Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:

pfft met e&m doe je geschiedenis leren, je moet toch geschiedenis schrijven jonguh

Ik schrijf geschiedenis zoals Socrates slim deed. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Ik heb een gruwelijke hekel aan talen, natuurvakken en economie ligt me wel goed.

Maar ik zou het echt nog niet weten wat ik wil doen, kan iets technisch zijn, iets in de economie. Echt nog geen idee, maar het mooie is met dit profiel dat ik nog heel veel kanten opkan. Behalve talen enzo maar daar geef ik dus niks om.

Voor de economie kan Duits handig zijn (al vraag ik me af of ze tegen de tijd dat ik afgestudeerd ben niet gewoon allemaal engels spreken) maar dat heb ik dus ook gekozen.


Gewoon niet teveel over nadenken nu man. Middelbare school moet je van genieten :cool: Gewoon droeloe de wiskundeles in lopen en op de tafels staan en kut roepen. De echte weten :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Draidy schreef:
Ik heb een gruwelijke hekel aan talen, natuurvakken en economie ligt me wel goed.

Maar ik zou het echt nog niet weten wat ik wil doen, kan iets technisch zijn, iets in de economie. Echt nog geen idee, maar het mooie is met dit profiel dat ik nog heel veel kanten opkan. Behalve talen enzo maar daar geef ik dus niks om.

Voor de economie kan Duits handig zijn (al vraag ik me af of ze tegen de tijd dat ik afgestudeerd ben niet gewoon allemaal engels spreken) maar dat heb ik dus ook gekozen.


Gewoon niet teveel over nadenken nu man. Middelbare school moet je van genieten :cool: Gewoon droeloe de wiskundeles in lopen en op de tafels staan en kut roepen. De echte weten :cool:

Jezelf aftrekken in het toilet, in een zakje opvangen en in het haar van het meisje voor je doen. :cool:
Wijzen, zeggen dat ze ippa gaf en je hebt respect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Olijfboompje schreef:
Jezelf aftrekken in het toilet, in een zakje opvangen en in het haar van het meisje voor je doen. :cool:
Wijzen, zeggen dat ze ippa gaf en je hebt respect.


Gewoon die spange smatje koppie late geve in klas tog? Niks voor te schamen mattie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Olijfboompje schreef:
Jezelf aftrekken in het toilet, in een zakje opvangen en in het haar van het meisje voor je doen. :cool:
Wijzen, zeggen dat ze ippa gaf en je hebt respect.


Gewoon die spange smatje koppie late geve in klas tog? Niks voor te schamen mattie.

Tenzij je geen haar hebt op je linkertepel. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:45 
 

Olijf beter komt ze even met die weighter naar het Windesheim.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mrazura schreef:

Gewoon niet teveel over nadenken nu man. Middelbare school moet je van genieten :cool: Gewoon droeloe de wiskundeles in lopen en op de tafels staan en kut roepen. De echte weten :cool:


Ik denk er ook echt niet over na. Ik zie wel als t zo ver is. Maar Olijfboom vroeg erom dus ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dysphoria schreef:
Olijf beter komt ze even met die weighter naar het Windesheim.

Doen mattie
Draidy schreef:

Ik denk er ook echt niet over na. Ik zie wel als t zo ver is. Maar Olijfboom vroeg erom dus ;)

In mijn vakgebied moet je nieuwsgierig aangelegd zijn. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:50 
 

Olijfboompje schreef:
Dysphoria schreef:
Olijf beter komt ze even met die weighter naar het Windesheim.

Doen mattie

Dan moet jij het haar natuurlijk wel even meegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 22:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Olijfboompje schreef:
Tenzij je geen haar hebt op je linkertepel. :cry:


Kil, maar als die chimis je tepels checken scan je ze ook gewoon terug tog.

Draidy schreef:
Ik denk er ook echt niet over na. Ik zie wel als t zo ver is. Maar Olijfboom vroeg erom dus ;)


Hij is leipe mocci he niet teveel info geve voor je zet hij tori op je huis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 12:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Olijfboompje schreef:
Dysphoria schreef:
Olijf beter komt ze even met die weighter naar het Windesheim.

Doen mattie
Draidy schreef:

Ik denk er ook echt niet over na. Ik zie wel als t zo ver is. Maar Olijfboom vroeg erom dus ;)

In mijn vakgebied moet je nieuwsgierig aangelegd zijn. :cool:

In jouw vakgebied slaag je al met een goede onderbouwing xd

Edit: Zojuist mijn laatste Bachelorvak gehaald, dus nu volg ik dus volledig de Human Media Interaction Master (nog steeds aan de UT)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 14:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Onderbouw dat eens. Ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat je in mijn vakgebied slaagt met een goede onderbouwing.
Waar komt die uitspraak vandaan Lyst?

