Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 327  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2016 13:48 

Hardtraxx Elite

Aflevering 5.. Wauw.. Toch wel een van de beste afleveringen van de hele serie hoor. Dat einde! :cry: :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2016 13:48 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Die laatste scene gaat heel awkward worden in landen waarin GoT gedubbed wordt :lol:

Hahahaha idd. Neem aan dat ze de Engelse woorden dan wel gewoon gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2016 13:51 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Die laatste scene gaat heel awkward worden in landen waarin GoT gedubbed wordt :lol:

HALTEN SIE DIE TÜR!!
HALSIEDIETÜR!!
HALSIETÜR!!
HALTÜR!!
HALTER!

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2016 16:03 

Bierkoning

Oja, wat ik wel een beetje vreemd vond: Dat Euron Greyjoy wordt verkozen tot koning kan ik op zich begrijpen, maar dat ie gelijk zegt laten we mijn neefje en nichtje vermoorden en vervolgens niemand die hem tegenspreekt vind ik wel wat te makkelijk, en eigenlijk ook dat Yara dat gelijk al in de gaten had en weet ik het hoeveel mensen heeft kunnen overtuigen om met haar mee te gaan.

Volgt de serie eigenlijk nog helemaal de verhaallijn uit de boeken of wordt er nu steeds meer van afgeweken? Of zijn ze überhaupt nog niet zo ver met de boeken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2016 16:10 

Hardtraxxer

De serie is al verder dan de boeken en de schrijvers van de serie hebben aangegeven dat ze van de boeken af zullen wijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2016 16:15 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
Oja, wat ik wel een beetje vreemd vond: Dat Euron Greyjoy wordt verkozen tot koning kan ik op zich begrijpen, maar dat ie gelijk zegt laten we mijn neefje en nichtje vermoorden en vervolgens niemand die hem tegenspreekt vind ik wel wat te makkelijk, en eigenlijk ook dat Yara dat gelijk al in de gaten had en weet ik het hoeveel mensen heeft kunnen overtuigen om met haar mee te gaan.

Volgt de serie eigenlijk nog helemaal de verhaallijn uit de boeken of wordt er nu steeds meer van afgeweken? Of zijn ze überhaupt nog niet zo ver met de boeken?

De Kingsmoot is in de boeken vele malen uitgebreider en, als je het mij vraagt, hoewel vet, iets te langdradig. Boekspoilers: Euron is daar ook veel meer een piraat. Ooglapje, mentaal vrij gestoord, maar bovenal heel gevaarlijk. Mogelijk maakt hij gebruik van magie om heel snel overzees te reizen en hij heeft een hoorn (Dragonbinder) die hij wil gebruiken om Dany's draken voor zichzelf te claimen. Overigens is die hoorn een tegenhanger van de Horn of Winter, waarmee volgens Mance (die claimt die hoorn in bezit te hebben) de muur naar beneden gehaald kan worden. Anyway, door Dragonbinder overtuigt hij de rest van de Iron Islanders om de 'verkiezing' te winnen. De rest van de kandidaten hadden overigens elk iets meegebracht om de mensen te overtuigen, zoals edelstenen en what not. In de boeken word verder ook nooit bevestigd dat Balon door Euron vermoord is, maar er wijzen wel veel pijlen die kant op. In plaats van Yara (Asha in de boeken) en Theon (die heel ergens anders zijn in de boeken), vertrekt de andere broer van Balon (Victarion) naar Dany om daar Euron's trouwvoorstel af te leveren. Dat omdat hem de troon van Pyke wordt belooft wanneer Euron de Iron Throne verovert. Echter heeft Victarion een beetje schijt aan Euron en is hij van plan Dany voor zichzelf te claimen, wetende dat hij Dragonbinder ook nodig heeft. Ik gok er zelf op dat Yara (en Theon) de rol van Victarion krijgen en dus regelrecht naar Meereen varen om Dany 'te claimen'. Er komen nog 2 boeken uit, maar waar op dit moment vaart Victarion richting Meereen. Al met al doet de show een wat compactere versie van de Kingsmoot, maar in grote lijnen is het min of meer hetzelfde (op Yara en Theon na, die in de boeken gevangen genomen zijn door Stannis).

Ook zal de show van de boeken af blijven wijken (zoals ze dat al een aantal seizoenen doen), maar de essentie van het verhaal blijft hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2016 22:08 

Hardtraxx Veteran

GoT :worship: Wat ontzettend episch, echt een geweldige aflevering weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2016 21:37 

Hardtraxx Veteran

De Kingsmoot was in de boeken idd vele malen beter, met opbouw en betere characters. Maar de rest van de episode .. wauw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2016 22:30 

Hardtraxx Veteran

Peaky Blinders :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2016 22:55 

Hardtraxx Crew

Mijn god wat was GoT weer goed zeg :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2016 22:58 

Hardtraxx Veteran

Game of Thrones :cry: :cry: . Onderstreept maar weer eens waarom het de beste serie ooit is. Nog geen slechte aflevering gehad dit seizoen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2016 22:59 

Hardtraxxer

ontzettend goede aflevering van GoT, heb hem 2x gekeken gister en vandaag, zo spannend.
-
en dan te bedenken dat Hodor er vanaf seizoen 1 al bij is, puur voor deze laatste scene. geniaal verhaal
en ook nog hardop gelachen toen Tordmund Brienne die geile look gaf xd

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2016 23:45 

Hardtraxx Veteran

Ultraterrorloudsound schreef:
ontzettend goede aflevering van GoT, heb hem 2x gekeken gister en vandaag, zo spannend.
-
en dan te bedenken dat Hodor er vanaf seizoen 1 al bij is, puur voor deze laatste scene. geniaal verhaal
en ook nog hardop gelachen toen Tordmund Brienne die geile look gaf xd

-

Haha ik ook.
Bizar dat dit verhaal zo in elkaar zit...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 10:22 

Hardtraxx Veteran

Even voor de goede orde het Hodor verhaal zit niet in de boeken (of nog niet) ;)

Vind dit seizoen tot nu sterk dat ik ga denken dat het door andere mensen is geschreven, inderdaad nog geen slechte aflevering gehad terwijl afgelopen seizoen nogal een klets seizoen was
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 12:03 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Even voor de goede orde het Hodor verhaal zit niet in de boeken (of nog niet) ;)

GRRM heeft al aangegeven dat de origine van Hodor (althans, het 'hold the door' gebeuren) canon is voor ASOIAF, maar het gaat in de boeken op een andere manier naar buiten komen dan in de show, er dus vanuit gaande dat Winds of Winter en Dream of Spring af gaan komen. Toch knap. Hij heeft dus gewoon 20+ jaar geleden een naam verzonnen inclusief waar het vandaan komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 16:05 

Hardtraxxer

Steffnov schreef:

Haha ik keek op HBO met Nederlandse ondertiteling, dat kon echt niet, ze probeerden het gewoon te vertalen xd

Voor de rest weer een heerlijke episode, maar toch wordt het me allemaal een beetje teveel overdreven.

Opsomming:
- De walkers weten waar ze zitten, we moeten nu echt weg, vervolgens op je gemak nog even een flashback ingaan.
- Vervolgens komen die walkers binnen en iedereen suicide om Brann maar te redden.
- Die direwolf deed werkelijk waar niks, gaf totaal geen toevoeging.
- Die bommen van die children of forest.

Lijkt me sterk dat ze dit allemaal zo doen omdat het voorbestemd.
Ach, weet dat het zeikerig overkomt, maar wil het toch even kwijt. Ook met de vraag wat jullie hiervan vonden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 16:38 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Stefann4 schreef:
- Vervolgens komen die walkers binnen en iedereen suicide om Brann maar te redden.

Bloodraven (boommeneer) moest er natuurlijk voor zorgen dat Wylis Hodor werd, als hij niet terug ging naar die plek op dat moment, dan kon Wylis geen Hodor worden. En zonder Hodor niemand die de deur vasthoudt, wat natuurlijk wel nodig is.

Die wolf was gewoon domme sukkel.

De enige die suiciden voor Bran zijn de Children of the Forest, het is hun schuld dat de White Walkers bestaan, en zij zullen vast meer weten dan wij over waarom Bran zo belangrijk is. Oh, en Hodor. Maar sinds Wylis Hodor werd was dit in principe het enige doel in zijn leven.

Ik vind die bommen trouwens ook niet zo raar. Want ze worden achterna gezeten door een leger zombies. Aan de andere kant van de wereld zijn allemaal vuurspuwende hagedissen, dan is een bom nog best normaal vind ik.

Oke, eens. Kwam wat amateuristisch over als je vergelijkt met de rest van de serie. Zal in de volgende afleveringen nog wel meer duidelijkheid over komen, maar thanks voor de heldere toelichting :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2016 18:01 

Hardtraxx Addict

Ramirez schreef:
Peaky Blinders :worship:

Net begonnen aan deze serie. Erg tof! :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2016 10:31 

Hardtraxx Veteran

Niet zo'n epische episode als vorige week, maar desalniettemin heb ik weer erg kunnen genieten van GoT.

Eindelijk Coldhands (ondanks dat Benjen en Coldhands in de boeken 2 aparte personages zijn), Mad King flashbacks en de terugkeer van Walder Frey! In King's Landing kan het niet lang meer duren voor de pleuris finaal uitbarst en Cersei Aerys' "burn them all"-sessies over gaat nemen. Ik bedoel, overal wildfire gecombineerd met een mentaal instabiele zweefteef... Ik zie het wel gebeuren!

Ik ben benieuwd wat volgende week gaat brengen. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2016 12:01 

Hardtraxx Veteran

Flashbacks waren super, de rest vond ik niet geweldig in vergelijking met de rest van het seizoen.
Spoiler:ben zo boos op Arya stom wief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2016 21:17 

Bierkoning

Daveytl schreef:
Flashbacks waren super, de rest vond ik niet geweldig in vergelijking met de rest van het seizoen.

Vond dit ook wel jammer ja, mocht ze weg komen o.i.d. is deze hele verhaallijn eigenlijk voor niks geweest. Hoop dus dat het toch nog een vervolg krijgt op de een of andere manier. Overigens vond ik dat van Tommen & Margaery ook vrij kut, ben die hele geloofsonzin aardig zat aan het worden, ik vind dat de Lannisters zich wel met belangrijkere zaken bezig horen te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2016 22:04 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
ik vind dat de Lannisters zich wel met belangrijkere zaken bezig horen te houden.

Zoals? Heel King's Landing wordt overgenomen door religieuze fanatici, die ook nog eens de lagere klasse in hun zak hebben. Dat is denk ik toch wel een dingetje waar de Lannisters/Tyrells iets aan moeten doen. Die High Sparrow speelt het gewoon heel slim en heeft ze bij de ballen. Moet wel zeggen dat ik hoop dat hij binnenkort een keer met Ser Gregor mag stoeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2016 23:29 

Bierkoning

BuzzLightyear schreef:
Pommer schreef:
ik vind dat de Lannisters zich wel met belangrijkere zaken bezig horen te houden.

Zoals? Heel King's Landing wordt overgenomen door religieuze fanatici, die ook nog eens de lagere klasse in hun zak hebben. Dat is denk ik toch wel een dingetje waar de Lannisters/Tyrells iets aan moeten doen. Die High Sparrow speelt het gewoon heel slim en heeft ze bij de ballen. Moet wel zeggen dat ik hoop dat hij binnenkort een keer met Ser Gregor mag stoeien.

Je begrijpt me verkeerd. Ik snap dat ze hier druk mee bezig zijn en dat dit belangrijk is voor hun en voor Kingslanding, maar ik vind het jammer dat ze überhaupt in deze situatie zijn gestopt door de schrijvers, ik zie ze liever voorop in de (politieke) strijd ipv aan het sukkelen tegen een paar geloofsgekken, maar goed dat lijkt nu met Jamie iig ook te gebeuren. En moeten ze ook niet een soort van wraak nemen voor Myrcella's dood? Hoor je ook niks meer over. Maar goed hopelijk komt het allemaal nog. Dus met andere woorden ik vind deze verhaallijn an sich gewoon niet zo leuk (meer).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2016 23:33 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:

Ja wtf is dat dan ineens, vond de verhaallijn van haar sowieso al tijden lang stagneren en dan zetten ze er nu ineens een hele streep doorheen. Matig. Overigens ook eens met dat King's Landing verhaal, had die High Sparrow liever allang dood gezien :P . Dat ellenlange gezeik over de Faith en Crown die hun krachten bundelen, wel een beetje klaar met dat gezwets van die oude vent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2016 01:47 

Bierkoning

En ik begin Ramsay te missen :mad:
Vorige  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 327  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic