Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 17:03 

Donateur

TakkU schreef:
Dan ben je eigenlijk niet aan t produceren... Samples gebruiken voor kicks is in hardstyle echt not done... De kick in hardstyle tracks is juist een van de belangrijkste elementen, een vooral iets waarmee je kan laten zien wat jouw stijl/visie op hardstyle is...

Je moest eens weten hoeveel producers samples gebruiken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 17:48 

Artiest

the sidespinnars schreef:
ja maar ik kan nog geen goeie kicks maken da kan je beter iets nemen wat al gebruikt is en goed klinkt dan een kick die voor geen meter klinkt ;)

Als je met zo'n instelling blijf rondlopen; hoe en wanneer wil je het dan leren?

leren doe je door te oefenen, goed luisteren en geduld te hebben. vallen en opstaan, alleen zo leer je het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 17:56 

Hardtraxxer

San Miquel schreef:
TakkU schreef:
Dan ben je eigenlijk niet aan t produceren... Samples gebruiken voor kicks is in hardstyle echt not done... De kick in hardstyle tracks is juist een van de belangrijkste elementen, een vooral iets waarmee je kan laten zien wat jouw stijl/visie op hardstyle is...

maar die gebruiken ze bijna nooit letterlijk :) zit vaak zoveel effect overheen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 18:41 

Hardtraxx Elite

San Miquel schreef:
TakkU schreef:

Mjah ok, maar die passen de samples zover aan dat ze er een eigen sound van maken. Das heel wat anders dan gewoon een sample pakken, iets EQ derover heen en klaar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 19:10 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
San Miquel schreef:
TakkU schreef:

Mjah ok, maar die passen de samples zover aan dat ze er een eigen sound van maken. Das heel wat anders dan gewoon een sample pakken, iets EQ derover heen en klaar!

ja dat doe ik ook niet ik maak altyd me eigen ding van maar met nog wel een beetje sound dat mensen het herkenne dat vind ik dik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 19:23 

Hardtraxx Addict

Nja ik heb gewoon eerst bakken en bakken geoefend op kicks, en ben pas begonnen met serieus produceren toen ik echt een beetje onder de knie had HOE Junglist/Hydra/uTonic + de effect plug-ins werken en welk knopje wat doet.

Daarna heb ik me gefocused op de rest van me tracks. En ook al is het dan nog lang niet goed of ook maar om aan te horen volgens sommigen... Het is wel m'n eigen :) En gaandeweg, hoe meer je produceert en hoe meer verschillende kicks je maakt, hoe beter ze gaan klinken.

Zo denk ik erover.

Ik meot nu alleen leren hoe ik een eigen synth/lead maak want ik gebruik nog steeds heel veel gelayerde Nexus presets voor m'n main leads.
Screeches en andere soundjes maak ik wel zelf met v-station en FM-8 maar een synth wil nog niet zo best met b.v. Sylenth.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 19:39 

Hardtraxx Veteran

Thund3R schreef:
Nja ik heb gewoon eerst bakken en bakken geoefend op kicks, en ben pas begonnen met serieus produceren toen ik echt een beetje onder de knie had HOE Junglist/Hydra/uTonic + de effect plug-ins werken en welk knopje wat doet.

Daarna heb ik me gefocused op de rest van me tracks. En ook al is het dan nog lang niet goed of ook maar om aan te horen volgens sommigen... Het is wel m'n eigen :) En gaandeweg, hoe meer je produceert en hoe meer verschillende kicks je maakt, hoe beter ze gaan klinken.

Zo denk ik erover.

Ik meot nu alleen leren hoe ik een eigen synth/lead maak want ik gebruik nog steeds heel veel gelayerde Nexus presets voor m'n main leads.
Screeches en andere soundjes maak ik wel zelf met v-station en FM-8 maar een synth wil nog niet zo best met b.v. Sylenth.

ik doe het andersom ik maak me eigen presets in sylenth en kicks gebruik ik uit packs en die pas ik aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 22:56 

Hardtraxx Addict

Om even wat bij het onderwerp te blijven: Nieuwe reversebass track xd

de punch is nog steeds k*t maar wa vinden jullie van de reversebass :)

http://www29.zippyshare.com/v/62110198/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 12:54 

Hardtraxx Elite

Thund3R schreef:

Dit is me dus echt véél te heppie :') bass is trouwens leuk! lijkt een beetje op een van Activator's basses
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 14:29 

Hardtraxx Newbie

the sidespinnars schreef:
Thund3R schreef:

Zo denk ik erover.

ik doe het andersom ik maak me eigen presets in sylenth en kicks gebruik ik uit packs en die pas ik aan

Of je maakt gewoon alles met sylenth dat is veel COOOOOLLEERRRR. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 14:33 

Hardtraxx Addict

Mannonymous schreef:
Thund3R schreef:

Dit is me dus echt véél te heppie :') bass is trouwens leuk! lijkt een beetje op een van Activator's basses

Dat ie heppie is weet ik :) et was ook meer een random melodietje die ik nog toevallig op midi had.
ik dacht zelf meer aan een showtek achtige sound maar activator.. ja kan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 15:30 

Hardtraxxer

Ik ben ook weer eens bezig geweest! Enjoy!

Brainweavers_-_Preview.mp3
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 16:05 

Hardtraxxer

de lead wat voller gemaakt, intro veranderd bass toegevoegd enz... moet nog een hoop gebueren maar dit is er tot nu toe voor de remix contest ;)

http://www22.zippyshare.com/v/97891491/file.html

comments please
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 18:35 

Hardtraxx Veteran

ProfaNe schreef:
de lead wat voller gemaakt, intro veranderd bass toegevoegd enz... moet nog een hoop gebueren maar dit is er tot nu toe voor de remix contest ;)

http://www22.zippyshare.com/v/97891491/file.html

comments please

nice :thumbup: alleen de vocals hoor je niet zo goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 18:36 

Hardtraxxer

ok thnx, had em net nog geluisterd geluisterd en je hebt idd gelijk ;)

nog meer mensen commentaar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 18:46 

Hardtraxx Veteran

ProfaNe schreef:
ok thnx, had em net nog geluisterd geluisterd en je hebt idd gelijk ;)

nog meer mensen commentaar?

ja heb je nog tips voor mijn remix contest plaatje
http://www35.zippyshare.com/v/20611176/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 19:09 

Hardtraxx Addict

ja, even in mp3 uploade, ik ga geen 88mb downloade :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 19:45 

Hardtraxx Veteran

Thund3R schreef:
ja, even in mp3 uploade, ik ga geen 88mb downloade :)

je hoeft hem tog niet te downloade je kan hem tog zo al luisteren? maar hier heb je hem in mp3
http://www19.zippyshare.com/v/70304781/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 21:32 

Hardtraxxer

Weet iemand welke automation clip je een soort van zuig-effect krijgt?
Zoals bij Bioweapon - Final Transmission direct aan het begin bijvoorbeeld (http://www.youtube.com/watch?v=VI3tFLxFDbk&playnext_from=TL&videos=ip7FbFXYX9Q&feature=bulletin)

Het is iig geen reversed hi-hat lijkt me. ;)

Alvast bedankt. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 21:53 

Hardtraxx Veteran

SoundHound schreef:
Zoals bij Bioweapon - Final Transmission direct aan het begin bijvoorbeeld (http://www.youtube.com/watch?v=VI3tFLxFDbk&playnext_from=TL&videos=ip7FbFXYX9Q&feature=bulletin)

Alvast bedankt. ;)

je kan het proberen je weet niet miss is het wel iets simpels als een reversed hi hat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 22:24 

Hardtraxx Elite

SoundHound schreef:

Alvast bedankt. ;)

Dit is geen automation, maar Timestretching. Wat ze hier doen is de 'is' uitrekken dmv van timestretching. Hierdoor krijg je dat effect. Wat zij dan nog wel doen, is de vocal wel weer geheel afspelen zonder timestretching nadat dit zuigeffect geweest is. Anders klinkt die is namelijk niet zoals hij nu is.

Als je dat niet doet dan krijg je meer een soort van hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhs idee, nu is t hhhhhhhhhhhhhhh is. Ze starten dus na het timestretch gedeelte de normale onbewerkte vocal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2010 01:44 

Artiest

timestretch/grain automation zou ook nog kunnen :thumbup: erg tof effect overigens
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2010 02:06 

Hardtraxx Elite

Pithune schreef:
timestretch/grain automation zou ook nog kunnen :thumbup: erg tof effect overigens

Ja das dan weer een FL studio specifieke functie ;) Logic/Cubase heeft geen granulizer ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2010 10:07 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Pithune schreef:

Ja das dan weer een FL studio specifieke functie ;) Logic/Cubase heeft geen granulizer ;)

Als je FL Studio nog hebt, kan je die gebruiken in Cubase als VST waarin je dus Granulizer kan gebruiken,
ik weet niet of dat ook werkt in Logic.

Ik zal eens dat Timestretching proberen. ;)

EDIT:

Ik heb het geprobeerd, alleen wordt de uitgerekte reverse-hihat zwaar misvormt,
waarmee kan ik het anders proberen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2010 12:24 

Donateur

Vert0z schreef:
San Miquel schreef:
TakkU schreef:

maar die gebruiken ze bijna nooit letterlijk :) zit vaak zoveel effect overheen >.<

uiteraard ja...
Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner