Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 209  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 09:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Wenzel ja klopt inderdaad, zijn veel details die je in de loop der jaren eigenlijk een beetje vergeten bent.

Zo ook de beelden van mensen die uit het gebouw springen blijven extreem naar om te zien, je weet dat het is gebeurt maar als je het daadwerkelijk ziet keert je maag weer om.

Ook de paniek die dag zelf, dat ze na 3 geslaagde aanslagen en 1 gecrasht vliegtuig geen flauw idee hebben wat er verder nog gaat gebeuren.

Ik kan best door dat typische Amerikaanse "greatest country in the world" geneuzel heel kijken. Is in ieder geval geen reden om de docu over te slaan wmbt.

Dat land is in de laatste decenia ook niet zo verenigd geweest als in de periode na 9/11 :P dat is ook hét moment om zulke acts er doorheen te drukken, never waste a good crisis.

Ook wat betreft samenzweringstheoriën rond 9/11, denk echt neit dat het een enorm voorop gezet plan is van binnen de Amerikaanse regering. Ik denk wél dat ze het maximale uit deze mogelijkheid hebben willen halen om de wereld naar hun hand te zetten.

edit: Om deze wirwar aan onderwerpen af te sluiten :lol: Deze film ook een aanrader, over de opkomst/rol van Dick Cheney (en in mindere mate Rumsfeld)

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 10:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat is een boek van een Israëlisch onderzoeksjournalist die schrijft over hoe Palestina terroristische aanvallen doet Denk niet dat dat boek heel objectief is. Niet dat Hamas daar onschuldig is oid, die deden dat zeker, maar die hele oorlog daar heeft twee kanten en ik vertrouw niet echt op een boek van de ene partij over hoe slecht de andere partij is.


Dit is een geval van het boek googelen maar de inhoud niet kennen. De Mossad hebben er namelijk jarenlang alles aan gedaan om publicatie van het boek te voorkomen, hebben overleg gehad op het hoogste niveau om publicatie tegen te gaan én hebben alle werknemers een waarschuwing gestuurd niet met het boek mee te werken. Juist omdat Bergman laat zien welke vreselijke dingen Israel gedaan heeft. Dus nogmaals: absoluut objectief en absoluut het lezen waard :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 10:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
@Wenzel ja klopt inderdaad, zijn veel details die je in de loop der jaren eigenlijk een beetje vergeten bent.

Zo ook de beelden van mensen die uit het gebouw springen blijven extreem naar om te zien, je weet dat het is gebeurt maar als je het daadwerkelijk ziet keert je maag weer om.


Ben zelf in het 911 Memorial museum in New York geweest en daar krijg je echt wel de impact van de gebeurtenissen mee. Was ook zo'n sectie met heftige shit die je kunt overslaan als je wilt, met inderdaad de beelden van springende mensen etc. Daar hing ook een papieren vliegtuigje met de tekst erop 'we zitten hier met 100 mensen vast op de 77e verdieping, help ons alstublieft'. Die heeft het meeste indruk gemaakt op mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 10:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Rickzel schreef:
@Wenzel ja klopt inderdaad, zijn veel details die je in de loop der jaren eigenlijk een beetje vergeten bent.

Zo ook de beelden van mensen die uit het gebouw springen blijven extreem naar om te zien, je weet dat het is gebeurt maar als je het daadwerkelijk ziet keert je maag weer om.


Ben zelf in het 911 Memorial museum in New York geweest en daar krijg je echt wel de impact van de gebeurtenissen mee. Was ook zo'n sectie met heftige shit die je kunt overslaan als je wilt, met inderdaad de beelden van springende mensen etc. Daar hing ook een papieren vliegtuigje met de tekst erop 'we zitten hier met 100 mensen vast op de 77e verdieping, help ons alstublieft'. Die heeft het meeste indruk gemaakt op mij.


Pff kan ik me voorstellen. Ben zelf ook in New York geweest, en bij het memorial, alleen waren wij welgeteld 7 dagen te vroeg voor dat museum open ging, is voor mij echt een reden om ooit nog eens terug te gaan naar New York!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 10:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Rickzel schreef:
@Wenzel ja klopt inderdaad, zijn veel details die je in de loop der jaren eigenlijk een beetje vergeten bent.

Zo ook de beelden van mensen die uit het gebouw springen blijven extreem naar om te zien, je weet dat het is gebeurt maar als je het daadwerkelijk ziet keert je maag weer om.


Ben zelf in het 911 Memorial museum in New York geweest en daar krijg je echt wel de impact van de gebeurtenissen mee. Was ook zo'n sectie met heftige shit die je kunt overslaan als je wilt, met inderdaad de beelden van springende mensen etc. Daar hing ook een papieren vliegtuigje met de tekst erop 'we zitten hier met 100 mensen vast op de 77e verdieping, help ons alstublieft'. Die heeft het meeste indruk gemaakt op mij.


Jezus.. onbeschrijfelijk wat die mensen op het einde hebben mee moeten maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook die telefoongesprekken van de mensen in het gebouw of in het vliegtuig die afscheid nemen van hun dierbaren. Echt verschrikkelijk, hoe vaak je het ook hoort.

Vind het ook echt iets waar je bij stil moet blijven staan, net als de wereldoorlogen is het echt belangrijk dat de generaties na ons nog zien wat deze dag heeft betekend in de geschiedenis. Ook als het straks 30 of 40 jaar geleden is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helemaal mee eens! Geschiedenis is er niet voor iemand om het leuk of niet leuk te vinden maar om ons er aan te herinneren aan waarom het gebeurt is en er van te leren hoe we hier in de toekomst wat aan kunnen doen zodat het zich niet herhaalt.

Met de cultuur van vandaag is er vast een groep die het erg racistisch vind of wat dan ook waardoor gebeurtenissen als dit uiteindelijk uit de geschiedenissen moet worden gehaald zoals vele dat ook proberen met de gebeurtenissen in amerikaanse burgeroorlog, Nederlandse-engelse oorlogen, tweede wereld oorlog etc :/

Belachelijk dat sommige mensen eigenaarschap proberen te nemen over een gebeurtenis en dit dan willen veranderen. Alsof onze koppen in het zand steken er voor zorgt dat het nooit is gebeurd en dat dat het zich allemaal maar vanzelf oplost.

Plus daarbij je doet er mensen die het hebben meegemaakt of het zijn gesneuveld echt geen eer aan door ze in de vergetelheid te stoppen.

Mijn rant ging dan niet zo zeer over 9/11 maar toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het vooral erg bijzonder dat "de waarheid" iets is waar je over kan discussieren. Dat is echt één van de belangrijkste problemen waar we als maatschappij tegenaan lopen op dit moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 11:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor vele is de 'waarheid' iets waar je in gelooft :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 11:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Vind het vooral erg bijzonder dat "de waarheid" iets is waar je over kan discussieren. Dat is echt één van de belangrijkste problemen waar we als maatschappij tegenaan lopen op dit moment.


Spijker, kop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 12:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ook die telefoongesprekken van de mensen in het gebouw of in het vliegtuig die afscheid nemen van hun dierbaren. Echt verschrikkelijk, hoe vaak je het ook hoort.

Vind het ook echt iets waar je bij stil moet blijven staan, net als de wereldoorlogen is het echt belangrijk dat de generaties na ons nog zien wat deze dag heeft betekend in de geschiedenis. Ook als het straks 30 of 40 jaar geleden is.


Ik vind dit soort dingen altijd erg dubbelzinnig en getuigend van een enorme Westerse bril op de wereldgeschiedenis. Tegenover die slachtoffers van 9/11 staan namelijk een veelvoud van burgerlijke slachtoffers door westerse interventie in het Midden-Oosten. Daar kraait geen haan naar, behalve zoals soms behandelt door John Oliver of Arjen Lubach, maar iedereen is dat na een paar dagen toch weer vergeten.

In dat licht zijn historici zoals Peter Frankopan interessant die een alternatieve blik op de wereldgeschiedenis voorschotelen. Nou raad ik het echt niet aan om zijn magnus opus door te gaan spitten, maar ik daag wel graag mensen uit om kritisch te zijn op die Westerse bril en eens te realiseren hoe sterk die Westerse dominantie is in het (her)schrijven van de wereldgeschiedenis. Een mooi voorbeeld vind ik hoe hij de Brexit relativeerde als vrijwel irrelevant in de werelgeschiedenis terwijl het hier enorm veel aandacht heeft gekregen, terwijl dat het allebepalende Chinese 'Belt and Road Initiative' hier nauwelijks aandacht kreeg / krijgt.

Rickzel schreef:
Vind het vooral erg bijzonder dat "de waarheid" iets is waar je over kan discussieren. Dat is echt één van de belangrijkste problemen waar we als maatschappij tegenaan lopen op dit moment.


Als je dat interessant vind dan raad ik je zeker aan wat in te lezen over het relativisme.

In de context van het Midden Oosten raad ik graag iedereen aan 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk eens te lezen. Zou verplichte kost moeten zijn op middelbare scholen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Vind het vooral erg bijzonder dat "de waarheid" iets is waar je over kan discussieren. Dat is echt één van de belangrijkste problemen waar we als maatschappij tegenaan lopen op dit moment.

Ik heb wel eens gehoord over 9/11 complot theorieën maar heb ze eigenlijk nooit echt gelezen tot afgelopen week.

Iemand die keihard beweerde dat de livebeelden van de aanslagen niet live waren maar een half uur achter liepen omdat de vliegtuigen erin gemonteerd moesten worden. Wat er werkelijk gebeurde was dat er bommen tot ontploffing gebracht werden.

Dat je niet in corona gelooft kan ik nog inkomen. Je wordt gehersenspoeld door een berg onzin die je op internet leest en daar tegenover staat niks tastbaars dat jouw mening doet veranderen (je kent iemand die iemand kende waarvan zijn tante corona had en die had maar 2 dagen hoofdpijn).
Maar dat je de fucking feiten van 9/11 ontkent. Echt waar, zelden heb ik iets met zoveel verbazing gelezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zaterdag was er op Nath Geo nog een mooie docu serie over 9/11 : One Day in America.
en op NPO2 Life Under Attack. Deze is wat korter, +/- 90 min en verteld het verhaal van Amerikanen die die dag zelf gefilmd hebben vanuit hun perspectief.
Die Netflix series daarover ga ik nog ff checken, dank voor de tips :thumbup:

Had over die 9-11 Pentagon crash eerst ook wel wat vragen, zoals: waarom het beeld van de impact nu toevallig net niet op de enige bewakingsvideo te zien is die er nog over is. En waarom het gat in het Pentagon een stuk kleiner is dan het vliegtuig zelf.
Maar inmiddels heb ik die vragen wel achter me gelaten en overtuigd dat het inderdaad een vliegtuig was.

Inmiddels hangt in mn woonkamer een mooie brede foto aan de wand van New York met daarop de Twin Towers nog (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 10:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Niet al te best voor je humeur :P

Sow zeg dit wel inderdaad. Gisteren ook een docu gezien hierover en dat gaf geen fijn gevoel na een paar dagen feest op de kermis :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 08:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

"Rutte extra zwaar beveiligd na signalen van mogelijke aanslag of ontvoering"


:surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.skoften.net/skft/1783883/bu ... -verpesten

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 13:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
https://www.skoften.net/skft/1783883/buurvrouw-is-klaar-met-de-herrie-en-komt-feestje-met-outsiders-verpesten

:lol:


Ik sta echt aan de kant van die vrouw, gaat toch niet in een woonwijk zo tering hard de muziek aan zetten >.<

Echt een stel tokkie's
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Nuracore schreef:
https://www.skoften.net/skft/1783883/buurvrouw-is-klaar-met-de-herrie-en-komt-feestje-met-outsiders-verpesten

:lol:


Ik sta echt aan de kant van die vrouw, gaat toch niet in een woonwijk zo tering hard de muziek aan zetten >.<

Echt een stel tokkie's


Valt voor beide kanten denk ik wel wat te zeggen.
1. Niet aan de spullen zitten
2. Outsiders is lekker kinderachtig bezig
3. Communicatie is key. Ligt je buren van te voren en houd rekening met enige geluidsoverlast die je veroorzaakt.
Op een zaterdag middag moet een feestje kunnen ongeacht welke muziek stijl als het maar binnen de normen blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 13:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Outsiders is echt een klein kind joh. Sta je daar in de tuin met een dikke installatie midden in een woonwijk en dan gek opkijken dat iemand boos is. Fucking aso.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 13:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze heeft ongetwijfeld niet op de juiste manier gehandeld, maar verder eens met bovenstaande. Fatsoen hebben beide kanten hier niet. Moest wel lachen om de laatst 5 seconden, maar is ook simpele humor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Ze heeft ongetwijfeld niet op de juiste manier gehandeld


Hoezo? Als bij mij in de wijk een stel tokkies zoiets zou flikken waardoor die kleine van me helemaal van slag is omdat ze neit voldoende slaap krijgt dan tyfstraal ik ook die dj booth omver hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 15:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat je kind ergens last van heeft, is geen reden om zo te handelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 15:18 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
patrickjeb schreef:
Ze heeft ongetwijfeld niet op de juiste manier gehandeld


Hoezo? Als bij mij in de wijk een stel tokkies zoiets zou flikken waardoor die kleine van me helemaal van slag is omdat ze neit voldoende slaap krijgt dan tyfstraal ik ook die dj booth omver hoor.


Uhh, is dat niet net zo tokkie? xd

Een fatsoenlijk gesprek helpt ook best veel soms
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 15:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Dat je kind ergens last van heeft, is geen reden om zo te handelen.


Ligt ook wel aan de duur natuurlijk. als het ff een uurtje is dan niet idd. En als je het vantevoren weet dan is het ook een heel ander verhaal.

Was hier duidelijk niet het geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2021 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Rickzel schreef:
patrickjeb schreef:
Ze heeft ongetwijfeld niet op de juiste manier gehandeld


Hoezo? Als bij mij in de wijk een stel tokkies zoiets zou flikken waardoor die kleine van me helemaal van slag is omdat ze neit voldoende slaap krijgt dan tyfstraal ik ook die dj booth omver hoor.


veel soms

heh :lol:
Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 209  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic