Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 259  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2018 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand met verstand van Logic? M'n set klinkt in Logic zelf gewoon goed qua volume, staat ook allemaal op 0.0 dB, maar heb hem net geëxporteerd naar MP3 en nu klinkt die verschrikkelijk zacht. Hij is nu ineens -15 dB met een piek naar -4 dB. Ik heb hem hetzelfde geëxporteerd zoals ik eigenlijk altijd exporteer in Logic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2018 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Iemand met verstand van Logic? M'n set klinkt in Logic zelf gewoon goed qua volume, staat ook allemaal op 0.0 dB, maar heb hem net geëxporteerd naar MP3 en nu klinkt die verschrikkelijk zacht. Hij is nu ineens -15 dB met een piek naar -4 dB. Ik heb hem hetzelfde geëxporteerd zoals ik eigenlijk altijd exporteer in Logic.


niet per ongeluk een limiter aangezet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2018 15:47 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
robin92 schreef:
Weet iemand een programma voor mac waarmee ik een videobestand kan maken van mijn audio bestanden met een afbeelding erbij, ik wil namelijk mijn dj setjes op youtube uploaden.
Liefst gratis ook nog :P


Als je alleen audio hebt en er een afbeelding bij wilt doen werkt iMovie wel inderdaad. Dat is simpel genoeg.

Anders gewoon Final Cut of Premiere. Kun je de free trial doen (en zeker niet piraten)


Thanks! kga ff aan de slag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2018 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Joey schreef:
Soenda was echt teringvet dit jaar, ja.


6 oktober in klokgebouw. Dus vriendin wil dat ik mee ga

Afhankelijk van de line-up ga ik ook weer. Techno in het Klokgebouw lijkt me behoorlijk vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2018 19:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
Fuzzylogic schreef:
Iemand met verstand van Logic? M'n set klinkt in Logic zelf gewoon goed qua volume, staat ook allemaal op 0.0 dB, maar heb hem net geëxporteerd naar MP3 en nu klinkt die verschrikkelijk zacht. Hij is nu ineens -15 dB met een piek naar -4 dB. Ik heb hem hetzelfde geëxporteerd zoals ik eigenlijk altijd exporteer in Logic.


niet per ongeluk een limiter aangezet?

Nee dat is het niet, in Logic klinkt het gewoon goed. Het moet wel iets zijn met converteren denk ik maar zou niet weten wat want heb helemaal niks aan de instellingen verandert of raar staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2018 09:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Joey schreef:
rakkietakkie schreef:
Joey schreef:
Soenda was echt teringvet dit jaar, ja.


6 oktober in klokgebouw. Dus vriendin wil dat ik mee ga

Afhankelijk van de line-up ga ik ook weer. Techno in het Klokgebouw lijkt me behoorlijk vet.


Ben heel. Bang dat ik mij niet een volle avond kan vermaken.... Dus twijfel enorm
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2018 16:10 
 
Hardtraxx Elite

Iemand goed met OBS? Ik zoek iemand die voor mij een kant en klare lay out voor te streamen kan maken, dus cam overlay, followers in beeld noem maar op.

Pm me!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2018 19:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Iemand goed met OBS? Ik zoek iemand die voor mij een kant en klare lay out voor te streamen kan maken, dus cam overlay, followers in beeld noem maar op.

Pm me!


Zou je dit niet redelijk makkelijk op Google kunnen vinden tegenwoordig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2018 19:12 
 
Hardtraxx Elite

Grim schreef:
Hard4Us schreef:
Iemand goed met OBS? Ik zoek iemand die voor mij een kant en klare lay out voor te streamen kan maken, dus cam overlay, followers in beeld noem maar op.

Pm me!


Zou je dit niet redelijk makkelijk op Google kunnen vinden tegenwoordig?


Jawel, had wat gevonden zonder te testen, maar de site waarvan ik het getjapt heb staat er niet bij, dus zo is het goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2018 22:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oké, ik ga dus een Spoontech shirt bestellen en een paar hebben mij al getipt om een maatje M te nemen terwijl ik in normale kleding een S draag. Kunnen sommige mij dit bevestigen? Als ik via https://shop.spreadshirt.net/spoontech/ ... -A25835681 bestel, kan ik het dan eventueel nog terugsturen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2018 08:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Helicaze schreef:
Geen small kopen, die zijn echt veel te klein. Zou voor een medium gaan als je geen kleerkast bent.


Ik draag toch altijd vrijwel een S..

Ik ook maar die smalls van Spoontech zijn echt veel te klein. Je kan het altijd proberen, want ze sturen je gratis een grotere maat op als ze niet past. Je kan ook altijd gewoon eentje passen/kopen aan een merchandise standje op een feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2018 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een S kunnen dragen. Damn haha Ooit kocht ik shirtjes in maat M maar tegenwoordig moet ik gewoon L hebben. En dat met mijn lengte. Bij S krijg ik denk ik mijn pols nog niet door de mouw. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2018 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet iedereen is zo'n kast als jij hè
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2018 15:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad geen S kopen bij spoontech shirtjes. Die vallen echt veel te klein. Draag normaal gesproken ook S maar bij spoontech shirts M
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2018 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Niet iedereen is zo'n kast als jij hè

Keukenkastje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2018 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe heet de 2e plaat van de welbekende TechnoViking video (vanaf 2:08)?

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2018 11:22 
 
Hardtraxxer

Weet iemand hoe je op Instagram één foto wil verwijderen in een post waar je meerdere foto's in hebt geplaatst.
Als je op opties drukt staat er wel bewerken, verwijderen etc. Maar ik ben bang dat als ik op verwijderen druk alle 4 de foto's worden verwijderd terwijl ik er maar één weg wil hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2018 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben mij zelf wat meer gaan scholen in Adobe After Effects voor mijn videos en vroeg mij af of je ook kan bepalen wanneer je text moet vertoond worden en wanneer niet?

Dus stel.

Text layer Track 01 -01 moet op timestamp 00:01:26:00 tot 00:02:56:00
Text layer Track 02 -02 moet op timestamp 00:02:56:00 tot 00:05:03:00
Etc

Ik doe het nu handmatig maar dan ben ik wel even bezig terwijl ik eigenlijk gewoon de text layers wil maken en dan een begin en eind tijd kan opgeven in de workspace.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2018 15:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ligt er aan wat je er precies mee wilt doen.

Je kan op de timestamps gewoon de opacity omhoog en omlaag doen, als je van 100 naar 0 gaat over een frame dan verdwijnen ze gewoon, of verschijnen wat je maar wilt.

Als je een specifieke animatie voor het verschijnen en verdwijnen van de tekst wilt stel ik voor om die eerst te maken en dan vervolgens de parameters daarvan te copy pasten op de andere teksten en dan de keyframes op de correcte timestamps te zetten.

Je hebt vast wel expressions voor hoe je zo iets automate maar het beste is gewoon een template voor de animatie van het verschijnen en verdwijnen van de tekst te maken en deze te plakken op de gewenste timestamps (zodat je niet alles telkens over hoeft te doen). Mocht je alleen de tekst direct willen laten verdwijnen en verschijnen, dan gewoon de opacity naar 0 of 100 doen op die timestamp (pak 2 frames, zet een keyframe op de eerste voor 0/100 en in de tweede zet je hem naar 100/0.

Hoe ik het bijvoorbeeld bij jouw geval zou doen bij ""Text layer Track 01 -01" en het directe verschijnen verdwijnen is op timestamp 00:01:26:00 gaan staan en dan op die timestamp met een keyframe de opacity op 0 zetten (dat betekent dat hij voor die timestamp ook onzichtbaar blijft) en een frame na die timestamp de opacity op 100 zetten.

Vervolgens kopieer je die keyframes en ga je op de tijdframe 00:02:56:00 staan en paste je. Vervolgens hou je de keyframes die je hebt gepaste geselecteerd en druk je op reverse keyframes.

Dat is hoe ik het zou doen.

Er zijn volgens mij geen commands waar je een animatie zo boem op een specifieke timestamp kan plaatsen. Je moet gewoon je verticale lijn op de gewenste timestamp zetten en een keyframe plaatsen.

After Effects is ook een kwestie van jezelf het zo makkelijk mogelijk te maken. Het makkelijkste is altijd voor elke losse animatie een compilation te maken en deze dan te plakken op de gewenste plekken in je main compilation.

Een hele lange animatie maken in After Effects moet je ook niet willen, dan ben je je laptop lang kwijt aan renderen. Ik zou gewoon compilations voor elk gewenste stuk maken en deze vervolgens exporteren naar Premiere, daar kan je het makkelijk aaneen zetten zonder een eeuw aan render tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2018 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja dat zou ik kunnen proberen.

Ben ondertussen al vanaf ong. 12:00 bezig om alles zo te krijgen als ik wil, ondertussen dus 4,5 u verder en ik ben nog niet klaar.

Voorheen renderde ik gewoon PNG's (sjabloons die ik maak) en paste ik steeds de track titel aan en zette ik ze goed in Premiere, was dan binnen uur klaar maar hoorde laatst van iemand dat het via After Effects veel makkelijker kan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2018 16:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als je alleen tekst over een PNG plakt en dat monteert over de muziek kun je veel beter Premiere gebruiken.

After Effects is geen montage programma maar een Motion Graphics/Animeer programma.

Als je kijkt naar die templates voor mixjes en previews op YouTube dan kun je die vaak ook wel in Premiere bouwen, echter ligt het aan wat je gewend bent in hoeverre iets makkelijk is.

Je kan in Premiere zo'n waveform maken, tekst laten verschijnen en verdwijnen en de standaard Twitch effecten er over doen.

Persoonlijk doe ik dit ook omdat een Mix met al die dingen renderen in After Effects eeuwig duurt. Daarom maak ik het design meestal in Illustrator, animeer ik wat ik geanimeerd wil hebben in After Effects en gooi het samen in Premiere.

Als je alleen het geanimeerde in AE maakt dan hoeft hij al die randzaken niet te renderen en dat scheelt enorm.

Verschillende programma's verschillende dingen waar ze voor zijn, je kan het altijd overlappen. Het is ook een kwestie van een workflow die bij jouw project past vinden. Een algemene tutorial dekt de details er van meestal niet.

Misschien is dit een goede workflow voor je:

01. Je hebt je mix, schrijf de timestamps uit in een text file wanneer je tekst en anderen wilt veranderen.

02. Aan de hand van die timestamps kun je in After Effects eventueel je animaties maken, net iets langer dan nodig is voor het gemak.

03. Maak je template in Illustrator. En gooi de rambam in Premiere.

04. Plak je template over de gehele mix in Premiere.

05. Plaats je gerenderde animaties op de plekken waar ze horen.

06. Plaats tekst waar nodig

07. Render.

Top tip voor je templates e.d. is opslaan wat voor font, aanpassingen in het font e.d. je gebruikt. Kleurcodes, video -codec, -formaat, -framerate en extensie zou ik eveneens noteren. Zo blijf je consistent over de programma's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2018 16:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo is het eerder ook altijd geweest waarbij dit bijv voor mijn reeks 'Release' prima werkte.
Audio waveform in After effects en dan de comp importeren in Premiere. Daar vervolgens de PNG's inladen en op de juiste tijden zetten.

Werkte prima maar dat probeerde ik ook in tijd efficienter te maken zodat dat 'uurtje' nog minder werd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2018 16:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Had een goede workflow boven nog neergezet.

Als je tijd wilt besparen, zou je voor zoiets alleen elke keer een nieuwe waveform moeten renderen, en nieuwe tekst moeten plaatsen.

Als je zo veel mogelijk terugkomende elementen al klaar hebt liggen en vervolgens alleen de variabelen aan hoeft te passen dan bespaar je al veel tijd.

Sla een AE file op waarbij je alleen de muziekfile opnieuw moet laten inlezen voor de waveform.

Laat alle variabele teksten uit je design en sla de template op. Dit zodat je alleen de tekst en de timestamps hoeft aan te passen in Premiere.

In dat geval kan je After Effects (of Premiere beter zelfs) je waveform laten renderen en ondertussen je tekst aanpassen en exporteer.

Je hoeft dan in Premiere in essentie alleen je tekst en tijd te wijzigen en de waveform te plaatsen en je bent klaar.

EDIT:

Ook nog een tipje: doe alle tekst in caps of alleen kleine letters, staat leuker en netter als design.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2018 16:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja haha je beschrijft nu letterlijk de workflow die ik had :lol: fijn dat je er hetzelfde over denkt.
De tekst wilde ik nu gaan anpassen inderdaad, gebruik ik nu in de after effects comp ook en stond netter kwam ik vanmiddag achter.

Ik heb een Premiere file die ik gewoon steeds aanpas en in de AEP file hoef ik alleen de nieuwe track aan de waveform te koppelen. Een keer in Premiere reloaden en klaar.

Enige wat ik normaal gesproken moet doen is de PNG's zoals je zegt op de juiste timestamp plaatsen.

Edit:

Morgen weer een dag, dan doe ik het gewoon weer op de oude manier. Renderen kost gelukkig maar 3 uurtjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2018 11:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat zijn de PNG's dan?
Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 259  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic