Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2023 21:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
RomanAnthony schreef:
Iemand de aller laatste aflevering van Attack on Titan al gezien? Ik kan hem nergens vinden. DM's staan open.


Check je inbox


(L)

Holy shit. Wat een einde en wat een ongelooflijk gruwelijke serie was dit. Misschien wel de beste die ik ooit heb gezien. En tevens mijn eerste anime (buitenom DBZ en Pokemon).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2023 22:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, Attack on Titan staat zeker hoog in het lijstje met series. Wat mij betreft perfecte finale ook, niet zwart/wit en met een afgeronde storyline voor zo'n beetje alle belangrijke karakters. Bijzonder werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2023 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan er zelf nog altijd niet in komen. Heb seizoen 1 gezien en kon gewoon niet over het overgedramatiseerde komen. Altijd maar dat gejank en zelf-leed van de karakters was gewoon veel te aanwezig voor mij.

Mijn vrouw is er wel helemaal weg van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2023 21:51 
 
Hardtraxx Veteran

RomanAnthony schreef:
Steffnov schreef:
RomanAnthony schreef:
Iemand de aller laatste aflevering van Attack on Titan al gezien? Ik kan hem nergens vinden. DM's staan open.


Check je inbox


(L)

Holy shit. Wat een einde en wat een ongelooflijk gruwelijke serie was dit. Misschien wel de beste die ik ooit heb gezien. En tevens mijn eerste anime (buitenom DBZ en Pokemon).


Doe jezelf een plezier en ga Death Note kijken. Waanzinnig kat -en muisspel op cognitief zeer hoog niveau.

Had niet eens in de gaten dat AOT al weer bezig was, ben benieuwd dan.
S2 Jujutsu Kaisen valt me tot dusver beetje tegen helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2023 23:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor wie nog een interessante serie zoekt, Scavengers Reign is absoluut een aanrader. Een bijzonder geanimeerde wereld met een stijl die er vooral op gericht is ondanks z'n schoonheid je ongemakkelijk te laten voelen, met een sterk en origineel verhaal. Verdient meer aandacht!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2023 18:40 
 
Hardtraxx Crew

Een aantal trailers/teasers vandaag :P



Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2023 21:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Die van Fallout ziet er leuk uit maar het ziet eruit als Californië dus ik hoop niet dat ze het verhaal van 1/2 verneuken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2023 01:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lennard95 schreef:
Die van Fallout ziet er leuk uit maar het ziet eruit als Californië dus ik hoop niet dat ze het verhaal van 1/2 verneuken.

Wat ik zo heb begrepen is dat dit wel canon is maar niet een verhaal van de games verfilmd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2023 09:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wow, zwaaaar onder de indruk van de Fallout trailer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2023 13:13 
 
Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Voor wie nog een interessante serie zoekt, Scavengers Reign is absoluut een aanrader. Een bijzonder geanimeerde wereld met een stijl die er vooral op gericht is ondanks z'n schoonheid je ongemakkelijk te laten voelen, met een sterk en origineel verhaal. Verdient meer aandacht!


Op de watchlist gezet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2023 21:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Voor wie nog een interessante serie zoekt, Scavengers Reign is absoluut een aanrader. Een bijzonder geanimeerde wereld met een stijl die er vooral op gericht is ondanks z'n schoonheid je ongemakkelijk te laten voelen, met een sterk en origineel verhaal. Verdient meer aandacht!


Waar is deze te zien? Ik zie dat het een Max serie is, maar ik kan hem niet vinden op mijn HBO Max. Of zijn dat 2 verschillende dingen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2023 18:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Steffnov schreef:
Voor wie nog een interessante serie zoekt, Scavengers Reign is absoluut een aanrader. Een bijzonder geanimeerde wereld met een stijl die er vooral op gericht is ondanks z'n schoonheid je ongemakkelijk te laten voelen, met een sterk en origineel verhaal. Verdient meer aandacht!


Waar is deze te zien? Ik zie dat het een Max serie is, maar ik kan hem niet vinden op mijn HBO Max. Of zijn dat 2 verschillende dingen?


Ik zou het je niet kunnen vertellen. Het streaming landschap is echt een doolhof op dit moment. Ik ben gewoon de zeven zeeën opgegaan in ieder geval
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2023 19:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HBO max
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2023 20:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
HBO max


Daar kan ik hem dus helaas niet op vinden. Dan ook maar de piratenboot op denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2023 22:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Nuracore schreef:
HBO max


Daar kan ik hem dus helaas niet op vinden. Dan ook maar de piratenboot op denk ik.

