Donateur
1973 posts member since 2008
TakkU wrote:Dan ben je eigenlijk niet aan t produceren... Samples gebruiken voor kicks is in hardstyle echt not done... De kick in hardstyle tracks is juist een van de belangrijkste elementen, een vooral iets waarmee je kan laten zien wat jouw stijl/visie op hardstyle is...
Je moest eens weten hoeveel producers samples gebruiken ;)
S
1805 posts member since 2010
last seen Oct 2025
the sidespinnars wrote:ja maar ik kan nog geen goeie kicks maken da kan je beter iets nemen wat al gebruikt is en goed klinkt dan een kick die voor geen meter klinkt ;)
Als je met zo'n instelling blijf rondlopen; hoe en wanneer wil je het dan leren?

leren doe je door te oefenen, goed luisteren en geduld te hebben. vallen en opstaan, alleen zo leer je het.
V
Hardtraxxer
250 posts member since 2009
last seen Apr 2017
San Miquel wrote:
TakkU wrote:Dan ben je eigenlijk niet aan t produceren... Samples gebruiken voor kicks is in hardstyle echt not done... De kick in hardstyle tracks is juist een van de belangrijkste elementen, een vooral iets waarmee je kan laten zien wat jouw stijl/visie op hardstyle is...
maar die gebruiken ze bijna nooit letterlijk :) zit vaak zoveel effect overheen >.<
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
San Miquel wrote:
Mjah ok, maar die passen de samples zover aan dat ze er een eigen sound van maken. Das heel wat anders dan gewoon een sample pakken, iets EQ derover heen en klaar!
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
TakkU wrote:
San Miquel wrote:
Mjah ok, maar die passen de samples zover aan dat ze er een eigen sound van maken. Das heel wat anders dan gewoon een sample pakken, iets EQ derover heen en klaar!
ja dat doe ik ook niet ik maak altyd me eigen ding van maar met nog wel een beetje sound dat mensen het herkenne dat vind ik dik :)
Hardtraxx Addict
1688 posts member since 2009
last seen Feb 2016
Nja ik heb gewoon eerst bakken en bakken geoefend op kicks, en ben pas begonnen met serieus produceren toen ik echt een beetje onder de knie had HOE Junglist/Hydra/uTonic + de effect plug-ins werken en welk knopje wat doet.

Daarna heb ik me gefocused op de rest van me tracks. En ook al is het dan nog lang niet goed of ook maar om aan te horen volgens sommigen... Het is wel m'n eigen :) En gaandeweg, hoe meer je produceert en hoe meer verschillende kicks je maakt, hoe beter ze gaan klinken.

Zo denk ik erover.

Ik meot nu alleen leren hoe ik een eigen synth/lead maak want ik gebruik nog steeds heel veel gelayerde Nexus presets voor m'n main leads.
Screeches en andere soundjes maak ik wel zelf met v-station en FM-8 maar een synth wil nog niet zo best met b.v. Sylenth.
R
Hardtraxx Veteran
Thund3R wrote:Nja ik heb gewoon eerst bakken en bakken geoefend op kicks, en ben pas begonnen met serieus produceren toen ik echt een beetje onder de knie had HOE Junglist/Hydra/uTonic + de effect plug-ins werken en welk knopje wat doet.

Daarna heb ik me gefocused op de rest van me tracks. En ook al is het dan nog lang niet goed of ook maar om aan te horen volgens sommigen... Het is wel m'n eigen :) En gaandeweg, hoe meer je produceert en hoe meer verschillende kicks je maakt, hoe beter ze gaan klinken.

Zo denk ik erover.

Ik meot nu alleen leren hoe ik een eigen synth/lead maak want ik gebruik nog steeds heel veel gelayerde Nexus presets voor m'n main leads.
Screeches en andere soundjes maak ik wel zelf met v-station en FM-8 maar een synth wil nog niet zo best met b.v. Sylenth.
ik doe het andersom ik maak me eigen presets in sylenth en kicks gebruik ik uit packs en die pas ik aan
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2016
Om even wat bij het onderwerp te blijven: Nieuwe reversebass track xd

de punch is nog steeds k*t maar wa vinden jullie van de reversebass :)

http://www29.zippyshare.com/v/62110198/file.html
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Thund3R wrote:Om even wat bij het onderwerp te blijven: Nieuwe reversebass track xd

Dit is me dus echt véél te heppie :') bass is trouwens leuk! lijkt een beetje op een van Activator's basses
S
Hardtraxx Newbie
23 posts member since 2010
last seen Jul 2011
the sidespinnars wrote:
Thund3R wrote:Nja ik heb gewoon eerst bakken en bakken geoefend op kicks, en ben pas begonnen met serieus produceren toen ik echt een beetje onder de knie had HOE Junglist/Hydra/uTonic + de effect plug-ins werken en welk knopje wat doet.

Zo denk ik erover.

ik doe het andersom ik maak me eigen presets in sylenth en kicks gebruik ik uit packs en die pas ik aan
Of je maakt gewoon alles met sylenth dat is veel COOOOOLLEERRRR. :yes:
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2016
Mannonymous wrote:
Thund3R wrote:Om even wat bij het onderwerp te blijven: Nieuwe reversebass track xd

Dit is me dus echt véél te heppie :') bass is trouwens leuk! lijkt een beetje op een van Activator's basses
Dat ie heppie is weet ik :) et was ook meer een random melodietje die ik nog toevallig op midi had.
ik dacht zelf meer aan een showtek achtige sound maar activator.. ja kan ook.
Hardtraxxer
991 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Ik ben ook weer eens bezig geweest! Enjoy!

Brainweavers_-_Preview.mp3
Hardtraxxer
668 posts member since 2010
last seen Apr 2020
de lead wat voller gemaakt, intro veranderd bass toegevoegd enz... moet nog een hoop gebueren maar dit is er tot nu toe voor de remix contest ;)

http://www22.zippyshare.com/v/97891491/file.html

comments please
R
Hardtraxx Veteran
ProfaNe wrote:de lead wat voller gemaakt, intro veranderd bass toegevoegd enz... moet nog een hoop gebueren maar dit is er tot nu toe voor de remix contest ;)

http://www22.zippyshare.com/v/97891491/file.html

comments please
nice :thumbup: alleen de vocals hoor je niet zo goed!
Hardtraxxer
668 posts member since 2010
last seen Apr 2020
ok thnx, had em net nog geluisterd geluisterd en je hebt idd gelijk ;)

nog meer mensen commentaar?
R
Hardtraxx Veteran
ProfaNe wrote:ok thnx, had em net nog geluisterd geluisterd en je hebt idd gelijk ;)

nog meer mensen commentaar?
ja heb je nog tips voor mijn remix contest plaatje
http://www35.zippyshare.com/v/20611176/file.html
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2016
ja, even in mp3 uploade, ik ga geen 88mb downloade :)
R
Hardtraxx Veteran
Thund3R wrote:ja, even in mp3 uploade, ik ga geen 88mb downloade :)
je hoeft hem tog niet te downloade je kan hem tog zo al luisteren? maar hier heb je hem in mp3
http://www19.zippyshare.com/v/70304781/file.html
Hardtraxxer
306 posts member since 2009
last seen Oct 2011
Weet iemand welke automation clip je een soort van zuig-effect krijgt?
Zoals bij Bioweapon - Final Transmission direct aan het begin bijvoorbeeld (http://www.youtube.com/watch?v=VI3tFLxF ... e=bulletin)

Het is iig geen reversed hi-hat lijkt me. ;)

Alvast bedankt. ;)
R
Hardtraxx Veteran
SoundHound wrote:Weet iemand welke automation clip je een soort van zuig-effect krijgt?
Zoals bij Bioweapon - Final Transmission direct aan het begin bijvoorbeeld (http://www.youtube.com/watch?v=VI3tFLxF ... e=bulletin)

Alvast bedankt. ;)
je kan het proberen je weet niet miss is het wel iets simpels als een reversed hi hat ;)
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
SoundHound wrote:Weet iemand welke automation clip je een soort van zuig-effect krijgt?

Alvast bedankt. ;)
Dit is geen automation, maar Timestretching. Wat ze hier doen is de 'is' uitrekken dmv van timestretching. Hierdoor krijg je dat effect. Wat zij dan nog wel doen, is de vocal wel weer geheel afspelen zonder timestretching nadat dit zuigeffect geweest is. Anders klinkt die is namelijk niet zoals hij nu is.

Als je dat niet doet dan krijg je meer een soort van hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhs idee, nu is t hhhhhhhhhhhhhhh is. Ze starten dus na het timestretch gedeelte de normale onbewerkte vocal.
S
1805 posts member since 2010
last seen Oct 2025
timestretch/grain automation zou ook nog kunnen :thumbup: erg tof effect overigens
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
Pithune wrote:timestretch/grain automation zou ook nog kunnen :thumbup: erg tof effect overigens
Ja das dan weer een FL studio specifieke functie ;) Logic/Cubase heeft geen granulizer ;)
Hardtraxxer
306 posts member since 2009
last seen Oct 2011
TakkU wrote:
Pithune wrote:timestretch/grain automation zou ook nog kunnen :thumbup: erg tof effect overigens
Ja das dan weer een FL studio specifieke functie ;) Logic/Cubase heeft geen granulizer ;)
Als je FL Studio nog hebt, kan je die gebruiken in Cubase als VST waarin je dus Granulizer kan gebruiken,
ik weet niet of dat ook werkt in Logic.

Ik zal eens dat Timestretching proberen. ;)

EDIT:

Ik heb het geprobeerd, alleen wordt de uitgerekte reverse-hihat zwaar misvormt,
waarmee kan ik het anders proberen?
Donateur
1973 posts member since 2008
Vert0z wrote:
San Miquel wrote:
maar die gebruiken ze bijna nooit letterlijk :) zit vaak zoveel effect overheen >.<
uiteraard ja...