Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2015 19:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

gefeliciteerd mensjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2015 00:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik moet het helaas met een herexamen voor elkaar zien te krijgen :( Een 5 voor zowel Engels als Nederlands. Voor Nederlands een 4,5 gehaald en moet dinsdag een 5,8 gaan halen om te slagen.
Verder 15 van de 58 punten in het economie examen... geen idee wat ik daar heb uitgespookt xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2015 00:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Ik moet het helaas met een herexamen voor elkaar zien te krijgen :( Een 5 voor zowel Engels als Nederlands. Voor Nederlands een 4,5 gehaald en moet dinsdag een 5,8 gaan halen om te slagen.
Verder 15 van de 58 punten in het economie examen... geen idee wat ik daar heb uitgespookt xd


Hahah had ik ook 6 jaar geleden xd (toen nog oude systeem)
na eindexamens:
Nederlands 5.4
Engels 5.4
Duits 5.3

Herkansing Nederlands een 5.4 gehaald xd xd

Jaartje HAVO overgedaan, toen wederom exact dezelfde cijfers voor NL/ENG/DUI, alleen gelukkig 7,5 voor herkansing Engels. FML
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2015 15:41 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Heeft iemand hier ervaring mee:

Ik doe een Hbo opleiding en ik woon thuis, dus ik heb gewoon een basisbeurs. Echter op het moment dat ik begon met m'n studie hadden mijn beide ouders een baan (ze zijn overigens gescheiden, maar ik weet niet of dat er toe doet). In september 2013 is m'n moeder haar baan kwijt geraakt en sindsdien verdient ze dus niks meer. M'n vader verdient nog wel gewoon geld, maar hoeveel precies weet ik ook niet. Nu kwam het alleen nooit bij me op om een aanvullende beurs aan te vragen (die dus bedoelt is voor dit soort situaties), maar als ik dat wel had gedaan had dat een hoop geld opgeleverd (en minder stress thuis).

Nu is mijn vraag: kan ik dat alsnog vorderen via DUO? Omdat je er in principe wel recht op heb gehad al die jaren. Ik heb al gebeld met DUO maar van die kerel werd ik ook niet veel wijzer. Ik studeer overigens nog steeds en heb sws nog een paar maanden recht op de basisbeurs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2015 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen idee, je zou het sowieso kunnen proberen toch? Kom je er vanzelf achter.

Maar misschien dat iemand anders hier een nuttiger antwoord kan geven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2015 16:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat ik even snel tegenkwam:

http://bit.ly/1glCfPP

Vraag

Kan ik over de afgelopen maanden nog een tegemoetkoming scholieren aanvragen?

Antwoord
Als je vergeten bent de tegemoetkoming scholieren op tijd aan te vragen, kun je dit in het schooljaar alsnog met terugwerkende kracht aanvragen vanaf 1 augustus.

Voor de periode voorafgaande aan 1 augustus, kun je niet meer aanvragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2015 17:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je hebt geen recht gehad op die aanvullende beurs als je ma in 2013 haar baan is kwijtgeraakt. Of je een aanvullende beurs krijgt of niet wordt bepaald over het inkomen van je ouders van 2 jaar daarvoor (dus aanvullende beurs in 2015 over inkomen 2013, 2016 over inkomen 2014 etc). Volgend jaar heb je dus als het goed is wel een aanvullende beurs. Ik weet niet hoeveel je moeder in 2013 verdiend heeft, maar ik denk dat als ze 8 à 9 maanden gewerkt heeft ze (volgens DUO) genoeg heeft verdiend om jou niet in aanmerking te laten komen voor een aanvullende beurs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2015 18:07 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Bedankt voor de reacties!

The Skribbler schreef:
Geen idee, je zou het sowieso kunnen proberen toch? Kom je er vanzelf achter.

Maar misschien dat iemand anders hier een nuttiger antwoord kan geven :P

Dat heb ik dus gedaan, maar die gast van DUO hielp me niet echt :P

SAIN7 schreef:
Wat ik even snel tegenkwam:

http://bit.ly/1glCfPP

Vraag

Kan ik over de afgelopen maanden nog een tegemoetkoming scholieren aanvragen?

Antwoord
Als je vergeten bent de tegemoetkoming scholieren op tijd aan te vragen, kun je dit in het schooljaar alsnog met terugwerkende kracht aanvragen vanaf 1 augustus.

Voor de periode voorafgaande aan 1 augustus, kun je niet meer aanvragen.


Dit gaat volgens mij over het voortgezet onderwijs, niet over hoger onderwijs.

Joey schreef:
Je hebt geen recht gehad op die aanvullende beurs als je ma in 2013 haar baan is kwijtgeraakt. Of je een aanvullende beurs krijgt of niet wordt bepaald over het inkomen van je ouders van 2 jaar daarvoor (dus aanvullende beurs in 2015 over inkomen 2013, 2016 over inkomen 2014 etc). Volgend jaar heb je dus als het goed is wel een aanvullende beurs. Ik weet niet hoeveel je moeder in 2013 verdiend heeft, maar ik denk dat als ze 8 à 9 maanden gewerkt heeft ze (volgens DUO) genoeg heeft verdiend om jou niet in aanmerking te laten komen voor een aanvullende beurs.


Dus je moet eigenlijk pas 2 jaar later rekenen? Vanaf 2016 zou ik dus die aanvullende beurs krijgen? Helaas heb ik dan nog maar recht op 2 maanden stufi xd Maar helemaal logisch vind ik deze regel ook niet, stel nou dat je beide ouders in hetzelfde jaar ontslagen worden, ook dan kun je dus eigenlijk pas 2 jaar later die aanvullende beurs aanvragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2015 18:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De regel is inderdaad verre van logisch. Snap ook niet waarom die er is, maar goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2015 23:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat hele DUO is fucked up, die website en regelingen zijn net een puzzel van 30.000 stukjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 08:39 
 
Hardtraxxer

Is de "haal binnen 10 jaar een diploma en je schuld wordt kwijtgescholden" regel nog actief?

Want het is me niet helemaal duidelijk. Heb een studie gedaan en niet afgemaakt voor alle nieuwe regels ingevoerd werden. Hoe zit het dan als ik nu weer een nieuwe studie begin en die afmaak? Verdwijnt al mijn studieschuld dan omdat ik onder de oude regeling val of wordt alleen de studieschuld van de eerste studie kwijtgescholden? Of misschien wel helemaal niks? DUO kennende zal me dat niks verbazen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 09:34 
 

is er hier iemand die Creative Media and Game Technologies als opleiding doet/ deed en wat meer informatie over de inhoud van de opleiding kan geven?
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic