Wenzel schreef:
Mijn mening: Ik vond Rings of power een (kleine) verbetering maar ben nog steeds teleurgesteld in de serie. Dialogen zijn soms tenenkrommend (Grand-elf of de vleermuis-scene) en er zijn super veel romantische subplots die van mij niet hadden gehoeven. Numenor verhaallijn, isildur verhaallijn en vooral de hobbits boeien totaal niet. De dwergen zijn prima, de verhaallijn van sauron en celebrimbor is ook prima en beide acteurs zijn uitstekend. 2 grootste problemen voor mij zijn: veeeeeel te veel karakters/plotlines en het schrijfwerk wat niet goed is waardoor veel dingen niet kloppen/onlogisch zijn. Dit komt het duidelijkst naar voren in de aflevering van de slag om eregion. Een van vele issues in die aflevering is de scene waar Arondir geshankt wordt met een zwaard door de buik en de volgende aflevering (zeg maar een uur later) compleet ongedeerd orks loopt af te maken Ben niet de enige die ontevreden is over het schrijfwerk want voor het potentiele derde seizoen wordt vrijwel het hele schrijversteam vervangen.
Edit: Oja.. en all die call-backs/memberberries naar de films en boeken. Dus zeg maar het shot voor shot namaken van bijvoorbeeld de gandalf/balrog scene met de NOOOO schreeuwende frodo. Of de quote van Gandalf "Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them?" die hij nu van tom bombadil (totaal out of character overigens) te horen krijgt en in die context nergens op slaat. Of de opkomende zon scene, die overigens nu in het noorden (oeps) opkomt. Dit soort memberberries halen mij juist compleet uit een aflevering. Ik geloof dat de recensent van NRC het perfect zei: iets in de trant van dat de serie niet constant moet knipogen naar de films maar meer van zijn eigen kracht moet uitgaan.
Benieuwd of het dan beter wordt. Ben ook nog niet helemaal overtuigd. Seizoen 2 was daarentegen wel stuk beter dan seizoen een.