Bedankt voor de reacties!
The Skribbler schreef:
Geen idee, je zou het sowieso kunnen proberen toch? Kom je er vanzelf achter.
Maar misschien dat iemand anders hier een nuttiger antwoord kan geven
Dat heb ik dus gedaan, maar die gast van DUO hielp me niet echt
SAIN7 schreef:
Wat ik even snel tegenkwam:
http://bit.ly/1glCfPPVraag
Kan ik over de afgelopen maanden nog een tegemoetkoming scholieren aanvragen?
Antwoord
Als je vergeten bent de tegemoetkoming scholieren op tijd aan te vragen, kun je dit in het schooljaar alsnog met terugwerkende kracht aanvragen vanaf 1 augustus.
Voor de periode voorafgaande aan 1 augustus, kun je niet meer aanvragen.
Dit gaat volgens mij over het voortgezet onderwijs, niet over hoger onderwijs.
Joey schreef:
Je hebt geen recht gehad op die aanvullende beurs als je ma in 2013 haar baan is kwijtgeraakt. Of je een aanvullende beurs krijgt of niet wordt bepaald over het inkomen van je ouders van 2 jaar daarvoor (dus aanvullende beurs in 2015 over inkomen 2013, 2016 over inkomen 2014 etc). Volgend jaar heb je dus als het goed is wel een aanvullende beurs. Ik weet niet hoeveel je moeder in 2013 verdiend heeft, maar ik denk dat als ze 8 à 9 maanden gewerkt heeft ze (volgens DUO) genoeg heeft verdiend om jou niet in aanmerking te laten komen voor een aanvullende beurs.
Dus je moet eigenlijk pas 2 jaar later rekenen? Vanaf 2016 zou ik dus die aanvullende beurs krijgen? Helaas heb ik dan nog maar recht op 2 maanden stufi
Maar helemaal logisch vind ik deze regel ook niet, stel nou dat je beide ouders in hetzelfde jaar ontslagen worden, ook dan kun je dus eigenlijk pas 2 jaar later die aanvullende beurs aanvragen.