Waar heb ik ongelijk in dan?
Als je zelf geen supporter was geweest en gewoon er nuchter en iets dieper naar had gekeken, dan kom je tot dezelfde conclusies hoor. Ik heb het alleen iets aangedikt om een discussie uit te lokken
Het is een feit dat supporter zijn geen topprestatie is.
Het is een feit dat de sporter de topprestatie levert.
Het is een feit dat je jezelf bij het succes betrekt als je zegt wij zijn de beste.
Mijn conclusie: Het is allemaal leuk en aardig dat je dat roept, maar het zijn de spelers die de topprestaties leveren en niet de supporters. De spelers zijn de beste (van Nederland in de competitie) en de supporters zullen daar vast een steentje aan bij gedragen hebben. Maar dat maakt de supporter nog niet tot beste. Want in wat precies ben je goed dan, zo goed dat je er de beste in bent?
Feitelijk gezien heb ik dus geen ongelijk, alleen neem ik het "wij zijn de beste" te letterlijk, dat weet ik heus ook wel, ik wierp alleen eens een objectieve blik op datgene wat een aantal mensen hier riepen en kwam tot de conclusie dat als je het op die manier bekijkt het best wel een trieste bedoening is. Maar omdat zoveel mensen het doen is het normaal geworden en door iedereen (ook wel door mij hoor) geaccepteerd. Maar stel je voor als je dat in je eentje zou doen. Je zou in je eentje het team aanmoedigen om vervolgens te zeggen dat jullie de beste zijn. Op zo'n moment vind je het best wel vreemd dat iemand dat roept terwijl het enige wat hij gedaan heeft een beetje schreeuwen is.