Brainweavers wrote:@Noxit15
Ik vind alle snippets die je hebt vet! en van redelijk goede kwaliteit! Als ik jou was zou ik gewoon een idee uitwerken tot nummer en dan feedback vragen! Ben sowieso jaloers op jouw kicks!
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
Daar ben ik het helemaal mee eens je maakt steeds wel nieuwe dingen je kicks zijn geniaal je kan er echt goed mee overweg. dus ik zou eerst maar eens een concept of iets maken wat wij dan kunnen beoordelen.Brainweavers wrote:@Noxit15
Ik vind alle snippets die je hebt vet! en van redelijk goede kwaliteit! Als ik jou was zou ik gewoon een idee uitwerken tot nummer en dan feedback vragen! Ben sowieso jaloers op jouw kicks!
maar echt een lekkere kick
Nja klinkt wel leuk, alleen jammer dat je het wilde filmen want zo kan ik geen goed beeld krijgen van hoe het werkelijk klinkt, dus maybe gwn effe een zippytje uploaden, dan kan ik je waarschijnlijk betere feedback geven.
---
Ik heb aan de mixdown gewerkt, en een hoop getweaked... Kick veranderd,climax erin gebouwd alles..
Ik weet dat een punt om aan te werken de overgangen zijn, maargoed ben benieuwd wat jullie vinden.
Tijd aan project besteed is 4 uur en 1 minuut, exclusief de kick.
http://www45.zippyshare.com/v/14609345/file.html
Greeeetz:D
je kick is opzich goed, alleen je moet nog veeeeeeeeeel EQ'enJannickF wrote:Nja klinkt wel leuk, alleen jammer dat je het wilde filmen want zo kan ik geen goed beeld krijgen van hoe het werkelijk klinkt, dus maybe gwn effe een zippytje uploaden, dan kan ik je waarschijnlijk betere feedback geven.
---
Ik heb aan de mixdown gewerkt, en een hoop getweaked... Kick veranderd,climax erin gebouwd alles..
Ik weet dat een punt om aan te werken de overgangen zijn, maargoed ben benieuwd wat jullie vinden.
Tijd aan project besteed is 4 uur en 1 minuut, exclusief de kick.
http://www45.zippyshare.com/v/14609345/file.html
Greeeetz:D
dat is idd beter alleen je eq is nog steeds niet goed waarmee luister je headphone monitoren? of je het wel goed hoort het kan ook zijn dat je niet precies weet hoe de eq moet staan zodat hij goed klinkt
verder wel leuke screech
nee ik luister op een 2.1 setje van Philips van 25 euro ofzo, verder heb ik alleen oortjes van mn mp3-speler, dus het geluid wat ik hoor is idd niet optimaal! Neemt niet weg dat ik daarnaast vast ook nog een hoop moeten leren met eq-en..
Sinds gister nieuwe logic pro gehaald! super chill.
Gelijk effe nieuwe kick/fx er voor gedaan:
View on SoundCloud
View on SoundCloud
klinkt lekker die kick synth ben ik niet zo weg van komt ook mede door de eq ervan maar de kick klinkt zo wel lekker alleen je afmix moet nog wel ietsjes beter.Mannonymous wrote:Sinds gister nieuwe logic pro gehaald! super chill.
View on SoundCloud
die midi van dream dust kan je mij die sturen
Track(s): Rawnezz - Maximum (Original Mix)
View on YouTube
Download: http://www13.zippyshare.com/v/46035370/file.html
Hoop dt jullie het wat vinden!
View on YouTube
Opzich wel vet, maar de afmix is echt zo bagger dat ik de kick niet eens goed kan horen...Grendiner wrote:Track(s): Rawnezz - Maximum (Original Mix)
View on YouTube
Je bedoeld de mastering? Ja weetje, ik heb ze zegmaar ge-eqlized en shit op mijn speakersetje, maar het kan dus idd zijn dat hij op de jouwe dan voor geen meter klinkt. Geld voor monitor speakers heb ik helaas nog nietFrazyr wrote:Opzich wel vet, maar de afmix is echt zo bagger dat ik de kick niet eens goed kan horen...Grendiner wrote:Track(s): Rawnezz - Maximum (Original Mix)
View on YouTube
Dat probleem heb ik ook lang gehad, nu inmiddels monitoren.Grendiner wrote:Je bedoeld de mastering? Ja weetje, ik heb ze zegmaar ge-eqlized en shit op mijn speakersetje, maar het kan dus idd zijn dat hij op de jouwe dan voor geen meter klinkt. Geld voor monitor speakers heb ik helaas nog nietFrazyr wrote:Opzich wel vet, maar de afmix is echt zo bagger dat ik de kick niet eens goed kan horen...Grendiner wrote:Track(s): Rawnezz - Maximum (Original Mix)
View on YouTube
Echt het geld waard.
Ik hoor dit vaker, maar voor de duidelijkheid:Grendiner wrote:Je bedoeld de mastering? Ja weetje, ik heb ze zegmaar ge-eqlized en shit op mijn speakersetje, maar het kan dus idd zijn dat hij op de jouwe dan voor geen meter klinkt. Geld voor monitor speakers heb ik helaas nog niet
Ongeveer 80% van de mensen hier op t forum heeft het over mastering van een track... Wat jullie ermee te bedoelen heeft zo goed als niks met het daadwerkelijke masteren te maken!!! Het gaat bij de meesten van jullie om de afmix.
In dit geval komen bepaalde sounds niet goed uit te verf. Dit heeft niks met mastering van doen, maar met de afmix. Bij het masteren is het niet zo dat alles ineens anders klinkt. Mastering is de allerlaatste stap bij het maken van een track, om te zorgen dat het geheel net een stukje beter klinkt.
Wanneer sounds onderdrukt worden of overheersend zijn, is er in het mixdown proces iets verkeerd gegaan... Een spoor staat te hard, of is niet goed geEQ'ed, of niet goed gecompressed.
In dit geval ligt het dus niet aan de mastering... Mastering doe je op je masterkanaal, of met een gebouncde versie van je track. Je brengt geen wijzigingen meer aan in de individuele sporen in je track.
kijk mensen dit is handige info doe er wat mee zou ik zeggen!TakkU wrote:Ik hoor dit vaker, maar voor de duidelijkheid:Grendiner wrote:Je bedoeld de mastering? Ja weetje, ik heb ze zegmaar ge-eqlized en shit op mijn speakersetje, maar het kan dus idd zijn dat hij op de jouwe dan voor geen meter klinkt. Geld voor monitor speakers heb ik helaas nog niet
Ongeveer 80% van de mensen hier op t forum heeft het over mastering van een track... Wat jullie ermee te bedoelen heeft zo goed als niks met het daadwerkelijke masteren te maken!!! Het gaat bij de meesten van jullie om de afmix.
In dit geval komen bepaalde sounds niet goed uit te verf. Dit heeft niks met mastering van doen, maar met de afmix. Bij het masteren is het niet zo dat alles ineens anders klinkt. Mastering is de allerlaatste stap bij het maken van een track, om te zorgen dat het geheel net een stukje beter klinkt.
Wanneer sounds onderdrukt worden of overheersend zijn, is er in het mixdown proces iets verkeerd gegaan... Een spoor staat te hard, of is niet goed geEQ'ed, of niet goed gecompressed.
In dit geval ligt het dus niet aan de mastering... Mastering doe je op je masterkanaal, of met een gebouncde versie van je track. Je brengt geen wijzigingen meer aan in de individuele sporen in je track.
Zeker een leuk weetje voor zei die het nog niet wisten.kijk mensen dit is handige info doe er wat mee zou ik zeggen!
Maargoed, er valt weinig mee te doen behalve dat je voortaan deze 2 begrippen niet doorelkaar haalt.
:>
Nouja, een hoop mensen gaan ergens mee aan de gang, hebben een slechte afmix maar denken dan 'oh dat wordt wel gefixed wanneer ik het opstuur voor mastering!' terwijl dit helemaal niet het geval is.
Nog een tip: pak een track die je vet vind, of die vergelijkbaar is met wat je zelf wilt maken. Laad deze track in je programma en zet er wat metering plugins op zoals een spectrum analyzer (Laat zien welke frequenties op welk volume zitten), goniometer (laat de stereo image zien, dus wat zit 'in het midden' en wat niet) en kijk vervolgens naar je eigen producties. Vergelijk dit met elkaar en je kan beter een idee krijgen hoe je moet EQ'en, hoe t komt dat er een spoor in het rood zit etc!
Nog een tip: pak een track die je vet vind, of die vergelijkbaar is met wat je zelf wilt maken. Laad deze track in je programma en zet er wat metering plugins op zoals een spectrum analyzer (Laat zien welke frequenties op welk volume zitten), goniometer (laat de stereo image zien, dus wat zit 'in het midden' en wat niet) en kijk vervolgens naar je eigen producties. Vergelijk dit met elkaar en je kan beter een idee krijgen hoe je moet EQ'en, hoe t komt dat er een spoor in het rood zit etc!
Klinkt logisch,TakkU wrote:Nouja, een hoop mensen gaan ergens mee aan de gang, hebben een slechte afmix maar denken dan 'oh dat wordt wel gefixed wanneer ik het opstuur voor mastering!' terwijl dit helemaal niet het geval is.
maar in principe als je studio monitoren gebruikt, en alles speelt zich af op het juiste volume... en het klinkt dus goed.
Mag je er toch al vanuit gaan dat het goed zit.
Of maak ik hier een denkfout.
TakkU wrote:Ik hoor dit vaker, maar voor de duidelijkheid:Grendiner wrote:Je bedoeld de mastering? Ja weetje, ik heb ze zegmaar ge-eqlized en shit op mijn speakersetje, maar het kan dus idd zijn dat hij op de jouwe dan voor geen meter klinkt. Geld voor monitor speakers heb ik helaas nog niet
+1 Request sticky
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
Mocht je bij een label zitten zullen ze ook helpen met afmix waar nodig. Punt is dat creativiteit het meest gevraagd wordt van producers, de technische kennis komt met jaren oefenen en ervaring. Mastering en afmix is simpelweg ontzettend lastig, luister naar mensen als HHZ, WSZ, NC etc. bij alle artiesten is vrijwel technische vooruitgang te horen. Ook de pro's leren nog altijd.
-
THardtraxxer
- 308 posts member since 2010
- last seen Aug 2012
het is alleen jammer dat hier nu al zo veel blootlegs enz van gemaakt zijn.Pittboy wrote:http://www65.zippyshare.com/v/40925985/file.html
Bass down low Bootleg
-
D
- 1 posts member since 2011
- last seen Aug 2011