@Zygoma Ik vind de toon die in je kick zit een beetje vaag klinken. Die toon klinkt vooral niet echt lekker samen met je melodie vind ik. Die pads/strings in je break mogen ook wat harder qua volume. Voor de rest begint het al wel ergens op te lijken.
Ik ben nu een paar dagen bezig geweest met m'n eerste serieuze Leadsynth. Hij klinkt nog niet zo vol zoals die uiteindelijk hoort te klinken, maar dat komt omdat het pas 1 layer is. Deze is trouwens gemaakt met Sylenth1.
Ik post hier normaal nooit iets, maar omdat mijn kennis nog niet zo breed is qua Leadsynths zou ik het erg waarderen als ik enige tips of feedback zou kunnen krijgen!
Ok heb er tog maar even een reverse bass in gedaan!
Eerst stoorde ik me een beetje aan de melodie, want ik had hem persoonlijk anders gedaan. Maar als je hem vaker hoort blijft hij echt in je hoofd zitten! Echt heel vet deze
Ben nieuw hier en dit is mijn eerste post hier op het forum. Ben sinds kort beetje bezig met produceren (poging tot;p). Dit is eigenlijk begin van de track en hij is nog niet af. moet nog best veel aan gebeuren vind ik zelf, maar tot dusver een voorbeeldje.
graag advies wat beter kan . Alle kritiek is welkom.
Ben nieuw hier en dit is mijn eerste post hier op het forum. Ben sinds kort beetje bezig met produceren (poging tot;p). Dit is eigenlijk begin van de track en hij is nog niet af. moet nog best veel aan gebeuren vind ik zelf, maar tot dusver een voorbeeldje.
graag advies wat beter kan . Alle kritiek is welkom.
je lead is nogal dun ik zou die nog wat meer layeren en je kick mist nogal punch die hoor je bijna niet.
EDIT:
ik zal zometeen een nieuwe versie uploaden hij klopt niet
Wat heb je met die vocal gedaan, Purple klinkt als Hurple Je kick heeft potentie alleen de tail van je kick heeft een irritante freq in de mid, als je je kick wat beter eq'ed is dat wel een kansmaker
Klinkt wel redelijk goed man, wat ik er aan zou editen is vooral de; Sub bas, Vocal pitch en daarop een milde Distorion. Misschien een Chorus of wel een combi van de 2 FXen. Ook zit er lelijke hogen tonen op de hoge noot van je pitch kick. Veder goed werk. Misschien nog wat goede horror sweeps, fx, en hits. Die kan je gewoon uit vette trailers van nieuwe films halen als je ze zelf niet kan produceren. Wat je misschien ook kan doen is de vocals door elkaar mixen zodat je van die raaren NC rijmpjes krijgt die nergens op slaan.
Klinkt wel redelijk goed man, wat ik er aan zou editen is vooral de; Sub bas, Vocal pitch en daarop een milde Distorion. Misschien een Chorus of wel een combi van de 2 FXen. Ook zit er lelijke hogen tonen op de hoge noot van je pitch kick. Veder goed werk. Misschien nog wat goede horror sweeps, fx, en hits. Die kan je gewoon uit vette trailers van nieuwe films halen als je ze zelf niet kan produceren. Wat je misschien ook kan doen is de vocals door elkaar mixen zodat je van die raaren NC rijmpjes krijgt die nergens op slaan.
Vaak hebben ze toch een verborgen boodschap hoor^^..
Maarreh wat mij als eerst opviel is dat je track prima in elkaar zit. Het viel me ook op de je kick niet op de juiste pitch zit.. Probeer deze zo te pitchen dat die perfect op je andere sounds knalt. Ook kan je mischien nog een punch layertje maken zodat die iets harder knalt.
Verder zitten er nog een hele hoop EQ/beginners fouten in, die ga ik je niet opnoemen maar daar word je vanzelf beter in naarmate je de lat hoger gaat leggen voor jezelf...
Good work iniedergeval:)
Zelf heb ik mijn track ook na 13 uur en 36minuten weer af..
Klinkt goed! Persoonlijk ben ik alleen niet zo'n grote fan van die intro sound. Ik vind dat hij te vaak gebruikt is maar, voor de mensen die die sound dus wel vet vinden zullen ze erg blij zijn. Veder vind ik je overgang slecht van Mid-Intro naar Break wat weer niet echt een break te noemen is. Een moment van stilte zou daar geen kwaad kunnen. Die phazer zou leuk zijn tijdens een mix maar, bij een home productie vind ik het uit zijn plaats. Veder erg goed in Atmosphere en harde Punch!
kick heeft misschien net te veel sub er op daaroverheerst hij een beetje te veel. Screech is echt te droog moet wa fx op
en in de climax vind ik je kick niet echt mooi pitchen er klinkt iets niet lekker in de bass dan als hij omhoog pitch voor de rest zit het wel goed in mekaar
Zeker niet slecht. Ik zou nog wat aan je tail tweaken.. Ik zou niet zo op gehoor kunnen zeggen wat er mist maar ik hoor wel dat die nog niet zijn volle potentie benut heeft... Verder mag de kick in het algemeen nog wel wat beter ge'eq'd en compressed worden. Dit zeg ik omdat sommige frequenties een beetje wegvallen als je screetches erop komen..
Klinkt goed! Persoonlijk ben ik alleen niet zo'n grote fan van die intro sound. Ik vind dat hij te vaak gebruikt is maar, voor de mensen die die sound dus wel vet vinden zullen ze erg blij zijn. Veder vind ik je overgang slecht van Mid-Intro naar Break wat weer niet echt een break te noemen is. Een moment van stilte zou daar geen kwaad kunnen. Die phazer zou leuk zijn tijdens een mix maar, bij een home productie vind ik het uit zijn plaats. Veder erg goed in Atmosphere en harde Punch!
Mijn nieuwe project + nieuwe kick. Kick is nog niet echt af wil alleen al vast horen wat ik zou kunnen veranderen etc
Ik vind de tail van de kick wat 'Flat" klinken naar mij mening betekend dit dat hij te veel in mid frequenties zweeft. Als je dit voller gaat maken zal je weel je je tail eq's mee moeten aan passen en misschien zelfs wel de Band frequenties waar op je Distortion gebruikt. Waar door heel je kick waarschijnlijk anders zal klinken. Als je dit niet wilt kan je, je mixer door linken naar een schoon mixer kanaal. En er achter op een of twee EQ's gooien en dan gewoon spelen tot dat je het flatte sound weg krijgt.
De laatste manier is niet aan te raden omdat het dan meestal weer slecht in je mix uit komt. Je punch is redelijk goed. Iets meer laag of een anderen compresie setting om dat laag echt te laten klappen zodat je echt die oef er in krijgt. Vind ik zelf erg belangrijk!
Als je aan die tail gesleuteld heb, zal je waarschijnlijk ook merken dat je screech ook een beetje naar het midden zit. Daar door zou ik bijna gaan denken dat je een EQ op je master kanaal draait wat je dus naar mij mening nooit zou moeten doen.
Veder is het concept en het sfeer erg goed. De meesten hebben de juiste feeling bij hun tracks wel. Erg vet om te zien en horen!