Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 253, 254, 255, 256, 257
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2023 13:56 

Hardtraxx Veteran

Heb er geen verstand van maar zou eerst gewoon proberen om vanuit je sub naar je versterker te gaan met tulp en kijken of het werkt. Anders wellicht alles los met tulp naar versterker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2023 14:08 

Hardtraxxer

Kwami schreef:
Wie kan mij helpen met het aansluiten van mijn geluidssetup.

Ik heb twee KrK RP6 G3 speakers, deze gaan met XLR kabels naar de KrK Sub 10s.
Vanuit de Sub heb ik momenteel twee XLR kabels die naar één 3,5mm jack gaan. Deze deed ik altijd in mijn telefoon/laptop en klaar.
Afbeelding

Echter wil ik de speaker set nu gebruiken in de woonkamer.
Hiervoor heb ik een versterker gekocht, de Sony STR-DH590
Afbeelding
Op deze versterker wil ik dan mijn tv aansluiten, middels Optical kabel? Ook wil ik de platenspeler hier naar toe, heb al een voorversterker dus deze kan gewoon met een Tulp. En kan natuurlijk met mijn telefoon via Bluetooth verbinden.

Alleen hoe sluit ik de speakers/sub aan op de versterker? (of is dit uberhaupt niet mogelijk omdat de Sub ook al dient als een actieve versterker)

Speakers kunnen in mijn ogen alleen met audiokabel onder die klemmetjes of "banaanstekkers" worden aangesloten. Heb al geprobeerd een tulp kabel door te knippen. Deze van de Unbalance Line in naar een van die klemmetjes te doen, maakte wel contact als ik de stekker in de Line in deed. Echter geen signaal qua geluid oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2023 16:22 

Hardtraxxer

Als ik 't zo zie, kan je imo het beste je sub aansluiten op de "Subwoofer out" bij je versterker, en je twee speakers niet op je sub maar op de Front L/R bij de versterker. Versterker op versterker zou moeten kunnen naar mijn weten, moet je alleen wel oppassen met welke volumes je gebruikt op de apparaten. Met de verkeerde verhoudingen hiertussen kan je de ruis/verstoringen op de kabel er mee versterken of een van de versterkers mogelijk overbelasten.
Vorige  1 ... 253, 254, 255, 256, 257
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic