BusDoolittle wrote:Ik zou gewoon alle sounds op de master gooien, en in 1 keer eq'en. Scheelt een hoop tijd en werk.
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
TakkU wrote:BusDoolittle wrote:Ik zou gewoon alle sounds op de master gooien, en in 1 keer eq'en. Scheelt een hoop tijd en werk.
-
THardtraxxer
- 245 posts member since 2011
- last seen Oct 2012
als je het precies en goed wil hebben zou ik ze toch echt alle 50 apart doenCruelty wrote:Je sounds zijn ook apart ge-eq'ed maar als het dan nog wat dof klinkt is een EQ op je master veel sneller en makkelijker dan 50 channels weer apart te eq'en.TheArthadox wrote:okee... als jij de leads op dezelfde frequenties als je kick wil hebben moet je dat doenDoolittle wrote:Ik zou gewoon alle sounds op de master gooien, en in 1 keer eq'en. Scheelt een hoop tijd en werk.vraag me af hoe jij dan alles een eigen plekje geeft in de headroom?
Ik heb bij een track gemiddelt 80-100 mixer tracks in gebruik, elke sound appart..TheArthadox wrote: als je het precies en goed wil hebben zou ik ze toch echt alle 50 apart doen
-
EHardtraxx Newbie
- 10 posts member since 2012
- last seen Jun 2012
Doolittle wrote:Ik heb bij een track gemiddelt 80-100 mixer tracks in gebruik, elke sound appart..TheArthadox wrote: als je het precies en goed wil hebben zou ik ze toch echt alle 50 apart doen
Dat sowieso, als voormix.
Daarna zou ik persoonlijk mijn track laten masteren door een pro, zijn genoeg mensen die daar hun specialiteit van hebben gemaakt:)
Mijn ervaring hiermee is dat je (mits je een goede vind uiteraard) hier erg veel aan hebt, mijn sound kwaliteit vloog omhoog.
ik zou graag jullie mening willen weten over een oud' project van mij ( wat ik persoonlijk nog steeds mijn beste productie vind)
View on SoundCloud
Gr!
-
THardtraxxer
- 245 posts member since 2011
- last seen Oct 2012
die mensen moet ik nog vinden. heb je misschien een paarExcavator wrote:Doolittle wrote:Ik heb bij een track gemiddelt 80-100 mixer tracks in gebruik, elke sound appart..TheArthadox wrote: als je het precies en goed wil hebben zou ik ze toch echt alle 50 apart doen
Dat sowieso, als voormix.
Daarna zou ik persoonlijk mijn track laten masteren door een pro, zijn genoeg mensen die daar hun specialiteit van hebben gemaakt:)
Mijn ervaring hiermee is dat je (mits je een goede vind uiteraard) hier erg veel aan hebt, mijn sound kwaliteit vloog omhoog.
ik zou graag jullie mening willen weten over een oud' project van mij ( wat ik persoonlijk nog steeds mijn beste productie vind)
View on SoundCloud
Gr!
-
EHardtraxx Newbie
- 10 posts member since 2012
- last seen Jun 2012
die mensen moet ik nog vinden. heb je misschien een paar
Ik weet dat lussive media, tracks masterd, theracords tog wel;) anders gewoon Google, zoek en gij zult blablabla edit, of zoiets:p suc6
View on SoundCloud
Gr!
say what!? troll?Doolittle wrote:Ik heb bij een track gemiddelt 80-100 mixer tracks in gebruik, elke sound appart..TheArthadox wrote: als je het precies en goed wil hebben zou ik ze toch echt alle 50 apart doen
@Excavator
Yoo, je sounddesign hoort goed aan, maar vind af en toe de screeches een rommeltje. Je vocal lijkt ook wat te hard te staan(en die clap in de eerste secondes ook)
Hier iets waar ik vanmorgen mee begonnen ben, toen ik net uit bed stapte
Het is nog maar een ideetje, moet alles nog wat meer uitwerken.
http://www8.zippyshare.com/v/2287760/file.html
(Ik zou hem niet op zippyshare luisteren als ik jullie was)
Yoo, je sounddesign hoort goed aan, maar vind af en toe de screeches een rommeltje. Je vocal lijkt ook wat te hard te staan(en die clap in de eerste secondes ook)
Hier iets waar ik vanmorgen mee begonnen ben, toen ik net uit bed stapte
http://www8.zippyshare.com/v/2287760/file.html
(Ik zou hem niet op zippyshare luisteren als ik jullie was)
-
B
- 5 posts member since 2011
- last seen Nov 2013
Ben ik weer met een nieuwe track View on SoundCloud
-
YHardtraxxer
- 235 posts member since 2009
- last seen Jan 2026
@ bagklapper, sounds klinken goed, kick helaas wat minder, vind hem erg kort, en gaat soms net wat te hoog, zorg ook dat je kick goed uit de mix komt, verder goed bezig! heb naar Herald of Nightmares (Vocalless Preview) geluisterd op je soundcloud page, melo is fucking dik man! werk die track nog beter uit en je hebt een dikke plaat 
-
YHardtraxxer
- last seen Jan 2026
-
DHardtraxxer
- 148 posts member since 2011
- last seen May 2017
Hoge sound kwaliteit is een teken van degelijke afmix. Als alles te dof klinkt, is je afmix gewoon bout.
Distortion, compression, equalizing, reeverb en delay zijn daar onder meer onderdeel van (hoe vaak moet ik 't nog zeggen? :p). Zorg gewoon dat dit in orde is. Zoek desnoods gewoon wat .pdfjes op of ga 'n boek huren. Van youtube kun je over 't algemeen ook veel leren, maar verwacht veel "kinderschoenenwerk".
Blijf verder van je master af, tenzij je er verstand van hebt. Mastering is een uniek iets, waar menig een goed in wil zijn, maar 't overgrote deel gigantisch op loopt te falen.
Je kunt je tracks laten masteren door A-Lusion of Thera. Je zou ook 'n mailtje kunnen sturen naar Anderson-T, hij kan er ook wat van.
@Doolittle natuurlijk kost dit een hele hoop tijd en werk. Je kick & afmix zijn de moeilijkste aspecten van je track. Alles afmixen op je masterchannel, gooit al je sound-regions naar dezelfde frequenties. Dit kan nooit de bedoeling zijn. Alles netjes op elk kanaal apart mixen en zorgen dat je de geluiden hoort, daar waar jij wilt dat ze hoorbaar zijn.
@Excavator lekkere track, veel geluid, goeie drive. Ik vind je sounds niet allemaal mooi en je kick klinkt nog altijd te dof.
@bangklapper
Ga zo door. Afmix kan hier en daar wat beter, maar dit klinkt als 'n goed begin!
@yri briljante kick (Y)! De rest mist toch nog wat kracht.
@Socializerz gewoon ff opnieuw installeren.
Distortion, compression, equalizing, reeverb en delay zijn daar onder meer onderdeel van (hoe vaak moet ik 't nog zeggen? :p). Zorg gewoon dat dit in orde is. Zoek desnoods gewoon wat .pdfjes op of ga 'n boek huren. Van youtube kun je over 't algemeen ook veel leren, maar verwacht veel "kinderschoenenwerk".
Blijf verder van je master af, tenzij je er verstand van hebt. Mastering is een uniek iets, waar menig een goed in wil zijn, maar 't overgrote deel gigantisch op loopt te falen.
Je kunt je tracks laten masteren door A-Lusion of Thera. Je zou ook 'n mailtje kunnen sturen naar Anderson-T, hij kan er ook wat van.
@Doolittle natuurlijk kost dit een hele hoop tijd en werk. Je kick & afmix zijn de moeilijkste aspecten van je track. Alles afmixen op je masterchannel, gooit al je sound-regions naar dezelfde frequenties. Dit kan nooit de bedoeling zijn. Alles netjes op elk kanaal apart mixen en zorgen dat je de geluiden hoort, daar waar jij wilt dat ze hoorbaar zijn.
@Excavator lekkere track, veel geluid, goeie drive. Ik vind je sounds niet allemaal mooi en je kick klinkt nog altijd te dof.
@bangklapper
@yri briljante kick (Y)! De rest mist toch nog wat kracht.
@Socializerz gewoon ff opnieuw installeren.
Mijn comment op alles in 1 mixer gooien was dan ook sarcastisch bedoelt d2.
Maar je hebt gelijk.. Een modderige track betekend slechte afmix.
Een goede afmix maakt een track al een stuk 'proffesioneler'
Maar je hebt gelijk.. Een modderige track betekend slechte afmix.
Een goede afmix maakt een track al een stuk 'proffesioneler'
je kickt mist kracht en pitcht echt heel lelijk..Socializerz wrote:Het is al gelukt met me uTonic'
Weer eens wat nieuws van onze kant:
View on SoundCloud
Feedback altijd welkom
-
B
- last seen Nov 2013
Idd de kick die je hoog pitcht klinkt heerlijk! goed gedaan. alleen zou ik de leadsynths iets harder doen.
-
B
- last seen Nov 2013
Top! bedankt voor de feedback! ik ga er wat mee doenyri wrote:@ bagklapper, sounds klinken goed, kick helaas wat minder, vind hem erg kort, en gaat soms net wat te hoog, zorg ook dat je kick goed uit de mix komt, verder goed bezig! heb naar Herald of Nightmares (Vocalless Preview) geluisterd op je soundcloud page, melo is fucking dik man! werk die track nog beter uit en je hebt een dikke plaat
-
DHardtraxxer
- 59 posts member since 2011
- last seen Nov 2025
-
DHardtraxxer
- last seen Nov 2025
Kicks klinken goed maar EQ de lage tonen van je synth wegbagklapper wrote:Idd de kick die je hoog pitcht klinkt heerlijk! goed gedaan. alleen zou ik de leadsynths iets harder doen.
-
B
- last seen Nov 2013
[quote="Dario"]Me nieuwe nummer is af! Gemaakt met FL studio 10, wat vinden jullie ervan?
http://snd.sc/ACmo1w[/quote
Dat begin met reverse bass klinkt wel lekker. alleen je pitcht die kick echt heel naar. hij gaat alles behalve mee met de toon van de melodie. probeer ook als je de 3/4de maat in gaat die snare ook op de 3/4de maat te zetten.
de FX-Kick is tevens ook een toontje lager dan de reverse kick in het begin. als je hier wat mee doet wordt ik al een stuk blijer!
Dat begin met reverse bass klinkt wel lekker. alleen je pitcht die kick echt heel naar. hij gaat alles behalve mee met de toon van de melodie. probeer ook als je de 3/4de maat in gaat die snare ook op de 3/4de maat te zetten.
de FX-Kick is tevens ook een toontje lager dan de reverse kick in het begin. als je hier wat mee doet wordt ik al een stuk blijer!
-
YHardtraxxer
- last seen Jan 2026
Mensen bedankt voor de reacties over mn kick, zit t*ring veel tijd in
binnekort wat updates met full tracks..
@ Dario heb je, je kleine zusje met Fl studio laten spelen? (geintje) nee sorry maar dit gaat zo vals, dat hoor je hoop ik zelf toch ook wel..
@ Dario heb je, je kleine zusje met Fl studio laten spelen? (geintje) nee sorry maar dit gaat zo vals, dat hoor je hoop ik zelf toch ook wel..
-
DHardtraxxer
- last seen Nov 2025
Bedankt voor je feedback, zal er wat aan doen!bagklapper wrote:Dario wrote:Me nieuwe nummer is af! Gemaakt met FL studio 10, wat vinden jullie ervan?
-
DHardtraxxer
- last seen Nov 2025
Niet zo positief maar toch bedankt!yri wrote:Mensen bedankt voor de reacties over mn kick, zit t*ring veel tijd inbinnekort wat updates met full tracks..
-
YHardtraxxer
- last seen Jan 2026
@ Dario, dit is geen persoonlijke aanval hoor
Neem in ieder geval mee dat dit echt heel vals klinkt en werk daaraan 
-
DHardtraxx Newbie
- 40 posts member since 2012
- last seen Feb 2016
Met welke software doen jullie die videobewerking?