De noten van de tail kloppen nietsjobie wrote:Er klopt iets niet met je kick, probleem is dat ik zo snel even niet kan horen wat
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
BHardtraxx Newbie
- 16 posts member since 2011
- last seen Mar 2013
-
SHardtraxxer
- 233 posts member since 2011
- last seen Jan 2014
@Celis over de kick ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden, misschien wat punches layeren en eq'en.
@b-axis synth is zelf gemaakt met sylenth en dan nog wat losse effecten zoals reeverb, delay, chorus en eq. je bedoelt dat de kick niet goed gepitched is?
@sjobie ik weet het, kan zelf ook niet helemaal erachter komen wat precies..
Thanks voor jullie feedback
@b-axis synth is zelf gemaakt met sylenth en dan nog wat losse effecten zoals reeverb, delay, chorus en eq. je bedoelt dat de kick niet goed gepitched is?
-
BHardtraxx Newbie
- last seen Mar 2013
Ja de hij loopt niet mee met de bassline van de melodie zeg maar daardoor klinkt t wat vreemd.Supernatural wrote:@Celis over de kick ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden, misschien wat punches layeren en eq'en.
waar blijven de hardcore producties ben benieuwd of iemadn dat hier ook maak tot nu toe alleen hardstyle gehoord
die allemaal wel top klinken
Ik maak het op zich wel alleen m'n hardcore kicks zijn gewoon nog niet goed genoeg om te posten haha.
-
EHardtraxxer
- 68 posts member since 2011
- last seen Mar 2026
Ik vind die melodie heel nice
Ben zelf ook nog even bezig geweest, heb een nieuwe melodie gemaakt + een nieuwe kick
http://www64.zippyshare.com/v/91750871/file.html
-
SHardtraxxer
- last seen Jan 2014
Je synth vind ik wel vet, alleen je melo is niet te volgen zeg maar. je kick staat tegenover de melo iets te hard denk ik daardoor word je melo weggedrukt, ik hoop dat je wat aan de tips hebtEpic Kick wrote:Ik vind die melodie heel nice![]()
Ben zelf ook nog even bezig geweest, heb een nieuwe melodie gemaakt + een nieuwe kick
http://www64.zippyshare.com/v/91750871/file.html
en bedankt
-
SHardtraxx Newbie
- 12 posts member since 2011
- last seen Jul 2021
@Squid &Thund3R
Thanks voor de reactie's, ik zal zodra ik thuis ben eens even kijken of ik er wat mee kan!
@Thund3r
Vind de melodie van je intro een beetje eentonig om eerlijk te zijn. Probeer er eens wat hogere tonen doorheen te gooien voor verandering. Vind de remix van blame it on the music goed, alleen komt de melodie er soms niet zo heel goed uit.
@Hardroller
De punch van je kick klinkt nogal 'metaal'achtig imo. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Probeer hem eens wat doffer te maken? Ook hoor ik volgens mij niet echt veel sub in je kick? Maar dat kan ook liggen aan m'n headset hier.
@Supernatural
Wow, vind je opbouw etc erg goed klinken tot de FX-kicks komen. Het klinkt alsof je kick (en fx-kicks) niet goed gepitched zijn? Met welke VST maak je ze?
@EpicKick
Het klinkt alsof je kick veel te veel distortion heeft. Ook overheerst die nogal volgens mij. En waarom pitch je hem niet mee met de melodie?
@550decibel
Hier een hardcore projectje van een tijdje terug. Mastering etc is slecht en moet er zelfs om lachen maar zal hem toch even uploaden
http://www48.zippyshare.com/v/80450585/file.html
verwacht er geen serieuze reactie's op hoor;p
Thanks voor de reactie's, ik zal zodra ik thuis ben eens even kijken of ik er wat mee kan!
@Thund3r
Vind de melodie van je intro een beetje eentonig om eerlijk te zijn. Probeer er eens wat hogere tonen doorheen te gooien voor verandering. Vind de remix van blame it on the music goed, alleen komt de melodie er soms niet zo heel goed uit.
@Hardroller
De punch van je kick klinkt nogal 'metaal'achtig imo. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Probeer hem eens wat doffer te maken? Ook hoor ik volgens mij niet echt veel sub in je kick? Maar dat kan ook liggen aan m'n headset hier.
@Supernatural
Wow, vind je opbouw etc erg goed klinken tot de FX-kicks komen. Het klinkt alsof je kick (en fx-kicks) niet goed gepitched zijn? Met welke VST maak je ze?
@EpicKick
Het klinkt alsof je kick veel te veel distortion heeft. Ook overheerst die nogal volgens mij. En waarom pitch je hem niet mee met de melodie?
@550decibel
Hier een hardcore projectje van een tijdje terug. Mastering etc is slecht en moet er zelfs om lachen maar zal hem toch even uploaden
http://www48.zippyshare.com/v/80450585/file.html
verwacht er geen serieuze reactie's op hoor;p
-
SHardtraxxer
- last seen Jan 2014
@SlyzeNL kicks maak ik meestal met Hydra of Drumazon, deze was volgens mij met hydra. En bedoel je dan alle kicks of degene die gepitched zijn?
en hier een hardcore track die ik al een tijdje geleden heb gemaakt, het is een remix van Heatzone - Sail The Seas
View on SoundCloud
en hier een hardcore track die ik al een tijdje geleden heb gemaakt, het is een remix van Heatzone - Sail The Seas
View on SoundCloud
@ Supernatural
Yo die melo is dik man! Lekkere felle synth ook!
Je kick loopt idd niet goed onder de melo, maar zeker goed gedaan!
Probeer m nog ff goed onder melo te pitchen zou ik zeggen
owjah! Ik ga van je track een eigen edit maken!
-
SHardtraxxer
- last seen Jan 2014
Haha vet, laat maar horen als je iets hebtPittboy wrote:@ Supernatural
Hey mensen, ik heb onder mijn hardcore alias een plaatje gemaakt , hoor graag wat jullie ervan vinden!
View on SoundCloud
View on SoundCloud
-
BHardtraxx Newbie
- last seen Mar 2013
Hierbij mijn eerste preview die ik hier post, ik ben niet zo goed in overgangen op opbouwingen maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
View on SoundCloud
View on SoundCloud
Jow,b-axis wrote:Hierbij mijn eerste preview die ik hier post, ik ben niet zo goed in overgangen op opbouwingen maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
View on SoundCloud
Ik heb effe geluisterd. Het eerste dat me opvalt is dat ik de melodie in de eerste 30seconde wel nice vind.
Verder vind ik de opbouw ook goed (voor een beginner) maar daar valt wel nog aan te werken.
Verder is de climax melodie ook wel leuk alleen aan de kick kan nog veel gewerkt worden, met name de EQ en punch kan nog wel wat werk hebben.
met andere woorden, blijf eraan werken
--
Zelf ben ik aan een wat rawere track begonnen. Met onder andere een nieuwe kick..
ben benieuwd of jullie je erin kunnen vinden ; http://www60.zippyshare.com/v/64257927/file.html
greetz
-frazyr
Iemand die rond de regio van aalter woont en eens een collab wil doen? 
@ frazyr
Probeer de tok van de kick een paar keer te layeren en onder andere wat meer te compressen en te eqen,
Verder zal ik wat minder mid en wat meer laag in de tail doen dmv eqen en eventueel te layeren, en als je een kick af hebt zou ik er een wav van maken want nu hoor je op het einde je synth waar je de kick nog even 'nagalmen' en dat wil je niet
Succes ermee
Probeer de tok van de kick een paar keer te layeren en onder andere wat meer te compressen en te eqen,
Verder zal ik wat minder mid en wat meer laag in de tail doen dmv eqen en eventueel te layeren, en als je een kick af hebt zou ik er een wav van maken want nu hoor je op het einde je synth waar je de kick nog even 'nagalmen' en dat wil je niet
Succes ermee
Dankjewel voor de goeie tips, ik heb eraan gezeten en onder andere aan de compressie gewerkt.wildenberg wrote:@ frazyr
Verder zal ik wat minder mid en wat meer laag in de tail doen dmv eqen en eventueel te layeren, en als je een kick af hebt zou ik er een wav van maken want nu hoor je op het einde je synth waar je de kick nog even 'nagalmen' en dat wil je niet![]()
Succes ermee
Ik vind de mix al een stuk beter klinken nu. Ook heb ik de opbouw al vrij af.
Ben benieuwd of je het verschil positief vind ; http://www39.zippyshare.com/v/16220641/file.html .
greetz
-
BHardtraxx Newbie
- last seen Mar 2013
Bedankt voor je reactie, dit had ik in een middagje gemaakt en is dus nog maar een opzetje ik zal wel een update posten zodra ik er verder mee benFrazyr wrote:Jow,b-axis wrote:Hierbij mijn eerste preview die ik hier post, ik ben niet zo goed in overgangen op opbouwingen maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
View on SoundCloud
Ik heb effe geluisterd. Het eerste dat me opvalt is dat ik de melodie in de eerste 30seconde wel nice vind.
Verder vind ik de opbouw ook goed (voor een beginner) maar daar valt wel nog aan te werken.
Verder is de climax melodie ook wel leuk alleen aan de kick kan nog veel gewerkt worden, met name de EQ en punch kan nog wel wat werk hebben.
met andere woorden, blijf eraan werken![]()
@frazyr
Het klinkt al een stuk beter, probeer gewoon naarmate je meer tracks maakt ook je kicks iedere keer te verbeteren en dan komt het helemaal goed!
Het klinkt al een stuk beter, probeer gewoon naarmate je meer tracks maakt ook je kicks iedere keer te verbeteren en dan komt het helemaal goed!
-
EHardtraxxer
- 68 posts member since 2011
- last seen Mar 2026
Frazyr wrote:Dankjewel voor de goeie tips, ik heb eraan gezeten en onder andere aan de compressie gewerkt.wildenberg wrote:@ frazyr
Verder zal ik wat minder mid en wat meer laag in de tail doen dmv eqen en eventueel te layeren, en als je een kick af hebt zou ik er een wav van maken want nu hoor je op het einde je synth waar je de kick nog even 'nagalmen' en dat wil je niet![]()
Succes ermee
Ben benieuwd of je het verschil positief vind ; http://www39.zippyshare.com/v/16220641/file.html .
greetz
Ik zou dit zeker afmaken, klinkt vet en ook professioneel vind ik
Ben zelf bezig geweest met een melodie ( let niet op de synth, is een nexus preset ) en een kick.
http://www9.zippyshare.com/v/85228529/file.html
Heeft iemand tips wat beter kan?
-
DHardtraxxer
- 59 posts member since 2011
- last seen Nov 2025
De overgang bij 0.30 sec waar de melodie erin komt zou ik anders doen, bijvoorbeeld een brake erin en dan de melodie op te laten komen, en bij de intro nog wat meer te doen dan alleen een screech, netzoals bij de anti-climaxFrazyr wrote:Dankjewel voor de goeie tips, ik heb eraan gezeten en onder andere aan de compressie gewerkt.wildenberg wrote:@ frazyr
Succes ermee
greetz
-
DHardtraxxer
- last seen Nov 2025
Melodie; klinkt wel goedEpic Kick wrote:Frazyr wrote:Dankjewel voor de goeie tips, ik heb eraan gezeten en onder andere aan de compressie gewerkt.wildenberg wrote:@ frazyr
Succes ermee
greetz
Ik zou dit zeker afmaken, klinkt vet en ook professioneel vind ik![]()
Ben zelf bezig geweest met een melodie ( let niet op de synth, is een nexus preset ) en een kick.
http://www9.zippyshare.com/v/85228529/file.html
Heeft iemand tips wat beter kan?
Kick; moet nog veel gebeuren zou er meer een 'punch' indoen
En probeer zelf een synth te maken, om het wat professioneler te laten klinken,
deze is niet zo geweldig
succes ermee
-
GHardtraxxer
- 74 posts member since 2011
- last seen Sep 2012
ik wil jullie graag laten zien waar ik de laatste tijd mee bezig ben, het is nog lang niet af maar ik zou graag meningen erover willen voor eventuele verbeteringen;)
ik gebruik fl studio ongeveer een jaar en maak al mn geen geluiden zelf ( geen samples )
View on SoundCloud
ik gebruik fl studio ongeveer een jaar en maak al mn geen geluiden zelf ( geen samples )
View on SoundCloud
-
DHardtraxxer
- last seen Nov 2025
Zou nog veel werken aan de kickgilux wrote:ik wil jullie graag laten zien waar ik de laatste tijd mee bezig ben, het is nog lang niet af maar ik zou graag meningen erover willen voor eventuele verbeteringen;)
View on SoundCloud
En verder klinkt het niet echt als een 'geheel', overgangen zijn een beetje rommelig.
bij de intro zou ik de kick op 1 hoogte houden, anders hoor je de synth bijna niet meer