Als je één synth op -1 octaaf zet, 1 synth op 0 en 1 synth op +1 krijg je wel een bredere sound(maar ook een veels te hoog piekende wss). Dan is het idd aan te raden om iedere synth z'n eigen plekje in het spectrum te geven en te focussen op de mooiste frequenties en de lelijkere en nutteloze weg te halen.
pim wrote:Mitta wrote:Iemand die mij het begrip layeren wat beter uit kan leggen?
Bij layeren leg je bijvoorbeeld je synth meerdere keren over elkaar heen, zodat je meer lagen hebt (van precies hetzelfde geluid en pitch). Hierdoor word je geluid wat voller

Ik denk dat ik het zo heb uitgelegd, als iemand mij kan verbeteren, graag!
Dan kan je net zo goed gewoon je volume omhoog gooien. Als je precies dezelfde instellingen gebruikt wordt het vooral luider. Wil je je geluid voller en breder maken kan ik vooral aanraden met verschillende octaven te werken en verschillende detune settings etc.
Wat je wél kan doen is dezelfde synth 2 keer clonen dat je drie layers hebt, dan 1tje hard right pannen, 1tje hard left en de andere in het midden(die wel iets zachter zetten). Wordt 'ie lekker wijdt.