Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 259  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2021 21:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Sowieso kijken voor monitoren SVB. Die hebben 9 van de 10 keer een kabel die kan vervangen en dat is toch wel het eerste wat stuk gaat altijd bij oortjes. :D

Ik heb dit setje van ali. Erg tevreden mee. Op aanraden van deze blog gekocht.

Ga die eens proberen dan :) . Dank voor de tip!

Bierislekker en Makrooy ook bedankt voor de reacties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 10:38 
 
Hardtraxxer

Ik wil mijn media bestanden een beetje opschonen en ordenen. Echter loop ik tegen een probleem aan.
Zo heb ik vorig jaar alle media van mijn mobiele telefoon naar een externe harde schijf gekopieerd, op deze harde schijf alle documenten naar diverse mappen gesleept.
Nu wil ik weer al mijn media van mijn telefoon in één batch overzetten naar de harde schijf om het daar te verdelen in diverse mapjes, omdat alles van de vorige overzet al in mapjes staat, herkent hij waarschijnlijk niet dat ik media bestanden dubbel kopieer. Is hier een handige oplossing voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 10:47 
 
Hardtraxx Veteran

Kwami schreef:
Ik wil mijn media bestanden een beetje opschonen en ordenen. Echter loop ik tegen een probleem aan.
Zo heb ik vorig jaar alle media van mijn mobiele telefoon naar een externe harde schijf gekopieerd, op deze harde schijf alle documenten naar diverse mappen gesleept.
Nu wil ik weer al mijn media van mijn telefoon in één batch overzetten naar de harde schijf om het daar te verdelen in diverse mapjes, omdat alles van de vorige overzet al in mapjes staat, herkent hij waarschijnlijk niet dat ik media bestanden dubbel kopieer. Is hier een handige oplossing voor?


Je PC herkent pas dubbele bestanden als je ze in precies dezelfde map stopt, als je de vorige heb onderverdeeld in andere mappen zal hij het inderdaad niet herkennen.

Oplossing:
1. Zoeken in de mappenstructuur op bestandnaam voordat je een bestand overzet om te controleren of je het al hebt.
2. Alle bestanden van je telefoon overzetten naar Map A, vanuit daar weer onder verdelen en als je verdeling logisch is zal je PC zelf aangeven als Bestand B als bestaat in Map A
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 10:57 
 
Hardtraxxer

ErikZ schreef:
Kwami schreef:
Ik wil mijn media bestanden een beetje opschonen en ordenen. Echter loop ik tegen een probleem aan.
Zo heb ik vorig jaar alle media van mijn mobiele telefoon naar een externe harde schijf gekopieerd, op deze harde schijf alle documenten naar diverse mappen gesleept.
Nu wil ik weer al mijn media van mijn telefoon in één batch overzetten naar de harde schijf om het daar te verdelen in diverse mapjes, omdat alles van de vorige overzet al in mapjes staat, herkent hij waarschijnlijk niet dat ik media bestanden dubbel kopieer. Is hier een handige oplossing voor?


Je PC herkent pas dubbele bestanden als je ze in precies dezelfde map stopt, als je de vorige heb onderverdeeld in andere mappen zal hij het inderdaad niet herkennen.

Oplossing:
1. Zoeken in de mappenstructuur op bestandnaam voordat je een bestand overzet om te controleren of je het al hebt.
2. Alle bestanden van je telefoon overzetten naar Map A, vanuit daar weer onder verdelen en als je verdeling logisch is zal je PC zelf aangeven als Bestand B als bestaat in Map A


Dat betekent dat elk bestand handmatig gezocht of gesleept moet worden om te kijken of deze al bestaat in de desbetreffende map?
Behoorlijk arbeidsintensief met paar duizend foto's/video's/muziek bestand. Had gehoopt op een praktischere oplossing
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je de zelfde folders als vorige keer verplaatst naar de locatie waar je ze vorige keer hebt versleept herkend het systeem dat de inhoud van die folders hetzelfde is. Je krijg dan de keuze wat je wilt doen met de bestanden die het zelfde zijn, namelijk alles overschrijven of de al bestaande skippen zodat alleen de nieuwe items worden gekopieerd.

Een andere manier is er niet echt als je vorige keer de inhoud van je folders gecategoriseerd handmatig naar individuele plekken hebt verplaatst zonder de scripten of een workflow applicatie het werk wilt laten doen.

Misschien dat je kan uitleggen hoe je inhoud en folder structuur is van waar je het naar toe wilt verplaatsen?

Via robocopy kan je bijvoorbeeld zeggen alle *.jpg in folder X verplaatsen naar folder Y.
Iets als

robocopy x:\foldervoorbeeld C:\folderlocatie /E *.jpg

Geen idee hoe je technische kennis is
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 13:37 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Als je de zelfde folders als vorige keer verplaatst naar de locatie waar je ze vorige keer hebt versleept herkend het systeem dat de inhoud van die folders hetzelfde is. Je krijg dan de keuze wat je wilt doen met de bestanden die het zelfde zijn, namelijk alles overschrijven of de al bestaande skippen zodat alleen de nieuwe items worden gekopieerd.

Een andere manier is er niet echt als je vorige keer de inhoud van je folders gecategoriseerd handmatig naar individuele plekken hebt verplaatst zonder de scripten of een workflow applicatie het werk wilt laten doen.

Misschien dat je kan uitleggen hoe je inhoud en folder structuur is van waar je het naar toe wilt verplaatsen?


Ik kopieer eerst alle bestanden van mijn mobiele telefoon naar de "hoofd" map van mijn externe harde schijf.
Op mijn harde schijf heb ik diverse mappen, muziek, foto's vakanties, festivals, sport, overig etc etc.
Vanuit die "hoofd" map verplaats ik betreffende foto's/bestanden naar het juiste mapje. Dit heb ik dus al gedaan met de bestanden van vorig jaar. Ik weet niet precies meer per welke datum ik dat vorig jaar heb gedaan, daarom wil ik alle media weer overzetten en hoopte ik dat de externe harde schijf diubbele bestanden zou herkennen, maar dat wordt hem dus niet omdat ik het al heb gekopieerd naar verschillende onderliggende mapjes.
Ik hoopte dat er iets van een appje oid voor zou zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 13:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee wat jij wilt gaat niet zonder een geavanceerd achterliggend systeem. Als ik je goed begrijp wil je bijv alle sport fotos in de sport folder. Hoe weet je pc welke foto een sport foto is? Hier heb je haast wel AI voor nodig :P

Denk dat het sorteren van de inhoud van de folders niet anders dan handmatig werk word voor je. Het systeem sorteert alleen bestand eigenschappen, zoals tijd, datum, bestandsnaam maar niet wat er als inhoud op de foto staat. Wil je dat dan word het al gauw geavanceerder
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 13:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kwami schreef:
Ik weet niet precies meer per welke datum ik dat vorig jaar heb gedaan

Dit kun je toch wel zien in de bestanddetails bij Aanmaakdatum? Zou dan al wat werk kunnen schelen natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 13:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.laptopmag.com/articles/remo ... windows-10

https://www.techspot.com/article/1648-d ... ate-files/

Ik zie met bvb CCleaner dat je duplicate files kunt opsporen, dmv dezelfde bestandsgrootte en naam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 13:56 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Nee wat jij wilt gaat niet zonder een geavanceerd achterliggend systeem. Als ik je goed begrijp wil je bijv alle sport fotos in de sport folder. Hoe weet je pc welke foto een sport foto is? Hier heb je haast wel AI voor nodig :P

Denk dat het sorteren van de inhoud van de folders niet anders dan handmatig werk word voor je. Het systeem sorteert alleen bestand eigenschappen, zoals tijd, datum, bestandsnaam maar niet wat er als inhoud op de foto staat. Wil je dat dan word het al gauw geavanceerder


Nee dat niet, ik wil zelf de foto's wel in de mapjes zetten.
Maar ik kopieer nu alle bestanden weer van mijn telefoon, naar de hoofdmap van mijn externe harde schijf.
Tijdens dit kopieer had ik gehoopt dat er een optie zou zijn om alle dubbele er direct al uit te filteren. Anders kom ik daar pas achter als ik de foto's ed verdeel naar de diverse mapjes. En soms past een foto in meerdere mapjes waardoor er alsnog een duplicaat in twee mapjes terecht komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 13:57 
 
Hardtraxxer

Delt-A schreef:
https://www.laptopmag.com/articles/remove-duplicate-files-windows-10

https://www.techspot.com/article/1648-d ... ate-files/

Ik zie met bvb CCleaner dat je duplicate files kunt opsporen, dmv dezelfde bestandsgrootte en naam.

Top! Zal ik mij daar eens in verdiepen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 15:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
https://www.laptopmag.com/articles/remove-duplicate-files-windows-10

https://www.techspot.com/article/1648-d ... ate-files/

Ik zie met bvb CCleaner dat je duplicate files kunt opsporen, dmv dezelfde bestandsgrootte en naam.

Ik heb een nare nasmaak van de-dup software :lol: maar ja, volgens mij idd met ccleaner en total commander kan je duplicates opsporen en vervolgens de actie bepalen wat er met de dup gedaan moet worden. Veel zit echter achter een paywall dus heb er minder ervaring mee.

Ik gebruik zelf syncback. Daarmee maak je een automatische taak aan die vervolgens bestanden verplaatst en aangeeft welke al dubbel zijn en vervolgens deze overslaat. Erg makkelijk in gebruik en je kan ze plannen ( dagelijks, wekelijks etc) misschien handig voor je, hoef je niet steeds hetzelfde maandelijks te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2021 10:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kwami schreef:
Tijdens dit kopieer had ik gehoopt dat er een optie zou zijn om alle dubbele er direct al uit te filteren. Anders kom ik daar pas achter als ik de foto's ed verdeel naar de diverse mapjes. En soms past een foto in meerdere mapjes waardoor er alsnog een duplicaat in twee mapjes terecht komen.



'.jpg' intikken in de zoekfunctie en dan sorteren op grootte / bestandsnaam en view > 'extra large icons' oid voor als je het handmatig wilt doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2021 23:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn speakers maken de laatste tijd erg veel 'sneeuw' geluid. Weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden. Maar datzelfde geluid als een oude tv op geen zender staat. Hij maakt dit geluid eigenlijk altijd als ik mn bureau beweeg. Bijvoorbeeld even aanstoot of mn armen op mn bureau leg of al bij het typen op mn toetsenbord. Nooit als er geen beweging is.

Google bracht mij niet veel, iemand anders die hier meer van weet? Het is een basic logitech speaker van een jaar oud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2021 23:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klinkt als een kabel issue. Check even door alleen de kabels wat te bewegen en of je PC misschien te veel spanning heeft rondom de aux waardoor er bij beweging ruis/whitenoise ontstaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2021 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat sowieso, als ik ook maar even de aux kabel aanraak, gaan de speakers helemaal gek. Laat staan als ik de kabel even uit en in plug. Dan ontploft de hele kamer en denken de buren wrs dat er iets is ontploft. Zo ontiegelijk luidt gaat het. Maar wat moet ik hiermee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2021 12:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb je dat bij elk apparaat dat je er op aan sluit?
En wat voor een speakers heb je?
Is het sinds kort of is er iets gewijzigd aan de setup?

Ik had er alleen op mijn PC last van en heb er uiteindelijk een groundloop tussen gezet wat het oploste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2021 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kan nu niet 1 2 3 het ergens anders op aansluiten, maar ik weet wel dat mijn vorige speaker dit probleem ook had. Minder heftig, maar wel exact zelfde probleem. Dus zou logisch lijken als het aan PC ligt.

Deze heb ik: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_l ... 88358.html

Nee, heb het bijna altijd al gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2021 12:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pfffff volgens mij heb ik het opgelost. Toen ik net media markt linkje opende viel het me op dat ik de volume regelaar ondersteboven had al die fucking tijd. Nu omgedraaid en totaal geen gekraak :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Het kraakt alleen nog als ik aan de volume regelaar zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2021 12:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Pfffff volgens mij heb ik het opgelost. Toen ik net media markt linkje opende viel het me op dat ik de volume regelaar ondersteboven had al die fucking tijd. Nu omgedraaid en totaal geen gekraak :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Het kraakt alleen nog als ik aan de volume regelaar zit.

Heh :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2021 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Het kraakt alleen nog als ik aan de volume regelaar zit.

Weet het niet zeker maar volgens mij is dit een vrij 'algemeen probleem'. Had ik bij m'n Lexicon Alpha ook altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2021 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat komt door stof in dat ding geloof ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2021 06:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat is een goede vervanger voor m'n DDJ-SX? Channel faders 1&2 beginnen te haperen :aww: Hoef in principe geen standalone.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2021 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan iemand mij helpen: https://hardtraxx.com/vraag/ouderwetse-zonnebril-t74527.html

Erachter komen hoe zo'n model zonnebril genoemd wordt zou ook al helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2021 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Kan iemand mij helpen: https://hardtraxx.com/vraag/ouderwetse-zonnebril-t74527.html

Erachter komen hoe zo'n model zonnebril genoemd wordt zou ook al helpen.



Een laskap?

Ff zoeken op hardloop zonnebril

Deze zal jou vast wel staan https://www.nonstoprunning.nl/product/goodr-hardloop-zonnebril-vr-see-you-at-the-party-richter-nieuw-model-binnen/
Vorige  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 259  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic