Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2013 15:48 

Hardtraxxer

CyrilHS schreef:
@fen0m Zoals ik al eerder zei, probeer eens je kick te pitchen op de melodie. Nu klinkt het eentonig en minder mooi. Verder goed werk. :)

Thx. Zal me eens bezig houden met dat pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 01:55 

Hardtraxxer

@Fen0m, ik vind je melos wat sloom. Synth is wat saaiig en idd die kick pitchen. Maarja gewoon veel oefenen op dit punt. Kick klinkt al wel leuk. Heeft nog wel wat werk nodig, wat dieper, wat meer BAM!

Ik ben begonnen met een remix van Activator - Set You Free. Dit is een lead synth testje daarvoor, melo is nog standaard.

[zippy]http://www26.zippyshare.com/v/90551947/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 16:57 

Hardtraxxer

ROD schreef:
@Fen0m, ik vind je melos wat sloom. Synth is wat saaiig en idd die kick pitchen. Maarja gewoon veel oefenen op dit punt. Kick klinkt al wel leuk. Heeft nog wel wat werk nodig, wat dieper, wat meer BAM!

Ik ben begonnen met een remix van Activator - Set You Free. Dit is een lead synth testje daarvoor, melo is nog standaard.

Leuke throwback! Je gebruikt maar 1 lead volgens mij, tenminste het klinkt dun, gooi er nog een supersaw ofzo onder om het lekker groot en breed te laten klinken, je kick is denkik wel prima voor deze remix, misschien ff de volumes wat beter afstellen en meer bass in de kick ;)

Dit is een idee voor een nieuwe track van me! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 23:55 

Hardtraxx Newbie

noxit15 schreef:
ROD schreef:

Leuke throwback! Je gebruikt maar 1 lead volgens mij, tenminste het klinkt dun, gooi er nog een supersaw ofzo onder om het lekker groot en breed te laten klinken, je kick is denkik wel prima voor deze remix, misschien ff de volumes wat beter afstellen en meer bass in de kick ;)

- De synth meer dark laten klinken
- Kick vind ik netjes
- Na 32 tellen (kicks) wijzig je de synth, misschien een idee om de kick omlaag te pitchen?
- De laatste paar kicks zou je de synth en kick omhoog kunnen pitchen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 11:26 

Hardtraxxer

Slckaer schreef:
noxit15 schreef:
ROD schreef:

- De synth meer dark laten klinken
- Kick vind ik netjes
- Na 32 tellen (kicks) wijzig je de synth, misschien een idee om de kick omlaag te pitchen?
- De laatste paar kicks zou je de synth en kick omhoog kunnen pitchen

Kijk dat is top feedback, bedankt man! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 12:21 

Hardtraxx Newbie

Ik ben ook bezig geweest met een Project.

Greetzz ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 14:31 

Hardtraxx Newbie

IlikeitRAW schreef:

Greetzz ;)

Je kunt hier op zich wel iets leuks van maken denk ik.
Wat tips:
- Je kick moet beter, is nog niet rauw genoeg om het een hardstyle kick te noemen.
- Volgens mij botst het laag van je kick met het laag in je synth, haal het laag uit je synth wanneer de kick er bij komt.
- Je opbouw van claps zou ik vervangen door snares.
- Maak je lead wat dikker

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 15:40 

Hardtraxx Newbie

Ik ben momenteel bezig aan een nieuwe melodie, ik hoop op wat feedbackhttp://www.facebook.com/photo.php?v=10151495932434670
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 17:57 

Hardtraxxer

BASSTARD schreef:
Ik ben momenteel bezig aan een nieuwe melodie, ik hoop op wat feedbackhttp://www.facebook.com/photo.php?v=10151495932434670

ik vind je melodie niet zo.. ondanks je hardware haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 19:09 

Hardtraxx Newbie

Freek-otter schreef:
Ja de kick vond ik zelf ook wel goed, mocht van mij wel wat meer bass in en iets harder idd. Ik zal het eens proberen om de lage synth eruit te pakken. En de claps vervangen door snares. ik zal is kijken :)

Bedankt voor de tips :D
IlikeitRAW schreef:

Greetzz ;)

Je kunt hier op zich wel iets leuks van maken denk ik.
Wat tips:
- Je kick moet beter, is nog niet rauw genoeg om het een hardstyle kick te noemen.
- Volgens mij botst het laag van je kick met het laag in je synth, haal het laag uit je synth wanneer de kick er bij komt.
- Je opbouw van claps zou ik vervangen door snares.
- Maak je lead wat dikker

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 19:17 

Hardtraxx Newbie

Luxion schreef:
BASSTARD schreef:

ik vind je melodie niet zo.. ondanks je hardware haha
ja, aan de sound ben ik nog aan het werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 20:37 

Hardtraxx Newbie

mensen ik ben ook bezig met een nieuw project, en ik zou graag jullie mening willen weten :)
wat vinden jullie van deze track (nog maar een klein stukje hoor) :P
https://soundcloud.com/track-8/track-tr ... at-matters
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 00:44 

Hardtraxxer

IlikeitRAW schreef:

Greetzz ;)

Ik persoonlijk vind dit stukje iets te blij, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. De melodie is voor een mainstream-plaat zeker niet verkeerd, probeer alleen om wat meer kracht in de lead te krijgen. Het pitchen van de kick in de 2e climax zou ik anders aanpakken, komt bij mij niet helemaal fijn over...

Track_Trace schreef:
mensen ik ben ook bezig met een nieuw project, en ik zou graag jullie mening willen weten :)
wat vinden jullie van deze track (nog maar een klein stukje hoor) :P
https://soundcloud.com/track-8/track-tr ... at-matters

De melodie in de opbouw is goed. Als kicks los gebruikt worden (dus in de opbouw of iets dergelijks) vind ik het mooier als de tail wat langer is, zodat ie zegmaar wegfadet, en niet in één keer stopt. Dit is misschien een verbeterpunt voor de opbouw in je track.

Hier een nieuw fragment van mijn kant:

Voor de geïnteresseerden, de vocals zijn uit Rome: Total War.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 11:24 

Hardtraxxer

@Awethority Ik moet ook ff zo'n screech kunnen maken :p lukt me niet. Vind het wel tof gedaan alleen het begin klinkt veel te hard.

@IlikeitRAW Toffe melodie, alleen zal ik eerst ff aan je Kick werken(niet dat die van mij pro is) maar hij klinkt heel raar en pitch totaal niet lekker ofzo. Alsof je direct een automation op de pitch knop hebt gezet.

@Track_Trace vind het wel vet klinken. Ideetje om een sidechain op je melodie te gooien wanneer de kick start. Ben benieuwd hoe dat klinkt

Een track vanuit mijn kant. Weet even niet wat ik met de opbouw in mijn track moet. Zit namelijk op het moment niet zoveel opbouw in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 12:19 

Hardtraxxer

@floriandj De screech die je gebruikt is niet zo verkeerd, het is alleen wel veel van hetzelfde... Verder ontbreekt er wat kracht in je opbouw inderdaad, misschien kun je er een white noise build-up bij in doen?
Waarmee maak je je screech trouwens? Ik heb voor deze NI Massive gebruikt...

Wat betreft mijn stukje, je bedoelt dat de opbouw te hard is? Ik heb idd nog niet veel aan afwerking gedaan, de sounds zijn nog niet bepaald goed op elkaar afgesteld...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 12:43 

Hardtraxxer

@Awethority aah aangezien je daar nog aan moet werken heb ik niks gezegd. Deze screech is gemaakt met Massive, krijg je al lekker snel een rauwe sound mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 16:40 

Hardtraxxer

floriandj schreef:
@Awethority Ik moet ook ff zo'n screech kunnen maken :p lukt me niet. Vind het wel tof gedaan alleen het begin klinkt veel te hard.

@IlikeitRAW Toffe melodie, alleen zal ik eerst ff aan je Kick werken(niet dat die van mij pro is) maar hij klinkt heel raar en pitch totaal niet lekker ofzo. Alsof je direct een automation op de pitch knop hebt gezet.

@Track_Trace vind het wel vet klinken. Ideetje om een sidechain op je melodie te gooien wanneer de kick start. Ben benieuwd hoe dat klinkt

Een track vanuit mijn kant. Weet even niet wat ik met de opbouw in mijn track moet. Zit namelijk op het moment niet zoveel opbouw in.

Fix je mixdown ouwe het is nu no offense, maar een tering dikke chaos aan clippende geluiden, om dudielijke feedback te ontvangen vind ik persoonlijk ook dat je kwaliteit snippets moet afleveren. Ik kan hier niet zo veel mee.. Wat ik hoor is dat je screech wel leuk is, alleen je kicks beuken al het geluid weg en er zit idd geen opbouw in de track en word vrij snel al wat saai. En please FIX JE MIXDOWN :D

Dit is mijn snippet;
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 17:07 

Hardtraxxer

@noxit... layeren die lead vind hem veel te dun zo! en op 1 of andere manier komt de melo me bekend voor xD

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 17:11 

Hardtraxx Elite

@noxit15 : Ik vindt je break erg leeg klinken. Probeer wat meer synths eronder te zetten voor opvulling of wat andere effecten. Verder is je kick goed in orde! Melodie klinkt ook vet. Verder niets op te vallen, goed werk. :)

@GlobalSounds : Kick klinkt goed, melodie ook. Heb niet echt iets vreemds op te merken, gewoon goed werk.

Hier iets van mijn kant. Ik ben er dit weekend mee begonnen. :)

[zippy]http://www36.zippyshare.com/v/46592317/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 17:37 

Hardtraxxer

noxit15 schreef:
floriandj schreef:

Fix je mixdown ouwe het is nu no offense, maar een tering dikke chaos aan clippende geluiden, om dudielijke feedback te ontvangen vind ik persoonlijk ook dat je kwaliteit snippets moet afleveren. Ik kan hier niet zo veel mee.. Wat ik hoor is dat je screech wel leuk is, alleen je kicks beuken al het geluid weg en er zit idd geen opbouw in de track en word vrij snel al wat saai. En please FIX JE MIXDOWN :D

Dit is mijn snippet;

eigen melo maken jongentje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 17:39 

Hardtraxxer

CyrilHS schreef:
@noxit15 : Ik vindt je break erg leeg klinken. Probeer wat meer synths eronder te zetten voor opvulling of wat andere effecten. Verder is je kick goed in orde! Melodie klinkt ook vet. Verder niets op te vallen, goed werk. :)

@GlobalSounds : Kick klinkt goed, melodie ook. Heb niet echt iets vreemds op te merken, gewoon goed werk.

Hier iets van mijn kant. Ik ben er dit weekend mee begonnen. :)

[zippy]http://www36.zippyshare.com/v/46592317/file.html[/zippy]

je kick moet er meer doorkomen en en je lead moet dikker verder prima werk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 18:06 

Hardtraxxer

GlobalSoundsmedia schreef:

eigen melo maken jongentje!

Ik luister ernaar het enige wat overeen komt is de flow van de melodie. De noten zijn anders, de basslijn is compleet anders? Ik heb deze melodie gemaakt met in het achterhoofd de freqshow anthem, luister maar! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 18:13 

Hardtraxxer

@noxit waar luister jij tracks op? Hier worden er totaal geen sounds weggedrukt door mijn kick. maar zal er is naar kijken..

-EDIT(didnt refresh)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 18:16 

Hardtraxx Elite

floriandj schreef:
@jesnippet melodie komt me heel erg bekend voor, kan het alleen even nergens plaatsen..

Zal ik je een hint geven? Zie het bericht boven die van jou. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 19:34 

Hardtraxx Newbie

GlobalSoundsmedia schreef:
@noxit... layeren die lead vind hem veel te dun zo! en op 1 of andere manier komt de melo me bekend voor xD

klinkt wel nice, vind het idee leuk en kan best een dikke track uit voort komen.
persoonlijk vind ik je kick ook nice lekker diep en rauw! :thumbup:

dit is waar wij mee bezig zijn geweest.

Vorige  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner