Ga die eens proberen dan
Bierislekker en Makrooy ook bedankt voor de reacties.
Ga die eens proberen dan
Je PC herkent pas dubbele bestanden als je ze in precies dezelfde map stopt, als je de vorige heb onderverdeeld in andere mappen zal hij het inderdaad niet herkennen.Kwami wrote:Ik wil mijn media bestanden een beetje opschonen en ordenen. Echter loop ik tegen een probleem aan.
Zo heb ik vorig jaar alle media van mijn mobiele telefoon naar een externe harde schijf gekopieerd, op deze harde schijf alle documenten naar diverse mappen gesleept.
Nu wil ik weer al mijn media van mijn telefoon in één batch overzetten naar de harde schijf om het daar te verdelen in diverse mapjes, omdat alles van de vorige overzet al in mapjes staat, herkent hij waarschijnlijk niet dat ik media bestanden dubbel kopieer. Is hier een handige oplossing voor?
Dat betekent dat elk bestand handmatig gezocht of gesleept moet worden om te kijken of deze al bestaat in de desbetreffende map?ErikZ wrote:Je PC herkent pas dubbele bestanden als je ze in precies dezelfde map stopt, als je de vorige heb onderverdeeld in andere mappen zal hij het inderdaad niet herkennen.Kwami wrote:Ik wil mijn media bestanden een beetje opschonen en ordenen. Echter loop ik tegen een probleem aan.
Zo heb ik vorig jaar alle media van mijn mobiele telefoon naar een externe harde schijf gekopieerd, op deze harde schijf alle documenten naar diverse mappen gesleept.
Nu wil ik weer al mijn media van mijn telefoon in één batch overzetten naar de harde schijf om het daar te verdelen in diverse mapjes, omdat alles van de vorige overzet al in mapjes staat, herkent hij waarschijnlijk niet dat ik media bestanden dubbel kopieer. Is hier een handige oplossing voor?
Oplossing:
1. Zoeken in de mappenstructuur op bestandnaam voordat je een bestand overzet om te controleren of je het al hebt.
2. Alle bestanden van je telefoon overzetten naar Map A, vanuit daar weer onder verdelen en als je verdeling logisch is zal je PC zelf aangeven als Bestand B als bestaat in Map A
Ik kopieer eerst alle bestanden van mijn mobiele telefoon naar de "hoofd" map van mijn externe harde schijf.Nuracore wrote:Als je de zelfde folders als vorige keer verplaatst naar de locatie waar je ze vorige keer hebt versleept herkend het systeem dat de inhoud van die folders hetzelfde is. Je krijg dan de keuze wat je wilt doen met de bestanden die het zelfde zijn, namelijk alles overschrijven of de al bestaande skippen zodat alleen de nieuwe items worden gekopieerd.
Een andere manier is er niet echt als je vorige keer de inhoud van je folders gecategoriseerd handmatig naar individuele plekken hebt verplaatst zonder de scripten of een workflow applicatie het werk wilt laten doen.
Misschien dat je kan uitleggen hoe je inhoud en folder structuur is van waar je het naar toe wilt verplaatsen?
Dit kun je toch wel zien in de bestanddetails bij Aanmaakdatum? Zou dan al wat werk kunnen schelen natuurlijk.Kwami wrote:Ik weet niet precies meer per welke datum ik dat vorig jaar heb gedaan
Nee dat niet, ik wil zelf de foto's wel in de mapjes zetten.Nuracore wrote:Nee wat jij wilt gaat niet zonder een geavanceerd achterliggend systeem. Als ik je goed begrijp wil je bijv alle sport fotos in de sport folder. Hoe weet je pc welke foto een sport foto is? Hier heb je haast wel AI voor nodig
Denk dat het sorteren van de inhoud van de folders niet anders dan handmatig werk word voor je. Het systeem sorteert alleen bestand eigenschappen, zoals tijd, datum, bestandsnaam maar niet wat er als inhoud op de foto staat. Wil je dat dan word het al gauw geavanceerder
Top! Zal ik mij daar eens in verdiepenDelt-A wrote:https://www.laptopmag.com/articles/remo ... windows-10
https://www.techspot.com/article/1648-d ... ate-files/
Ik zie met bvb CCleaner dat je duplicate files kunt opsporen, dmv dezelfde bestandsgrootte en naam.
Ik heb een nare nasmaak van de-dup softwareDelt-A wrote:https://www.laptopmag.com/articles/remo ... windows-10
https://www.techspot.com/article/1648-d ... ate-files/
Ik zie met bvb CCleaner dat je duplicate files kunt opsporen, dmv dezelfde bestandsgrootte en naam.
Kwami wrote: Tijdens dit kopieer had ik gehoopt dat er een optie zou zijn om alle dubbele er direct al uit te filteren. Anders kom ik daar pas achter als ik de foto's ed verdeel naar de diverse mapjes. En soms past een foto in meerdere mapjes waardoor er alsnog een duplicaat in twee mapjes terecht komen.
Hehmakrooy wrote:Pfffff volgens mij heb ik het opgelost. Toen ik net media markt linkje opende viel het me op dat ik de volume regelaar ondersteboven had al die fucking tijd. Nu omgedraaid en totaal geen gekraak![]()
![]()
![]()
![]()
Het kraakt alleen nog als ik aan de volume regelaar zit.
Weet het niet zeker maar volgens mij is dit een vrij 'algemeen probleem'. Had ik bij m'n Lexicon Alpha ook altijd.makrooy wrote:Het kraakt alleen nog als ik aan de volume regelaar zit.
Delt-A wrote:Kan iemand mij helpen: Ouderwetse zonnebril
Erachter komen hoe zo'n model zonnebril genoemd wordt zou ook al helpen.