Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 217  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 13:38 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
Wat erg is dat zeg Broken Balance. Lijkt me erg amgstaanjagend om dat te hebben. Heb jij een behandeling gehad om eraf te komen of heb je het nog steeds?

Heel veel bidden en naar de kerk gaan is de enige oplossing. God zal je verlichting geven.

Of dat in de vorm van een zaklamp is of iets spiritueels, geen idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 14:44 

Kraak... Piep...

Parvuz schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Wat erg is dat zeg Broken Balance. Lijkt me erg amgstaanjagend om dat te hebben. Heb jij een behandeling gehad om eraf te komen of heb je het nog steeds?

Heel veel bidden en naar de kerk gaan is de enige oplossing. God zal je verlichting geven.

Of dat in de vorm van een zaklamp is of iets spiritueels, geen idee.

:P

Het is geen ziekte en is ook geen echt syndroom. Het kan bij iedereen voorkomen. Volgens mij is het bij mij verholpen toen ik ben gaan wennen om nooit meer op mn rug te slapen. Nu kan ik dat ook niet meer door gewen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 14:44 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
tekst

ik heb het ook ontzettend vaak. Het is wel eng in begin maar je kan wel nadenken als je zo ligt, dus gewoon rustig blijven. Ik probeer meestal mezelf wakker te schudden (gaat zo tering moeilijk xD). Ik heb gehoord dat gewoon je hersenen al wakker zijn maar je lichaam nog in slaap modus is.

Ik heb ook vaak dat als ik uit een slaap verlaming kom en verder wil gaan slapen dat ik weer een slaap verlamming krijg. een keer had ik het echt 4x achter elkaar, fucking irritant haha. ik had ook een keer dat mijn hoofd bek vol tegen mijn kussen lag, dat was bizar want ik slaap nooit zo en dan een slaap verlamming krijgen, dat was echt ff freaky, dacht echt dat ik stikte. Ik weet niet als je het eenmaal onder controle hebt dat je dan lucid kan dromen (lucid dreaming)? dat lijk me echt fucking vet aangezien ik nogal veel droom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 14:49 

Kraak... Piep...

Klopt, je hersenen zijn wakker genoeg om je zintuigen te laten werken, maar je lichaam (spieren) nog niet.

Hoe het kan dat je dingen ziet en lucide dromen krijgt is omdat je hersenen nooit helemaal wakker zijn, ze hangen nog half in je droom. In het geval van nachtmerries zien sommige mensen dus donkere figuren, rare verschijnselen e.d.

Lucide dromen staan niet in verband met slaapverlamming denk ik. Omdat je dan in principe bewust bent van je droom. En bij slaapverlamming ben je wel in je eigen slaapkamer en deels wakker. Dat is het verschil.
Bij lucide zit je nog in je droom
Bij verlamming zijn je ogen al open.

Ik heb na zo'n verlamming meestal geen zin meer om te slapen.

/inception
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 14:54 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Klopt, je hersenen zijn wakker genoeg om je zintuigen te laten werken, maar je lichaam (spieren) nog niet.

Hoe het kan dat je dingen ziet en lucide dromen krijgt is omdat je hersenen nooit helemaal wakker zijn, ze hangen nog half in je droom. In het geval van nachtmerries zien sommige mensen dus donkere figuren, rare verschijnselen e.d.

Lucide dromen staan niet in verband met slaapverlamming denk ik. Omdat je dan in principe bewust bent van je droom. En bij slaapverlamming ben je wel in je eigen slaapkamer en deels wakker. Dat is het verschil.
Bij lucide zit je nog in je droom
Bij verlamming zijn je ogen al open.

Ik heb na zo'n verlamming meestal geen zin meer om te slapen.

/inception

mijn ogen zijn nooit open, ik lig dan in de donker mezelf wakker proberen te maken haha. ik heb wel een keer een inception droom gehad. droomde ik dat ik op hardbass stond en met vrienden ergens gingen zitten en op een gegeven stonden voor de entree van defqon. na een tijdje had ik door dat ik niet bij defqon moest zijn maar op hardbass, dus ik moest aan het dromen zijn dus toen werd ik weer "wakker" en stond ik te feesten op hardbass. Om dan vervolgens wakker te worden naar de realiteit is het vaagste wat ik ooit heb meegemaakt qua dromen haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 14:56 

Hardtraxx Veteran

Pfoe heb jij geluk dat het niet over Qlimax ging. Dat zou een nachtmerrie zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 03:07 

Hardtraxx Veteran

Cruelty schreef:
Broken Balance schreef:
Lucide dromen staan niet in verband met slaapverlamming denk ik.

En toch een soort van wel, je krijgt namelijk alleen een slaapverlamming in je REM slaap, je lichaam verlamt zodat je niet je dingen uit gaat voeren die je in je droom doet :P. Als je meteen verder probeert te slapen dan is de kans erg groot dat je een lucide droom krijgt, je gaat dan direct terug je REM slaap in met je hoofd bij het dromen.

idd staat wel in verband met elkaar :P poos terug nog over ingelezen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 09:07 

Kraak... Piep...

Dat ligt weer aan de persoon denk ik en zelfs dan gebeurt het niet altijd.
Ik heb het nog nooit gehad namelijk en heb redelijk vaak last van slaapverlamming gehad en heb daarna weer verder moeten slapen omdat het 4 uur s'nachts was.

Want meestal als ik het in de ochtend had dan was ik te paniekerig om verder te slapen.

Volgensmij hebben sommige mensen ook bij lucide dromen dat ze uit hun REM slaap raken. En vervolgens gaan bewegen tijdens hun lucide droom. Toen ik redelijk klein was heb ik dat wel eens gedaan volgens mn ouders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 09:08 

Hardtraxx Veteran

Dan hoop ik voor je dat je geen natte droom had. :$ Best wel beschamend als je ouders dat dan zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 09:16 

Kraak... Piep...

Parvuz schreef:
Dan hoop ik voor je dat je geen natte droom had. :$ Best wel beschamend als je ouders dat dan zien.

Hahaha nou niet dat soort natte droom. Meer dat ik op een stoel ging zitten en ging zeiken omdat ik in mn droom dacht dat het de WC was.
Het leven was veel leuker toen ik 6 was :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 09:48 

Hardtraxxer

Grappig dat er hier zoveel mensen zijn met slaapverlamming ervaringen.
In mijn directe omgeving lijk ik de enige te zijn. Heb meestal geen visuele halicunaties, maar wel altijd geluid. Altijd een soort mechanische gezaag/ruis. Alsof je in een Silent Hill game zit. En het gevoel dat er iets in je kamer is.
Een keer hoorde ik zelfs mijn naam in een hele distorted hoge stem vlak naast mijn oor, dat was echt de meeste creepy ervaring. Probeerde toen ook met zoveel kracht eruit te komen, dat toen het gebeurde ik met een schok mijn bed uit rolde xd

Al een hele tijd geen last meer van gehad though.
Meestal gebeurd het bij mij als ik in slaap val, en kan het tegenwoordig een soort van aan voelen komen waardoor ik 'het een soort van kan tegen houden. Probleem is dan dat ik meestal in een soort cyclus terecht kom waarbij ik een hele tijd steeds in en uit die slaapverlamming staat schiet, zonder er echt helemaal in te zitten. Weet dan ook nooit zo goed of ik alles heb liggen dromen of niet.

Lekker vaag verhaal, maar slaapverlammingen zijn ook gewoon vaag ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 11:12 

Hardtraxx Addict

Ik denk dat iedereen het tegenovergestelde wel eens heeft meegemaakt, dat je net in slaap valt en je opeens je benen uit het niets de lucht in gooit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 11:20 

Hardtraxx Veteran

Uhm, nee. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 11:23 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 11:30 

Hardtraxx Addict

Parvuz schreef:

Niet nee? Ik dacht dat het bij vrij veel mensen gebeurde :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 11:35 

Hardtraxx Veteran

Koelkast schreef:

Zal wel komen door de duivelse muziek de we luisteren. 's nachts straft god ons hiervoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 11:42 

Hardtraxx Veteran

Nijidik schreef:
Ik denk dat iedereen het tegenovergestelde wel eens heeft meegemaakt, dat je net in slaap valt en je opeens je benen uit het niets de lucht in gooit :P

Ja :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 11:55 

Aan het typen...

Jordi schreef:
Koelkast schreef:

Zal wel komen door de duivelse muziek de we luisteren. 's nachts straft god ons hiervoor.

Het schijnt een relatie te hebben met drugsgebruik, mensen die XTC en dergelijke gebruiken hebben vaker last van slaapverlammingen dan normale mensen. Ik heb nog nooit een slaapverlamming gehad en luister al veel langer naar deze duivelse muziek. :innocent:

Lucide dromen zijn raar trouwens. Heb ze regelmatig. Soms is het niet meer dan doorhebben dat je in een droom zit en in staat zijn je ogen open te doen tijdens de droom (ook al heb je die in je droom al open), vooral tijdens nachtmerries. Maar soms kun je ook daadwerkelijk de droom beïnvloeden, maar dat is zo willekeurig als ik weet niet wat. Een keer had ik door dat ik in een droom zat en ik had geen zin om een heel stuk te lopen, dus ik dacht aangezien ik toch in een droom zit kan ik ook wel door deze muur heen lopen. Maar dat wou niet xd, terwijl je wel kunt vliegen of 50 km/u kunt lopen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 12:06 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Jordi schreef:
Koelkast schreef:

Het schijnt een relatie te hebben met drugsgebruik, mensen die XTC en dergelijke gebruiken hebben vaker last van slaapverlammingen dan normale mensen. Ik heb nog nooit een slaapverlamming gehad en luister al veel langer naar deze duivelse muziek. :innocent:

Lucide dromen zijn raar trouwens. Heb ze regelmatig. Soms is het niet meer dan doorhebben dat je in een droom zit en in staat zijn je ogen open te doen tijdens de droom (ook al heb je die in je droom al open), vooral tijdens nachtmerries. Maar soms kun je ook daadwerkelijk de droom beïnvloeden, maar dat is zo willekeurig als ik weet niet wat. Een keer had ik door dat ik in een droom zat en ik had geen zin om een heel stuk te lopen, dus ik dacht aangezien ik toch in een droom zit kan ik ook wel door deze muur heen lopen. Maar dat wou niet xd, terwijl je wel kunt vliegen of 50 km/u kunt lopen etc.

hahaha ja dat laatste gedeelte komt me bekend voor :D gevaarlijke situaties in je droom gewoon tegemoet komen omdat je weet dat je droomt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 12:08 

Hardtraxx Veteran

Ik had altijd in dromen die over voetballen gingen dat ik in mn droom niet meer wist hoe ik moest hooghouden. :lol: Vreselijk irritant :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 12:34 

Kraak... Piep...

Ik had dat met rennen of lopen, dat ik dat niet kon en telkens op de grond pleurde :P

Net als dat je in je droom hard valt o.i.d. en je opeens wakker schrikt met het gevoel dat je op de grond ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 17:21 

Hardtraxx Veteran

Een vriend van mij heeft een broertje dat regelmatig slaapwandelt. Al een paar keer naar beneden gelopen om onder de tafel te gaan slapen of om bij zijn ouders in bed te gaan liggen, midden in de nacht. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 18:18 

Hardtraxx Veteran

Meisje waar ik een tijdje soort van mee liep had ook last van slaapwandelen. Werd vaak buiten pas wakker.
Die haalde haar hele kamer 's nachts ook overhoop zonder dat ze het in de gaten had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2014 23:49 

Hardtraxx Veteran

Iemand die op de snelweg precies achter ons huis zelfmoord pleegt door voor een vrachtwagen te springen, 2 uur later nog steeds 14 km file en het halve dorp vol auto's die geen kant op kunnen :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2014 00:03 

Hardtraxx Elite

Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 217  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic