Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2011 13:22 

Hardtraxxer

Brainweavers schreef:
@Noxit15

Ik vind alle snippets die je hebt vet! en van redelijk goede kwaliteit! Als ik jou was zou ik gewoon een idee uitwerken tot nummer en dan feedback vragen! Ben sowieso jaloers op jouw kicks! :P

:$
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2011 13:24 

Hardtraxx Beheerder

Brainweavers schreef:
@Noxit15

Ik vind alle snippets die je hebt vet! en van redelijk goede kwaliteit! Als ik jou was zou ik gewoon een idee uitwerken tot nummer en dan feedback vragen! Ben sowieso jaloers op jouw kicks! :P

Daar ben ik het helemaal mee eens je maakt steeds wel nieuwe dingen je kicks zijn geniaal je kan er echt goed mee overweg. dus ik zou eerst maar eens een concept of iets maken wat wij dan kunnen beoordelen.

maar echt een lekkere kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2011 13:56 

Hardtraxxer

daar is ie dan:

feedback is altijd welkom. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2011 14:06 

Hardtraxxer

SoundHound schreef:
daar is ie dan:

Nja klinkt wel leuk, alleen jammer dat je het wilde filmen want zo kan ik geen goed beeld krijgen van hoe het werkelijk klinkt, dus maybe gwn effe een zippytje uploaden, dan kan ik je waarschijnlijk betere feedback geven.

---

Ik heb aan de mixdown gewerkt, en een hoop getweaked... Kick veranderd,climax erin gebouwd alles..
Ik weet dat een punt om aan te werken de overgangen zijn, maargoed ben benieuwd wat jullie vinden.
Tijd aan project besteed is 4 uur en 1 minuut, exclusief de kick.

http://www45.zippyshare.com/v/14609345/file.html

Greeeetz:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2011 14:15 

Hardtraxxer

JannickF schreef:
SoundHound schreef:
daar is ie dan:

Nja klinkt wel leuk, alleen jammer dat je het wilde filmen want zo kan ik geen goed beeld krijgen van hoe het werkelijk klinkt, dus maybe gwn effe een zippytje uploaden, dan kan ik je waarschijnlijk betere feedback geven.

---

Ik heb aan de mixdown gewerkt, en een hoop getweaked... Kick veranderd,climax erin gebouwd alles..
Ik weet dat een punt om aan te werken de overgangen zijn, maargoed ben benieuwd wat jullie vinden.
Tijd aan project besteed is 4 uur en 1 minuut, exclusief de kick.

http://www45.zippyshare.com/v/14609345/file.html

Greeeetz:D

je kick is opzich goed, alleen je moet nog veeeeeeeeeel EQ'en :) De leads moet je ook nog aan werken, want die klinke best wel beetje dunnig :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2011 15:00 

Hardtraxxer

Zo weer een stuk verder!

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2011 18:12 

Hardtraxx Beheerder

Brainweavers schreef:
Zo weer een stuk verder!

dat is idd beter alleen je eq is nog steeds niet goed waarmee luister je headphone monitoren? of je het wel goed hoort het kan ook zijn dat je niet precies weet hoe de eq moet staan zodat hij goed klinkt

verder wel leuke screech
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2011 23:32 

Hardtraxxer

nee ik luister op een 2.1 setje van Philips van 25 euro ofzo, verder heb ik alleen oortjes van mn mp3-speler, dus het geluid wat ik hoor is idd niet optimaal! Neemt niet weg dat ik daarnaast vast ook nog een hoop moeten leren met eq-en..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 13:16 

Hardtraxx Elite

Sinds gister nieuwe logic pro gehaald! super chill.
Gelijk effe nieuwe kick/fx er voor gedaan:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 15:20 

Hardtraxx Beheerder

Mannonymous schreef:
Sinds gister nieuwe logic pro gehaald! super chill.
Gelijk effe nieuwe kick/fx er voor gedaan:

klinkt lekker die kick synth ben ik niet zo weg van komt ook mede door de eq ervan maar de kick klinkt zo wel lekker alleen je afmix moet nog wel ietsjes beter.

die midi van dream dust kan je mij die sturen :D? want ik kan hem nergens vinden en zelf namaken vind ik lastig
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 17:38 

Hardtraxxer

Track(s): Rawnezz - Maximum (Original Mix)

Download: http://www13.zippyshare.com/v/46035370/file.html

Hoop dt jullie het wat vinden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 18:09 

Hardtraxxer

Grendiner schreef:

Opzich wel vet, maar de afmix is echt zo bagger dat ik de kick niet eens goed kan horen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 18:15 

Hardtraxxer

Frazyr schreef:
Grendiner schreef:

Opzich wel vet, maar de afmix is echt zo bagger dat ik de kick niet eens goed kan horen...

Je bedoeld de mastering? Ja weetje, ik heb ze zegmaar ge-eqlized en shit op mijn speakersetje, maar het kan dus idd zijn dat hij op de jouwe dan voor geen meter klinkt. Geld voor monitor speakers heb ik helaas nog niet :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 18:57 

Hardtraxxer

Grendiner schreef:
Frazyr schreef:
Grendiner schreef:

Je bedoeld de mastering? Ja weetje, ik heb ze zegmaar ge-eqlized en shit op mijn speakersetje, maar het kan dus idd zijn dat hij op de jouwe dan voor geen meter klinkt. Geld voor monitor speakers heb ik helaas nog niet :(

Dat probleem heb ik ook lang gehad, nu inmiddels monitoren.
Echt het geld waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 19:10 

Hardtraxx Elite

Grendiner schreef:

Ik hoor dit vaker, maar voor de duidelijkheid:

Ongeveer 80% van de mensen hier op t forum heeft het over mastering van een track... Wat jullie ermee te bedoelen heeft zo goed als niks met het daadwerkelijke masteren te maken!!! Het gaat bij de meesten van jullie om de afmix.
In dit geval komen bepaalde sounds niet goed uit te verf. Dit heeft niks met mastering van doen, maar met de afmix. Bij het masteren is het niet zo dat alles ineens anders klinkt. Mastering is de allerlaatste stap bij het maken van een track, om te zorgen dat het geheel net een stukje beter klinkt.
Wanneer sounds onderdrukt worden of overheersend zijn, is er in het mixdown proces iets verkeerd gegaan... Een spoor staat te hard, of is niet goed geEQ'ed, of niet goed gecompressed.

In dit geval ligt het dus niet aan de mastering... Mastering doe je op je masterkanaal, of met een gebouncde versie van je track. Je brengt geen wijzigingen meer aan in de individuele sporen in je track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 21:21 

Hardtraxx Beheerder

TakkU schreef:
Grendiner schreef:

Ongeveer 80% van de mensen hier op t forum heeft het over mastering van een track... Wat jullie ermee te bedoelen heeft zo goed als niks met het daadwerkelijke masteren te maken!!! Het gaat bij de meesten van jullie om de afmix.
In dit geval komen bepaalde sounds niet goed uit te verf. Dit heeft niks met mastering van doen, maar met de afmix. Bij het masteren is het niet zo dat alles ineens anders klinkt. Mastering is de allerlaatste stap bij het maken van een track, om te zorgen dat het geheel net een stukje beter klinkt.
Wanneer sounds onderdrukt worden of overheersend zijn, is er in het mixdown proces iets verkeerd gegaan... Een spoor staat te hard, of is niet goed geEQ'ed, of niet goed gecompressed.

In dit geval ligt het dus niet aan de mastering... Mastering doe je op je masterkanaal, of met een gebouncde versie van je track. Je brengt geen wijzigingen meer aan in de individuele sporen in je track.

kijk mensen dit is handige info doe er wat mee zou ik zeggen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 21:23 

Hardtraxxer

Citaat:
kijk mensen dit is handige info doe er wat mee zou ik zeggen!

Zeker een leuk weetje voor zei die het nog niet wisten.
Maargoed, er valt weinig mee te doen behalve dat je voortaan deze 2 begrippen niet doorelkaar haalt.

:>
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 21:40 

Hardtraxx Elite

Nouja, een hoop mensen gaan ergens mee aan de gang, hebben een slechte afmix maar denken dan 'oh dat wordt wel gefixed wanneer ik het opstuur voor mastering!' terwijl dit helemaal niet het geval is.
Nog een tip: pak een track die je vet vind, of die vergelijkbaar is met wat je zelf wilt maken. Laad deze track in je programma en zet er wat metering plugins op zoals een spectrum analyzer (Laat zien welke frequenties op welk volume zitten), goniometer (laat de stereo image zien, dus wat zit 'in het midden' en wat niet) en kijk vervolgens naar je eigen producties. Vergelijk dit met elkaar en je kan beter een idee krijgen hoe je moet EQ'en, hoe t komt dat er een spoor in het rood zit etc!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 21:46 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Nouja, een hoop mensen gaan ergens mee aan de gang, hebben een slechte afmix maar denken dan 'oh dat wordt wel gefixed wanneer ik het opstuur voor mastering!' terwijl dit helemaal niet het geval is.
Nog een tip: pak een track die je vet vind, of die vergelijkbaar is met wat je zelf wilt maken. Laad deze track in je programma en zet er wat metering plugins op zoals een spectrum analyzer (Laat zien welke frequenties op welk volume zitten), goniometer (laat de stereo image zien, dus wat zit 'in het midden' en wat niet) en kijk vervolgens naar je eigen producties. Vergelijk dit met elkaar en je kan beter een idee krijgen hoe je moet EQ'en, hoe t komt dat er een spoor in het rood zit etc!

Klinkt logisch,
maar in principe als je studio monitoren gebruikt, en alles speelt zich af op het juiste volume... en het klinkt dus goed.
Mag je er toch al vanuit gaan dat het goed zit.
Of maak ik hier een denkfout.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 21:49 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Grendiner schreef:

+1 Request sticky :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 23:27 

Artiest

Mocht je bij een label zitten zullen ze ook helpen met afmix waar nodig. Punt is dat creativiteit het meest gevraagd wordt van producers, de technische kennis komt met jaren oefenen en ervaring. Mastering en afmix is simpelweg ontzettend lastig, luister naar mensen als HHZ, WSZ, NC etc. bij alle artiesten is vrijwel technische vooruitgang te horen. Ook de pro's leren nog altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 02:10 

Artiest

A-Lusion master master
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 12:30 

Hardtraxx Newbie

http://www65.zippyshare.com/v/40925985/file.html

Bass down low Bootleg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 12:44 

Hardtraxxer

Pittboy schreef:
http://www65.zippyshare.com/v/40925985/file.html

Bass down low Bootleg :)

het is alleen jammer dat hier nu al zo veel blootlegs enz van gemaakt zijn. :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 14:45 

Hardtraxx Newbie

New track...commentaar aub :)
http://www.youtube.com/watch?v=D0XgSGr4F-Q
Vorige  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner