Dit las ik op een forum:
Citaat:
- Priester in aflevering 1 zegt allerlei verhaaltjes waarmee het 1e begint met Case.. en alle eerste letters van die zinnen zijn: IS THE MOLE
- '82 kwam in beeld, misschien geboortejaar (wel simpel)
- In het dagboek van de mol zegt hij/zij: Als ik niet beter zou weten, was ik vol op hem gegaan als mol. daar heeft hij het over Ewout. Bij de test zie je Kees op Ewout stemmen.
- Graven graven graven voor Kees in leader
- De duif die gefilmd wordt in het begin, zijn bijnaam is de duif, daarbij vormen de balken de letter K
- De titel van de tweede aflevering was spiegelbeeld. Toen Tania aan Kees vertelde wie zij verdenkt (Tim), had ze een zwarte bril op waarin je de weerspiegeling van Kees kon zien.
- In het theater roept hij snel Tim, die heel veel nepmol-acties gedaan heeft voor hem. Daar kon hij weer de keuze maken in het theater voordat anderen dat deden.
- Bij bungeejumpen veroorzaakt hij gedoe met Ewout en wil hij niet dat ze de anderen een vrijstelling geven, omdat met zijn voorkennis natuurlijk duidelijk is dat ze die later eventueel kunnen inleveren tegen 1000 euro.
- Bij de boottocht stuurt hij de boot achter de rotsen, zodat hun groepje de boot niet kan sturen.
- Op safari haalt hij een koker uit de zak van Tim en wil graag dat kokers open worden gemaakt, dit met de opdracht van ontwikkelen in het verschiet.
- Bij de rivier roept hij TE simpele woorden en kiest hij de meest onduidelijke plek. Zelfs zegt hij bij het lange woord "Directie" terwijl er op het kaartje "Directrice" stond.
- Bij de kaarten trekken had Tania een rode kaart en koos Kees, maar hij kreeg alsnog een groen scherm.
- Ze beginnen bij de route over de safari verkeerd, maar wie heeft de portofoon en loodst ze verkeerd? Juist, ....
- Bij het kampvuur met het molspelletje zet Kees Zarayda nog snel op een andere 'mol', zodat er 2 jokers naar Paulien gaan en zo wordt er geen geld voor de pot gevonden.
- Bij het orgel waar ze ontmoeting met de Mol hebben, heeft Kees als enige veel zweet op de kop na de tijd.
- Als de pot kwijt is door Tania (waarschijnlijk door Kees; die lag ook bij hun even op de kamer), wijzen ze met zn allen een nieuwe penningmeester aan, Kees wijst naar niemand, en laat die stem nou net bepalend zijn zodat Kees de penningmeester wordt.
- Helicopter is voor Kees, toen hij daarmee mocht vliegen heeft hij natuurlijk even 'gechilld' met de crew, waarna hij de envelop van Carolien koos (niet veel geld)
- Bij het onwikkelen vind Kees een extra koker, dit is er voor om de mensen thuis in te laten zien hoe het spelletje gewerkt had, want zonder die koker zou er niks ontwikkelt worden. Kees wist waar deze koker lag en kon 'graven' in de manden.
- Vrijstellings-tafel maakt niks uit, Kees ging vroeg af omdat hij toch wist dat hier niks mee te verdienen viel.
- Helikopterjacht met Daniel in de helicopter zaait hij nog wat verwarring aan carolien over welke kleur precies.
- Bij het fotomaken van zulu-woorden, koos Kees de moeilijkste woorden om te fotograferen. Hij maakte van Caroliens idee om "Tafel" te fotograferen heel soepel "Boom" , die veel moeilijker was.
Later is de hint in de bioscoop ook "Ik spreek eigenlijk heel goed Zulu", dus hij had die opdracht eigenlijk moeten doen.
- Bij het postkantoor met de touwen is het duidelijk, Kees rekt HEEL veel tijd, trekt bijna niet aan het touw en weet hoe het werkt. Op het laatst probeert hij nog naar 500 euro te gaan, maar hij weet natuurlijk dat dit nooit gaat lukken in zo'n korte tijd.
- In de bioscoop lijkt de vervormde stem qua intonatie en manier van uitspreken veel op de stem van Kees.
Wel heel opvallend. Ik denk echt dat Kees het is