Maaaaaaaaaaarietje wat heb ik genoten van Stranger Things, en komen gvd over 2 weken al weer 2 afleveringen van over de 2 uur aan begreep ik?
Zijn er meer mensen zo enthousiast als ik? Ik merk dat ik echt een boekwerk kan schrijven over mijn beleving van dit seizoen. Benieuwd of jullie 'de twist' zagen aankomen of dat ik traag van begrip was haha.
SPOILERTALK
Spoiler
Zelden zo perfect meegenomen door de makers van een serie als bij afleverin 7, had het gevoel dat ik precies op de juiste momenten de juiste clue's op pikte, exact zoals de makers het bedoelden. De hints waren net duidelijk genoeg zonder het er te dik bovenop te leggen. En dan bedoel ik de twist rond de identiteit van Vecna. Je voelt al aan die gozer dat er iets mee was maar het werd nooit écht weggegeven. Vooral ook als blijkt dat hij de zoon van die Victor bleek te zijn. Misschien zijn wij traag van begrip maar ik had deze twist echt totaal niet aan zien komen. Zowel m'n vriendin als ik hadden op exact hetzelfde moment dat AAAAAAAAAAAAAAH moment. En het verklaard ook meteen in één klap ALLES dat je moet weten over de krachten van Vecna. Waanzinnig.
Daarnaast was ook gewoon ELKE verhaallijn die ze opgezet hebben boeiend. Geen enkel personage waar ik me aan irriteerde. De afleveringen van 1 tot anderhalf uur vlogen voorbij in minuten voor m'n gevoel. Gewoon Wauw.
Daarnaast denk ik dat de scene met Max en Kate Bush nummer in aflevering 4 één van de meest kunstige/prachtige scenes is geweest die ik in tijden heb gezien. De flashback montage, de special effects van vecna/upside down op de achtergrond, hoe haar 'terugkeer' in beeld is gebracht, de dubbele lading die de tekst van de muziek heeft, en de reis die Max moest afleggen om over haar trauma's/inner demons heen te stappen. En wat voor rol muziek daar bij kan spelen. Had de tranen in m'n ogen staan, Heb die scene denk ik wel 10 keer teruggekeken op youtube. Pfff ik kan blijven ranten. Wat mega goed!
Ben wel benieuwd waar het naartoe gaat met Will, ze leggen het er wel heel erg dik bovenop dat hij verliefd is op Mike, zat natuurlijk al wel een beetje in eerdere seizoenen, maar dat is wel weer typisch Netflix dat er zo'n verhaallijntje tussendoor hoort. Hoop dat ze daar wat interessants mee gaan doen en niet dat het er in zit "just because"