Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 14:10 

Hardtraxxer

@thund3r Dankjewel! Ik ben het een beetje eens over de synth in de 2e track, deze gaat nog flink aangepast worden!

Thund3r schreef:
Ik zal em even weer als wavje opslaan en dan nog eens met wat dist en EQ prutsen

Dit moet je inderdaad doen. Ook een paar kicks layeren, en verschillend afwerken, zo krijg je een goed eindresultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 12:49 

Hardtraxxer

DForcer schreef:
@Thund3R je punch moet wat krachtiger :p verder klinkt hij wel goed

Hier een preview van me nieuwe track "Africa"

klinkt al leuk, maak alles nog iets zuiverder en de mix wat beter. ook zou ik een andere kick eronder gooien/maken!

hier een remake van wasted penguinz - play the game. tijdje bezig geweest om de synth na te maken. daarna nog een kleine eigen twist eraan gegeven. maar het klinkt al bijna hetzelfde ^^ alleen geen vocals.

[zippy]http://www6.zippyshare.com/v/46243484/file.html[/zippy]

graag even downloaden voor beste kwaliteit ivm de synth
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 13:08 

Hardtraxx Addict

Kick heeft bijna geen bass en de synth is iets te hol. Verder niet slecht gedaan :)

Heb even de tips van DForcer & pim gebruikt en iets fatsoenlijker afgemixed.

Bassline loopt officieel alleen naar beneden toe maar om de hoge pitches te testen heb ik die even omhoog gezet. Kan wat raar klinken omdat de bassline in de melo nog wel 1 groep of hoe je die C4 C5 C6 dingen ook maar noemt lager ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 13:25 

Hardtraxxer

@Thund3R je punch mist tog kracht, het is nu meer een kleine/snelle tok,
Ik heb even mijn punch van me kick gehaalt dan kan je beetje horen hoe die is :-)

Heb vandaag nog wat werk gemaakt van me track " The Journey of Life"
Het gaat alleen ff om de kick, ik wil hem er lekker in hebben en zo klinkt hij voor mij tog beter dan hij was :) Hoop nog wat tips te krijgen om hem te verbeteren :thumbsup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 14:01 

Hardtraxxer

Thund3R schreef:
Kick heeft bijna geen bass en de synth is iets te hol. Verder niet slecht gedaan :)

Heb even de tips van DForcer & pim gebruikt en iets fatsoenlijker afgemixed.

Bassline loopt officieel alleen naar beneden toe maar om de hoge pitches te testen heb ik die even omhoog gezet. Kan wat raar klinken omdat de bassline in de melo nog wel 1 groep of hoe je die C4 C5 C6 dingen ook maar noemt lager ligt.

bij mij heeft die toch genoeg bass, :/ en er werd ooit eens gezegd, dat mijn kick teveel bass zou hebben. toch bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 14:20 

Hardtraxx Beheerder

@ Axora even een tip.

haal wat uit je kick rond de 100hz en boost bij 60/65hz. je kunt ook nog een beetje rond de 20hz naar beneden faden maar niet teveel.

Hier door krijgt je kick een cleane bass.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 10:37 

Hardtraxx Addict

DForcer, je melo is dik, synth ook, maar vind toch de sound van de tok/punch er niet bij passen. Te veel hoog of te veel dist op de hoge freqs, weet het niet maar het klinkt niet lekker :)

Ik zat even te prutsen met een eigen melodie voor m'n testspul en toen kwam ik Supernaturals melo pack weer tegen die hij hier op HT weg had gegeven zo van, bouw er wat moois van.

Dus, ik kijken of er een lekkere melo in zat, en ik heb er een gevonden! Past perfect bij m'n synth en is heerlijk zomers!

Kick is wederom verbeterd, en vind het nu wel redelijk voor mijn doen :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 15:01 

Hardtraxxer

New kick versie: ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 15:25 

Hardtraxxer

@Thund3R Het klinkt al beter :) Alleen je kick is beetje hol ?

@Deniax Klinkt goed!, Alleen op sec 6.8/7 is daar een stilte, ik zou hem wegwerken als ik jou was :)

Previewtje van "Afrika" die al beter klinkt imo :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 15:43 

Hardtraxx Addict

deniax schreef:
New kick versie: ^^

Klinkt weer erg vet, lekkere sounds :)

Btw, je weet dat feedback aan andere geven ook mogenlijk is hé ? :D

@DForcer, je bent er heel erg op vooruit gegaan :thumbsup: goedbezig.

Heb weer ff wat Hardcoe gemaakt, ben benieuwt wat jullie ervan vinden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 17:15 

Hardtraxx Beheerder

@ Dforcer

die melodie komt me wel erg bekend voor. er zitten maar een paar kleine aanpassingen in. hij lijkt op een melodie van josh & wesz iod. Ik geloof Like Thiz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 17:17 

Hardtraxx Newbie

@Joeyvg
Awesome! Grote Sounddesign, maar misschien de kick heeft meer bass

Mainpart van een track van mij

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 18:49 

Hardtraxxer

@edgie Klinkt lekker, heerlijk die synth! :D Ik ben alleen niet zo fan van de climax, die 16 beats rust, is mijn mening maar.

@joey Luistert goed op het eerste gehoor. Aangezien ik zelden nog hardcore luister, is het moeilijk oordelen voor mij. Misschien kan je de screeches nog wat uitwerken? Wat distortion erop, de reverb even goed regelen. Gaaf wat je op .22 doet ^^ .

@dforcer komt mij eerlijk gezegd ook bekend voor, die melodie. Je mag misschien wat meer werk in je kick steken!

Ik heb een van de trackjes die ik laatst uploadde afgemaakt en geupload op youtube:

Zou daarnaast ook graag een trackje willen laten horen waar ik vandaag mee begonnen ben. Let niet op de kleine foutjes! Zal ik deze afmaken? :huh:

[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/26059594/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 19:05 

Hardtraxx Addict

@Edgie Leadsynth is gaaf! mag nog wel een stuk voller, probeer hem nog wat meer te EQ'en en voeg wat extra layers toe, ook een aantal met wat chords.
Ook misschien een handige tip voor velen hier: in FL Studio 10 heb je in de mixer een draaiknop onder je mute knop. Als je deze naar links draait, split het geluid wat je naar dit kanaal stuurt naar de zijkanten.
Erg handig voor leads, screeches, hardsounds etc. :)
Kwam er namelijk achter dat vrij weinig mensen van deze functie weten :D

@pim Spreek je die vocals zelf in? Is namelijk de zelfde stem als in Swept Away en ook dezelfde slechte kwaliteit :D
Intro klinkt erg lekker! Climax vind ik ook erg fijn, lead had misschien wel wat duisterder gekund :)
2e climax vind ik ook errrrug lekker! :thumbsup:

-----------

Nieuw trackje van mijn kant, komt ook op het Stereorockerz album :)
Ben hier dinsdag mee begonnen en is eigenlijk weer redelijk snel gegaan. Komende dagen even de laatste dingen fixen en afmixen etc.

Feedback is welkom :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 19:28 

Hardtraxxer

@cosmic Haha nee ik spreek niet zelf mijn vocals in. Deze zijn van een intro van terminator volgens mij, kan het niet meer terugvinden. En de vocals van swept away zijn van een of andere film uit de jaren 60, kan ik ook niet meer terugvinden xd . Zal erg toevallig zijn als het dezelfde kerel was! Maar ik ben ook geen held in het bewerken van die vocals, blijft moeilijk!
Die knop waar je het over hebt, in de mixer, waar alles wijder of juist minder wijd van gaat klinken, gebruik ik ook regelmatig. Best handig, vooral als je wat dimensie in je mix wil creeren!
Bas heeft me alle tracks gestuurd die jullie willen gaan gebruiken, zitten gave dingen tussen! Heb het al teruggemaild, maar vind turn me out en the first musical instrument het gaafst. Dit nummer doet er echter ook niet voor ten onder! :D Misschien de synth wat meer eqen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 19:28 

Hardtraxx Addict

Waarschijnlijk bedoel je External Life, hier zitten namelijk ook zulk soort screeches in :D
Maar geen bass? Ik mis niks hoor? xd
Zijn er anderen die het met Cruelty eens zijn? Dan weet ik of het aan mij ligt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 19:29 

Hardtraxx Addict

pim schreef:
@cosmic Haha nee ik spreek niet zelf mijn vocals in. Deze zijn van een intro van terminator volgens mij, kan het niet meer terugvinden. En de vocals van swept away zijn van een of andere film uit de jaren 60, kan ik ook niet meer terugvinden xd . Zal erg toevallig zijn als het dezelfde kerel was! Maar ik ben ook geen held in het bewerken van die vocals, blijft moeilijk!
Die knop waar je het over hebt, in de mixer, waar alles wijder of juist minder wijd van gaat klinken, gebruik ik ook regelmatig. Best handig, vooral als je wat dimensie in je mix wil creeren!
Bas heeft me alle tracks gestuurd die jullie willen gaan gebruiken, zitten gave dingen tussen! Heb het al teruggemaild, maar vind turn me out en the first musical instrument het gaafst. Dit nummer doet er echter ook niet voor ten onder! :D Misschien de synth wat meer eqen?

Pim, je weet dat ik Bas ben he? :p
Maar thanks, zal je mailtje even lezen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 19:37 

Hardtraxxer

hahaha faal, ik dacht even dat je de andere helft was, niet over nagedacht xd .
Ik heb in the face of danger even op mijn goede boxen geluisterd en vergeleken met andere nummers, en er zou eventueel wel wat meer bas in mogen. Maar het is niet dat er geen bas in zit! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 19:39 

Hardtraxx Addict

Die bass kun je krijgen :P

Meteen nog maar even een trackje geupload naar soundcloud.
Pim en Cruelty kennen hem al, maar ben benieuwd wat de rest ervan vindt :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 14:02 

Hardtraxxer

CosmicDestination schreef:
Die bass kun je krijgen :P

Meteen nog maar even een trackje geupload naar soundcloud.
Pim en Cruelty kennen hem al, maar ben benieuwd wat de rest ervan vindt :)

Goeie vibe man :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 14:03 

Hardtraxxer

Bezig geweest met mn kick + screech..

Nog niet ge eq'ed maar gaat om het idee..

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 14:53 

Hardtraxxer

Chronicle schreef:

ik vind jou best wel een baas haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 18:07 

Hardtraxxer

Chronicle schreef:

Vet idee, maar er missen nog wel wat puntjes. Ik vind de snippet best rauw, maar de kick past er niet helemaal goed bij.
Hij is in mijn ogen niet genoeg gedistort, en mist nog wat punch.

De screech vindt ik erg vet, beetje Pitcher-achtig.

Ik heb zelf ook weer een nieuwe track(productietechnisch)klaar, alleen de mixdown nog...
Heb er nu 18 uurtjes op gezeten, hoor graag wat feedback!

Ben benieuwd naar de reacties!

Desley
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 22:27 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Chronicle schreef:

Kick is erg zwak.

Niks is nog ge eq'ed ..of watdanook.. dus de punch komt niet echt door.. ik ben niet opzoek naar de bekende headhunterz / wildstylez kick die iedereen wil maken tegenwoordig.. Meer in de trend van Desnar 2h2h..

Dus als je dat idee wegneemt.. en de kick zou afgesteld zijn.. waardoor de punch en etc er beter doorheen komt i
Waarom dan een zwakke kick ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 23:49 

Hardtraxxer

Chronicle schreef:
Cruelty schreef:
Chronicle schreef:

Kick is erg zwak.

Niks is nog ge eq'ed ..of watdanook.. dus de punch komt niet echt door.. ik ben niet opzoek naar de bekende headhunterz / wildstylez kick die iedereen wil maken tegenwoordig.. Meer in de trend van Desnar 2h2h..

Dus als je dat idee wegneemt.. en de kick zou afgesteld zijn.. waardoor de punch en etc er beter doorheen komt i
Waarom dan een zwakke kick ?

Inderdaad eq is nog nodig bij een aantal dingen. Ik vind de screeches wel fucking awesome!
Hier een introtje waar ik mee bezig ben wat vinden jullie?

Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner