Cruelty schreef:
Max een paar seconden zijn dat dan

. Ze kunnen geen kwaad verder, misschien mentaal als je er zo bang van wordt.
Ik heb wel gehad inderdaad dat ik in paniek raakte, en dan gaat het mis. Maar er is nog nooit iemand van gestikt.
Ik heb het wel een keer bijna gehad maar dat was omdat ik met m'n muil in m'n kussen lag.
Een hele goeie tip, voor mensen die dat hebben, is probeer door je neus te ademen en rustig te blijven. Gaat misschien langzaam maar dat werkt het beste dan kun je naar 2,3 seconden weer ademen, heb het zelf in de praktijk ontdekt maar heb later gelezen dat je bij door je neus ademen minder spieren nodig hebt dan door je mond, deze kun je namelijk dan niet bewegen.
Hallucinaties heb ik vrijwel bjina nooit gehad. Een keer zag ik wel een schaduw naast me staan toen ik met mn hoofd in het kussen zat. Maar deze zijn natuurlijk verbeeldingen van je nachtmerrie.
Meestal krijg je het stikkende gevoel als je op je rug ligt. Alleen sommige mensen hebben het altijd, hoe ze ook liggen, dat had ik dus. Old Hag Syndroom heet dat, dat je je niet kan bewegen en niet kan ademen omdat je het gevoel hebt dat iemand je vast drukt en je luchtpijp dicht houd.