Middag allemaal! Ik ben nieuw op dit gedeelte van het forum, dus vandaar stel ik mij eerst even voor. Ik ben Gino 19jaar en bezoek uiteraard regelmatig hardstyle feesten. Qlimax vorig jaar was mijn eerste en heb er dit jaar ong. 40 bezocht ...
Mijn liefde voor hardstyle bestaat echter al veel langer en kloot al wat jaartjes in fruity loops maar dat is sinds een paar maanden serieuzer geworden. Ik lees dat het hier gebruikelijk is om eerst feedback te geven alvorens je om feedback vraagt dus bij deze:
@deftunez; Ik vind je synth erg dik! Ook vet dat bij die lange halen de gain wegvalt (heb je ergens een tutorial hier voor?). Die kick is al netjes maar kan je nog wel wat mooier krijgen!
@korey; Ik vind je sidechain erg goed klinken echter je kick kan nog een stuk beter denk ik, punch staat erg hard en de decay van je punch kan wel wat omhoog (ik luister nu over een cheap headset dus misschien heb ik het mis).
Hier een trackje van mij, ben benieuwd wat jullie er van vinden?! Alvast bedankt, Gino.
Hey Gino en welkom. Wat betreft je track; 't steekt wel in elkaar als een hardstyle track qua vorm, maar je sounddesign is nog lang niet goed genoeg. Je afmix daarnaast is een ramp, dus nog ff flink doorwerken! Succes
Middag allemaal! Ik ben nieuw op dit gedeelte van het forum, dus vandaar stel ik mij eerst even voor. Ik ben Gino 19jaar en bezoek uiteraard regelmatig hardstyle feesten. Qlimax vorig jaar was mijn eerste en heb er dit jaar ong. 40 bezocht ...
Mijn liefde voor hardstyle bestaat echter al veel langer en kloot al wat jaartjes in fruity loops maar dat is sinds een paar maanden serieuzer geworden. Ik lees dat het hier gebruikelijk is om eerst feedback te geven alvorens je om feedback vraagt dus bij deze:
@deftunez; Ik vind je synth erg dik! Ook vet dat bij die lange halen de gain wegvalt (heb je ergens een tutorial hier voor?). Die kick is al netjes maar kan je nog wel wat mooier krijgen!
@korey; Ik vind je sidechain erg goed klinken echter je kick kan nog een stuk beter denk ik, punch staat erg hard en de decay van je punch kan wel wat omhoog (ik luister nu over een cheap headset dus misschien heb ik het mis).
Hier een trackje van mij, ben benieuwd wat jullie er van vinden?! Alvast bedankt, Gino.
Hey Gino en welkom. Wat betreft je track; 't steekt wel in elkaar als een hardstyle track qua vorm, maar je sounddesign is nog lang niet goed genoeg. Je afmix daarnaast is een ramp, dus nog ff flink doorwerken! Succes
Bedankt voor je feedback! Dat de track niet fijn klinkt hoor ik zelf ook, echter heb ik geen flauw idee wat 'afmixen' precies inhoud en hoe ik het kan verbeteren (neem aan dat de track daarom niet prettig klinkt?). Weet jij ergens een tutorial o.i.d. waar ze uitleg geven over afmixen? De track D2 - Silentium klinkt trouwens erg lekker, ook gemaakt in FL?
@HSGino zoeken op youtube! Op harderstate.com is ook een topic voor tutorials, misschien handiger zoeken! Het afmixen is zorgen dat alle geluiden op elkaar zijn afgestemd en dat op het juiste moment de juiste geluiden te horen zijn. Ook moet alles goed geEQd zijn. Het enige laag (sub) die je hebt bijvoorbeeld komt van je kick, heb je in je synth bijvoorbeeld ook nog sub zitten, stoort dit het geluid.
Correct me if i'm wrong
En over mijn post hierboven, die eerste kicks zijn met junglist gemaakt, niet mictrotonic
Bedankt voor je feedback! Dat de track niet fijn klinkt hoor ik zelf ook, echter heb ik geen flauw idee wat 'afmixen' precies inhoud en hoe ik het kan verbeteren (neem aan dat de track daarom niet prettig klinkt?). Weet jij ergens een tutorial o.i.d. waar ze uitleg geven over afmixen? De track D2 - Silentium klinkt trouwens erg lekker, ook gemaakt in FL?
Afmixtutorials vind je zowel op dit forum als op andere fora terug, ook op Harderstate zoals al vermeld. Youtube staat er vol mee, maar kijk zo min mogelijk youtube tutorials. Reden daarvan is dat 't meeste wat daarop staat gewoon crap is. Afmix is inderdaad het afstemmen van geluid. Naast Equalizing, is distorting, compressing, reeverb e.d. ook een deel van het afmixproces. Silentium, Reality en alles wat daarnaast nog ergens online staat, is allemaal gemaakt met FL. Je hebt geen DAW als Cubase of Logic nodig om HQ tracks te kunnen maken, weet gewoon waar je mee bezig bent.
Qua HQ tracks produceren met welke DAW... in fl zul je toch heel anders moeten mixen, fruity loops klinkt in vergelijking met cubase en logic een stuk 'doffer'.
Qua HQ tracks produceren met welke DAW... in fl zul je toch heel anders moeten mixen, fruity loops klinkt in vergelijking met cubase en logic een stuk 'doffer'.
Ik sluit niet uit dat je beter resultaat kan behalen met Cubase danwel Logic, maar met FL is een HQ resultaat ook mogelijk. Bovendien hoort een "hardstyle-fanatic" het verschil niet tussen een track van Da Tweekaz / Profite of een track van Brennan Heart / Wildstylez (ik noem maar wat hoor..) als ze goed gemasterd zijn
Zo mensen om de afmix discussie ff te doorbreken hier een nieuwe track sneakpeek, waar ik vandaag mee bezig ben. Let niet al the veel om de afmix, aangezien ik daar nog lang niet mee bezig ben geweest!
Hee bedankt . ik heb hier geen tutorial voor klaar ligge ofzo maar ik kan er wel een maken . ben op dit moment nog bezig met de track , kick is al anders synth ook wat vetter . als ik de track klaar heb wil ik ook met een youtube pagina gaan beginne . zulle dan ook tutorials op komen
Zo mensen om de afmix discussie ff te doorbreken hier een nieuwe track sneakpeek, waar ik vandaag mee bezig ben. Let niet al the veel om de afmix, aangezien ik daar nog lang niet mee bezig ben geweest!
Je screech even stukje zachter zetten, die overheerst nu enorm. Geluiden zijn goed, zover ik kan horen, top man!
Zo, hier zit potentie in man! Echt netjes! Probeer wel aan je mixdown te werken, je lead krachtiger maken, haal je release en reverb er eens helemaal af en probeer em dan sterk te maken. Dan je reverb en release beetje terug zetten. Voor mijn gevoel staat je lead ook ietsje te hard. Je kick komt niet goed door het geheel, mag ietsje harder Ga zo door, lekker plaatje
je lead is wat te droog, heeft niet genoeg kracht. probeer wat reverb oid op je kanaal te zetten..
ben ook ff aan t kloten geweest
Yes! Hij is nog bezig! Vet maat! Je melodie is weer lekker! Je mist alleen een goeie punch op je kick. Wat je kick ook zou afmaken is een kraakje van hoge frequenties in je tail, je zou in je EQ / Distortion lagen tussen niet teveel hoog weg moeten halen... Misschien zou dat helpen? Ff proberen zou ik zeggen. Je lead mag ook iets meer in de hoge frequenties hebben. Je bent weer goed bezig
je lead is wat te droog, heeft niet genoeg kracht. probeer wat reverb oid op je kanaal te zetten..
ben ook ff aan t kloten geweest
Yes! Hij is nog bezig! Vet maat! Je melodie is weer lekker! Je mist alleen een goeie punch op je kick. Wat je kick ook zou afmaken is een kraakje van hoge frequenties in je tail, je zou in je EQ / Distortion lagen tussen niet teveel hoog weg moeten halen... Misschien zou dat helpen? Ff proberen zou ik zeggen. Je lead mag ook iets meer in de hoge frequenties hebben. Je bent weer goed bezig
jo kerel! haha ja ik doe t nog, probeer er nog altijd meer tijd voor vrij te maken.. wat betreft je feedback, zal eens naar mn dist en eq kijken voor de hoge frequenties, goede tip! ook de punch is ondertussen al vernieuwd, stuur wel een keer in PM!
Je screech is wel nice gemaakt vind ik. Alleen hij komt er op sommige stukjes een beetje vaag uit. En dat vind ik nou net niet super. Verder is je kick wel netjes alleen zou ik nog aan je tail werken
@reflex Ik vind het geheel best wel vet klinken, alleen mis ik een beetje een lekkere dreun in je kick die je voelt. En die gain op die synth in t tweede stukje klinkt vervelend, idee is leuk uitwerking wat minder.
@Jarno Ik mis een na sleep/bass in je kick?
Van mijn kant ook weer wat; Een intro van een nieuw trackje. Heb sinds vorige track die ik gepost had veel gelezen over afmixen en vind zelf dat deze een stuk beter is gelukt.
@reflex Ik vind het geheel best wel vet klinken, alleen mis ik een beetje een lekkere dreun in je kick die je voelt. En die gain op die synth in t tweede stukje klinkt vervelend, idee is leuk uitwerking wat minder.
@Jarno Ik mis een na sleep/bass in je kick?
Van mijn kant ook weer wat; Een intro van een nieuw trackje. Heb sinds vorige track die ik gepost had veel gelezen over afmixen en vind zelf dat deze een stuk beter is gelukt.
Ik wacht feedback af, alvast bedankt
Ik vind de screech wel okay, kan alleen wat meer reeverb en delay gebruiken, kvind 'm niet nat en wijd genoeg. Kick vind ik persoonlijk niet mooi, 1e stuk is ie nog aardig, denk alleen dat je punch iets minder mag, 2e stuk vind ik 'm minder, daar mis ik weer wat punch en je dist is erg "ohmicide" achtig.
Als je dat aanpast en eventueel wat afwisseling erin gooit, meer geluid erin, dan heb je al 'n lekkere basis voor 'n goeie track (: