Hardtraxx Veteran
3418 posts member since 2014
last seen Oct 2024
rakkietakkie wrote:
klapstoel wrote:
rakkietakkie wrote:Wat is een goed videobewerkingsprogramma. Wil filmpjes 90° kunnen roteren voor minder nekklachten
Ik gebruik Sony Vegas. Maar dat kost wel wat. Soort van :$
Ben echt een leek op het gebied van dat editen... maar die kan makkelijk 4k aan he?
Volgens mij wel. Het is meer de vraag of je computer dat aan kan haha
Hardtraxx Veteran
4805 posts member since 2014
last seen 2 hours ago
Sony vegas en 4k is niet altijd een even goed idee, voor mij levert het veel problemen op met renderen, terwijl een adobe premiere het zonder problemen doet.
bewerken gaat prefect, maar als je vegas gebruikt is het toch aan te raden om te renderen in 1080p, het geeft gewoon minder problemen
Last edited by Jeffrey2107 on 02 Jul 2017 20:53, edited 2 times in total.
Hardtraxx Elite
2869 posts member since 2013
last seen Nov 2024
Met andere woorden.. 1080p 60fps filmen.. hd zat.. haha
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Als je 4K wilt editen, moet je een PC hebben die dit aankan, dus dan heb je flink wat werkgeheugen en grafisch geheugen nodig en daarnaast een scherm wat 4K aan kan, anders zie je er nog niks van.

Hoe snel een edit programma is en hoe goed het kan omgaan met 4K renderen en pre-renderen (previewen) ligt volledig aan je PC, het enige punt waar het programma komt kijken zijn de codecs die het aan kan.

Vegas, Premiere, Final Cut Pro (als je een Mac hebt) kunnen allemaal wel. Hoewel ik zelf vind dat Premiere veel praktischer als Vegas is.

Als je safe wilt zijn doe dan gewoon Adobe Premiere, die kan het meeste en ondersteunt het meeste qua codecs e.d. de meeste codecs kun je ook in Premiere toevoegen. De basis in Premiere is vrij straightforward en er zijn tonnen aan tutorials op het internet te vinden over alle functies.

Als je filmpjes alleen wilt roteren kun je Windows Movie Maker ook wel gebruiken denk ik.
Hardtraxx Elite
2869 posts member since 2013
last seen Nov 2024
Thnx...

Mijn neef is schijnbaar best handig in die dingen, dus die gaat het v.d week ff. En die maakt mijn pc video edit ready
Hardtraxx Veteran
4670 posts member since 2015
last seen Jan 2022
Wil met vrienden 22 oktober naar Reaktor in de scheepsbouwloods. Heb er verhalen over gehoord dat het er koud kan zijn. Is dit echt zo of valt het wel mee?
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
RoyAPO wrote:Wil met vrienden 22 oktober naar Reaktor in de scheepsbouwloods. Heb er verhalen over gehoord dat het er koud kan zijn. Is dit echt zo of valt het wel mee?
Tijdens Tijdmachine was het wel degelijk fris, maar dit was dan in december - maart oid. Als je gewoon los ging voor en in het midden dan was het te doen maar bij even zitten was het behoorlijk fris.

Lose Your Mind had heaters aan gebracht maar dit werkte ook niet even goed, aan de andere kant schijnen er wel andere (techno)feesten te zijn geweest die dit wel goed in orde hadden, maar het is een gok denk ik. Reaktor Events even een mailtje sturen denk ik.
Hardtraxx Veteran
4670 posts member since 2015
last seen Jan 2022
Hmm Okee Thanks voor de info. We gaan gewoon de zondag editie en dan zien we het wel :P
Hardtraxx Veteran
5390 posts member since 2014
last seen Aug 2024
Iemand enig idee hoe ik een pano als deze in 360 vorm krijg? Als ik size naar 2:1 en metagegevens aanpas (dus dat ie door 360 camera is gemaakt) plakt fb hem in elkaar als een volledige 360. Heb ook wel eens ''semi'' 360's gezien waar je beperkt kan scrollen. Iemand? :cry:

Image
Hardtraxxer
365 posts member since 2016
last seen 1 day ago
Ik zoek een dikke UHD Premium TV, advies vanuit jullie? Denk hieraan tussen de € 1.000 en max € 1.500 aankoopbedrag :evil:
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2024
Marks wrote:Ik zoek een dikke UHD Premium TV, advies vanuit jullie? Denk hieraan tussen de € 1.000 en max € 1.500 aankoopbedrag :evil:
Even op Tweakers Pricewatch rond speuren en reviews doornemen
Hardtraxx Veteran
5200 posts member since 2009
last seen 15 days ago
Iemand ervaringen met een goede powerbank die zo'n beetje 4 dagen mee kan? Moet 'm wel morgen of donderdag al hebben, dus vanuit China oid gaat niet werken ;)
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 31 minutes ago
THArdstyler wrote:Iemand ervaringen met een goede powerbank die zo'n beetje 4 dagen mee kan? Moet 'm wel morgen of donderdag al hebben, dus vanuit China oid gaat niet werken ;)
Zwarte Cross? Die van mij hebben het gvd ook alle 2 begeven op Dreamfields >.< wat een kut timing.
Hardtraxx Veteran
last seen 15 days ago
Haha zeker, camping :thumbsup: Maar wil dus even een goede hebben daarvoor
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 14 days ago
THArdstyler wrote:Iemand ervaringen met een goede powerbank die zo'n beetje 4 dagen mee kan? Moet 'm wel morgen of donderdag al hebben, dus vanuit China oid gaat niet werken ;)
Xiaomi 16k of 20k zouden beiden voldoende moeten zijn.

https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-16000ma ... ypedsearch

https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-20000ma ... ypedsearch

Ik heb zelf de 20k versie en de quickcharge functie op een powerbank is gewoon top :D
Hardtraxx Veteran
last seen 15 days ago
Thanks, besteld ;)
Hardtraxx Veteran
5390 posts member since 2014
last seen Aug 2024
sonnebloem wrote:Iemand enig idee hoe ik een pano als deze in 360 vorm krijg? Als ik size naar 2:1 en metagegevens aanpas (dus dat ie door 360 camera is gemaakt) plakt fb hem in elkaar als een volledige 360. Heb ook wel eens ''semi'' 360's gezien waar je beperkt kan scrollen. Iemand? :cry:

Image
Geen experts hier?
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2024
Waar kan ik goedkope mesjes kopen voor een Gillette Fusion Proglide? Heb niet zo veel zin om daar moeilijk veel geld aan uit te geven. Zit bovendien erg te twijfelen of ik beter een Wilkinson apparaat ga kopen.
Hardtraxx Veteran
3570 posts member since 2015
last seen Feb 2023
Gvd donderdag verstandskiezen laten trekken. Hoe lang duurt het voordat die zwelling weg is? Fatality staat wel op de planning namelijk.
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 1 day ago
TSFH wrote:Gvd donderdag verstandskiezen laten trekken. Hoe lang duurt het voordat die zwelling weg is? Fatality staat wel op de planning namelijk.
Ik had amper last van zwellingen. De eerste 2 dagen misschien wat ibuprofen erin beuken and you good to go.

(maar het verschilt erg per persoon)
Hardtraxx Veteran
3570 posts member since 2015
last seen Feb 2023
Oke thanks!

Ik ga echt slecht als t bij mij weer langer moet duren dan normaal he.
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 14 days ago
TSFH wrote:Oke thanks!

Ik ga echt slecht als t bij mij weer langer moet duren dan normaal he.
Helicaze had dat ook een paar maanden geleden laten doen en een dag of 4 later is hij met mij mee geweest naar Thera & Friends. Zou normaal wel moeten lukken, dus. :D
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 9 days ago
Ben inmiddels Samsung Smart View wel verschrikkelijk zat, echt de meest brakke app die ik ooit van een A-merk heb gezien. Iemand een alternatief dat werkt op Samsung smart TVs?
Hardtraxx Veteran
14320 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
Steffnov wrote:Ben inmiddels Samsung Smart View wel verschrikkelijk zat, echt de meest brakke app die ik ooit van een A-merk heb gezien. Iemand een alternatief dat werkt op Samsung smart TVs?
Deze apps anders even na lopen?
http://appcrawlr.com/app/related/3174391
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2024
Chromecast?