Heb een beetje lopen zoeken maar volgens mij is dit alleen nog in de US te zien op hbo
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2023 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Net begonnen aan Suburra. Daarvoor Subrraeterna (bleek achteraf een sequel van die Suburra te zijn waardoor we nu veel spoilers al hebben). Toffe serie over mafia bendes, rivaliserende zigeuner families en het vaticaan. Vliegt er zo doorheen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2023 14:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker



Hype
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2023 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nice! Die gaat zeker gekeken worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2023 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben erg benieuwd en misschien moet ik de vergelijking niet maken maar ik mis toch wel echt het BoB gevoel wat de vorige series zo goed hebben weten neer te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2023 15:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ik ben erg benieuwd en misschien moet ik de vergelijking niet maken maar ik mis toch wel echt het BoB gevoel wat de vorige series zo goed hebben weten neer te zetten.


Ik denk dat dat ligt aan het feit dat Band Of Brothers relatief weinig CGI gebruikte en The Pacific ook niet gigantisch veel. Je ziet wel de vergelijkingen in bijvoorbeeld de landingsscenes op Peleliu in The Pacific of Winters in Parijs in BoB, wat allemaal green screen is.

Je kan denk ik niet een geheel circus van WW2 bombers & fighters zo door elkaar heen laten vliegen zonder de duurste verzekering uit de menselijke geschiedenis af te sluiten, laat staan dat je een halve armada aan werkende B-17's, B-24's, P-51's, Bf109 en FW190's moet vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2023 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarom ziet die serie eruit als een COD game uit 2014
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2023 00:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

CGI is vaak goedkoper en praktischer. Als je een live-action shot doet dan zit je vast aan dat shot. Ook al ondersteun je het met CGI. Niet handig voor als je je footage gaat editten en along the way aanpassingen in de storyboard / het verhaal wilt maken.

En dan is ondersteuning ook het sleutelwoord; in BoB en The Pacific (en veel oudere shows / films) was CGI ondersteunend en masked in shots. Hier is het nu full on CGI geworden ipv in-camera. Aangezien wij mensen een neusje hebben voor imperfecties valt het daardoor erg snel op als het niet lijkt te kloppen.

Schoolvoorbeeld daarvan is Jurassic Park. De T-Rex scene was expres in het donker omdat ze nog niet de technologie hadden om de belichting geloofwaardig over te laten komen in daglicht.

Het kan btw ook zo zijn dat nog volop aan de shots gewerkt wordt. Shots in trailers zijn vaak anders dan in de final release.

Die explosie op 1:08 is wel een mooi schoolvoorbeeld van een explosie die natuurkundig (qua belchting) niet echt lijkt te kloppen.

De Fallout trailer had ook wat gekkigheden, zoals wanneer die atoombom ontplofte en dat paard rechtsonder in het frame doodleuk doorloopt alsof het niet zijn ogen niet heeft verbrand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2023 10:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is ook niet zoals Dunkirk, waar het telkens gaat om maximaal 3 vliegtuigen. Je moet wel CGI leidend maken hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2023 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik snap dat CGI duur is maar zijn genoeg serie's die er 10 keer beter uit zien. Mag je wel verwachten van zo'n serie. Vind het er echt niet uitzien.

Mark With A Tarrel schreef:
Het kan btw ook zo zijn dat nog volop aan de shots gewerkt wordt. Shots in trailers zijn vaak anders dan in de final release.


Dit hoopte ik na de vorige teaser ook al, maar is onveranderd.

Ga wel ff afwachten wat de reviews van de serie zijn voor ik dit ga kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2023 16:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het is ook niet zoals Dunkirk, waar het telkens gaat om maximaal 3 vliegtuigen. Je moet wel CGI leidend maken hier.


Wat ik bedoel is dat je naast CGI ook een soort van gronding in de werkelijkheid nodig hebt. Het is rete moeilijk om als CGI artiest geloofwaardig een scene op te bouwen from scratch. Als je ook veel praktisch / in camera doet helpt dat een digital artiest enorm en zorgt voor een geloofwaardiger resultaat.

Maar CGI kwaliteit neemt de laatste jaren wel af. De industrie staat ook erg op spanning. Er wordt schijnbaar idioot veel gevraagd van onderbetaalde werknemers met strakke deadlines. Schoolvoorbeeld is die Black Panther vechtscene. Daarnaast; als mensen het slikken is er geen noodzaak om meer geld in CGI te stoppen.


In de nieuwste Top Gun is veel praktisch gedaan. Dat merk je ook aan de beleving.
Vorige  1 ... 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic