Refuze schreef:
Hallo Hardtraxxers,
Ik zit met een probleempje wie kan mij helpen?
Ik run een website en iemand had advertentieplekken gekocht. Zijn advertentie's netjes geplaatst niks aan de hand.
Totdat een (wat achteraf blijkt) een concurrent mij heeft gebeld of ik de advertentie's wou verwijderen omdat ik volgens hem een onofficiƫle Ajax website promote. Ik heb dus verwijdert wat die meneer mij vroeg.
Toen kreeg ik mail van de adverteerder waarom alles verdwenen. Ik heb het toen uitgelegd. Ik ben er achter gekomen dat het dus een concurrent was en niet iemand van Ajax zelf, waarop ik aanbood de advertentie's terug te plaatsen.
Meneer wou daar niks van weten en dreigt mij nu hier op Hardtraxx een slechte naam weer aan te praten en op zijn website (20.000 bezoekers) een oproep te plaatsen mij een slechte naam aan te praten, Hij dreigt dat hij mijn ''DJ carriere'' kapot zal maken.
Wat kan ik in deze situatie nu het beste doen?
Je kan sowieso niet zomaar advertenties verwijderen. Een klant betaald voor een dienst die jij uit dient te voeren.
Komen er problemen bij kijken, en zouden de advertenties misschien ongepaste inhoud bevatten, dan zal je dit eerst met de klant moeten overleggen ipv zomaar zijn content aan te passen.
In dit geval heb jij dus verkeerd gehandeld. Er staat weliswaar niks in een contract, maar zo makkelijk werkt dat niet.
Tenminste, als je een geweten hebt en geen oplichter wil zijn.