Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 10:41 

Hardtraxxer

@Mysterion, ik vind je preview een beetje saai. De sounds zijn niet echt heel spannend. Daar zou ik nog ff mee bezig gaan. De screech klinkt wel vet!

Ik verveelde me weer...tja. Ik moest iets te doen hebben en toen heb ik ff dit stukje gemaakt.

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 12:44 

Hardtraxx Veteran

ROD schreef:
@Mysterion, ik vind je preview een beetje saai. De sounds zijn niet echt heel spannend. Daar zou ik nog ff mee bezig gaan. De screech klinkt wel vet!

Ik verveelde me weer...tja. Ik moest iets te doen hebben en toen heb ik ff dit stukje gemaakt.

De kick klinkt wat vaag maar dat komt vast door de Mixdown, ja het is puur de mixdown dat maakt de track "niet lekker"
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 12:55 

Hardtraxxer

Wat destination zegt, de mixdown is niet heel sterk. Probeer ook de reverb die op de lead staat beter af te stellen, klinkt heel rommelig nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 14:24 

Hardtraxx Newbie

Hey HT'ers,

gaat weer als een speer hier, ik hoor goeie dingen voorbij komen.
Nou heb ik zelf een grote vraag.
Ik zie altijd op youtube van die vette filmpjes, zoals bijv frontliner etc, FinestRoughStylez etc, met die cewle waveforms, lichteffecten etc. Dat wil ik ook graag gaan maken. Ik weet dat het niet hier thuis hoort, maar volgens mij is dit draadje waar het meest gekeken wordt, en als ik een topic aanmaak krijg ik meestal de teeremmer over me heen gekiepert. Ik kan het namelijk nergens vinden, en het enige topic wat er maar iets mee te maken heeft, staat volgens mij een slotje op. Weten jullie waar ik deze vraag kan stellen, waar je tuts kan vinden etc voor After Effects.

Sorry dat ik stoor, maar dit was mijn vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 15:00 

Hardtraxx Veteran

http://lmgtfy.com/?q=after+effects+tutorials
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 15:07 

Hardtraxx Veteran

Een trackje waar ik mee bezig ben geweest:

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 15:12 

Hardtraxx Newbie

@Delt-A, thanks man! Ik ga ff bij die site kijken.

@Destination, Je snippet zit aardig in elkaar, laat ik het zo zeggen, je hebt een zeer degelijke basis. De kick klinkt een beetje te hard door de lead heen (mijn mening dan)

Voor de lead zou ik er misschien nog een zaagje bijpakken. Je kan horen dat je goed je best hebt gedaan op de lead, maar het klinkt een beetje basic. Voor de rest is het een verhaal van alles netjes "opschuren" als je snapt wat ik bedoel.

Hier een snippet van waar ik mee bezig ben. Ik heb een maandje pauze genomen van het producen, wist ff niet meer waar ik heen wilde etc.

Graag hoor ik uw almachtige commentaar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 15:28 

Hardtraxxer

@FreakshowDJ, Ik vind die melodie echt prachtig. Lekker simpel en zomers, de synth past er goed bij, al heeft ie nog wat werk nodig om hem wat voller te maken. De kick is een beetje slapjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 15:50 

Hardtraxx Veteran

ROD schreef:
@FreakshowDJ, Ik vind die melodie echt prachtig. Lekker simpel en zomers, de synth past er goed bij, al heeft ie nog wat werk nodig om hem wat voller te maken. De kick is een beetje slapjes.

Ik denk dat dat te maken heeft met het volume van de kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 19:06 

Hardtraxx Beheerder

Cruelty schreef:
ROD schreef:

Melodie is Wildstylez ft Geusekoek Year of Summer :P.

en ook nog eens met fouten erin :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 22:00 

Hardtraxxer

@destination
Die eerste kick zal ik langer maken en meer volume geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 22:09 

Hardtraxx Addict

CosmicDestination schreef:
Bedacht me net dat ik deze hier nog nooit heb gepost :D

Is al een redelijk oud projectje, paar weekjes terug mee verder gegaan en afgemaakt.
Komt dus ook op het album.

Ben benieuwd wat jullie vinden :)

Kick is niet helemaal top btw, maar dat komt omdat hij gedurende de hele intro op E staat..
Meer dan dit kan ik er voor deze toonhoogte niet uithalen :)
Als ik alles een of meerdere noten omhoog zet, klinkt het een stuk minder gaaf, dus laat het gewoon zo staan :D

Die intro :worship: :worship:

Je eerdere stukje klinkt ook vet, zitten leuke "elementen" (ofzo:P) in :)

DForcer schreef:
Je kick kan wel wat krachtiger vind ik :) Verder leuke screeches! alleen kan wel een beetje reverb gebruiken imo :) btw je outro klinkt house/hardstyle achtig haha :p klinkt leuk :thumbup:

Hier een verbeterde preview van me track :)

Klinkt op sommige plekken nog wat leeg en saai, maar track zelf is goed opweg.
probeer idd wat aan je sounds te werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 22:35 

Hardtraxx Veteran

DForcer schreef:
Je kick kan wel wat krachtiger vind ik :) Verder leuke screeches! alleen kan wel een beetje reverb gebruiken imo :) btw je outro klinkt house/hardstyle achtig haha :p klinkt leuk :thumbup:

Hier een verbeterde preview van me track :)

Melo klinkt wel erg veel als JDX - Wan Taim ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 22:58 

Hardtraxx Addict

Hmm, heb even de midi van Wan Taim ernaast gelegd, lijkt er idd erg veel op. Net alsof er gewoon noten tussen geplakt zijn. Toch, die reverse is en blijft heerlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 23:15 

Hardtraxx Newbie

@ROD, Destination, CaseDJ,

Haha ja die melodie klopt. Ik ben zelf he-le-maal weg van het nummer. Samen met Frontliner - I'm the Melodyman echt wel de twee dikste nummers van de maand, maar wie weet wat Willem nog laat horen in de podcast.

Wat betreft de melodie zelf. Ik heb de melodie uit de The Void - Melody Remakes pack. Dit was gewoon een test, om te kijken hoe alles bij elkaar paste. Ik heb het even terug geluisterd, en ik denk dat Joram twee versies van de melodie heeft. In de eerste climax hoor je dacht ik degene die ik gebruikt heb, en in de tweede climax heb je op geloof ik ergens achterin dat 'ie in plaats van omhoog omlaag gaat.

Over de kick. Het klopt dat de kick niet heel vol en hard klinkt. Ik ben hem heel erg aan het finetunen etc, maar ik krijg hem niet heel vol. Ik heb momenteel ook geen goede geluidskaart en monitoren, dus als ik de snippet wil luisteren moet ik 'm eerst exporteren haha.

De synth gaat nog iets voller worden. Ik ben aan het sparen voor een TI Snow, paar weken geleden een paar weken een te leen gehad, en dat was toch wel DE ultieme synth voor mij. Je kan zeggen wat je wilt, maar voor mij is dat DE SYNTH.

de gruten
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2012 02:14 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Werkt dat makkelijk zo'n virus?

Hier is me nieuwe melodie, zal ik er mee doorgaan, en zo ja, welke van de 3?
En wat vinden jullie van de kick?
[zippy]http://www20.zippyshare.com/v/14094446/file.html[/zippy]

De melodie is niet echt mijn smaak en het klinkt een beetje droog. De kick klinkt ook niet echt helemaal af.
De kraak van de kick zou ik persoonlijk anders doen. Daarnaast ontbreekt er ook een 'tok' en een lage 'punch'.

Hoop dat je er iets mee kan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2012 10:54 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:

probeer de tok wat meer power te geven en zet er wat meer bass in, de melodie is op de goede weg maar misschien moet je nog wat noten veranderen om het beter te laten klinken :),

hier een testpreview van mij met mn nieuwe kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2012 15:13 

Hardtraxx Newbie

@Socializerz,

Een Virus TI Snow werkt redelijk makkelijk. Zoals bijna iedereen zegt, je kan wel een Virus hebben, maar als je niks van synthesis afweet, heb je er niet veel aan. Er bestaan leuke preset packs, maar als je presets gaat kopen voor een synth waar je 1000 euro voor betaalt, of meer voor de TI2, dan is dat zonde. Maarja, het is niet voor niks dat de meeste hardstyle producers die het geld hebben een Virus kopen, ze zijn gewoon goed.

Voor de lead die ik zelf heb gebruikt in mijn nieuwst snippet, heb ik ontiegelijk veel lagen, en bij de Virus had ik maar 1 "laag" nodig om een enorm dikke lead eruit te persen.

@hierboven, ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. De kick is slap, de synth is ook niet echt je van het. Het totale plaatje is nog niet compleet. Ik weet niet hoe lang je al produceert natuurlijk, maar sorry, hier kan ik niet veel van maken. Ik zou zeggen, blijf oefenen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2012 21:27 

Hardtraxx Elite

Socializerz schreef:

zoals hierboven al gezegt is zitten wat valse nootjes in, blijf oefenen en luisteren goed of er valse noten in zitten!

hier iets nieuws van mij, is nog niet afgewerkt, de overgangen, lead en de volumes(hoor net pas dat kick in het begin te hard staat) ga ik nog verbeteren :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2012 12:20 

Hardtraxxer

@Tijntjuh, vind het eig een echt saai nummer zal ik maar zeggen
maar wel hele vette vocals & ook dat chille stukje met drums vind ik best wel cool...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2012 14:13 

Hardtraxx Beheerder

@ tijntjuh je hebt alles veel te hard staan. het clipt zeker ook?

de climax is nog wat saai en zit weinig gevoel in. zorg voor een lekkere synth/screech en zorg dat je volumes goed staan.

-----------------------------------------------------

Ik heb weer 4 melodietjes gemaakt die ik wel wil weggeven als er belang bij is :)

[zippy]http://www33.zippyshare.com/v/64678514/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2012 14:20 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:

de climax is nog wat saai en zit weinig gevoel in. zorg voor een lekkere synth/screech en zorg dat je volumes goed staan.

Ik heb weer 4 melodietjes gemaakt die ik wel wil weggeven als er belang bij is :)

Jij bent mijn melodyman! #HELD :D Ik wil ze alle 4 alst kan :) ga zeker met alle 4 wat doen :) Stuur maar in pm ofiets :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2012 15:17 

Hardtraxxer

@Case dj die laatste wil ik remixeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Hier een klein previewtje van me nieuwe track

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2012 15:30 

Hardtraxx Addict

@Case lekkere melo's, laatste lijkt wel erg veel op Visions! :D

@DirtyNoizeZ melo klinkt fijn, lead klinkt erg standaard en zelf een beetje nexus achtig. Kick wordt ook totaal weggedrukt en heeft veel te weinig bass, dus werk wat meer aan je afmix! :)
Break is wel leuk maar niks bijzonder. Vind de climax er ook nog niet echt lekker inkomen, die opbouw kan ook nog wel wat werk gebruiken imo! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2012 15:32 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
Case Dj schreef:

Ik wil ze ook alle 4 wel hebben, jij bent best wel een baas met melodiƫn
Die 3e komt me al wel bekend voor

Bedoel je niet de 4e want die lijkt op visions van code black.
Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner