Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 22:05 

die mensen sporen niet, zij hebben te veel pillen geslikt, zij hallicuneren op basis van dingen die niet bestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 22:18 

Citaat:
het inferno van modder, drugs en leegte wordt verlicht door laserstralen die laag over het publiek heen schijnen.

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 22:33 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
Daveytl schreef:
Als het ontkracht wordt met feiten, hoe kun je dan agressief raken? Feiten zijn feiten toch?!

Ja maar hun leven is erop gebaseerd. Ze willen het zelf graag blijven geloven. Soms ga je toch meer van gevoel uit dan van rationaliteit. Dat moet je goed begrijpen. Iedereen maakt zoiets wel eens mee, en dat hoeft niks met het geloof te maken hebben.

@FRArnold

Woon jij in de Biblebelt ofzo? Hier in de buurt kom ik echt niemand meer tegen van mijn generatie die gelooft.

Logisch als je geen vrienden hebt. Kom je ook niemand tegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 22:42 

Hardtraxx Veteran

Het noemt zich geen radicale christenen, maar orthodoxe, just sayin'
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 22:44 

Hardtraxx Veteran

Prima als je gelooft. Moet je helemaal zelf weten :thumbup: Zitten ook zeker goede kanten aan lijkt me.

Maar ik geloof niet. Persoonlijk snap ik niet hoe je in iets kan geloven waar je geen bewijs van hebt. Wat me wel opvalt is dat er heel veel Christenen zijn die niet meer alle regels naleven zoals ze origineel in de Bijbel staan. Maar het lijkt me sterk dat ''God'' deze regels heeft aangepast aan de moderne maatschappij.

En als de ouders van een kind zich helemaal niet met geloof bezig houden komt het maar echt heel erg weinig voor dat het kind toch gelovig wordt. Dus denk dat het toch ook met opvoeding te maken heeft.

Heb niks tegen geloven/Christenen. Maar dit zijn een beetje mijn redenen waarom ik er niet in geloof. Als iemand dat wel doet. Lekker mee doorgaan :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:02 

FRArnold schreef:

Ik snap best dat je je persoonlijk aangevallen voelt, maar heb uw naasten lief! Nee even zonder gein. Ik zelf ken welgeteld 1 persoon die actief gelooft. En die ken ik niet eens goed. Anyway, de EO Jongerendag is volgens mij echt ont-zet-tend populair dus er zijn er zeker meer dan dat je je kan voorstellen.

Ik als béta iemand kan me ook echt totaal niet voorstellen dat je volgens een geloof kan leven. Het is hartstikke fijn voor de mensen die er daadwerkelijk energie en kracht uit halen, maar iets in mij denkt echt dat dat enorm kortzichtig is. Hoe kun je nou bijvoorbeeld de evolutietheorie van darwin durven tegen te spreken. Het gaat mij meer om dat soort dingen. Hoe het allemaal is begonnen weet niemand zeker, maar om te beginnen van god heeft alles gemaakt klopt natuurlijk ook niet. Wie heeft god gemaakt?! Zo kun je blijven doorgaan.

Wetenschap vs. Religie.. En inderdaad, zo langzaamaan wordt duidelijk wie er gaat winnen op de lange termijn.

And again - mensen mogen idd lekker geloven, als ze het voor zichzelf houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:04 

1 ding is duidelijk: er bestaat maar 1 geloof, het alcoholisme!
de rest is bullshit en ik heb altijd gelijk. iedere vrijdag en zaterdag ben ik in de plaatselijke kerk te vinden. het heillige kruis met misdienaren om aan te beden.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:11 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
FRArnold schreef:

Ik snap best dat je je persoonlijk aangevallen voelt, maar heb uw naasten lief! Nee even zonder gein. Ik zelf ken welgeteld 1 persoon die actief gelooft. En die ken ik niet eens goed. Anyway, de EO Jongerendag is volgens mij echt ont-zet-tend populair dus er zijn er zeker meer dan dat je je kan voorstellen.

Ik als béta iemand kan me ook echt totaal niet voorstellen dat je volgens een geloof kan leven. Het is hartstikke fijn voor de mensen die er daadwerkelijk energie en kracht uit halen, maar iets in mij denkt echt dat dat enorm kortzichtig is. Hoe kun je nou bijvoorbeeld de evolutietheorie van darwin durven tegen te spreken. Het gaat mij meer om dat soort dingen. Hoe het allemaal is begonnen weet niemand zeker, maar om te beginnen van god heeft alles gemaakt klopt natuurlijk ook niet. Wie heeft god gemaakt?! Zo kun je blijven doorgaan.

Wetenschap vs. Religie.. En inderdaad, zo langzaamaan wordt duidelijk wie er gaat winnen op de lange termijn.

And again - mensen mogen idd lekker geloven, als ze het voor zichzelf houden.

Eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:12 

Zolang ze mij er niet mee lastig vallen vind ik alles best! :D :woot: ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:38 

Hardtraxx Veteran

G1LL schreef:
Ik hoop dat ik ze bij de volgende Defqon tegenkom, ik ben niet zo goed in discussies maar een discussie met deze lui ga ik 100 % niet verliezen.

loop er gewoon langsaf, je bereikt er niks mee door met ze te praten/discussïeren.
En als ze je satanaanbidder noemen ofzo moet je gewoon zeggen dat je dat inderdaad doet op feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:43 

Hardtraxx Veteran

Die kerel op die foto op pagina 5 heb ik nog een tijdje meegepraat toen ik voor zo een bus stond. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:44 

Hardtraxxer

Echt zwaar triest dit soort mensen, rot alsjeblieft op van deze planeet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:48 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Maar ik geloof niet. Persoonlijk snap ik niet hoe je in iets kan geloven waar je geen bewijs van hebt.

Als ergens bewijs van is kan je er ook niet meer in geloven toch, want dan is het een weet en geen geloven meer.

Waar ik vandaan kom zijn er nog best veel jongeren die geloven. Ik ben er zelf grotendeels vanaf, maar zoals je zegt heeft een religie wel zijn goede punten. Als je ziet wat een kerk doet voor armen, zieken en dergelijke vind ik het persoonlijk wel mooi dat het er is. Ik vind het ook prima als ze op feesten gaan staan en dergelijke om mensen het "woord van god" te verkondigen. Als ze de feesten zwart gaan maken en opdringerig zijn dan hoeft het voor mij niet meer en volgens mij is dat ook niet echt de bedoeling van de bijbel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:49 

Hardtraxx Addict

Bij dit soort mensen zouden ze dit onder de ruitenwisser moeten leggen.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:51 

Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
Gelovigen zijn retards. God is vroeger bedacht door de elite om het gepeupel makkelijker in toom te kunnen houden. Religie wordt stukje bij beetje achterhaald door de wetenschap.

Maar regels zoals dat priesters geen vrouw mogen. Wat voor baat heeft de elite hierbij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:52 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
Gangsterdwerg schreef:
Gelovigen zijn retards. God is vroeger bedacht door de elite om het gepeupel makkelijker in toom te kunnen houden. Religie wordt stukje bij beetje achterhaald door de wetenschap.

Maar regels zoals dat priesters geen vrouw mogen. Wat voor baat heeft de elite hierbij?

Dan kunnen ze ongestoord rotzooien met kleine kinderen. Is een elite ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 23:54 

Hardtraxx Veteran

Berenburg schreef:
Draidy schreef:
Maar ik geloof niet. Persoonlijk snap ik niet hoe je in iets kan geloven waar je geen bewijs van hebt.

Als ergens bewijs van is kan je er ook niet meer in geloven toch, want dan is het een weet en geen geloven meer.

Waar ik vandaan kom zijn er nog best veel jongeren die geloven. Ik ben er zelf grotendeels vanaf, maar zoals je zegt heeft een religie wel zijn goede punten. Als je ziet wat een kerk doet voor armen, zieken en dergelijke vind ik het persoonlijk wel mooi dat het er is. Ik vind het ook prima als ze op feesten gaan staan en dergelijke om mensen het "woord van god" te verkondigen. Als ze de feesten zwart gaan maken en opdringerig zijn dan hoeft het voor mij niet meer en volgens mij is dat ook niet echt de bedoeling van de bijbel...

Daar heb je een goed punt. Weten is anders dan geloven. Wat ik dan eigenlijk bedoel is dat ik niet geloof in iets wat ik niet zeker weet.

Verder sluit ik mee aan bij je post :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 00:04 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Gangsterdwerg schreef:

Nee. Wederom een oude traditie. Een vrouw opgeven was de grootste opoffering. Degenen die dit deden, bewezen dus loyale krachten te zijn aan hun heer, om op terug te kunnen vallen. Ook de reden dat er vroeger een zware straf op stond, het was in feite verraad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 00:24 

Hardtraxx Veteran

Ah ok. Had het hier met mijn pa over. Toen stelde hij die vraag en toen wist ik ff niks te zeggen. Maar nu weer wel, bedankt :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 00:37 

Mooi getypt stuk, had het zelf niet beter gekund. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 00:39 

Hardtraxx Elite

Ik respecteer andermans mening, maar dat betekent niet dat ik het er mee eens moet zijn. Als deze mensen op die manier willen leven is dat hun keuze. Ik zal hun niet in de weg staan, maar dan moeten zij ook geen problemen maken van onze levensstijl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 00:40 

Hardtraxxer

En dan hebben we het nog niet eens over de regels van de Islam gehad xD De zogenoemde sharia. Deze zijn er gewoon bij bedacht. Heeft helemaal niks met Mohammeds visioen te maken gehad. Ongelooflijk.

En het celibaat is ook echt de grootste onzin. Ik vind het katholicisme ook echt nergens op slaan. Ik kom dan wel van onder de rivieren, maar als ik toch moet geloven (gelukkig is het hier niet zo) dan zou ik voor het protestantse gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 01:21 

Hardtraxx Addict

Stinkjanus schreef:
En dan hebben we het nog niet eens over de regels van de Islam gehad xD De zogenoemde sharia. Deze zijn er gewoon bij bedacht. Heeft helemaal niks met Mohammeds visioen te maken gehad. Ongelooflijk.

En het celibaat is ook echt de grootste onzin. Ik vind het katholicisme ook echt nergens op slaan. Ik kom dan wel van onder de rivieren, maar als ik toch moet geloven (gelukkig is het hier niet zo) dan zou ik voor het protestantse gaan.

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ik ben zelf in principe ook katholiek (Gedoopt, communie, etc), maar mijn hier is het geloof niet zo streng. Vrijwel iedereen om mij heen is in principe katholiek, maar de enigste wanneer wij naar de kerk gaan is wanneer iemand overlijd. Ik heb zelf de bijbel nog nooit aangeraakt, laat staan gebeden. Maar ik heb wel geloofsvoorlichting gekregen en dat was best wel interressant. Die priester wist zelf ook wel dat Jezus en god verzonnen waren voor houwvast en dat de bijbel metaforisch was. Jezus kan geen water in wijn veranderen, dat zijn allemaal metaforen. Protestantisme daarentegen is puur gericht op de bijbel en zij geloven letterlijk wat er staat. Dat vind ik dus nergens op slaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 01:37 

Hardtraxx Veteran

Erg veel respect heb ik voor mensen die geloven. Het lijkt me eigenlijk ook wel fijn en het zou me ook zeker helpen in het leven. Ik kan het persoonlijk niet, maar ik snap zeker dat mensen er kracht uit kunnen halen als ze het even niet meer weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 10:30 

Squid schreef:
Die priester wist zelf ook wel dat Jezus en god verzonnen waren voor houwvast en dat de bijbel metaforisch was. Jezus kan geen water in wijn veranderen, dat zijn allemaal metaforen. Protestantisme daarentegen is puur gericht op de bijbel en zij geloven letterlijk wat er staat. Dat vind ik dus nergens op slaan.

lol priesters hebben ook nog vrij veel geloofwaardigheid tegenwoordig.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic