Sinds donderdag toch een boska van 15 euro gehaald. Wat een genot zegMartin Waus wrote:Nee joh, actionnnJordi wrote:Toch wel een Boska? Maat als je die kaasschaaf ooit hebt gebruikt wil je nooit meer anders. Levenslange garantie ook
Active topics in Off-Topic
- View the latest post: KKD-topic
- View the latest post: Het stel je vraag aan de volgende Hardtraxxer-topic
- View the latest post: Europees voetbal topic
- View the latest post: FILMS!
- View the latest post: Eredivisietopic: wedstrijden, transfers en randzaken
Moderators
Heel nice Martin, ga echt zo'n ding in huis halen als je die nog niet hebt 
Heb je het nu serieus over een kaasschaaf?Jordi wrote:Heel nice Martin, ga echt zo'n ding in huis halen als je die nog niet hebt
https://www.bol.com/nl/nl/p/boska-kaass ... 5AQAvD_BwE
Toevallig deze kaasschaaf ook recent gehaald op aanraden van Jordi en heb er geen spijt van gekregen. Mooi ding.
Ja maar Remi maat, je hebt pas door dat je een goede kaasschaaf in je leven nodig hebt als je er 1 keer een stukje kaas mee afgeschaaft hebt. Oude kaas, jonge kaas, lekkere stinkende blue stilton schimmel kaas geen zuivelproduct met een vaste structuur is hem de baas. Wat een unit
Plus levenslangse garantie, dus als hij over 30 jaar naar de getver is krijg je alsnog van de maten van Boska een nieuwe.
Haha deze kaasschaaf kan je leven zoveel mooier maken. Via amazone voor de 15 euro betaald.
Als je begint te schaven kan je gewoon niet meer stoppen. Je blijft gewoon doorgaan zo fijn die zijn werk doet.
Voor mij dus nooit geen andere meer
Als je begint te schaven kan je gewoon niet meer stoppen. Je blijft gewoon doorgaan zo fijn die zijn werk doet.
Voor mij dus nooit geen andere meer
Ik heb denk ik al in geen 10 jaar een kaasschaaf gebruikt maar ik ben door jullie helemaal om.
Hoe bewerken jullie een nieuw stuk kaas, dus een stuk met een punt als in de zijde van een driehoek? Ga je dan over de lengte schaven of haal je eerst een goed stuk van de driehoekspunt af zodat je daarmee oppervlakte creëert voor je Boska?
Dat laatste Remi, en de punt die je er dan af haalt lekker opsnijden tot stukjes voor in de broodtrommel!Remi wrote:Hoe bewerken jullie een nieuw stuk kaas, dus een stuk met een punt als in de zijde van een driehoek? Ga je dan over de lengte schaven of haal je eerst een goed stuk van de driehoekspunt af zodat je daarmee oppervlakte creëert voor je Boska?
Heb dit geleerd van de enige echte JayJay Boska
Ik bestel bij de kaasboer altijd een plat stuk kaas. Daardoor loop je niet tegen die problematiek aan en kun je altijd gewoon recht schaven.
-
RHardtraxxer
- 665 posts member since 2021
- last seen 8 days ago

maar de hamvraag is, zijn er hier ook barbaren die hun kaas zo schaven?
Mijn schoonvader.Riiss wrote:
Vanzelfsprekend hebben we om die reden al jaren geen contact meer.
-
HHardtraxx Elite
- 2954 posts member since 2013
- last seen Jul 2026
De eerste paar keer om snel kaas op brood te kunnen doen, daarna omdat het niet meer gaat maar op de manier doen zoals het hoort. Ondertussen moeders alweer boos, WIE HEEFT DIE KAAS VERNEUKT!Riiss wrote:
Wat is überhaupt jullie voorkeur kaas? Wij gaan thuis meestal voor Extra belegen. Smelt nog prima op een tosti, meer smaak dan Jong. Voor mij de ideale prijs/kwaliteit/smaak/breed inzetbaarheid verhouding.
Extra belegen ookJordi wrote:Wat is überhaupt jullie voorkeur kaas? Wij gaan thuis meestal voor Extra belegen. Smelt nog prima op een tosti, meer smaak dan Jong. Voor mij de ideale prijs/kwaliteit/smaak/breed inzetbaarheid verhouding.
-
RHardtraxxer
- 665 posts member since 2021
- last seen 8 days ago
Oud voor los op brood ja, beetje pittig en dat ie bijna brokkelt.
Voor tosti's etc. belegen of extra belegen. Jonge kaas is geen kaas.
Voor tosti's etc. belegen of extra belegen. Jonge kaas is geen kaas.
Hear, hear!Riiss wrote:Jonge kaas is geen kaas.
SmeerkaasJordi wrote:Wat is überhaupt jullie voorkeur kaas? Wij gaan thuis meestal voor Extra belegen. Smelt nog prima op een tosti, meer smaak dan Jong. Voor mij de ideale prijs/kwaliteit/smaak/breed inzetbaarheid verhouding.
Brie. op een oerbrood, beetje honing, walnootje, beetje rucola. poah.
-
HHardtraxx Elite
- 2954 posts member since 2013
- last seen Jul 2026
Young Belegen.
Om de twee weken komt de kaasboer hier aan de deur, marietje wat een goede kaas in vergelijking met de supermarkt heeft hij.
Verder lust ik eigenlijk alle kazen wel behalve blauwe/schimmelkazen.
Port Salut
Om de twee weken komt de kaasboer hier aan de deur, marietje wat een goede kaas in vergelijking met de supermarkt heeft hij.
Verder lust ik eigenlijk alle kazen wel behalve blauwe/schimmelkazen.
Port Salut
-
THardtraxxer
- 174 posts member since 2022
- last seen Nov 2022
Voor op brood jong of extra belegen. Als ik wat ‘luxer’ wil een echte mozerella of brie. Voor los of op kaasplank is eppoisse voor mij echt de favoriet by far