Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 321  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 08:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraag me af wat hier de toegevoegde waarde van is. Genoeg andere mogelijkheden binnen de HP wereld om een serie over te maken lijkt mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 10:52 
 
Hardtraxx Veteran

Als je dit over 20 jaar doet om het weer een keer nieuw leven in te blazen voor een nieuwe generatie snap ik het nog wel. Nu moet je lekker focussen op de oorsprong van Hogwarts of eventueel het Legacy verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vond het altijd al meer een verhaal voor een serie dan voor een filmreeks. Dus ik ga er met een open mind in. Kan beide kanten opgaan denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 11:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Snap de toegevoegde waarde ook niet echt, als je de films al hebt gezien weet je toch al precies wat er gaat gebeuren. Gezien het een "Harry Potter" TV series is neem ik ook aan dat het over hem gaat, wat met nieuwe acteurs zou moeten gezien de originele acteurs totaal geen kinderen meer zijn.

Zelfs al zou je op andere karakters dan de originele gaan focussen dan weet je nog wat er in het algehele verhaal gaat gebeuren. Dan nog lijkt het me ook vreemd dat je iig een deel van de originele karakters nooit gaat zien.

Aan de andere kant is het HBO en als iemand er wat van kan maken zijn zij het wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zou ook maarzo kunnen dat het om andere karakters gaat die zich op hogwarts bevinden ten tijden van de boeken. Dus niet nog een keer het verhaal opnieuw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 12:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Zou ook maarzo kunnen dat het om andere karakters gaat die zich op hogwarts bevinden ten tijden van de boeken. Dus niet nog een keer het verhaal opnieuw.


Dat is, maar daar heb ik altijd twee problemen mee die veel films/series dan niet goed doen.

Waar is de hele originele cast, het lijkt me onmogelijk gezien de schaal van de gebeurtenissen en waar alle karakters toen op focusten dat de nieuwe karakters daar niet linksom of rechtsom mee te maken hebben. En al krijg je zewel, dan krijg je wss ook nieuwe acteurs voor al die oude karakters te zien.

De gebeurtenissen in de originele films bevatten de hele school, wat de karakters zouden gaan doen zou compleet buiten het gros van de school zijn en zou ook zo kleinschalig moeten zijn dat het gros van de school er niks mee te maken zou hebben omdat ze in de originele films en in de boeken ook niet noemenswaardig zijn blijkbaar.

Nogmaals het is HBO, zij zouden het wel kunnen op een bepaalde manier, maar het laat altijd enorme plotgaten achter. De enigste manier waarop het niet rommelig wordt is als ze de hele originele cast en het hele originele verhaal weglaten en dat vernieuwen met nieuwe karakters, maar dan is het ook nog amper gebaseerd op de boeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 12:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoop vooral dat JK Rowling zich er niet meer mee bemoeit, die heeft 7 goeie boeken geschreven en de films in redelijk goeie banen geleid, maar alles dat na de originele reeks kwam heeft ze zelf om zeep geholpen. Volgens mij zijn er anderen die beter weten wat er in die wereld moet gebeuren dan zij zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 12:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ik hoop vooral dat JK Rowling zich er niet meer mee bemoeit, die heeft 7 goeie boeken geschreven en de films in redelijk goeie banen geleid, maar alles dat na de originele reeks kwam heeft ze zelf om zeep geholpen. Volgens mij zijn er anderen die beter weten wat er in die wereld moet gebeuren dan zij zelf.


Ze zullen de rechten wel overgekocht hebben, waren er sowieso al niet rechtzaken met haar dat zij afstand zou doen van bepaald intellectueel eigendom oid? Dat mens spoort niet en er zijn volgens mij al tig dingen tegen haar geweest, maar ik hoop idd dat HBO de rechten wel compleet heeft.

EDIT:

https://www.joblo.com/harry-potter-tv-series-hbo-max-2/

Hier staat wel meer, het gaat dus wel om de originele karakters maar dan in een veel uitgebreider verhaal dan in de film is getoond onder nieuwe acteurs. Dat lost het meeste op behalve dat iedereen weet hoe elk seizoen, ongeacht nieuwe plotpunten, gaat eindigen gezien de vorige films. Dat kon je met de boeken ook weten natuurlijk, maar het verschil is dat je bij de films het ook voor het eerst "zag".
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ik hoop vooral dat JK Rowling zich er niet meer mee bemoeit, die heeft 7 goeie boeken geschreven en de films in redelijk goeie banen geleid, maar alles dat na de originele reeks kwam heeft ze zelf om zeep geholpen. Volgens mij zijn er anderen die beter weten wat er in die wereld moet gebeuren dan zij zelf.


hmmm ben ook niet echt happig voor deze serie imo. Zeker omdat de films voor mijn gevoel echt zo kort geleden zijn gemaakt. Zoveel andere verhalen uit de harry potter wereld die wat mij betreft wel een serie verdienen. Zoals de opkomst van Voldemort en de Orde van de Feniks. Het ontstaan van Hogwarts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 16:31 
 
Hardtraxx Crew

Rickzel schreef:
Ik hoop vooral dat JK Rowling zich er niet meer mee bemoeit, die heeft 7 goeie boeken geschreven en de films in redelijk goeie banen geleid, maar alles dat na de originele reeks kwam heeft ze zelf om zeep geholpen. Volgens mij zijn er anderen die beter weten wat er in die wereld moet gebeuren dan zij zelf.

Nou dan heb ik slecht nieuws voor je:
Citaat:
J.K. Rowling will be involved in the ‘HARRY POTTER’ remake for HBO so she can “ensure it remains loyal to her original material.”

However, she will not be the showrunner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bah, das dan weer minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou dat wordt kut, wedden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 15:24 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

1e seizoen van Succession er doorheen gejaagd. Erg goed :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 21:51 
 
Hardtraxx Veteran

En dan moet het beste nog komen :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2023 18:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De nieuwe Netflix serie (in samenwerking met A24), BEEF, is echt een aanrader. Kijkt heerlijk weg met dat rappe tempo. De humor is ook heerlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 13:18 
 
Hardtraxx Veteran

HBO heeft nu dus officieel de Harry Potter serie aangekondigd. Heb je een hele fucking wereld met een grote geschiedenis gecreëerd, ga je een van de meest succesvolle filmreeksen van deze eeuw recyclen. De hele doelgroep is opgegroeid met die films, dat verhaal kennen we onderhand wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 13:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou het tof vinden als ze andere dingen gaan laten zien in HP universe. Maar een serie is wel echt een kans om de boeken tot in de details te verfilmen. Daarnaast zijn er genoeg millenials die nog ieder jaar een harry potter marathon houden. Dat je weet hoe het gaat is voor vele mensen niet een probleem.

Ik hoop echt dat deze serie aanslaat en dat dat een reden is om meer series over HP universe te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Daarnaast zijn er genoeg millenials die nog ieder jaar een harry potter marathon houden.


Schuldig
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 14:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zie het allemaal wel, ga het toch 100procent wel een kans geven. Net als iedereen die nu een grote bek heeft...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 14:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben ook weer begonnen met de films te kijken. Ben ondertussen bij de Vuurbeker :D

Maar over de serie: er zijn genoeg andere verhaallijnen die mijn inziens ontzettend interessant (kunnen) zijn. Bijvoorbeeld het ontstaan van Zweinstein door de 4 tovenaars destijds. Of de opkomst van Voldemort, de tovenaarsoorlog en zijn verval. En zo zullen er vast nog wel meer verhaallijnen zijn die interessanter zijn dan het recyclen van de films.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Martin schreef:
Zweinstein


Hahah ik ga nog steeds zo tering bad op de Nederlandse 'vertalingen'. Zweinstein kkk
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2023 09:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Martin schreef:
Zweinstein


Hahah ik ga nog steeds zo tering bad op de Nederlandse 'vertalingen'. Zweinstein kkk

Is goed Lubbermans
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2023 13:29 
 
Hardtraxx Elite

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2023 13:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Das overduidelijk een fan made teaser of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2023 16:28 
 
Hardtraxx Crew

makrooy schreef:
Das overduidelijk een fan made teaser of niet?

Yup, dat kanaal post sowieso altijd van die fake dingen :P
Vorige  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 321  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic