Hier maar weer verder.
@Steffnov
Ik heb zelf geen VWO gedaan dus dat scheelt

Een vriend van mij die nu HBO doet laat het altijd maar van zich afweten en vind het 'zuipen' een tikkie belangrijker dan zijn toekomst. Nu is hij inderdaad ook hard op zijn bek gegaan en is hij er op terug gekomen en ziet hij in dat het hard werken is en soms wat minder 'spelen'. Ik ben zelf niet erg thuis in de sector van de hoge scholen maar ik gooi me niet volledig in het diepen als ik aan neem dat je zo nu en dan een tandje bij moet zetten. Maar zo iets houd je scherp en uit eindelijk neem ik aan dat je er een mooie toekomst uit kan opbouwen!

Ik hoop dat je de besslisingen kan nemen die het beste bij je passen en dat het 'geld boompje' zich bij gaat vullen zodat je voor je zelf een leuk land ka uit kiezen waar je veel kan leren. En uiteraard ook waar je veel plezier kan beleven want ik denk dat het tenslote een periode uit je leven is die je voor altijd bij zult blijven!
@chicken
Het is de eerste 2 jaar dus eigenlijk vol op theorie? Wat kan je er uit eindelijk mee? Hebben jullie verder ook indivuele lessen door dat jullie twee in een andere sector zitten? De opleiding verder zegt mij nirt erg veel maar om zo je verhaal te lezen klinkt het wel erg interessant. Is het puur een kantoorbaan of ga je ook op stap naar bijvoorbeeld andere bedrijven?
Ik zou ook even vertellen wat ik aankomend schooljaar ga doen. Ik heb VMBO BOL gedaan dus ik moet het simpel doen met een niveau 2 opleiding. Naar mijn gevoel zit ik wat onder mijn niveau maar dat heb ik uit eindelijk allemaal aan me zelf te danken en dat verwijt ik ook niemand. En verder ben ik ook niet on te vreden geweest met de keuze want ik heb het gevoel dat ik op mijn plek zit er daar gaat het uit eindelijk ook allemaal om!

Ik begin in volgend school jaar met de opleiding Veva (Veiligheid en vakmanschap) Defensie. Dat is een voor opleiding voor jawel het leger. Daar binnen kan ik een specifieke sector kiezen bijvoorbeeld: De korps mariniers of de pantser infanterie. Genoeg keuzes

. Naar mijn mening ben ik niet geschikt voor het korps omdat een aantal punten mij tegen houden waar onder hoogtevrees maar daar kun je in stapjes mee weten om te gaan. Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn eerste embleem gekregen wat voor mij toch wel een trots moment, en dan zul je denken: so what? Een embleem boeie!

Dat zou ik in eerste instantie ook denken maar het geeft toch wel een goed gevoel dat je nu echt ergens serieus aan gaat beginnen. 26 aug word ik verwacht op school en 28 aug heb ik gelijk mijn eerste bivak training dan ben ik een week weg om de militaire theorie in praktijk uit te voeren. En 13 september is het zo ver waar elke cursist het toch voor doet dan gaan we om 6:00 's morgens van onze school naar Utrecht om ons uniform op te halen. Ik heb er onwijs veel zin in en ik ben benieuwd wat ik er van kan verwachten.

Het zou vast pittig worden maarmik hoop ook dat ik vrienden voor het leven kan maken.
@Lyst Sorry dat wist ik niet!