Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:41 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Ik zelf zit erg met een goede melodie maken, zijn er bepaalde dingen die je moet kennen om een melodie te maken of dat soort dingen, en hoe kun je dan "leren" goede melodieën te maken?


Ik zelf zet er ff vlug een baas laag eronder, daarna op de wat hogere noten flikker ik een hele zooi aan noten op, vierkwart, 3kwart. hele reutemeteut, daarna 1 voor 1 verwijderen tot 't een beetje klinkt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:49 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Nebuto schreef:
Cruelty schreef:
Ik zelf zit erg met een goede melodie maken, zijn er bepaalde dingen die je moet kennen om een melodie te maken of dat soort dingen, en hoe kun je dan "leren" goede melodieën te maken?


Ik zelf zet er ff vlug een baas laag eronder, daarna op de wat hogere noten flikker ik een hele zooi aan noten op, vierkwart, 3kwart. hele reutemeteut, daarna 1 voor 1 verwijderen tot 't een beetje klinkt :P


als beginner kun je het beste eerst een bestaande midi pakken en die zo aanpassen tot hij niet meer naar het origineel klinkt en toch lekker klinkt naar jou smaak.

deed ik ook in het begin. :thumbup: succes ermee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:57 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Nebuto schreef:
Cruelty schreef:
Ik zelf zit erg met een goede melodie maken, zijn er bepaalde dingen die je moet kennen om een melodie te maken of dat soort dingen, en hoe kun je dan "leren" goede melodieën te maken?


Ik zelf zet er ff vlug een baas laag eronder, daarna op de wat hogere noten flikker ik een hele zooi aan noten op, vierkwart, 3kwart. hele reutemeteut, daarna 1 voor 1 verwijderen tot 't een beetje klinkt :P


als beginner kun je het beste eerst een bestaande midi pakken en die zo aanpassen tot hij niet meer naar het origineel klinkt en toch lekker klinkt naar jou smaak.

deed ik ook in het begin. :thumbup: succes ermee.


Dat is een héle goede tip meneer! Thanx
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Of een instrument bespelen :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 23:09 
 
Hardtraxxer

Ik keek vroeger altijd melodie tutorials op Youtube... :$

In het begin kan je wel wat leren over het maken van melodieën maar na een tijdje moet je het gewoon op je gevoel doen, dat geeft ook het beste resultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 23:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MRN schreef:
Ik keek vroeger altijd melodie tutorials op Youtube... :$

In het begin kan je wel wat leren over het maken van melodieën maar na een tijdje moet je het gewoon op je gevoel doen, dat geeft ook het beste resultaat.


klopt wel. maar muziektheorie helpt daar ook bij. toonladders etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 23:15 
 
Hardtraxxer

Zoiets Case?

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 23:36 
 
Hardtraxxer

Ik hoor 'Gold' er nog steeds tussendoor. ;)

@Draidy, ja klopt, maar dat weet je na een tijdje wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2011 01:54 
 
Hardtraxxer

@ cruelty, ik maak mijn melodien gewoon puur op gevoel, je hoort zelf wel of het vals is ja of nee. Een jaar geleden kon ik ook nog geen melodien maken (zelfs vader jacob in de piano roll lukte me niet haha :D) Maar nu kan ik best dikke melo's maken,, mijn advies: Oefenen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2011 13:42 
 
Hardtraxxer

melo's maken is gevoel en inspiratie, als je een melo in je kop hebt, maak je hem na een tijd oefenen zo in 5 min. heb ik geen inspiratie, moet ik niet beginnen aan een melo.. dan klinkt het nergens naar :lol: maar dat is bij mij zo!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2011 19:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Distattack schreef:
melo's maken is gevoel en inspiratie, als je een melo in je kop hebt, maak je hem na een tijd oefenen zo in 5 min. heb ik geen inspiratie, moet ik niet beginnen aan een melo.. dan klinkt het nergens naar :lol: maar dat is bij mij zo!


precies dit geldt nu ook voor mij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2011 21:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Ik zelf zit erg met een goede melodie maken, zijn er bepaalde dingen die je moet kennen om een melodie te maken of dat soort dingen, en hoe kun je dan "leren" goede melodieën te maken?

Hou je aan toonladders en akkoordenschema's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2011 21:57 
 
Artiest

hidde schreef:
Cruelty schreef:
Ik zelf zit erg met een goede melodie maken, zijn er bepaalde dingen die je moet kennen om een melodie te maken of dat soort dingen, en hoe kun je dan "leren" goede melodieën te maken?

Hou je aan toonladders en akkoordenschema's.


Maar houdt die schema's niet naast je of wat dan ook. Beperkt je creativiteit, zodra je 'vals' van 'mysterieus' kan onderscheiden in noten en dus weet wanneer iets niet klinkt en wanneer wel is het beter je creativiteit te laten gaan door je niet te beperken aan schema's.

Fun projectje van mijn kant:

http://www54.zippyshare.com/v/54826302/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2011 18:05 
 
Hardtraxxer

Citaat:


Wat een heerlijk geweld, die gaat op de iPod :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 01:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Floeps: Lekkere sfeer creëer je in het begin, echt vette shit! Ook heel lekker met de pan gespeeld. De climax is ook lekker duister en blijft in dat sfeertje, maar je synth komt niet lekker naar voren vind ik. Btje EQ-en denk? Kick klapt wel lekker. Al met al een puike productie imo! Ga zo door, alleen ff met die synth spelen en alles perfectioneren.

@Nebuto: te erg gold nog steeds. Melo's maken is denk ik iets wat op gevoel en muzikaliteit moet, daar moet iedereen zijn eigen methode voor ontwikkelen. Ik zou zelf niet zo snel midi's pakken van pro's en der mee gaan knutselen, want dan raak je gewend aan andermans patronen enzo... denk ik.

@Nuracoer: WTF? :P

@Yri: Langdradig? Heerlijk die opbouw, sleept je juist mee in het nummer. Melo is lekker, kick klinkt goed, maar is niet echt bijzonder imo. Btje std... En je leadsynth gaat net wat Sjobie zegt op een gegeven moment een beetje irriteren, of t door de glide komt weet ik niet. Zeker een potentieel project :) Misschien de vocals nog ergens terug laten komen?

Hier een kick waar ik mee bezig ben:

http://soundcloud.com/mr_vertigo/hov
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 14:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

het is meer een dikke punch dan een kick :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 17:23 
 
Hardtraxxer

Citaat:

Hier een kick waar ik mee bezig ben:

http://soundcloud.com/mr_vertigo/hov


RESONEREN EN DISTORTEN ! HOPPAAAAA
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 20:02 
 
Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
hidde schreef:
Cruelty schreef:
Ik zelf zit erg met een goede melodie maken, zijn er bepaalde dingen die je moet kennen om een melodie te maken of dat soort dingen, en hoe kun je dan "leren" goede melodieën te maken?

Hou je aan toonladders en akkoordenschema's.


Maar houdt die schema's niet naast je of wat dan ook. Beperkt je creativiteit, zodra je 'vals' van 'mysterieus' kan onderscheiden in noten en dus weet wanneer iets niet klinkt en wanneer wel is het beter je creativiteit te laten gaan door je niet te beperken aan schema's.

Fun projectje van mijn kant:

http://www54.zippyshare.com/v/54826302/file.html


Ik vind je piano niet mooi die je in het begin gebruikt. Op de climax klinkt het ook wat te veel als een geruis in plaats van een melodie. Kick mist ook laag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 20:26 
 
Hardtraxxer

Schopje. Zitten aardig wat lagen in.

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 20:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nebuto schreef:
Schopje. Zitten aardig wat lagen in.




Het begint ergens op te lijken maar ik zou er nog eventjes aan werken, met name aan de eq van de tail.:)


Dit is mijn projectje inmiddels geworden, het is nog lang niet af.
http://www40.zippyshare.com/v/23875597/file.html

Hoor graag wat jullie ervan vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 20:43 
 
Hardtraxxer

Frazyr schreef:
Nebuto schreef:
Schopje. Zitten aardig wat lagen in.




Het begint ergens op te lijken maar ik zou er nog eventjes aan werken, met name aan de eq van de tail.:)


Dit is mijn projectje inmiddels geworden, het is nog lang niet af.
http://www40.zippyshare.com/v/23875597/file.html

Hoor graag wat jullie ervan vinden


Klopt, ben er dit keer ook even voor gaan zitten, ik dacht al dat iemand over de tail ging beginnen ;) Zal er nog eens naar kijken.

Even over jou nummer, de melodie overheerst de kick zo, verder steekt 't prima in elkaar. Melodie is niet helemaal mijn smaak maar dat is persoonlijk :P De naar beneden gaande sound op 20 sec vind ik wel tof.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 20:50 
 
Hardtraxxer

Zo, even met de tail zitten kutten, dat klinkt idd vele malen beter!

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 22:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nebuto schreef:
Zo, even met de tail zitten kutten, dat klinkt idd vele malen beter!



Iets langer maken en deel hem is in op 150bpm, in de pattern 4 steps en dan ff senden naar piano roll?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 22:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hier mijn kick, dan weet je ook meteen wat ik bedoel xd

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 23:04 
 
Hardtraxxer

Hardphonic schreef:
Nebuto schreef:
Zo, even met de tail zitten kutten, dat klinkt idd vele malen beter!



Iets langer maken en deel hem is in op 150bpm, in de pattern 4 steps en dan ff senden naar piano roll?


Weet niet hoe ik 'm langer kan maken, maar bij deze een snippet.

Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner