ErikZ schreef:
Dommer? Het is 1 grapje op kosten van Vegeta, verder is hij precies hetzelfde, zelfde geld voor Goku. Het feit dat ze klein zijn veranderd eigenlijk niets aan hoe ze zijn.
Hoe dit allemaal canon is richting Super, daar heb ik meer ''vragen'' over eigenlijk
Nou heel simpel gezegd, voorheen beschermde ze kosten wat het kost de mensheid, aarde en iedereen die onderdrukt werd en vochten ze elk kwaad. In super ging alles hiervan overboord en konden ze het eigenlijk weinig meer schelen tenzij ze konden vechten. Ze gokken zelfs het hele bestaan van hun dimensie om even een uitdaging te hebben.
Wat voorbeelden
Goku:
In DBZ was een echte martial artists die met elke strijd en verlies sterker werd maar niet vanwege egoïste redenen. Hij was serieus in gevechten maar nog steeds luchtig en heldhaftig.
DBS: Hij wordt zorgelozer en geobsedeerd door het vechten tegen sterke tegenstanders en erg roekeloos (bijv. het veroorzaken van het Tournament of Power). Hij lijkt ook een groot deel van zijn IQ te verliezen en maakt alleen maar domme opmerkingen, ondoordachte acties en iedereen om hem heen boeit hem niet meer en brengt alleen maar mensen in gevaar.
Vegeta
In DBZ was hij natuurlijk een meedogenloze schurk, maar wordt langzaam een antiheld en later een held. Zijn karakterontwikkeling gaat over het overwinnen van trots en het accepteren van zijn familie.
Die heeft hij nog steeds in dbs maar wordt meer een beschermer, vooral voor zijn familie. Maar ook bij verliest de perk van het zijn van een strategist in gevechten.
Over het algemeen leunt DBS meer op goddelijke power-ups voor Goku en Vegeta, niets meer of minder. Ook focust de show niet meer echt op karakter ontwikkelingen (behalve die van Vegeta want hij leert ook respect en controle te krijgen)
De rest van de z fighters doen er niet meer aan toe. Piccolo en Gohan krijgen later een nieuwe power-up en die film begon weer wat terug naar de roots te gaan (in positieve zin).
Daima heb ik nog niet gezien maar de humor die er in zit vind ik vaak wat tegenspreken tegen de karakters wat ze eerder hadden. En dat vind ik persoonlijk jammer.
Vegeta kon het vroeger ook niet schelen wat Bulma deed of hoe ze er uit zag. Dit is niets meer dan een lewd japanizing beam om zo wat pervy humor te creëren op een karakter die hier nooit wat om gaf
Had dit bij een Roshi, Yamcha of ander perv karakter gedaan dan had het gepast.