Active topics in DJ's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 36 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 40 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 20 hours ago
Hardtraxxer
78 posts member since 2008
last seen May 2012
hey,

wat ik nog niet heb gezien op dit forum is waar mensen inspiratie vandaan halen voor melodielijntjes.
leek me wel interressant om te weten.

ik gebruik zelf muziek als jazz of Enya :P klinkt lame maar wel mooie piano stukken.
geen hardstyle want dan ga ik te snel kopieren.
Hardtraxx Newbie
12 posts member since 2009
last seen Dec 2009
Overal vandaan, bij mij is het alleen het probleem om dat uit te brengen in een toonin FL Studio (Die VST programma's zijn lastiiig).

Kijk ook eens naar Rap, krijg ik meestal halve melodiën van in mijn hoofd en de rest word er later bijgevoegd door mij.
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Freestyle op het keyboard, en als je wat moois speelt opnemen.
In mijn geval ook nog ff netjes op t raster zetten, want ik ben niet zo ritmisch :P
Donateur
1973 posts member since 2008
Lyst wrote:Freestyle op het keyboard, en als je wat moois speelt opnemen.
In mijn geval ook nog ff netjes op t raster zetten, want ik ben niet zo ritmisch :P
Quantize gebruiken.... ;)
Hardtraxxer
last seen May 2012
Sicarius wrote:Overal vandaan, bij mij is het alleen het probleem om dat uit te brengen in een toonin FL Studio (Die VST programma's zijn lastiiig).

Kijk ook eens naar Rap, krijg ik meestal halve melodiën van in mijn hoofd en de rest word er later bijgevoegd door mij.
heb precies hetzelfde, heb iets in me hoofd (door iets, Enya of Jazz dus meestal) en dan krijg ik het ,bij wijze van spreken, niet op papier.

eigenlijks moeten er gewoon MindSpeakerz uitgevonden worden :P
O
Hardtraxxer
967 posts member since 2009
last seen Jan 2013
ik heb wel eens akkoorden in me hoofd zittend ie ik probeer te spelen op me midi keyboard, als ik ze heb kan ik daar vaak een leuke melodie uit maken..
verder haal ik ook een hoop uit andere genre's als inspiratie.
Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
Ik krijg altijd op drie verschillende momenten inspiratie, en... eh ze zijn nogal raar.

1. als ik ga slapen.
2. op de fiets en in de auto weer niet :huh:
3. op t toillet en onder de douche.

Gelukkig kan ik meestal snel ff naar mn kamer rennen en alle shit aanzetten en dan ff snel de melo lijn inspelen :P

Maar verder vind ik het ook erg chill om naar componisten als martin o'donnel te luisteren (k ben halo geek :$) En daar krijg ik ook nog wel eens inspiratie van voor breaks en dat soort shit. Maar meestal zijn het gwn de onverwachte momenten en meestal al helemaal niet als ik hardstyle zit te luisteren.
Hardtraxxer
last seen May 2012
SoundTunerZ wrote:Ik krijg altijd op drie verschillende momenten inspiratie, en... eh ze zijn nogal raar.

1. als ik ga slapen.
2. op de fiets en in de auto weer niet :huh:
3. op t toillet en onder de douche.

Gelukkig kan ik meestal snel ff naar mn kamer rennen en alle shit aanzetten en dan ff snel de melo lijn inspelen :P

Maar verder vind ik het ook erg chill om naar componisten als martin o'donnel te luisteren (k ben halo geek :$) En daar krijg ik ook nog wel eens inspiratie van voor breaks en dat soort shit. Maar meestal zijn het gwn de onverwachte momenten en meestal al helemaal niet als ik hardstyle zit te luisteren.
zo raar vind ik het niet :P, en wat betreft halo: +1 :P
T
Hardtraxx Veteran
5204 posts member since 2009
last seen Oct 2021
Avio groot voorbeeld,, ben nog wat aan het klote ;)
Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
johnlienden wrote:Ik ben geen producer maar heb meestal tijdens het voetballen allerlei melo's in mn hoofd hangen.
Daarnaast heb ik nogal wel eens wat hardstyle idee'tjes onder het luisteren van andere stijlen (geniaal remix idee gehad tijdens het luisteren van het album van kate ryan :$ )
Misschien toch eerdaags fl maar eens uitvogelen zodat ik mijn ideeén ook in tracks kan verwerken.
Zo ben ik een paar jaar geleden ook begonnen ;) Dus ik zou zeggen Give it a shot ;)
Hardtraxx Addict
1715 posts member since 2009
last seen Nov 2014
johnlienden wrote:Ik ben geen producer maar heb meestal tijdens het voetballen allerlei melo's in mn hoofd hangen.
Haha hoe kun je nu melo´s in je hoofd hebben zitten en voetballen tegelijk? :D
Hardtraxxer
last seen May 2012
Atraxisz wrote:
misschien een heel goed team en het ie de tijd om daar over na te denken :P misschien ook wel keeper :P
Hardtraxx Addict
1715 posts member since 2009
last seen Nov 2014
D-tail wrote:
Atraxisz wrote:
misschien een heel goed team en het ie de tijd om daar over na te denken :P misschien ook wel keeper :P
Ja met keeper kan ik begrijpen :D