Squid schreef:
Is je ouders opbellen en de situatie uitleggen geen optie? Een andere vraag: Als het toch de vorige keer al is misgegaan, waarom blijven jullie dan opnieuw alleen met z'n tweeën alleen thuis?
Nee dit zie ik niet als optie. Mn vader heeft een erg moeilijke en lastige tijd gehad het laatste half jaar. Hij is zijn vader verloren, zijn moeder is erg ziek geweest en de relatie met zijn zus is bijna op de klippen gelopen om het eerder genoemde. Als dit nog niet genoeg was heeft hij nu een nieuwe baan wat op het eerste gezicht goed is, want hij was toe aan iets nieuws een nieuwe uitdaging. Aan de andere kant brengt het nog meer stress mee, lange vergaderingen, tripjes naar het buitenland, dat hij in de nacht wordt opgebeld en dat hij naar het kantoor moet komen. Naast dit alles heeft hij ook nog een deel van het huis verbouwd.
Ik zie hem letterlijk stapje voor stapje steeds meer naar een break down gaan zeker nu ik zag wat voor hoeveelheid alcohol hij nuttigde voor hij weg ging. Ik doe momenteel zelf een opleiding als personeelsadviseur, maar ook zonder lijkt me dit vrij duidelijk.
Voor de buitenwereld is alles goed maar schijn bedriegt. Met andere woorden op dit moment heeft hij dit echt niet nodig en ik ben niet van plan dus om zijn vakantie te verpesten.