Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 12 hours ago
Maakt niet veel uit, zolang je maar geen vinyl rips draait. Dat hoor je echt wel :P
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Henk-Jan wrote:Sowieso draaien DJs toch altijd met WAV bestanden? Heeft dat niet te maken met het (bij compressie naar mp3) wegvallen van lage frequenties ofzo?
Dit is lang niet altijd zo. Er zijn wel DJ's die altijd Wav's gebruiken tuurlijk. Maar lang niet iedereen, en dit is ook helemaal niet nodig. Zelfs downloadsites (voor geld) geven ook aan: 192 is voor thuisgebruik, 320 is voor live-DJ gebruik en WAV is voor studiogebruik.
Niet dat je WAV niet thuis mag gebruiken maar je snapt me wel :)
Hardtraxx Veteran
10779 posts member since 2009
last seen May 2023
Draidy wrote: Niet dat je WAV niet thuis mag gebruiken maar je snapt me wel :)
Ik niet wil je het uitleggen? Dus wie 320 thuis gebruikt kan een boete van Buma krijgen ofzo?
N
Hardtraxx Addict
1519 posts member since 2012
last seen 1 day ago
Dakpan wrote:
Ik niet wil je het uitleggen? Dus wie 320 thuis gebruikt kan een boete van Buma krijgen ofzo?

Omdat veel mensen met hun 30 euro kostend setje of Beats het verschil tussen 192 kbps en 320kbps toch niet merken. Op grote systemen in clubs en dome's merk je het verschil wel. En WAV in de studio omdat je dan eigenlijk niet inlevert op kwaliteit bij het compressen, en je geluid dus zo eerlijk mogelijk blijft :)
Hardtraxx Veteran
last seen May 2023
Oke dus die boete is een fabeltje?
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 12 hours ago
xd
N
Hardtraxx Addict
last seen 1 day ago
Dakpan wrote:Oke dus die boete is een fabeltje?
Nee, zodra je WAV particulier gaat gebruiken kun je binnen 2 weken een deurwaarder van BUMA STEMRA verwachten. Tenzij je studio monitoren bezit, dan mag het.
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
Nijidik wrote:
Dakpan wrote:

Omdat veel mensen met hun 30 euro kostend setje of Beats het verschil tussen 192 kbps en 320kbps toch niet merken. Op grote systemen in clubs en dome's merk je het verschil wel. En WAV in de studio omdat je dan eigenlijk niet inlevert op kwaliteit bij het compressen, en je geluid dus zo eerlijk mogelijk blijft :)
Zeg dat maar tegen headhunterz en coone.
Hardtraxx Veteran
last seen May 2023
Nijidik wrote:
Dakpan wrote:Oke dus die boete is een fabeltje?
Nee, zodra je WAV particulier gaat gebruiken kun je binnen 2 weken een deurwaarder van BUMA STEMRA verwachten. Tenzij je studio monitoren bezit, dan mag het.
Hmm, ik ben dus niet compleet in het ootje genomen door degene die me dit vertelde. Zal dan moeten oppassen denk ik.
E
Is T-Mobile slecht?
W
Hardtraxx Veteran
4162 posts member since 2012
last seen Aug 2013
Entourage wrote:Is T-Mobile slecht?
Heel slecht.'

Nu serieus, waar ik woon is het gewoon goed alleen in groesbeek maakt tie soms geen contact omdat het via Duitsland gaat. In de bossen kan ik dus soms niet bellen. Voor overig Nederland is het volgens mij gewoon goed.
G
op feesten hebben ze meestal slecht bereik :P
Hardtraxx Veteran
last seen May 2023
T-Mobile is de grootste pleuris provider out there.
N
Hardtraxx Addict
last seen 1 day ago
Nee, ik heb bijna overal 3g dekking :)
W
Hardtraxx Veteran
4162 posts member since 2012
last seen Aug 2013
Dakpan wrote:T-Mobile is de grootste pleuris provider out there.
mm...
T-Mobile was eerst een van de slechste. Laatste jaren zijn ze erg gegroeid.
Ik vind dat Vodafone achteruitgang heeft geboekt.
Hardtraxx Veteran
last seen May 2023
Wout1997 wrote:
Dakpan wrote:T-Mobile is de grootste pleuris provider out there.
mm...
T-Mobile was eerst een van de slechste. Laatste jaren zijn ze erg gegroeid.
Merk er niks van
E
Wat is er precies zo slecht aan T-Mobile?
R
Hardtraxx Addict
1951 posts member since 2012
last seen Jan 2014
Wat voor waterflesje hebben ze in de HMH? Sourcy of Chaudfontaine? (ivm dopje meenemen)
G
Ritsurt wrote:Wat voor waterflesje hebben ze in de HMH? Sourcy of Chaudfontaine? (ivm dopje meenemen)
sourcy
R
Hardtraxx Addict
last seen Jan 2014
Ik wil graag Digitenne op mijn televisie maar heb nog een vraagje. Ik wil digitenne via een insteekkaart gaan gebruiken, nu is mijn televisie daar geschikt voor. Als ik op de website kijk staat er ''eerste ontvanger gratis'' betekent dit dat ik nu nog een extra kastje krijg? Of bedoelen ze met ''eerste ontvanger'' die insteekkaart? Wij hebben hier in huis UPC dus er staat hier geen KPN box, werkt die insteekkaart dan zonder een kastje oid?

Als ik namelijk helemaal naar onder scroll staat dit onderaan de pagina.. Ik weet nu dus niet of ik als er in huis nog geen digitenne is ik eerst nog zo'n kastje nodig heb of dat die insteekkaart alleen voldoende is.
Image
R
Hardtraxx Addict
last seen Jan 2014
Ik wil graag Digitenne op mijn televisie maar heb nog een vraagje. Ik wil digitenne via een insteekkaart gaan gebruiken, nu is mijn televisie daar geschikt voor. Als ik op de website kijk staat er ''eerste ontvanger gratis'' betekent dit dat ik nu nog een extra kastje krijg? Of bedoelen ze met ''eerste ontvanger'' die insteekkaart? Wij hebben hier in huis UPC dus er staat hier geen KPN box, werkt die insteekkaart dan zonder een kastje oid?

Als ik namelijk helemaal naar onder scroll staat dit onderaan de pagina.. Ik weet nu dus niet of ik als er in huis nog geen digitenne is ik eerst nog zo'n kastje nodig heb of dat die insteekkaart alleen voldoende is.
Image
T
Hardtraxx Veteran
5491 posts member since 2010
last seen Apr 2014
Het is digitenne, dus je kijkt via de lucht niet via de gewone kabel. Maar als ik dat plaatje lees is het volgensmij een kastje waar een kabel uit komt en die stop je in je tv. Daarna stop je de insteekkaart in je TV. Jouw tv ziet het dus als gewone kabel uit de grond terwijl het eigenlijk een signaal is wat door dat kastje omgezet is vanuit de lucht.

Het enige verschil met de oude digitenne is dus dat je via je tv-afstandsbediening kan zappen ipv de gene bij het kastje.
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Hoe maak je zo'n filmpje zoals bij alle releases van labels?
Zoals in onderstaand filmpje bedoel ik dus. Geen echte filmpjes eigenlijk maar weet niet hoe ik het anders moet verwoorden :P Artwork?

View on YouTube
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Motion Graphics.

Meestal een Combinatie van Adobe Illustrator en After Effects.
R
Hardtraxx Addict
last seen Jan 2014
Hoofdcoach wrote:Het is digitenne, dus je kijkt via de lucht niet via de gewone kabel. Maar als ik dat plaatje lees is het volgensmij een kastje waar een kabel uit komt en die stop je in je tv. Daarna stop je de insteekkaart in je TV. Jouw tv ziet het dus als gewone kabel uit de grond terwijl het eigenlijk een signaal is wat door dat kastje omgezet is vanuit de lucht.

Het enige verschil met de oude digitenne is dus dat je via je tv-afstandsbediening kan zappen ipv de gene bij het kastje.
Ja oke. Maar ik denk zelf dus dat je bij je eerste aansluiting nog zo'n kastje nodig hebt en bij de 2e of 3e alleen nog die kaart nodig hebt