Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1294, 1295, 1296, 1297, 1298, 1299, 1300  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2025 08:41 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:
Irritatiemomentje: net 10min geirriteerd door huis gelopen op zoek naar mn headphones die op mn hoofd zaten. Dit is helaas niet verzonnen. :lol:

Ja dit soort dingen heb ik ook dagelijks.... Ben echt altijd m'n oordopjes kwijt, heb 2 paar gelukkig, maar tering vervelend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2025 11:54 

Hardtraxx Veteran

corneelwr schreef:
Ben echt altijd m'n oordopjes kwijt, heb 2 paar gelukkig, maar tering vervelend.

Hier hetzelfde. Heb over de afgelopen 3 jaar 3 paar Jabbra earbuds gekocht. Alle 3 de setjes kwijtgeraakt. Alle 3 de setjes weer gevonden (eentje bijv in de jaszak van een oude jas die bij mijn ouders hing), en vervolgens weer kwijtgeraakt...

Net voor kerst Sony Linkbuds gekocht, 3 weken later alweer kwijt (in huis volgens find my device, maar onvindbaar) en mijn andere (iets meer crappy) earbuds zijn vorige week mee in de wasmachine gegaan.

Godverdomme
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2025 12:13 

Hardtraxx Veteran

Ben zelf ook niet handig met dat soort dingen, maar krijg er steeds meer grip op. Probeer mezelf te dwingen spullen op dezelfde plekken terug te leggen. Werkt vrij goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2025 18:40 

Hardtraxxer

Gvd voor de derde keer in afgelopen maand ziek. Eerst RS virus, waarvan ik aardig ziek was. Daarna buikgriep waarbij klachten opzich wel dragelijk waren, maar het fuckte zo met m’n hoofd dat ik niet in staat was om normaal te kunnen werken. Was toen wel gegaan maar na 1,5 uur weer naar huis gegaan. En nu wss influenza om het af te toppen. Weer niet werken. Zwaar kloten en voor schut

Elke keer zijn we ook met het hele gezin ziek
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2025 13:57 

Hardtraxx Veteran

Laatst in elkaar gebeukt omdat ik een hardstyle versie van het Cambuur clublied draaide in Heerenveen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2025 16:27 

Hardtraxx Veteran

De Nederlandse VAR en scheidsrechters momenteel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2025 22:49 

Hardtraxx Elite

Halverwege m’n sets op mach 6 het beeld uit moeten springen in de gym omdat broccoliboys zichzelf weer eens staan te filmen en ik niet heb gevraagd om op te duiken op random social media filmpjes / foto’s. Ga gewoon trainen. Gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2025 17:56 

Hardtraxx Elite

brocoliboys? wasda?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2025 17:59 

Hardtraxx Elite

pim__ schreef:
brocoliboys? wasda?

Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2025 18:06 

Hardtraxx Elite

:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2025 19:17 

Hardtraxx Elite

Recent een nieuwe desktop samen laten stellen bij een computerbedrijf (en ook in elkaar laten zetten + laten configureren omdat ik een grote leek ben), voor mijn muziekproducties. Nu ongeveer een maand in gebruik en ik zit nog steeds met twee issues waar het computerbedrijf mij niet mee kan helpen en mij veel irritaties en hoofdpijn bezorgen (vooral puntje 2):

1. Elke keer als ik mijn computer opstart, komt deze in het BIOS scherm terecht en moet ik toch weer een extra handeling uitvoeren om op te starten. Niet onoverkomelijk, maar wel irritant.

2. Mijn Focusrite geluidskaart doet het niet goed op deze computer; ook niet na het installeren van de juiste drivers. Zodra mijn boxen / de geluidskaart stroom krijgen nadat ze aangesloten zijn op mijn computer, beginnen ze vollebak te kraken en te piepen. Ook als ik verder niks open heb staan op mijn computer of muziek af speel. Alles geprobeerd (ook al contact gehad met Focusrite), maar zij komen met allemaal ingewikkelde mogelijke oplossingen aan (proberen om DPC latency (?) zelf op te lossen). Weet ik veel. Ik wil gewoon muziek maken. Bij zowel mijn oude laptop als mijn werklaptop 0 problemen (zelfs geen drivers voor hoeven installeren). Het ontkoppelen van mijn boxen (KRK's) om vervolgens rechtstreeks mijn koptelefoon in de Focusrite geluidskaart te stoppen lukt wel zonder problemen. Snap er geen hol van. Volgende stap is om een andere externe geluidskaart te proberen, maar die zal ik dan eerst moeten kopen. En eigenlijk wil ik dat niet, want ik heb er al 1.

Zucht.
Ik post dit overigens in de hoop dat een wijs computerman hier op HT mij zo kan helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2025 20:00 

Hardtraxx Veteran

1. Even je boot sequence aanpassen in je bios en/of je cms/uefi settings laten kijken. Wat ook zou kunnen is dat die knakkers Windows op de verkeerde partitie hebben geïnstalleerd en je bootloader op de ander. Nja lastig te zeggen zo vanuit het forum :P

2. Voor je speakers even een Audio groundloop isolator halen. Kan zijn dat er teveel spanning naar de geluidskaart gaat door je speakers en dan krijg je die ruis over de lijn.

Al met al, zijn allemaal makkelijk op te lossen dus begrijp niet dat die partij zo moeilijk doet.
Success iig :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2025 00:06 

Hardtraxx Veteran

Check idd of je stroomnetwerk niet de oorzaak van problemen is. Dit soort problemen kan je krijgen je als je stroom bron van je geluidskaart hetzelfde is als die van je computer wat meestal is met die toegankelijkere geluidskaartjes (USB powered). Bronnen van ruis kunnen heel divers zijn; toen ik nog op kamers woonde kreeg ik iedere keer ruis als iemand in de keuken de koelkast opende.

Ik heb zelf een iDefender gekocht vanwege dit probleem. Een soort usb stick die je tussen je geluidskaart en je computer plugged waaraan je een usb c lader kan aanhangen zodat je geluidskaart niet gevoed wordt met stroom uit je pc, maar via een ander stopcontact. Was voor mij vooral voor mijn microfoon een oplossing omdat die een achtergrond ruis oppikte.

Het kan ook helpen om je speakers op een andere elektriciteits groep aangesloten te hebben dan je PC. OF een stekkerdoos proberen zonder aarde voor je speakers (je kan de aarde ook proberen af te plakken om te kijken of het werkt, niet per se een lange termijn oplossing).

DPC Latency problemen heb ik ook eens een laptop voor terug gestuurd, welke nota bene was gebrand als producer laptop. Helaas waren ze die vervolgens bij het DPD depot 'kwijt' geraakt en kreeg ik m'n geld niet terug (is gewoon gejat door medewerkers was vrij bekend dat ze dat deden maar konden ze vanuit DPD natuurlijk niet toegeven want probeer maar eens aan personeel te komen).

Je kan LatencyMon gebruiken om DPC problemen te checken. DPC Latency heeft snel te maken met slechte drivers. (in de zin van; niet geoptimaliseerd voor audio productie en dat ligt dan vaak niet aan de audio kaart maar aan het moederbord). Ook op laptops heb je het snel omdat die geoptimaliseerd worden voor energie efficiëntie wat je helemaal niet goed kan gebruiken voor goede audio processing. Een geluidskaart bouwer als RME staat bekend om hele goede driver support waar dit soort problemen niet snel voorkomen. Een goed moederbord van een goed merk kan ook veel schelen.

Ik heb nu een producer desktop en laptop (d'n deze: https://tweakers.net/pricewatch/1962846 ... ificaties/) en gelukkig bij deze laptop 0 DPC of performance problemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2025 13:12 

Hardtraxx Elite

Allereerst beiden onwijs bedankt voor het nemen van de moeite om dit te checken en om hier op te reageren (L) . wordt gewaardeerd.

Omdat ik verder niet echt handige computervriendjes heb, zal ik van het weekend wel eens Googlen op wat jullie opperen. Ik zie dat ik een Audio groundloop isolator op Bol.com kan bestellen mét een bedenktijd van 30 dagen. Het proberen waard dus.

Ik heb daarnaast inderdaad LatencyMon al gebruikt (op aanraden van FocusRite) en de resultaten naar ze doorgestuurd, daar waar ik zelf geen idee had wat ik met de uitkomsten moest doen. Kon vervolgens zelf ook nog niet zoveel met wat ze daar dan weer op reageerden, want mijn kennis is daar te beperkt voor, haha. De computer is samengesteld met als doel muziekproductie, dus ik snap niet waarom het allemaal niet werkt. Maar goed, ik zal me er van het weekend dus eens iets verder in (proberen) te verdiepen.

Andere stroombronnen gebruiken heb ik al geprobeerd (voor zowel de boxen als de PC), maar helaas zonder resultaat. Wellicht kan ik ook een iDefender nog gaan testen, wanneer bovenstaande allemaal niet werkt. Of kijken of een andere externe geluidskaart wél werkt. Als die ook niet werkt, dan zal het probleem wat dieper in de PC liggen (denk ik?). Lastig allemaal, haha. Weinig geduld voor. Ik wil gewoon muziek maken. Zeker wanneer ik zo veel geld heb betaald voor een nieuwe PC die hier speciaal voor gebouwd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2025 13:46 

Hardtraxx Veteran

RomanAnthony schreef:
Andere stroombronnen gebruiken heb ik al geprobeerd (voor zowel de boxen als de PC), maar helaas zonder resultaat.

Ook echt op een andere elektriciteitsgroep?

In jouw geval zou ik eerst proberen te achterhalen of het een probleem is uit je computer of door vieze stroom komt. Probeer een andere computer of bijvoorbeeld een laptop die op accu draait.

DPC Latency zou je alleen iets van moeten merken als je daadwerkelijk in een DAW bezig bent. Als je buiten een DAW de problemen ondervind, ligt het niet aan DPC Latency. In jouw geval lijkt het niet aan DPC Latency te liggen gezien jij het probleem al krijgt als je je apparatuur aan sluit en aan zet.

RomanAnthony schreef:
Wellicht kan ik ook een iDefender nog gaan testen, wanneer bovenstaande allemaal niet werkt. Of kijken of een andere externe geluidskaart wél werkt. Als die ook niet werkt, dan zal het probleem wat dieper in de PC liggen (denk ik?). Lastig allemaal, haha. Weinig geduld voor. Ik wil gewoon muziek maken. Zeker wanneer ik zo veel geld heb betaald voor een nieuwe PC die hier speciaal voor gebouwd is.

Check deze video, wat voor soort herrie is het? De video helpt je verder met het diagnosticeren van het probleem.

Let er ook op dat de kabels van je boxen niet langs stroomkabels aflopen. Die kunnen ook verstoringen veroorzaken (door de elektromagnetische straling die door elektriciteitskabels lopen). Boxen dicht tegen de muur kunnen dit ook veroorzaken wanneer er stroomdraad in de muur zit. Kabels van goede kwaliteit (geïsoleerde / gebalanceerde kabels) kunnen hierbij ook helpen.

RomanAnthony schreef:
Weinig geduld voor. Ik wil gewoon muziek maken. Zeker wanneer ik zo veel geld heb betaald voor een nieuwe PC die hier speciaal voor gebouwd is.

Ja ik denk dus niet dat je PC an sich door DPC Latency het probleem is.

Ook andere USB ingang kan helpen. USB 2.0 poorten werken over het algemeen beter voor audio dan USB 3+ poorten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2025 15:09 

Hardtraxx Elite

Thanks! Ik wilde er gisteren eens goed voor zitten om, aan de hand van jullie uitgebreide reacties (nogmaals dank), het voor eens en altijd te fixen. Maar nu wordt mijn geluidskaart / mijn boxen überhaupt niet meer herkend. En plotseling ook niet meer op mijn andere laptop(s), waar die het voorheen zonder problemen op deed. Er lijkt een vloek op te heersen. Ik rijd vanmiddag denk ik even langs Bax-Shop (zit hier op 3 minuutjes rijden vandaan) om te kijken of die het überhaupt daar nog wel doet en anders neem ik meteen maar een andere, nieuwe geluidskaart mee daar. In de hoop dat die het wel gaat doen. Wordt nog spannend :oh: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2025 17:09 

Hardtraxx Veteran

Kutleef. Wat voor geluidskaart heb je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2025 17:34 

Hardtraxx Elite

Mark With A Tarrel schreef:
Kutleef. Wat voor geluidskaart heb je?

Scarlett 2i2. Eerste generatie. Dus gaat al heel wat jaartjes mee. Hopen dat een andere het wel gaat doen en dat het geen issue is met mijn PC of boxen.

Edit: net een nieuwe geluidskaart gekocht (Arturia MiniFuse). Aangesloten. En precies hetzelfde gekraak als mijn Scarlett. Verdomme. En ondertussen is die Focusrite er mee opgehouden dus ik verwacht dat mijn PC die op de 1 of andere manier heeft verneukt. Veel geld betaald om die PC te laten bouwen en ook nog eens bijna 200 euro om hem in elkaar te laten zetten en dan is het weer niet goed. En het is een uur enkele reis rijden naar die computerzaak, ik ben de computer 2 tot 3 weken kwijt (dus 2 keer op en neer) én het gaat geld kosten om hem te laten onderzoeken. Dus een groot irritatiemomentje dit. :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2025 20:45 

Hardtraxx Veteran

Nogmaals kutleef, maar check die video hierboven en geef aan wat voor geluid er uit je speakers komt. Grote kans namelijk dat het niet aan je pc ligt, zoals ik redeneer in mijn eerdere post.

Die goedkopere focusrite kaartjes staan er bekend om niet een al te lange levensduur te hebben. Dus dat ie er als 1st gen anno nu mee kapt is niet heel onlogisch. Mijn 2e generatie is ook al op tijd mee met de VUT gegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2025 22:46 

Artiest

RomanAnthony schreef:
Dus een groot irritatiemomentje dit. :sleep:

Heb je je speakerkabels al gecheckt bro
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2025 09:12 

Hardtraxx Veteran

RomanAnthony schreef:
en ook nog eens bijna 200 euro om hem in elkaar te laten zetten

WAT
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2025 11:54 

Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:
RomanAnthony schreef:

WAT

Rustag, denk aan je hart
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2025 12:08 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Alm1ghty schreef:
RomanAnthony schreef:

WAT

Rustag, denk aan je hart

Voor 200eu was ik persoonlijk naar Zeeland gereden om dat ding voor Ramon in elkaar te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2025 14:36 

Hardtraxx Veteran

zou ik ook zeggen achteraf
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2025 20:44 

Hardtraxx Elite

Mark With A Tarrel schreef:
Nogmaals kutleef, maar check die video hierboven en geef aan wat voor geluid er uit je speakers komt. Grote kans namelijk dat het niet aan je pc ligt, zoals ik redeneer in mijn eerdere post.

Excuses. Ondertussen wat gekalmeerd, dus ik ben even aan de slag gegaan. Qua geluid zit het tussen de ground loop noise (1e geluid) en de GPU noise in, waarbij ik eigenlijk meer neig naar de GPU noise (maar dan zonder de dinosaurusgeluiden tussendoor). De gratis oplossingen geprobeerd voor de ground loop noises, maar zonder resultaat. Kabels lijken niet het probleem te zijn, daar waar de boxen het wel gewoon goed doen als ik alles op mijn werklaptop aansluit. Dit doet mij ook twijfelen of het wel een ground loop probleem is. De groundloop oplossing uit het filmpje die ik niet geprobeerd heb maar die het beste resultaat op zou kunnen leveren, is de iFi DC blocker. Echter zijn deze €129 per stuk en zou ik er 2 van moeten kopen, in de hoop dat dit het oplost. Niet ideaal.

Toch nog ff verder gegaan met de GPU noise oplossingen, al waren hier helaas niet echt gratis oplossingen voor. iDefender wordt aangeraden, maar is €65. Als dat niet werkt wordt de iFi GND defender aangeraden en dit is 2x €99. Ook allemaal wel heel prijzig dus (vooral de laatste dus). En als dat niet werkt zou het dus een fout in de computer zelf kunnen zijn. Wat ik ook nog steeds bijzonder vind, is dat er geen ruis zit over de koptelefoon uitgang van mijn geluidskaart.

Cryex schreef:
Heb je je speakerkabels al gecheckt bro

Yes mate. Maar vooral omdat alles het vlekkeloos doet op mijn werklaptop doet mij vermoeden dat er met de kabels niet zo veel mis is.

Alm1ghty schreef:
Voor 200eu was ik persoonlijk naar Zeeland gereden om dat ding voor Ramon in elkaar te zetten.

Voor 50 euro mag je het komen fixen.
Vorige  1 ... 1294, 1295, 1296, 1297, 1298, 1299, 1300  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic