Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 00:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

uhhm :huh: , je sample laden in kontakt en dan een gewoon afspelen? zoenzo zijn die plugins niet vereist om een sample simpelweg af te spelen in cubase. laad je sample in je audio pool en zet hem vervolgens in je playlist.
zo kun je de editing tools van cubase ook gewoon gebruiken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 14:34 
 
Hardtraxx Newbie

Iemand die mij het begrip layeren wat beter uit kan leggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 20:31 
 
Hardtraxxer

Mitta schreef:
Iemand die mij het begrip layeren wat beter uit kan leggen?


Bij layeren leg je bijvoorbeeld je synth meerdere keren over elkaar heen, zodat je meer lagen hebt (van precies hetzelfde geluid en pitch). Hierdoor word je geluid wat voller :thumbup: Ik denk dat ik het zo heb uitgelegd, als iemand mij kan verbeteren, graag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 21:07 
 
Hardtraxxer

layeren is ook een aantal verschillende leads in een layer plaatsen en die af te spelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 01:17 
 
Artiest

Layer = laag

het is dus heel simpel een laag van sounds, zoiets als spekkoek, vele lagen (dezelfde en/of verschillend) vormen een heel lekker (in het geval van muziek mooi/vol) geheel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2011 18:38 
 
Hardtraxx Newbie

Dus je laad ook meerdere leads of wat je ook gebruikt in 1 midi kanaal in cubase?
Niet dat je verschillende midi kanalen onder elkaar doet bv
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 16:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

je kan op verschillende manieren layeren. als je met dezelfde synth gaat layeren moet je dus bijvoorbeeld 4 aparte midi tracks aan maken en die allemaal naar bijvoorbeeld je eerste intrument insert van sylenth1 sturen.
als je met verschillende synths gaat werken insert je gewoon 3 of 4 verschillende synthesizers en laat je die allemaal tegelijkertijd afspelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 17:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij het layeren raad ik je aan dit te doen,
je hebt je midi op 3 layers staan, je maakt/kiest voor alle layers een synth.
Vervolgens filter je in de EQ het minder mooie deel eruit (hoog/mid/laag) als je van 1synth laag hebt, van 1tje mid en van 1tje hoog klinkt het als 1 mooi geheel....

zo doe ik het dus teminste
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 18:32 
 
Artiest

JannickF schreef:
Bij het layeren raad ik je aan dit te doen,
je hebt je midi op 3 layers staan, je maakt/kiest voor alle layers een synth.
Vervolgens filter je in de EQ het minder mooie deel eruit (hoog/mid/laag) als je van 1synth laag hebt, van 1tje mid en van 1tje hoog klinkt het als 1 mooi geheel....

zo doe ik het dus teminste


Klinkt vrij nutteloos.
Jij pakt 3 sounds en snijdt van alle 3 de sounds een ander deel eraf waardoor je dus in feite met 3 sounds dezelfde sound hebt als 1 sound :huh:

Je moet bij layeren altijd kijken naar het geheel, wat mist de synth nu nog wat ik niet kan verhelpen met EQ of wat zou nog vet zijn er bij te hebben. Een standaard trucje voor layeren is er niet want dat verschilt per sound en per persoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 11:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

idd, nu krijg je geen vollere sound maar waarschijnlijk alleen een andere klank. terwijl de bedoeling van layeren is om een dikkere vollere sound te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 16:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als je één synth op -1 octaaf zet, 1 synth op 0 en 1 synth op +1 krijg je wel een bredere sound(maar ook een veels te hoog piekende wss). Dan is het idd aan te raden om iedere synth z'n eigen plekje in het spectrum te geven en te focussen op de mooiste frequenties en de lelijkere en nutteloze weg te halen.
pim schreef:
Mitta schreef:
Iemand die mij het begrip layeren wat beter uit kan leggen?


Bij layeren leg je bijvoorbeeld je synth meerdere keren over elkaar heen, zodat je meer lagen hebt (van precies hetzelfde geluid en pitch). Hierdoor word je geluid wat voller :thumbup: Ik denk dat ik het zo heb uitgelegd, als iemand mij kan verbeteren, graag!


Dan kan je net zo goed gewoon je volume omhoog gooien. Als je precies dezelfde instellingen gebruikt wordt het vooral luider. Wil je je geluid voller en breder maken kan ik vooral aanraden met verschillende octaven te werken en verschillende detune settings etc.

Wat je wél kan doen is dezelfde synth 2 keer clonen dat je drie layers hebt, dan 1tje hard right pannen, 1tje hard left en de andere in het midden(die wel iets zachter zetten). Wordt 'ie lekker wijdt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 16:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet iemand toevallig hoe je op één track meerdere FX kanalen kan toepassen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2011 09:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Is het zo,
dat als ik mijn track, die in fruityloops gemaakt is, export. (elke layer in .wav).
En vervolgens heropbouw in Cubase, dat het beter klinkt dan.
Vanwege het betere sound engine van cubase.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2011 10:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat ik vaak bij jou merk jannick is dat het niet goed is afgemixt met de faders waardoor je een beetje hetzelfde effect krijgt als bij fruity loops, namelijk dat het niet goed is afgemixt.
wat je wil kan je zeker doen maar zorg dan dat alle volume goed afgemixt zijn, dan zal het bij het opslaan door cubase zelf nog wat beter klinken als bij fruity loops :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2011 16:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

JannickF schreef:
Is het zo,
dat als ik mijn track, die in fruityloops gemaakt is, export. (elke layer in .wav).
En vervolgens heropbouw in Cubase, dat het beter klinkt dan.
Vanwege het betere sound engine van cubase.


Nee.



Cubase heeft een betere sound engine, dat is waar, maar je kan met FL exact dezelfde kwaliteit behalen, als je weet hoe.

Je hoeft niet speciaal op Cubase over te stappen voor de sound engine zeg maar.

Ligt puur aan wat je zelf lekkerder vind werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2011 11:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
JannickF schreef:
Is het zo,
dat als ik mijn track, die in fruityloops gemaakt is, export. (elke layer in .wav).
En vervolgens heropbouw in Cubase, dat het beter klinkt dan.
Vanwege het betere sound engine van cubase.


Nee.



Cubase heeft een betere sound engine, dat is waar, maar je kan met FL exact dezelfde kwaliteit behalen, als je weet hoe.

Je hoeft niet speciaal op Cubase over te stappen voor de sound engine zeg maar.

Ligt puur aan wat je zelf lekkerder vind werken.


nee,

Cubase heeft inderdaad een beter sound engine, en nee FL kan die niet compleet nabootsen, dat is dus het grote verschil. naast dus de export kwaliteit zijn ook de wiskundige formules waarmee cubase pitch shift een stuk complexer dan die van FL. het is geen super groot verschil, maar FL kan dit dus niet nabootsen.

Als je een wav export leg je de sound vast, gaat dus niet anders of beter klinken in cubase als je ze dan import en dan export. wat je wel kan doen is cubase opstarten FL rewiren en dan exporten. dan export je namelijk met de sound engine van cubase en niet die van FL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2011 23:21 
 
Hardtraxxer

pim schreef:
Mitta schreef:
Iemand die mij het begrip layeren wat beter uit kan leggen?


Bij layeren leg je bijvoorbeeld je synth meerdere keren over elkaar heen, zodat je meer lagen hebt (van precies hetzelfde geluid en pitch). Hierdoor word je geluid wat voller :thumbup: Ik denk dat ik het zo heb uitgelegd, als iemand mij kan verbeteren, graag!


Om hier even op terug te komen, kwam per toeval in dit topic, gebruik zelf ook geen Cubase, maar ik layer eigenlijk zelden met exact dezelfde sounds? :o
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2011 23:22 
 
Hardtraxxer

JannickF schreef:
Is het zo,
dat als ik mijn track, die in fruityloops gemaakt is, export. (elke layer in .wav).
En vervolgens heropbouw in Cubase, dat het beter klinkt dan.
Vanwege het betere sound engine van cubase.


Afmix = alles. Kan ook in FL ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 21:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik gebruik nu al een aantal maanden cubase, nu wil ik weer eens iets opslaan als mp3 zoals normaal.
wat er nu gebeurt is dat er een venstertje komt waarin staat : you have to select an output channel :S wat nu te doen ???
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 21:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb je wel geselecteerd welk deel van je track je wilt exporteren. Dat kan bovenaan bij de beats/bars geselecteerd worden, als het goed is kleurt die bar blauw als het slecht is kleurt die balk rood.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 21:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja dat heb ik wel enzo maar het lukt gewoon niet en heb alles geprobeert :S
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 22:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Check je kanalen is. Naar welke output gaan deze? waarschijnlijk is er nu een probleem met de selectie van het kanaal dat gebounced moet worden... Kijk daar is naar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2011 23:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

R-shot schreef:
ik gebruik nu al een aantal maanden cubase, nu wil ik weer eens iets opslaan als mp3 zoals normaal.
wat er nu gebeurt is dat er een venstertje komt waarin staat : you have to select an output channel :S wat nu te doen ???


je moet de output van je master channel op 'stereo out' hebben.

als dat al zo staat, heb je waarschijnlijk aan de linkerkant van het audio mixdown scherm bij channel selection, output channels: 'Stereo Out' uitgevinkt, die moet aangevinkt zijn.

hopelijk werkte dat? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2011 03:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

doubletrouble schreef:
Afmix = alles. Kan ook in FL ;)

Hier is alles mee gezegd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2011 09:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@takkU heb et gechekt en alles gaat gewoon naaar de sterio out

#Soundhound er staat bij me audio mixdown dus een venster van channel selection maar daar staat niks in, kijk maar :
Afbeelding
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner