Zaagkick schreef:
Je hebt gelijk, daarom ook tijd om reddit te verwijderen. Mijn toxic traits zijn dat ik verwacht dat mensen na een bepaalde leeftijd het verschil tussen mening en feit kunnen begrijpen, en dat ik niet zo goed ben in stupiditeit negeren, vooral als mijn smaak aangevallen wordt, wat wil je ook na 5000x dezelfde stront te lezen elke keer. Schijnt toch een ding te blijven in deze scene dat ‘mijn smaak objectief beter dan jouw smaak’ gelul. Dat is ook precies hoe je de scene uit elkaar drijft.
Laat ik het nog makkelijker voor je maken, waarom boeit zijn/haar mening jou, waarom boeit het hoe anderen zijn? Waarom hecht je waarde aan zijn/haar mening of hoe diegene is? Hecht je er echt waarde aan of kick je gewoon op de discussie aangaan en jezelf frustreren, waarom doe je het dan telkens weer, waarom steek je er tijd in?
En andersom, waarom denk je dat mensen een oordeel of mening van jou interessant vinden of er waarde aan hechten? Waarom zou je hun na moeten doen door het gedrag te kopiëren, wat bereik je er mee? Een punt maken werkt toch nooit, want daar draait het nooit om, zeker niet bij een online meningsverschil.
Zij kunnen roepen wat ze willen, en jij ook, maar aan het einde van de dag interesseert het niemand, en vergeet iedereen het na 5 minuten. Alleen mensen die zich te veel van anderen aantrekken doen er wat mee.
Wanneer je doorhebt dat wat anderen roepen of vinden eigenlijk geen reet uit maakt voor wat je zelf leuk of interessant vindt, en je zelf ook meer aandacht gaat besteden aan wat dat is met mensen die dat vinden ipv aan de tegenovergestelde kant, dan wordt je leven een stuk makkelijker. Oh ja en niet chronisch online zijn helpt ook.
Sven-O schreef:
Van die bezorgdiensten die aangeven dat je pakketje er is ergens tussen 10:00 en 18:00
Hier waren ze altijd vroeger en rotten ze op na een keer, of soms helemaal niet, aanbellen. Maar ik laat eerlijk gezegd ook altijd het bezorgen bij een afhaalpunt, of ik bestel het ergens anders. Scheelt veel gedoe.