Gefeliciteerd trouwens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 14:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb natuurlijk niet alle kennis over Psychologie, maar een aantal vakken en mijn minor hadden een behoorlijk psychologisch aspect en ik kreeg daarvan het idee dat er vrijwel altijd meerdere antwoorden goed zijn, zolang je maar goed onderbouwt hoe je bij dat antwoord komt. Terwijl ik als bèta student gewend ben aan maar 1 correcte oplossing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 14:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik heb natuurlijk niet alle kennis over Psychologie, maar een aantal vakken en mijn minor hadden een behoorlijk psychologisch aspect en ik kreeg daarvan het idee dat er vrijwel altijd meerdere antwoorden goed zijn, zolang je maar goed onderbouwt hoe je bij dat antwoord komt. Terwijl ik als bèta student gewend ben aan maar 1 correcte oplossing.

Aaah zo. Oke, duidelijk. Er is inderdaad geen algeheel antwoord op elke probleem zoals jij waarschijnlijk gewend bent. Ieder mens is immers verschillend en psychologie is de wetenschap van de mens.

Echter als je het over enkele begrippen en theorieën hebt, dan zal blijken dat er wel maar een antwoord voor geschikt kan zijn, maar dat een theorie wel op meerdere manieren voor interpretatie open staat.

Verder is psychologie maatwerk op continu veranderende wezens en dit brengt de nodige factoren mee. Zo zal je bij iemand met een depressie niet erg ver komen met simpelweg onderbouwing, maar kan een depressie wel bestreden worden op een verscheidendheid aan theorieën waar wel verschillende onderbouwingen aan ten grondslag leggen.

Je hebt dus in zekere zin gelijk, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik begrijp echter wat je bedoeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 17:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gefeliciteerd Lyst!

En Olijfboompje, ik neem aan dat jij psychologie studeert? Wat voor psychologie studeer je/wil je gaan doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 17:13 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Edit: Zojuist mijn laatste Bachelorvak gehaald, dus nu volg ik dus volledig de Human Media Interaction Master (nog steeds aan de UT)

:oh: Liever jij dan ik :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Gefeliciteerd Lyst!

En Olijfboompje, ik neem aan dat jij psychologie studeert? Wat voor psychologie studeer je/wil je gaan doen?

Yeps.

Ik wil richting richting een master in arbeid en organisatiepsychologie, maar voorlopig ga ik werken om hier uberhaupt mee aan de slag te kunnen. Geld dient eerst in het laatje te worden gebracht, helaas.
Daarna wil ik richting verandermanagement gaan, maar eerst nog een lange weg te gaan voordat ik dat kan gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2013 12:21 
 
Hardtraxx Veteran

Hier maar weer verder. :)
FabienNieto schreef:
@Steffnov
Ik heb zelf geen VWO gedaan dus dat scheelt :P Een vriend van mij die nu HBO doet laat het altijd maar van zich afweten en vind het 'zuipen' een tikkie belangrijker dan zijn toekomst. Nu is hij inderdaad ook hard op zijn bek gegaan en is hij er op terug gekomen en ziet hij in dat het hard werken is en soms wat minder 'spelen'. Ik ben zelf niet erg thuis in de sector van de hoge scholen maar ik gooi me niet volledig in het diepen als ik aan neem dat je zo nu en dan een tandje bij moet zetten. Maar zo iets houd je scherp en uit eindelijk neem ik aan dat je er een mooie toekomst uit kan opbouwen! :) Ik hoop dat je de besslisingen kan nemen die het beste bij je passen en dat het 'geld boompje' zich bij gaat vullen zodat je voor je zelf een leuk land ka uit kiezen waar je veel kan leren. En uiteraard ook waar je veel plezier kan beleven want ik denk dat het tenslote een periode uit je leven is die je voor altijd bij zult blijven! :P

@chicken
Het is de eerste 2 jaar dus eigenlijk vol op theorie? Wat kan je er uit eindelijk mee? Hebben jullie verder ook indivuele lessen door dat jullie twee in een andere sector zitten? De opleiding verder zegt mij nirt erg veel maar om zo je verhaal te lezen klinkt het wel erg interessant. Is het puur een kantoorbaan of ga je ook op stap naar bijvoorbeeld andere bedrijven?

Ik zou ook even vertellen wat ik aankomend schooljaar ga doen. Ik heb VMBO BOL gedaan dus ik moet het simpel doen met een niveau 2 opleiding. Naar mijn gevoel zit ik wat onder mijn niveau maar dat heb ik uit eindelijk allemaal aan me zelf te danken en dat verwijt ik ook niemand. En verder ben ik ook niet on te vreden geweest met de keuze want ik heb het gevoel dat ik op mijn plek zit er daar gaat het uit eindelijk ook allemaal om! :) Ik begin in volgend school jaar met de opleiding Veva (Veiligheid en vakmanschap) Defensie. Dat is een voor opleiding voor jawel het leger. Daar binnen kan ik een specifieke sector kiezen bijvoorbeeld: De korps mariniers of de pantser infanterie. Genoeg keuzes :P. Naar mijn mening ben ik niet geschikt voor het korps omdat een aantal punten mij tegen houden waar onder hoogtevrees maar daar kun je in stapjes mee weten om te gaan. Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn eerste embleem gekregen wat voor mij toch wel een trots moment, en dan zul je denken: so what? Een embleem boeie! :P Dat zou ik in eerste instantie ook denken maar het geeft toch wel een goed gevoel dat je nu echt ergens serieus aan gaat beginnen. 26 aug word ik verwacht op school en 28 aug heb ik gelijk mijn eerste bivak training dan ben ik een week weg om de militaire theorie in praktijk uit te voeren. En 13 september is het zo ver waar elke cursist het toch voor doet dan gaan we om 6:00 's morgens van onze school naar Utrecht om ons uniform op te halen. Ik heb er onwijs veel zin in en ik ben benieuwd wat ik er van kan verwachten. :P Het zou vast pittig worden maarmik hoop ook dat ik vrienden voor het leven kan maken. :)

@Lyst Sorry dat wist ik niet! :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2013 12:27 
 
Hardtraxx Veteran

FabienNieto schreef:
@chicken
Het is de eerste 2 jaar dus eigenlijk vol op theorie? Wat kan je er uit eindelijk mee? Hebben jullie verder ook indivuele lessen door dat jullie twee in een andere sector zitten? De opleiding verder zegt mij nirt erg veel maar om zo je verhaal te lezen klinkt het wel erg interessant. Is het puur een kantoorbaan of ga je ook op stap naar bijvoorbeeld andere bedrijven?

Wat je ermee kunt is zoals ik al aangaf heel erg breed, juist doordat je zelf kan sturen welke kant je op wilt en waar je het derde en vierde jaar gaat werken. De eerste twee jaar is inderdaad erg veel theorie, maar je brengt dit ook wel direct in praktijk dmv groepsprojecten. Dit laatste is ook waar je mijn inziens het meeste leert de eerste twee jaar, aangezien lang niet elk vak dat je krijg aansluit op het werk dat je gaat doen. In mijn geval is er maar één theorievak dat direct aansluit op het werk dat ik doen; het vak waarin we de basis van BCM kregen.

Mijn werk zou je kunnen zien als puur kantoorwerk, maar het is niet zo dat ik hele dagen achter mijn laptopje zit te typen. Ik word ingezet ter ondersteuning bij het uitvoeren van het BCM-proces. Dit betekent dat mijn werk voor een groot deel bestaat uit overlegjes en vergaderingen. Hierdoor zit ik op mijn jonge leeftijd al 1-op-1 met senior managers en moet ik presentaties geven tegenover managementteams en directieleden. :P Erg leuk en veelzijdig werk dus.

Leuk om te lezen dat jij bij defensie gaat. Ben benieuwd waar je uiteindelijk terecht komt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2013 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgend jaar Economie & Bedrijfseconomie aan Tilburg University. Meer HT'ers die deze opleiding doen en/of in aan Tilburg University studeren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2013 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik doe nu ICT Niveau 4 maar heb door dat het niks voor mij is. Iedereen zegt ook huh doe jij ict? Als ik ze dan vraag wat vind je beter bij me passen krijg ik als antwoord altijd tja... Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken? Ik blink in geen 1 vak uit, en heb echt geen idee waar mijn interesses liggen qua baan. Enigste passie die ik beoefen is muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2013 12:33 
 

Economie aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam, 3e jaar. Volgende week 'even' 3 hertentamens zien te halen, dan de scriptie inleveren en dan sta ik over een paar weken als het goed is met een bachelordiploma in mijn hand ^^
Volgend jaar waarschijnlijk een Master erachteraan, maar zit nog te twijfelen tussen Finance en gedragseconomie.

En dat is inderdaad wel herkenbaar Steffnov, ik heb tijdens mijn eerste tentamenperiode hier meer tijd moeten besteden aan leren dan op het hele VWO ongeveer :P

En @ Stan ja dus, maar dan in Rotterdam :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2013 12:40 
 
Hardtraxxer

Ik ben nu bezig met de afronding van mijn derde jaar hbo bedrijfseconomie op de Fontys in Eindhoven. Volgend jaar nog een pretminor 'Trendwatching' in Tilburg en een half jaar stage en dan hoop ik klaar te zijn met deze opleiding. Ik ben het studeren in ieder geval nog niet zat, dus daarom hoop ik volgend jaar aan een pre-master Business Economics of Marketing Management te beginnen op de UvT.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2013 12:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgend jaar afstuderen voor mn hbo opleiding. Eerder dit jaar al met een pre master gestart om proberen een jaar in te halen. Volgend jaar ook starten met een training procesmanagement van 5 maanden waarvan ik de eindopdracht bij mijn afstudeer/stageplek uitvoer en de eindopdracht om mijn nemas diploma in kwaliteit te halen. Druk, druk druk dus :P
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic