RickV schreef:
Ik kwam zelf dit stukje weer eens tegen van mezelf van een tijd terug en wil die denk ik wat verder gaan uitwerken/tweaken nog.
Hoor graag jullie tips
Waar wil je dit stuk voor gaan gebruiken? Als een soort intro voor een mix of playlist ofzo? Vraag me een beetje af welke richting je hier mee op wilt.

Over het algemeen zet je er een goede sfeer mee neer en alles klinkt ook vol. Ik vind wel dat die 'eindknal' wel heel plots met hoog volume komt...
Re-vamp schreef:
Durf ik bijna niet meer mijn 2,5 uur werk brouwsel te droppen
Zeer zeker nog wat EQ nodig, en de melo moet wat aangepast worden:
Dit vind ik wel leuk! De melodie sound en de melodie lijn lieten me in eerste instantie een beetje denken aan de headhunterz house. Ik vind het goed dat je veel verschillende sounds in de mid intro gebruikt. De melodie is misschien wat te vrolijk, maar ik moet ook wel zeggen dat dat een beetje de kracht van de track is. Het past vooral goed binnen het hardstyle stuk. Ik vind alleen die bell sound die je hoort in de overgang van hardstyle naar house wat teveel naar een bekende preset ofzo klinken?
Just curious: heb je het hardstyle stukje ook al eens uitgeprobeerd met zon 'EDM meets hardstyle (hardhouse ofzo?)'' kick op een iets lager bpm ofzo?
RickV schreef:
En ik heb tijdje terug nog geprobeerd een soort trance te maken, ik vind 'm zelf wel aardig gelukt maar hoor graag jullie feedback om nog het een en het ander te verbeteren
Ik vind de opbouw wel goed, maar wat me opvalt is dat overal de melodie enigzins herhaalt wordt. Wellicht zou je nog wat variatie hierop kunnen toevoegen in de opbouw e.d.. Ook zou ik zelf nog wat hoger gepitchte plucks toevoegen op degene die er nu zitten in het tweede deel van je opbouw om zo wat meer variatie/emotie te brengen. Ten slotte zou ik meer reverb zetten op de snares in je break

Verder is de basis van de plaat wel gewoon goed, lekker catchy
Laatst ben ik eens begonnen met een poging tot trance maken, en ik moet zeggen dat dit me goed beviel. Ook kreeg ik op mijn eerste productie wel goede feedback. Ik heb daarom de trance producties doorgezet! Gezien ik vanuit het gewone eigen producties topic naar hier werd doorverwezen zou ik graag om feedback op de volgende tracks willen vragen.
Track 1. Idee was om een wat meer zomerse track te maken met trance invloeden:
Track 2. Een, naar mijn idee, tpyische trance track met een melodie/structuur gebaseerd op enkele akkoorden:
Track 3. Een trance track waarmee ik een wat meer 'old-school' feeling heb proberen neer te zetten. Denk een beetje aan de trance omstreeks het jaar 2000
Track 4. Track waarbij ik dacht '80s meets trance'. Bij deze track wilde ik mezelf uitdagen om alles met 1 synth te maken (namelijk UVI Energy). Dit is ook gelukt. Enkel de riser voor de climax + de percussie is van andere synths.
Ik heb nog wat meer tracks op de plank liggen, maar die bewaar ik nog even zodat ik eerst deze feedback ten harte kan nemen en zodat ik ook weer feedback op jullie tracks kan geven