ik heb voor deze NI Massive gebruikt...
Wat betreft mijn stukje, je bedoelt dat de opbouw te hard is? Ik heb idd nog niet veel aan afwerking gedaan, de sounds zijn nog niet bepaald goed op elkaar afgesteld...
Waarmee maak je je screech trouwens? Ik heb voor deze NI Massive gebruikt...
Wat betreft mijn stukje, je bedoelt dat de opbouw te hard is? Ik heb idd nog niet veel aan afwerking gedaan, de sounds zijn nog niet bepaald goed op elkaar afgesteld...
-
FHardtraxxer
- last seen Aug 2015
@Awethority aah aangezien je daar nog aan moet werken heb ik niks gezegd. Deze screech is gemaakt met Massive, krijg je al lekker snel een rauwe sound mee.
Fix je mixdown ouwe het is nu no offense, maar een tering dikke chaos aan clippende geluiden, om dudielijke feedback te ontvangen vind ik persoonlijk ook dat je kwaliteit snippets moet afleveren. Ik kan hier niet zo veel mee.. Wat ik hoor is dat je screech wel leuk is, alleen je kicks beuken al het geluid weg en er zit idd geen opbouw in de track en word vrij snel al wat saai. En please FIX JE MIXDOWNfloriandj wrote:@Awethority Ik moet ook ff zo'n screech kunnen maken :p lukt me niet. Vind het wel tof gedaan alleen het begin klinkt veel te hard.
Dit is mijn snippet;
View on SoundCloud
-
GHardtraxxer
- 167 posts member since 2012
- last seen Aug 2013
@noxit... layeren die lead vind hem veel te dun zo! en op 1 of andere manier komt de melo me bekend voor xD
View on SoundCloud
View on SoundCloud
-
CHardtraxx Elite
- 2263 posts member since 2011
- last seen Mar 2024
@noxit15 : Ik vindt je break erg leeg klinken. Probeer wat meer synths eronder te zetten voor opvulling of wat andere effecten. Verder is je kick goed in orde! Melodie klinkt ook vet. Verder niets op te vallen, goed werk. 
@GlobalSounds : Kick klinkt goed, melodie ook. Heb niet echt iets vreemds op te merken, gewoon goed werk.
Hier iets van mijn kant. Ik ben er dit weekend mee begonnen.
http://www36.zippyshare.com/v/46592317/file.html
@GlobalSounds : Kick klinkt goed, melodie ook. Heb niet echt iets vreemds op te merken, gewoon goed werk.
Hier iets van mijn kant. Ik ben er dit weekend mee begonnen.
-
GHardtraxxer
- last seen Aug 2013
noxit15 wrote:Fix je mixdown ouwe het is nu no offense, maar een tering dikke chaos aan clippende geluiden, om dudielijke feedback te ontvangen vind ik persoonlijk ook dat je kwaliteit snippets moet afleveren. Ik kan hier niet zo veel mee.. Wat ik hoor is dat je screech wel leuk is, alleen je kicks beuken al het geluid weg en er zit idd geen opbouw in de track en word vrij snel al wat saai. En please FIX JE MIXDOWNfloriandj wrote:@Awethority Ik moet ook ff zo'n screech kunnen maken :p lukt me niet. Vind het wel tof gedaan alleen het begin klinkt veel te hard.
Een track vanuit mijn kant. Weet even niet wat ik met de opbouw in mijn track moet. Zit namelijk op het moment niet zoveel opbouw in.![]()
Dit is mijn snippet;
View on SoundCloud
eigen melo maken jongentje! View on YouTube
-
GHardtraxxer
- last seen Aug 2013
CyrilHS wrote:@noxit15 : Ik vindt je break erg leeg klinken. Probeer wat meer synths eronder te zetten voor opvulling of wat andere effecten. Verder is je kick goed in orde! Melodie klinkt ook vet. Verder niets op te vallen, goed werk.
Hier iets van mijn kant. Ik ben er dit weekend mee begonnen.![]()
je kick moet er meer doorkomen en en je lead moet dikker verder prima werk
Ik luister ernaar het enige wat overeen komt is de flow van de melodie. De noten zijn anders, de basslijn is compleet anders? Ik heb deze melodie gemaakt met in het achterhoofd de freqshow anthem, luister maar!GlobalSoundsmedia wrote:
eigen melo maken jongentje! View on YouTube
-
FHardtraxxer
- last seen Aug 2015
@noxit waar luister jij tracks op? Hier worden er totaal geen sounds weggedrukt door mijn kick. maar zal er is naar kijken..
-EDIT(didnt refresh)
-EDIT(didnt refresh)
Last edited by floriandj on 19 Mar 2013 17:52, edited 1 time in total.
-
CHardtraxx Elite
- 2263 posts member since 2011
- last seen Mar 2024
Zal ik je een hint geven? Zie het bericht boven die van jou.floriandj wrote:@jesnippet melodie komt me heel erg bekend voor, kan het alleen even nergens plaatsen..
-
PHardtraxx Newbie
- 22 posts member since 2013
- last seen Dec 2015
GlobalSoundsmedia wrote:@noxit... layeren die lead vind hem veel te dun zo! en op 1 of andere manier komt de melo me bekend voor xD
View on SoundCloud
klinkt wel nice, vind het idee leuk en kan best een dikke track uit voort komen.
persoonlijk vind ik je kick ook nice lekker diep en rauw!
dit is waar wij mee bezig zijn geweest.
View on SoundCloud