D
Hardtraxxer
124 posts member since 2012
last seen Oct 2012
rummeltje wrote:@DForcer lead is mooi ! synth mag nog iets voller.. maar klinkt lekker!

mijn werkje waar ik al een tijdje mee bezig ben :). iemand nog tips?

View on SoundCloud
Lead gebaseert op pirate's of the carribean main theme? :) Klinkt goed hoor:P

Je mag er wel nog wat meer reverb op zetten en je kick mist wat bass, hoor hem hierdoor ook bijna niet pitchen :-)
R
Hardtraxxer
85 posts member since 2012
last seen Feb 2015
DForcer wrote:
rummeltje wrote:@DForcer lead is mooi ! synth mag nog iets voller.. maar klinkt lekker!

mijn werkje waar ik al een tijdje mee bezig ben :). iemand nog tips?

View on SoundCloud
Lead gebaseert op pirate's of the carribean main theme? :) Klinkt goed hoor:P

Je mag er wel nog wat meer reverb op zetten en je kick mist wat bass, hoor hem hierdoor ook bijna niet pitchen :-)
haha klopt vond het wel leuk klinken.
meer bass op de tail van de kick ? ik ga nu meteen tweaken:P. het lukt mij nooit om lekker te pitchen ik doe het in logic 'ultrabeat' maar volgens mij doe ik het helemaal verkeerd;P.

bedankt voor je reactie!:)
S
Hardtraxx Newbie
24 posts member since 2012
last seen Apr 2014
@rummeltje: je kick is vals. Kick klinkt ook nog erg rommelig. Denk ook als je een soort van remix van pirates of the caribbean doet dat je de melodie een stuk interessanter kan maken. Ik zou ook een andere synth pakken, of de hele melodie een hele octaaf lager zetten. Klinkt namelijk nogal schrel in de oren. Voor de rest vind ik het idee wel leuk ;) .
D
Hardtraxxer
last seen Oct 2012
Stryker wrote:@rummeltje: je kick is vals. Kick klinkt ook nog erg rommelig. Denk ook als je een soort van remix van pirates of the caribbean doet dat je de melodie een stuk interessanter kan maken. Ik zou ook een andere synth pakken, of de hele melodie een hele octaaf lager zetten. Klinkt namelijk nogal schrel in de oren. Voor de rest vind ik het idee wel leuk ;) .
Ja idd gwn een remix zou het intressanter en leuker laten klinken:)

Hier een preview van me track, heb er nog aardig wat aan gedaan sinds de laatste post :-)

View on YouTube
C
Hardtraxx Elite
2263 posts member since 2011
last seen Mar 2024
Melodie klinkt goed, maar de kicks vind ik slap.
G
Hardtraxxer
212 posts member since 2011
last seen Jan 2020
DForcer wrote:
Stryker wrote:@rummeltje: je kick is vals. Kick klinkt ook nog erg rommelig. Denk ook als je een soort van remix van pirates of the caribbean doet dat je de melodie een stuk interessanter kan maken. Ik zou ook een andere synth pakken, of de hele melodie een hele octaaf lager zetten. Klinkt namelijk nogal schrel in de oren. Voor de rest vind ik het idee wel leuk ;) .
Ja idd gwn een remix zou het intressanter en leuker laten klinken:)

Hier een preview van me track, heb er nog aardig wat aan gedaan sinds de laatste post :-)

View on YouTube
Er zit een goeie vibe in je track alleen mag de kick misschien wat harder voor de rest heel goed gedaan :)
, hier een nieuwe track waar ik aan bezig ben View on SoundCloud
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
@DForcer
Het klonkt veelbelovend totdat je kick erin kwam, je kick drukt je melodie weg en je punch wordt ook weggedrukt. Verder klinkt het wel nice, verder uitwerken zou ik zeggen.

@Gondrez
Net als bij DForcer drukken je sounds elkaar elkaar weg, probeer dat eruit te krijgen, je punch is opzich lekker, maar alleen wat zachter tov de rest, verder mag hij ook iets langer.
Je melodie is opzich ook wel nice, maar zoals ik al zei alles worden weggedrukt door elkaar.

Zelf ook na een lange tijd maar weer eens een snippet posten;
http://www65.zippyshare.com/v/73904118/file.html

Feedback is altijd welkom! :)
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
@Sjobie, Die punch laat hem goed eruit knallen, tail mag wel iets beter. :thumbup:

View on SoundCloud

Ben een tijdje bezig geweest met de melodie, alleen nou klinken de kicks echt lelijk als ik ze laat pitchen omdat de bass noten veeeels te hoog staan xd En dan krijg je Ploink Ploink stuiter stuiter...
Dus maar een soort van "anti-clmax" van gemaakt.
D
Hardtraxxer
last seen Oct 2012
sjobie wrote:@DForcer
Het klonkt veelbelovend totdat je kick erin kwam, je kick drukt je melodie weg en je punch wordt ook weggedrukt. Verder klinkt het wel nice, verder uitwerken zou ik zeggen.

@Gondrez
Net als bij DForcer drukken je sounds elkaar elkaar weg, probeer dat eruit te krijgen, je punch is opzich lekker, maar alleen wat zachter tov de rest, verder mag hij ook iets langer.
Je melodie is opzich ook wel nice, maar zoals ik al zei alles worden weggedrukt door elkaar.

Zelf ook na een lange tijd maar weer eens een snippet posten;
http://www65.zippyshare.com/v/73904118/file.html

Feedback is altijd welkom! :)
Heb dat probleem dus vaker, Iemand een idee hoe dit op telossen is?,

edit:
NVM fruity limiter stond aan en dat was dus het probleem, was hem vergeten uit te zetten :p
Last edited by DForcer on 31 Jul 2012 19:42, edited 1 time in total.
Hardtraxxer
164 posts member since 2010
last seen Apr 2013
Heb vandaag alleen een break gemaakt, durf niet goed met aan de climax te beginnen i.v.m. mijn bizarre kut kicks :P

http://www63.zippyshare.com/v/32550633/file.html
C
Hardtraxx Elite
last seen Mar 2024
@hierboven : Klinkt toch beter dan je voorgaande trackjes, maar nog niet voldoende naar mijn gevoel.

http://www66.zippyshare.com/v/58921746/file.html

Ben vandaag ook weer bezig geweest met iets nieuws. Tips/comments?
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Het begon echt lekker, maar je kick vind ik heel lelijk, sorry :$ Probeer eens een nieuwe versie met een andere kick :)
C
Hardtraxx Elite
last seen Mar 2024
Fuzzylogic wrote:Het begon echt lekker, maar je kick vind ik heel lelijk, sorry :$ Probeer eens een nieuwe versie met een andere kick :)
Tja, ben niet echt de held in het maken van kicks haha. Moet maat waarmee ik samenwerk me nog mee helpen.
P
3 posts member since 2012
last seen Aug 2012
@CyrilHS Ik vind het niet verkeerd klinken alleen mag de kick wel iets voller, hij klinkt nu iets aan de holle kant.
P
3 posts member since 2012
last seen Aug 2012
View on SoundCloud

Dit is mijn eerste track (snippet) hier op hardtraxx, al het commentaar is welkom :cool:
C
Hardtraxx Elite
last seen Mar 2024
ProNax wrote:@CyrilHS Ik vind het niet verkeerd klinken alleen mag de kick wel iets voller, hij klinkt nu iets aan de holle kant.
Hol? Kan misschien aan de kwaliteit van zippy liggen, geen idee.
A
Hardtraxx Newbie
26 posts member since 2012
last seen Dec 2013
ProNax wrote:View on SoundCloud

Dit is mijn eerste track (snippet) hier op hardtraxx, al het commentaar is welkom :cool:
Vind de intro/outtro het best van je track. Wel leuk gedaan.
C
Hardtraxxer
84 posts member since 2012
last seen Mar 2013
ProNax wrote:View on SoundCloud

Vind de overgang van van de intro op de climax erg netjes.. goede sfeer verandering zonder dat het stoort.. Samples vind ik ook dik.. mischien wat meer effecten en layering ? ik zeg +1
C
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
CyrilHS wrote:@hierboven : Klinkt toch beter dan je voorgaande trackjes, maar nog niet voldoende naar mijn gevoel.

http://www66.zippyshare.com/v/58921746/file.html

Ben vandaag ook weer bezig geweest met iets nieuws. Tips/comments?

die scratches mogen wel wat meer op de voorgrond.. layer je screech mischien een beetje ? en haal de hooge plastic frequenties weg.. effectjes erop? Kvind em wel dope ! eminem is altijd goed.. :D
C
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
View on SoundCloud

Intro van mn track afgemaakt.. deze x redelijk afgemixt.. moet ik bij de rest van het geuploade ook nog doen..

Heb graag feedback/kritiek/commentaar :D
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Chronicle wrote:View on SoundCloud

Intro van mn track afgemaakt.. deze x redelijk afgemixt.. moet ik bij de rest van het geuploade ook nog doen..

All I have to say, wat een heerlijke sfeer leg je neer in die melodie van je intro :worship: Held, ga zo door!
D
Hardtraxxer
129 posts member since 2011
last seen Oct 2015
Preview van me nieuwe track...Ben alleen nog bezig met het masteren ervan maargoed.
Enjoy!

ps; Kan geen naam ervoor verzinnen iemand maybe een idee een feeling die die erbij heeft ?

View on SoundCloud
C
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
View on SoundCloud

Heb graag feedback/kritiek/commentaar :D[/quote]

All I have to say, wat een heerlijke sfeer leg je neer in die melodie van je intro :worship: Held, ga zo door![/quote]

Vet :D ! mn reverb plugin stond nog uit xd , :p heb dezelfde link vernieuwd. Thx men! :yay:
C
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
DirtyNoizeZ wrote:Preview van me nieuwe track...Ben alleen nog bezig met het masteren ervan maargoed.
Enjoy!

ps; Kan geen naam ervoor verzinnen iemand maybe een idee een feeling die die erbij heeft ?

View on SoundCloud
je kan horen dat je weet wat je doet.. Hoor alleen dat er erg veel laag uit je synth is.. Haalt de power weg.. denk als je dat metje meeneemt met de rest van het afmixxen dat het wel goedkomt !
D
Hardtraxxer
last seen Oct 2012
Chronicle wrote:View on SoundCloud

Klinkt netjes :)

Heb nog een heletijd aan de kick gewerkt en hoop dat hij zo beter is :)

View on SoundCloud

Ben van plan dit optesturen naar een label, nog geen idee welke dus hoor graag nog feedback als er wat dingen beter kunne!