Denkeleda schreef:
Nuracore schreef:
One takes zitten vol met hidden cuts

Niet dat het er minder op maakt maar even ter info

Adolescence is juist zonder die hidden cuts, dat maakt het zo bijzonder. Het is niet zoals de film 1917, waarbij het lijkt als een 'one shot' maar je duidelijk ziet wanneer er geknipt is. Al deze afleveringen zijn opgenomen zonder de camera tussentijds uit te zetten. Iedere aflevering is dus écht in één shot opgenomen.
Ik heb hier wel mijn twijfels eigenlijk. Met name hoe snel de shirts met vocht zijn opgedroogd.
Of ze moeten snel off-screen shirt hebben gewisseld maar je ziet soms duidelijk een bewzweet shirt of een shirt waar water terecht is gekomen en in 3 a 4 minuten compleet droog is. Ook heb ik een scene gezien waar de gezichtsuitdrukking binnen 1 frame totaal anders is dan ervoor, stand van ogen, spieren in het gezicht etc.
Ik geloof wel dat de scenes gewoon heel lang zijn hoor en dat er wel wat afleveringen zijn die in 1 geheel zijn opgenomen maar bij sommige heb ik mijn twijfels of daar niet handig mee is gesjoemeld

Wel een ongelooflijk goede serie trouwens, zeker die laatste aflevering, laatste 10m daar heb ik wel even een traan weg moeten pinken als vader zijnde.