Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 23:33 
 
Hardtraxx Addict

Nebuto schreef:
Hardphonic schreef:
Nebuto schreef:
Zo, even met de tail zitten kutten, dat klinkt idd vele malen beter!



Iets langer maken en deel hem is in op 150bpm, in de pattern 4 steps en dan ff senden naar piano roll?


Weet niet hoe ik 'm langer kan maken, maar bij deze een snippet.



Heb je hem gemaakt met een sample dan? Anders is het de decay openzetten. Met sample kun je wel wat stretchen maar wordt het meestal niet beter op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 23:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Hardphonic schreef:
Zo, even met de tail zitten kutten, dat klinkt idd vele malen beter!



Iets langer maken en deel hem is in op 150bpm, in de pattern 4 steps en dan ff senden naar piano roll?


Weet niet hoe ik 'm langer kan maken, maar bij deze een snippet.

[/quote]

Heb je hem gemaakt met een sample dan? Anders is het de decay openzetten. Met sample kun je wel wat stretchen maar wordt het meestal niet beter op.[/quote]

Inderdaad, als je hem gewoon met een vst hebt gemaakt is het de decay open zetten. Heb je hem met Drumazon gemaakt of iets in die richting is het de tune depth. Want nu vind ik em nog steeds klinken als een iet wat uitgerekte punch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 23:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En Nebuto even een tip.
Als je je kick samplet, pitch em dan niet in de piano roll maar ga hem extern pitchen.
Dit kan heel goed met Edison als je de punch niet meepakt.
Staan ook tutorials over op youtube als het je niet lukt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 23:51 
 
Hardtraxxer

Heb deze vanaf de grond opgebouwd. Met een toon begonnen en vanuit daar uitgewerkt. Tussendoor als sample opgeslagen en waar weer verder op zitten knutselen. Ik heb net even met Edison de tail zitten timestretchen maar daar wordt het inderdaad niet beter op. Wel gelijk ondervonden hoe je goed kan pitchen met de kick :P Maar daar ga ik ooit nog wel eens mee rotzooien. Bedankt voor de tip Hardphonic. Enige wat ik gedaan heb is EQ/Distort met af en toe Bass Boost.

Gelukkig heb ik 't bij elke stap opgeslagen dus kan altijd nog terug haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 23:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nebuto schreef:
Heb deze vanaf de grond opgebouwd. Met een toon begonnen en vanuit daar uitgewerkt. Tussendoor als sample opgeslagen en waar weer verder op zitten knutselen. Ik heb net even met Edison de tail zitten timestretchen maar daar wordt het inderdaad niet beter op. Wel gelijk ondervonden hoe je goed kan pitchen met de kick :P Maar daar ga ik ooit nog wel eens mee rotzooien. Bedankt voor de tip Hardphonic. Enige wat ik gedaan heb is EQ/Distort met af en toe Bass Boost.

Gelukkig heb ik 't bij elke stap opgeslagen dus kan altijd nog terug haha.


Haha gelukkig maar en geen dank. Probeer er is een keer een Ohmicide op te gooien, dat is een distortion vst, maar daar kun je heel makkelijk het frequentiegebied bij bepalen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 00:01 
 
Hardtraxxer

Hardphonic schreef:
Nebuto schreef:
Heb deze vanaf de grond opgebouwd. Met een toon begonnen en vanuit daar uitgewerkt. Tussendoor als sample opgeslagen en waar weer verder op zitten knutselen. Ik heb net even met Edison de tail zitten timestretchen maar daar wordt het inderdaad niet beter op. Wel gelijk ondervonden hoe je goed kan pitchen met de kick :P Maar daar ga ik ooit nog wel eens mee rotzooien. Bedankt voor de tip Hardphonic. Enige wat ik gedaan heb is EQ/Distort met af en toe Bass Boost.

Gelukkig heb ik 't bij elke stap opgeslagen dus kan altijd nog terug haha.


Haha gelukkig maar en geen dank. Probeer er is een keer een Ohmicide op te gooien, dat is een distortion vst, maar daar kun je heel makkelijk het frequentiegebied bij bepalen!


Heb ik geprobeerd, snel maar uitgezet. Wat een herrie :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 00:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De grote knop links (sorry kan het niet anders uitleggen) zet ik altijd uit. De 2e van links ietje hoger draaien. Dan staan er draaiknoppen onder het schermpje, daarmee kun je de frequentie bepalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 00:11 
 
Hardtraxxer

Heb al een aantal keer iets moois uit Ohmicide proberen te krijgen, maar het klinkt altijd zo flets en overdreven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 00:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Haha, ja je moet em wel even onder de knie krijgen. Maar als je het eenmaal doorhebt is hij echt heel fijn!
Goed eq-en hoort natuurlijk ook bij de kick hea!. Kun je met de Fruity EQ's doen, maar ook bijvoorbeeld met een vst zoals Devastor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 12:46 
 
Hardtraxx Addict

Voor eq-en is de fabfilter pro-q erg prettig vind ik zelf. Ohmicide lijkt misschien lastig, maar even wat tijd aanbesteden en dan is hij eigenlijk best logisch. Eventueel de handleiding ervan lezen kan ook een hoop verduidelijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 18:33 
 
Hardtraxxer

Geweldig dat Fabfilter Pro-Q! Er fijne VST. Heb even de 30 dagen trial genomen, denk dat ik 'm maar aanschaf :)

Thanks.

Nog even wat aan de tail gerommeld en een screech eronder gezet.

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 00:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Even een update waarmee ik bezig ben:

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 03:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Case Dj schreef:
het is meer een dikke punch dan een kick :P


Ik probeer een korte kick te maken, zal der wel ff aan werken om te laten horen wat ik bedoel. Maar hier heb ik niet zo veel aan natuurlijk :P

Nebuto schreef:
Citaat:

Hier een kick waar ik mee bezig ben:

http://soundcloud.com/mr_vertigo/hov


RESONEREN EN DISTORTEN ! HOPPAAAAA


Geloof me, dit is heel vaak gedistort :P Ik wil geen lange, resonerende tail... tips??
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 08:31 
 
Hardtraxxer

mr_vertigo schreef:
Case Dj schreef:
het is meer een dikke punch dan een kick :P


Ik probeer een korte kick te maken, zal der wel ff aan werken om te laten horen wat ik bedoel. Maar hier heb ik niet zo veel aan natuurlijk :P

Nebuto schreef:
Citaat:

Hier een kick waar ik mee bezig ben:

http://soundcloud.com/mr_vertigo/hov


RESONEREN EN DISTORTEN ! HOPPAAAAA


Geloof me, dit is heel vaak gedistort :P Ik wil geen lange, resonerende tail... tips??


Errrhm, simpele bass boost proberen? Of wat reeverb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 02:04 
 
Donateur

Cruelty schreef:
Hardphonic schreef:
Even een update waarmee ik bezig ben:



Klinkt wel lekker :). Maar die snares komen direct uit een sample pack, dat hoor je, nog een paar extra snares erover klinkt wat voller. Iets meer bass in de kick. Verder wel ok :)


Vind de kick wat doff klinken, misschien wat meer distortion en bass erover heen, Leuke opzet verder, Melodie aan het einde is wat rommelig, OMG vocal weghalen :P. Misschien de melodie wat unieker maken door wat andere synts te combineren.

Me kick iets aangepast en ff aan het testen met de melodie. Let niet op de outro lead :P is ff gauw gedaan om eht geheel beetje wat te geven.

http://www66.zippyshare.com/v/33442308/file.html

Is de kick een beetje ok?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 10:19 
 
Hardtraxxer

@ hardphonic, je piano int begin vind ik nice, de rest helaas niet zo, synth mist kracht, kick is ook niet top, en indd laat je melo in de climax terugkomen.

@soundscrollerz klinkt lekker man, melo komt me wel bekend voor, zatox track kan dit? of is het toeval :D
Kick mag wel iets meer naar voren komen

Vorige week ff snel iets in elkaar gezet, kreeg er zelf een lekker gevoel bij :) , is opgenomen met mn camera



Greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Soundscrollerz
Klinkt al wel netjes, je punch mag wel iets dikker, en je kick mag zoals hierboven al aangekaart is wat meer naar voren komen, maar dat komt wel goed als je de punch iets harder maakt :thumbup:

@yri
Doe maar HQ Preview, klink dik voor zover ik kan horen :thumbsup:


Zelf ook weer bezig geweest, synth moet ik nog wat dikker maken.
http://www26.zippyshare.com/v/93960432/file.html

Feedback is welkom! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 17:57 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

@Sjobie

aparte sound xd kick klinkt ook wel goed :thumbup:

ik zet het hier ook nog maar eens neer :)
ik was even bezig geweest met v-station en heb een intro idee bedacht :)

sample kick edit:


eigen kick edit:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Case

Klinkt dik! ook met je eigen kick :thumbsup:
Verder uitwerken zou ik zeggen :thumbup:

Zelf weer 'n tikkie verder met wat ik net poste, o.a. de synth is verbeterd
http://www64.zippyshare.com/v/66489623/file.html

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 21:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Case: Kicks vind ik niet echt vet, maar zijn wel te doen:)

@ Sjobie
Synth is een soort screetch naar mijn mening, die mischien nog wel een hoog octaafje kan gebruiken, verder vind m nog heel droog klinken. verder wel apart

Dit is een update op mijn project na 8uurtjes.
Mix is nog enigsinds verkracht, dat weet ik:)

http://www26.zippyshare.com/v/47087651/file.html

greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 21:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Frazyr
Ja, apart dat zei Case Dj ook al, maar dat in de goede zin?
Het is idd een soort screech, waar ik ook nog wat tijd in ga steken :thumbup:

Wat betreft jou track, ik vind het zeer dik gedaan, beetje aan het kloten met Gross Beat?
Is wel iets te veel van het goede maar dat weet je zelf ook al :P
Verder mag er misschien wel iets meer high op je kick, zodat deze nog wat voller klinkt, het is nu bijna alleen low en mid, eigenlijk geld dit voor je synth ook, 'n tikkie meer high :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 21:33 
 
Artiest
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
@Case

Klinkt dik! ook met je eigen kick :thumbsup:
Verder uitwerken zou ik zeggen :thumbup:

Zelf weer 'n tikkie verder met wat ik net poste, o.a. de synth is verbeterd
http://www64.zippyshare.com/v/66489623/file.html

:thumbsup:

Heel vet, kick klinkt dik. Stuk op 38 sec vind ik het vetst, zit een lekker ritme in je screech daar! Neem aan dat dit een test is en dat je m als je er een track van gaat maken langer door laat lopen? De kick valt nu imo wel te vaak weg namelijk.. ;)

@frazyr: Haha, godlike vocal ala headshot? ;) Het concept is ok, maar je kick klinkt nog erg blikkerig, misschien beter EQ'en. Probeer er ook iets meer structuur in te krijgen, springt nu echt van de ene synth naar de andere, en van de ene melodie naar de andere zegmaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 21:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Korey en Sjobie: Thanks voor de reactie, en tips :thumbup:

@ Sjobie:

Ja, apart in de goede zin:) maar nog niet af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 10:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo, weer een stukje verder, synth/screech wat voller gemaakt o.a. wat meer reverb.
http://www66.zippyshare.com/v/90826272/file.html

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 19:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Leuk gedaan Sjobie :). Leuke screech.


Ik heb een oude mid intro in een nieuw jasje gestoken, iemand tips hierop of opmerkingen?
http://www51.zippyshare.com/v/13856930/file.html
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner