Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 15-08-2017, 19:56 

Hardtraxx Addict

@Jubke Helemaal mee eens met dat stukje na 30 seconden, ga ik zeker even naar kijken. Ik had nog geen overgang van de mid intro naar de break toe dus die stilte is inderdaad met opzet. Die riser is een goed punt, ik ga er nog eens kritisch naar kijken. Ik ben al een endje verder dus zal later nog wel wat posten.

Mag ik zo brutaal zijn om ook te vragen wat je van de andere track vind? :$

Eerste track klinkt best strak, vooral gave vage geluidjes, ik hou daar van. Ik vind je break echter vanaf 2:40 nog iets te leegjes af en toe, wat meer Reeverb en Delays, of wat extra geluidjes doen wonderen. Verder klinkt je opbouw naar de climax en daarna ook strak.

Tweede track klinkt ook goed, iets wat meer House achtig. Echt weinig op aan te merken alleen dat ik een klein beetje het idee heb dat de baslijn in de climax vanaf 4:00 een klein beetje wegvalt, hij mag van mij nog een iets tikkeltje dieper, verder vind ik je lead daar in de climax wellicht iets te schel en wat dunnetjes, maar dat is meer een smaak kwestie.

Derde track zelfde verhaal, ook erg netjes. Hier vind ik over het geheel je baslijn juist weer heerlijk aanwezig, lekker wobbelend. Enige puntje van feedback is dat ik de overgang van je climax naar je outro wat abrupt vind en de ride op 2:12 lijkt op de meest standaard Fruity Loops ride, ik zou daar persoonlijk eentje doen die wat anders of minder standaard klinkt.

Over het algemeen allemaal best strak en een goede mix :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23-08-2017, 14:39 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
@Jubke Helemaal mee eens met dat stukje na 30 seconden, ga ik zeker even naar kijken. Ik had nog geen overgang van de mid intro naar de break toe dus die stilte is inderdaad met opzet. Die riser is een goed punt, ik ga er nog eens kritisch naar kijken. Ik ben al een endje verder dus zal later nog wel wat posten.

Mag ik zo brutaal zijn om ook te vragen wat je van de andere track vind? :$

Eerste track klinkt best strak, vooral gave vage geluidjes, ik hou daar van. Ik vind je break echter vanaf 2:40 nog iets te leegjes af en toe, wat meer Reeverb en Delays, of wat extra geluidjes doen wonderen. Verder klinkt je opbouw naar de climax en daarna ook strak.

Tweede track klinkt ook goed, iets wat meer House achtig. Echt weinig op aan te merken alleen dat ik een klein beetje het idee heb dat de baslijn in de climax vanaf 4:00 een klein beetje wegvalt, hij mag van mij nog een iets tikkeltje dieper, verder vind ik je lead daar in de climax wellicht iets te schel en wat dunnetjes, maar dat is meer een smaak kwestie.

Derde track zelfde verhaal, ook erg netjes. Hier vind ik over het geheel je baslijn juist weer heerlijk aanwezig, lekker wobbelend. Enige puntje van feedback is dat ik de overgang van je climax naar je outro wat abrupt vind en de ride op 2:12 lijkt op de meest standaard Fruity Loops ride, ik zou daar persoonlijk eentje doen die wat anders of minder standaard klinkt.

Over het algemeen allemaal best strak en een goede mix :thumbup:

Hej bedankt voor je feedback. Ik heb geprobeerd het stukje wat je wat leeg vond nog wat te verbeteren. Maar het wilde tot nu toe niet echt erop vooruit gaan. Heb zelfs een achtergrond synth weg gehaald! Daarmee klonk het wel wat 'cleaner'. Laat hem misschien even liggen om over een tijdje nog eens kritisch er naar te kijken. Voor nu ben ik er best tevreden mee :)

Ik neem je opmerkingen over de 2e en 3e track ook nog mee en kijk of ik er iets anders van kan maken wat ik zelf ook goed vindt klinken (maar ik proef wel dat de puntjes die je noemt inderdaad wat meer met smaak te maken hebben, dus ik denk dat ik het niet als 'harde' kritiek moet zien?)

Ik heb je tweede track ook nog even geluisterd. Ik vind je vocals wel apart (op een goede manier :thumbup: ) Waar zijn deze van? Je gebruikte sounds zijn dik in orde en vindt het geheel best origineel! :) Ik weet het niet helemaal zeker, maar kan je kick niet nog wat meer 'impact' gebruiken? Weet niet of die misschien wat veel compressie heeft? Qua volume lijkt die in ieder geval wel goed erin te zitten. (Net als jou opmerkingen kan dit natuurlijk ook smaak zijn btw ;) )

Ik weet niet of het een verbetering is, maar je zou ook eens kunnen proberen de chorus op de synth die begint op 4 min wat meer mono te maken? (Ben gewoon hardop aan het denken nu...)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10-11-2017, 16:25 

Hardtraxx Addict

Er is niemand meer waar ik feedback op kan geven... dus bij dezen even schaamteloos zonder feedback te geven :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-04-2018, 10:02 

Hardtraxxer

Jammer genoeg is je track niet meer beschikbaar @ventrue.... Maargoed ik zal eens proberen dit topic nieuw leven in te blazen door een track van mij te posten. Alle feedback is welkom natuurlijk!

@Ventrue mocht je de track (of een andere track) nog hebben en feedback willen, stuur hem anders even door dan kan ik alsnog feedback geven. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01-06-2018, 12:00 

Hardtraxxer

@Jubke,

Niet de soort muziek die ik normaliter luister, maar klinkt productietechnisch dik in orde! (Net als je andere tracks op je kanaal)
Leuk melodietje ook, wel meer trance melodie als techno. Weet ook niet precies welke van de twee genres dit nummer is, zweeft er vgm beetje tussen haha.
Vanaf 2:55 die sounds (saw?) vind ik er niet helemaal bij passen, wat meer acid sounds zou denk ik beter aansluiten bij de intro

Maar al met al klinkt het wel tof man!

Zelf dan maar, een eigen track (130 bpm maar niet echt een genre nagestreefd) en een dnb bootleg. Zijn er twee, als commentaar op twee te veel is mag je er ook eentje doen :P. Dnb bootleg vind ik productietechnisch zelf mwuah maar toch random al bijna 2k views op gekregen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09-06-2018, 00:03 

Hardtraxxer

@Jubke ik vind de opbouw in je track interessant. De track boeit me van begin tot eind. De riser op 2:10 klinkt wel leuk, maar past niet erg bij de plaat naar mijn mening. De synths op 2:40 klinken lekker. Die donkere tonen met sprankelende tonen erbij, euke combinatie. De clap op 3:34 valt een beetje weg in de andere tonen.

@bartjj De kick in Goblin's flute staat naar mijn mening iets te hard. Het neemt de overhand waardoor ik me minder concentreer op de andere tonen. De synth op 4:00 vind ik zelf iets te scherp, maar smaken verschillen :). Productie-technisch klinkt het prima, maar ik vond de track in z'n algemeen niet heel spannend (excuses).

Fortitude luistert lekker weg. De vocals en piano klinken prima met de beat. Op 2:15 klinkt het een beetje raar. Ik heb het idee dat de piano daar een beetje de weg kwijt is ;).

Over het algemeen prima producties!

Ik zal zelf ook een duit in het zakje doen. Hieronder een remix die ik vorige week heb gemaakt in de oude vertrouwde stijl: 'Hands Up' (subgenre van techno). Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22-06-2018, 16:21 

Hardtraxxer

@bartjj:
Thx voor je comments! Ik heb even naar jou tracks geluisterd. Voor Goblin Flute: Ik denk dat je qua algemene structuur wel goed op weg zit zit; de idee├źn zijn er wel. Ik denk dat je je track wel wat meer op- en afbouw momenten moet geven. Probeer meer een verhaal te vertellen i.p.v. alles continu door te laten gaan. Voorbeeld: check het stuk op 1:58; hier heb je de kans om wat meer rust in het geheel te brengen en om weer wat meer spanning in de track te brengen door langzaam op te bouwen. (Zie ook de opmerking van BramHS) Daaraansluitend: Ik zou zelf iets meer aan opvulling/ambience doen. Het allemaal wat dieper/breder laten klinken. Gebruik onderandere meer reverb op je sounds want nu klinken veel dingen nog een beetje 'scherp'. Whitenoise als riser/downlifter helpt ook best veel in dit soort gevallen. Experimenteer ook met pads/choirs etc.
De synth die door de hele track zit (die eigenlijk al vanaf de start begint) verdient denk ik nog wat aandacht. Je moet eens kijken of je hier niet wat mee kunt knutselen qua extra lagen, stereo beeld. Ook zit deze nu erg 'voorin' de mix, waardoor het als luisteraar moeilijk is om aandacht op de andere elementen te houden. Probeer daarom een iets betere balans in je mix te vinden.

Je drum n. bass bootleg flowt daarentegen een stuk lekkerder :) De elementen lijken hier ook wat beter op elkaar afgestemd te zijn in de mix. Misschien kun je hier ook nog net wat meer doen met down/uplifters...

@BramHS:
Dit is eigenlijk best geinig gedaan hoor :) Stucturen/opbouw dik in orde! Ik zet even mijn kritische pet op: Ik heb het idee dat jou kick en Bass ook nog niet helemaal lekker in de mix zitten; wat overheersend soms wellicht? Je zou eens kunnen referencen op meerdere geluidssystemen?
Wat betreft je leads; de main lead kan nog wel een laagje gebruiken met wat hogere frequenties denk ik. Kwestie van uitproberen. De background synth in de drops/climaxen/whatever vind ik nog wat droog.

Keep up the good work guys :)

Ik had zelf nog een conceptje uitgedacht, beetje happy-trance achtig. Ben benieuwd of het een beetje aanslaat. Voor nu is het nog even een break + 1 climax, de rest moet ik nog uitwerken.
Antwoord op onderwerp Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner