op hoeveel minuten moet ik luisteren.
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
dat kan niet dat is son of tortureVik wrote:Sorry. helemaal vergeten te vermelden.![]()
47:20
-
DHardtraxxer
- 148 posts member since 2011
- last seen May 2017
Dit klinkt lekker.Bart0ving wrote:Gozer, GRUWELIJK![]()
Heerlijk vrolijke melodie a la Frontliner en op het laatste moment WP achtige synth.
Ik keur hem goed. Voor zover je er wat aan hebt *newbie zijnde*
Een van de betere nummers die ik op 't forum tot dusver ben tegengekomen
Doe me alleen een lol, en haal die "DUDUNG" weg uit je kick-roll. Frontliner doet dat ook altijd; afschuwelijk.
Zet je FX-Kicks harder en in de 2e Climax doe je iets met de cutoff van je mainlead, vind ik jammer.
Verder (Y) Heerlijk om naar te luisteren. Releasen die hap
EDIT:
Doet me denken aan 'n paar jaar geleden, nr's van DJ Twisty (hij is verder gegaan onder een alias, had 'm laatst nog gevonden) & d'Stylerz, heerlijk uplifting
>moest er nog ff bij< -_-'
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
@ Authentic,
ik sta bekend als een persoon die liever technisch slechte dingen hoort, maar aparte stijl dan andersom. Dit is teveel Frontliner achtig en kan er geen eigen stijl uit opmaken. Vind dat zonde, de sounds zijn opzich aardig, niet speciaal, maar niet slecht. Melodie doet mij persoonlijk niet veel, brengt geen emotie los. Zou dat wat aanpassen. Bassline verder is wel aardig, maar de kick met melo worden na verloop van tijd redelijk eentonig. Komt voornamelijk doordat de synth wat dun klinkt en leeg en de kicks ongeveer zelfde. Zou de kicks wat meer punch willen zien hebben, ook wat voller in de low-mid area. Synth klinkt wat dun, probeer wat te layeren. Wellicht een dip in mid range die een andere synth met iets meer attack en wat doffer geluid dat opvult. Laat het wat voller klinken.
Overall idee vind ik dus zonde dat het zo frontliner achtig is. Alleen de melo kan ik mee leven, wou dat niet Frontliner achtig noemen, maar qua kicks en samenwerking tussen de twee vind ik het er teveel op lijken. Ben wel benieuwd naar wat andere dingen.
Ik heb zelf een soundcloud geopend (niet letten op de naam) voor leuke projectjes enzo, of dat nu hardcore, hardstyle of electro is. Ik post hier nooit working projects, maar voor mensen die het leuk vinden om af en toe gewoon dingen te horen die ik voor fun maak o.i.d.
Hier is bv een beetje een house stijl:
View on SoundCloud
ik sta bekend als een persoon die liever technisch slechte dingen hoort, maar aparte stijl dan andersom. Dit is teveel Frontliner achtig en kan er geen eigen stijl uit opmaken. Vind dat zonde, de sounds zijn opzich aardig, niet speciaal, maar niet slecht. Melodie doet mij persoonlijk niet veel, brengt geen emotie los. Zou dat wat aanpassen. Bassline verder is wel aardig, maar de kick met melo worden na verloop van tijd redelijk eentonig. Komt voornamelijk doordat de synth wat dun klinkt en leeg en de kicks ongeveer zelfde. Zou de kicks wat meer punch willen zien hebben, ook wat voller in de low-mid area. Synth klinkt wat dun, probeer wat te layeren. Wellicht een dip in mid range die een andere synth met iets meer attack en wat doffer geluid dat opvult. Laat het wat voller klinken.
Overall idee vind ik dus zonde dat het zo frontliner achtig is. Alleen de melo kan ik mee leven, wou dat niet Frontliner achtig noemen, maar qua kicks en samenwerking tussen de twee vind ik het er teveel op lijken. Ben wel benieuwd naar wat andere dingen.
Ik heb zelf een soundcloud geopend (niet letten op de naam) voor leuke projectjes enzo, of dat nu hardcore, hardstyle of electro is. Ik post hier nooit working projects, maar voor mensen die het leuk vinden om af en toe gewoon dingen te horen die ik voor fun maak o.i.d.
Hier is bv een beetje een house stijl:
View on SoundCloud
-
BHardtraxx Addict
- 1372 posts member since 2011
- last seen May 2022
Ik vind het juist prima, de eigen stijl komt vanzelf wel toch? Zolang als er maar gewoon (technisch) lekkere nummers uitrollen. Zoals ik eerder al zei vind ik dat WP achtige stukje op het einde (die gillende synth) heerlijk. Kippenvel-factor.Dark Pact wrote: Dit is teveel Frontliner achtig en kan er geen eigen stijl uit opmaken.
Ik vind zelf een eigen stijl veel belangrijker dan technisch goede dingen
Techniek kan je leren, een eigen stijl moet je ontwikkelen...
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
Verkijk je je toch op, eigen stijl ontwikkel je door, technisch aspect leer je veel sneller. Kijk naar hoeveel artiesten wel de potentie hadden op technisch vlak, maar niet door konden stoten. Technisch aspect is belangrijk, maar daar helpen labels je vaak wel doorheen en dat gaat met eigen stijl wat lastiger.Bart0ving wrote:Ik vind het juist prima, de eigen stijl komt vanzelf wel toch? Zolang als er maar gewoon (technisch) lekkere nummers uitrollen. Zoals ik eerder al zei vind ik dat WP achtige stukje op het einde (die gillende synth) heerlijk. Kippenvel-factor.Dark Pact wrote: Dit is teveel Frontliner achtig en kan er geen eigen stijl uit opmaken.
-
BHardtraxx Addict
- 1372 posts member since 2011
- last seen May 2022
Goed punt. Maar ik als consument vind het meestal fijner om gewoon een lekker nummertje te horen. Maakt me niet uit welke stijl of van wie. Tuurlijk vind ik het wel fijn om herkenning van de artiest er in te vinden maar dat komt later.Dark Pact wrote:
Verkijk je je toch op, eigen stijl ontwikkel je door, technisch aspect leer je veel sneller. Kijk naar hoeveel artiesten wel de potentie hadden op technisch vlak, maar niet door konden stoten. Technisch aspect is belangrijk, maar daar helpen labels je vaak wel doorheen en dat gaat met eigen stijl wat lastiger.
Hieronder een korte preview van mijn Remix van Arkaine - Intelligence.
View on SoundCloud
View on SoundCloud
-
S
Swel mooi maar wat een vervelend lange breaksVritzy wrote:Hieronder een korte preview van mijn Remix van Arkaine - Intelligence.
View on SoundCloud
-
NHardtraxxer
- 342 posts member since 2011
- last seen Jul 2013
Wat een vette synth! Welke VSTs/Synth heb je gebruikt?Vritzy wrote:Hieronder een korte preview van mijn Remix van Arkaine - Intelligence.
View on SoundCloud
-
HHardtraxxer
- 108 posts member since 2011
- last seen Jan 2013
klinkt allemaal goed, met een fatsoenlijke kick zou dit best wel mooi zijn!Vritzy wrote:Hieronder een korte preview van mijn Remix van Arkaine - Intelligence.
View on SoundCloud
@Nebuto
Voor de Synth heb ik Sylenth1, Z3ta 2, Fruity Harmor en Nexus gebruikt.
@HSgino
Inderdaad de kick kan beter hier ben ik ook mee bezig
Bedankt voor de feedback!
Voor de Synth heb ik Sylenth1, Z3ta 2, Fruity Harmor en Nexus gebruikt.
@HSgino
Inderdaad de kick kan beter hier ben ik ook mee bezig
Bedankt voor de feedback!
@vristi
Die break... Damn. Duurt langer dan de rest van het nummer. Leads mogen van mij ook wat feller. Voor de rest wel geinig.
Net effe bezig geweest, beetje jammer dat soundcloud alles opnieuw naar de klote filtert, maar het zij zo..
View on SoundCloud
Die break... Damn. Duurt langer dan de rest van het nummer. Leads mogen van mij ook wat feller. Voor de rest wel geinig.
Net effe bezig geweest, beetje jammer dat soundcloud alles opnieuw naar de klote filtert, maar het zij zo..
View on SoundCloud
Klinkt lekker, leuke eigen stijltje. Alleen weet ik niet hoe zo'n track zou werken op de dansvloer om 't maar zo te zeggen. telkens die blokken van 8 kicks.. daarna een pauze'tje. Vind de synth en 't melodie idee wel echt leuk!Mannonymous wrote:@vristi
View on SoundCloud
Ja had 'm 2x achter elkaar gedaan... Moet nog effe kijken naar die kleine 'breaks' Misschien een lading fx kicks over de bass fx heen ofzo...W0uT3R wrote:Klinkt lekker, leuke eigen stijltje. Alleen weet ik niet hoe zo'n track zou werken op de dansvloer om 't maar zo te zeggen. telkens die blokken van 8 kicks.. daarna een pauze'tje. Vind de synth en 't melodie idee wel echt leuk!Mannonymous wrote:@vristi
View on SoundCloud
Is wel te horen dat je pas net begint met producen. Maar je moet ergens beginnen toch.Socializerz wrote:Ik heb ook wat in elkaar geflanst, t is niet al te geweldig maar ik begin pas net met producen. Me inspiratie was "CoD World at War"
Feedback is altijd welkom:)
View on SoundCloud![]()
Het klinkt allemaal best wel droog. Begin is met wat reverb te gebruiken, vooral in de vocals.
Dubstep invloeden zijn wel goed te horen.Mannonymous wrote: Net effe bezig geweest, beetje jammer dat soundcloud alles opnieuw naar de klote filtert, maar het zij zo..
View on SoundCloud
Ik zeg hier mee verder gaan en er meer vorm aan geven. Zit best wel wat in!
Update van mijn kant.
Volgende waar ik mee bezig ga is intro en outro, nog beetje leeg.
View on SoundCloud
View on SoundCloud
Volgens mij clippen je geluiden nogal en ligt het aan mij of heb je een reverb op je kick? Ik denk ook dat je wat aan je algehele "mix" moet doen ik denk als je dat doet dat het dan best wat leuks kan wordenParvuz wrote:Update van mijn kant.
View on SoundCloud
Oke, zal er naar luisteren en kijken.Vritzy wrote: Volgens mij clippen je geluiden nogal en ligt het aan mij of heb je een reverb op je kick? Ik denk ook dat je wat aan je algehele "mix" moet doen ik denk als je dat doet dat het dan best wat leuks kan worden
Algehele mix is misschien de volgende stap die ik moet maken. Ben allang blij dat er vooruitgang in zit haha.
Er zit wel beetje reverb op de kick ja, niet doen? Anders klinken ze me een beetje te droog zeg maar.
-
SHardtraxxer
- 233 posts member since 2011
- last seen Jan 2014
klinkt wel leip! vooral die mechanische sounds tussendoorMannonymous wrote:Ja had 'm 2x achter elkaar gedaan... Moet nog effe kijken naar die kleine 'breaks' Misschien een lading fx kicks over de bass fx heen ofzo...W0uT3R wrote:Klinkt lekker, leuke eigen stijltje. Alleen weet ik niet hoe zo'n track zou werken op de dansvloer om 't maar zo te zeggen. telkens die blokken van 8 kicks.. daarna een pauze'tje. Vind de synth en 't melodie idee wel echt leuk!Mannonymous wrote:@vristi
View on SoundCloud
-
SHardtraxxer
- 233 posts member since 2011
- last seen Jan 2014
-
NHardtraxxer
- 342 posts member since 2011
- last seen Jul 2013
Dat klinkt leuk! Geinige melodie.
-
EHardtraxxer