Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 3 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 7 hours ago
THArdstyler wrote:
Rickzel wrote:Mega dik album :worship:
Kost je een beetje kont kussen maar dan verdien je wel plekje op de lijn omhoog.
Heb die gasten nog nooit gesproken, vind het gewoon oprecht vet, flapdrol ben je toch ook soms haha :lol:
Artiest
640 posts member since 2017
last seen 22 days ago
The Awakening, Hit The Ground en Take On The World. :love:
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 16 days ago
Vind het allemaal best meevallen qua kicks. For The Night, Hit The Ground en The Awakening vind ik wel vet.
Hardtraxxer
516 posts member since 2019
last seen Jul 2025
Leuk album, zou hier live waarschijnlijk wel flink op los gaan. Maar de kicks zijn inderdaad niet echt top...
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Heb het ook een kans gegeven en viel me allemaal erg mee. Zitten wel kicks tussen die ik helemaal niks vind, maar zit vooral erg veel drive in. For The Night, Hit The Ground, The Awakening & The Remedy zijn allemaal dikke prima :D
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013
The Awakening, Take On The World & For The Night zijn leuk. De rest doet me weinig.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Album is makkelijk samen te vatten. De elementen van D-Sturb maken bijna elke plaat nog enigszins veelbelovend, maar vervolgens heb je of enorm schelle kutkicks, de meest standaard anticlimaxen en vooral je 13/12 Warface zooi die hij al jaren gebruikt.

Die eerste kicks in The Awakening bijvoorbeeld, die doen gewoon pijn aan je oren. The Remedy is ook echt een dieptepunt weer. Oh nee, daar kwam Collective Paranoia, die kon er nog wel overheen. Extortionist is ook weer inspiratieloze uptempo plaat nummer 10,000.

Van Warface had ik dit wel verwacht want die blijft toch consistent matige platen produceren. Maar voor hoe D-Sturb zo wordt opgehemeld maakt dit het echt niet waar. Waar ik z'n eerdere spul zoals Ancient nog wel dik vond is dit gewoon 13/12 raw met enorm matige kicks, steekt niks bovenuit en je had ook Act Of Rage oid voor dit album kunnen zetten en ik had het geloofd.
Hardtraxx Veteran
4683 posts member since 2012
last seen Mar 2026
Rickzel wrote:
THArdstyler wrote:
Rickzel wrote:Mega dik album :worship:
Kost je een beetje kont kussen maar dan verdien je wel plekje op de lijn omhoog.
Heb die gasten nog nooit gesproken, vind het gewoon oprecht vet, flapdrol ben je toch ook soms haha :lol:
Jij bent echt zo’n ongelofelijk vreemde vogel kijk er elke dag van op
Hardtraxx Addict
1122 posts member since 2009
last seen 15 days ago
Prima album! The Awakening :love:
Hardtraxx Crew
30628 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Kan gewoon niet luisteren naar die lelijke kicks, zelfs bij de nummers hierboven waarbij gezegd wordt dat het wel meevalt. Gewoon totaal niks voor mij dit :/
Hardtraxx Veteran
4489 posts member since 2016
last seen 14 days ago
Broken Balance wrote:Album is makkelijk samen te vatten. De elementen van D-Sturb maken bijna elke plaat nog enigszins veelbelovend, maar vervolgens heb je of enorm schelle kutkicks, de meest standaard anticlimaxen en vooral je 13/12 Warface zooi die hij al jaren gebruikt.
x100
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Broken Balance wrote:Oh nee, daar kwam Collective Paranoia, die kon er nog wel overheen.
*Zet Collective Paranoia aan op Spotify*

Haha what de neuk :P
Hardtraxxer
385 posts member since 2013
last seen 17 days ago
Broken Balance wrote:Album is makkelijk samen te vatten. De elementen van D-Sturb maken bijna elke plaat nog enigszins veelbelovend, maar vervolgens heb je of enorm schelle kutkicks, de meest standaard anticlimaxen en vooral je 13/12 Warface zooi die hij al jaren gebruikt.

Die eerste kicks in The Awakening bijvoorbeeld, die doen gewoon pijn aan je oren. The Remedy is ook echt een dieptepunt weer. Oh nee, daar kwam Collective Paranoia, die kon er nog wel overheen. Extortionist is ook weer inspiratieloze uptempo plaat nummer 10,000.

Van Warface had ik dit wel verwacht want die blijft toch consistent matige platen produceren. Maar voor hoe D-Sturb zo wordt opgehemeld maakt dit het echt niet waar. Waar ik z'n eerdere spul zoals Ancient nog wel dik vond is dit gewoon 13/12 raw met enorm matige kicks, steekt niks bovenuit en je had ook Act Of Rage oid voor dit album kunnen zetten en ik had het geloofd.
Hier ben ik het mee eens inderdaad. Oorlogsgezichtje heb ik nooit iets gevonden, en dat verpest hier ook even het hele ganze album met die ongeïnspireerde bagger. Ben wel fan van D-Sturb, maar hoop dat hij zich een beetje 'inhoud' met die iets te hoge schelle kicks die hij de laatste tijd vooral gebruikt. Vooral bij edits die hij maakt klinkt dat niet best!
Hardtraxx Newbie
22 posts member since 2019
last seen Apr 2021
Er is welgeteld één track op dit mini-album wat de middelmaat ruimschoots overstijgt, sterker nog ik heb de track wel tientallen keren geluisterd de afgelopen dagen zo goed en aanstekelijk vind ik hem.

'For the Night' :worship: is wat mij betreft de track van het jaar, de hele early hardcore, rave en de betere happy hardcore sfeer is erin verweven. De vocal samples die hoog gepitcht zijn, de authentieke '90s breakbeats en pads/basslines en de waanzinnig simpele maar effectieve melodie met tegen het einde (3:49 ongeveer op Spotify) echt hele gave rauwe kicks voornamelijk die hele overgang vanaf 3:35 vind ik onnoemelijk vet werken. Zou wel méér muziek in deze stijl willen horen! :love: :thumbsup:
I
Hardtraxxer
281 posts member since 2014
last seen Jan 2025
F4K3 N3WZ wrote:Er is welgeteld één track op dit mini-album wat de middelmaat ruimschoots overstijgt, sterker nog ik heb de track wel tientallen keren geluisterd de afgelopen dagen zo goed en aanstekelijk vind ik hem.

'For the Night' :worship: is wat mij betreft de track van het jaar, de hele early hardcore, rave en de betere happy hardcore sfeer is erin verweven. De vocal samples die hoog gepitcht zijn, de authentieke '90s breakbeats en pads/basslines en de waanzinnig simpele maar effectieve melodie met tegen het einde (3:49 ongeveer op Spotify) echt hele gave rauwe kicks voornamelijk die hele overgang vanaf 3:35 vind ik onnoemelijk vet werken. Zou wel méér muziek in deze stijl willen horen! :love: :thumbsup:
Vind het altijd toch geinig om te zien hoe een ander iets totaal anders kan horen in een track. Jij noemt het 'gave rauwe kicks' op het einde, maar ik vind het echt lelijke plofkicks en verpesten voor mij die hele plaat eigenlijk :x
S
1 posts member since 2019
last seen Dec 2019
Wat ik zelf opvallend vind is het vele gebruik van bestaande samples;

Hit the Ground - de intro van is de eerste vocal chop van een KSHMR sample pack, de latere vocals komen ook uit een sample pack maar ik kan zo niet opnoemen welke. Frontliner heeft in ieder geval met precies dezelfde vocals/lyrics een track gemaakt, genaamd ‘Alarm’.

Take On The World - de vocal/lyrics zijn al eerder door o.a. Stormerz en Sir Matty V gebruikt in een track (respectievelijk ‘We Are The Universe’ en ‘Worlds Away’.

The Awakening - wederom de vocals/lyrics, afkomstig van ‘Dark Places’ (Anthony Keyrouz).

Nu is het gebruik van samples inherent aan (hard)dance-muziek, maar dit voelt voor mij echt als kopiëren.

De melodieën en algehele productie van deze platen is uiteraard wel totaal anders, dus het is niet alsof er geen eigen werk in zit of wat dan ook. Het zijn ook ‘maar’ 3 van de 10 tracks waarbij me dit is opgevallen. Maar toch, niet iets wat we zo 1..2..3.. gewent zijn van D-Sturb. The Awakening, Take On The World en Hit the Ground zijn (zeker live) wel vette tracks!
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Alle onzin weer weg. Ga maar on-topic door of houd je stil.