Eigenlijk kan ik helemaal niet zeggen welke ik beter vind, omdat de series flink verschillend van elkaar (los van het feit dat het 70 jaar verder in de tijd is).
Korra heeft zoals Cruelty zegt een stuk volwassener karakter zeker met de onderwerpen van de 4 seizoenen (hoewel het wel elke keer neer komt op dat het just a bad guy is, zeker het laatste seizoen was daardoor erg voorspelbaar) en de dialogen zijn een stuk dieper. Daarnaast is Korra een stuk flitsender, je hebt elke keer maar korte momenten rust, iets wat ik wil een beetje mistte zoals bij Aang dat je gewoon hele afleveringen had waar totaal niets gebeurde, maar toch een klein aandeel had aan het verhaal en je alsnog 20 minuten vermaakt werd.
Ondanks dat Aang een stuk 'kinderachtiger' was, was het wel een stuk dieper. Je leert de 3 culturen echt kennen, maar ook dingen als spiritualiteit komen wat meer aan bod (iets wat ik sowieso uit mezelf altijd wel interessant vind

), iets wat ik bij Korra soms dus mistte.
Vond het allebei uitermate vermakelijk in ieder geval, ijzersterke personages, prachtige muziek en animaties zijn ook top.

En dat Nederlands klinkt inderdaad voor geen meter zeg