Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 22:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Aangezien ik er van hou om van alles zelf in mekaar te knutselen kwam ik tot het idee om hier maar een topic over bij te houden. Aangezien zelf dingen maken leuker is dan kopen hoop ik ook er andere mensen mee te inspireren :)

Zelfbouw desk

Na veel geƫrger aan mijn bureau van de ikea maar besloten om zelf een desk te bouwen. Eerst en vooral de nodige meubelpanelen gaan kopen bij de de Gamma. Achteraf gezien niet de beste keuze (Hout van zeer slechte kwaliteit, kost ook niks maar mij zie je daar niet meer :thumbdown: )

Als eerst stap de panelen op maat gezaagd.
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens de 2 kastjes in mekaar geknutseld.

Een groot kasje om van alles in op te bergen.
Afbeelding

Kleiner kastje voor het plaatsen van de pc.
Afbeelding

Houten latjes maken ter ondersteuning van het tafelblad, voorzien van rgb ledstrip.
Afbeelding

Vervolgens het meest irritante werkje, de zaagranden afwerken met fineer (weet niet hoe ze dit in Nederland noemen?)
Afbeelding
Hierna alles gemonteerd.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Als alles in mekaar staat de nodige gaten gemaakt voor het doorvoeren van de bedrading.
Afbeelding

Tenslotte het aanbrengen van de verlichting.
Afbeelding

Eindresultaat! Let niet op de speakers hier komen nog andere voor in de plaats. Mijn excuses voor de slechte foto's HTC One is een top telefoon maar camera is echt waardeloos :P


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Conclusie

Was een leuk projectje, ben er 3 dagen mee zoet geweest. Eenvoudig doenbaar je moet er niets speciaal voor kunnen. Moest je thuis niet al het gereedschap hebben dan kan je ook het hout bij de doe het zelf op maat laten zagen voor een klein bedrag. Best wel tevreden met het eindresultaat alleen jammer van het slechte hout. Kostprijs van het hout: 115 euro. RGB LED verlichting (afstandsbestuurbaar) en ander klein spul 80 euro.
Wel jammer van de klote band op het behangpapier maar geen zin om heel de kamer opnieuw de behangen :)

Volgende projectje wordt waarschijnlijk een Vu-meter, na de herexamens :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 23:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ziet er netjes uit man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 14:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
Ziet er netjes uit man!


Thanks :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2015 22:12 
 
Hardtraxx Addict

Zo'n mooi bureau, sfeerverlichting en zelfs een kaarsje, en dan raceauto behang :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2015 10:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja weet ik maar had echt geen zin om heel het behang er af te halen, ben ook 22 dus tis niet dat ik nog 5 jaar thuis blijf wonen :P Ik denk dat ik er nog wel iets voor maak zodat het minder opvalt :)
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic